vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Örebro - Common Purpose

See User information
Dåså, jag har kikat på den här sidan ett tag men dragit mig från att registrera mig då många verkar bli insnöade i alla konspirationsteorier. Det är dock ett faktum att saker händer runt om i världen just nu som inte många kan förklara och det är förståligt att man bygger upp en teori för att, låt oss inse det, vi vill ha svar på det "oförklarliga".

Här är Örebroarnas chans att spräcka hål på en konspirationsteori, jag har luskat ut information som gäller Common Purpose, det projektet som drivs i Örebro.
http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=0

Organisationen har funnits i Örebro i 10 år, den drivs av Elisabeth Sverresson. Just nu avvaktar de i väntan på vad som händer i England. Deras nysatsning kommer vara ett program som heter MATRIX, det är 200 personer har deltagit än så länge.

(Jag gjorde det enda enkla och mailade Elisabeth, hon är för övrigt kommunalanställd och driver en rad olika projekt som har med marknadsföring och "mångfaldhet" att göra.)

""Hej.

Titta gärna på vår hemsida www.commonpurpose.org.

I Örebro har vi genomfört programmet MATRIX i 10 år. Just nu avvaktar vi att våra huvudmän i England ska förstärka Common Purpose utveckling i Sverige och under tiden skapar vi ett Common Purpose Graduate Club med de 200 deltagarna som gått programmet.

Bästa hälsningar

Elisabeth Sverresson""

(Jag personligen skulle aldrig anställa nån som gått ett program som heter MATRIX, såvida nån inte såg ut som trinity, hehe)

Vad kan man då göra? Offentlighetsprincipen gör det möjligt för dom som vill att gå in och kolla så allting går rätt till i "välgörenhets organisationer" som ett exempel.

Man har rätt till att ta ut ekonomi-underlag (Var kommer deras pengar ifrån, vilka ger de ut pengar till?)
Medlemslistor måste finnas tillgängliga då organisationen är kopplad till kommunen och ingenting sånt får hållas hemligt.

Jag anser att det är nu vi ska börja ställa frågor, än så länge håller dom på att bygga upp deras nätverk och än så länge har dom inte kommit särskilt långt.
Ställer vi på dom nu är det lättare att motarbeta det som händer i England just nu.

Men viktigast av allt, om vi ska ställa frågor... Frågor som relaterar till konspirationsteorier är ingenting att uppmuntra. Än så länge vet vi inte vad organisationen VERKLIGEN står för och det är därför vi måste kolla upp det.

(Mailar man henne skriver man det som att man är intresserad av att gå med i organisationen, man uppmuntrar henna till hennes arbete, man fjäskar sig in helt enkelt.)

Jag tänker gå till kommunkontoret och ta fram dessa underlag så fort jag får tid, skriv om ni tänker göra detsamma. Kommer också publicera det jag får fram men jag vet inte när jag får tid till att göra det så därför vore det bra om fler vill göra samma sak.

//Ataraxia Vir

Posted on: 2008/3/9 11:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Örebro - Common Purpose
Vilken ödmjuk inledning på ditt mail... Du har alltså offrat dig nu genom att posta här på vaken.se, men vanligtvis föraktar du de som engagerar sig i forumet för de håller på med "konspriationsteorier"?
Tack för att du offrade dig, och delgav din information.

Vad är det för konspirationsteorier som du verkar vara så allergisk emot? Har du börjat med någon form av aktivism inom ett projekt utan att läsa på / forska först? Är det därför du syrligt lumpar ihop alla dina tveksamheter till en hög du kallar konspirationsteorier?

#Fjäska för kommunalråd för att få vara med?

#Väntar på order från england?`

#Graduate Club

#Vad är det för frågor mer EXAKT som ska ställas enligt dig?

#Du vill ha svar på det "oförklarilga" och tror denna vägen du
beskriver ska ge dig svar?

Jag har stött på CommonP tidigare och ska läsa på mer. Då kanske jag förstår dina ambitioner och ditt syfte med det här bättre.

(addering, 10mars)

Edited by void on 2008/3/9 12:55:16
Edited by void on 2008/3/10 17:20:57
Edited by void on 2008/3/10 17:39:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Now now, stop scaring newbies who want to DO something Mr Forest Dweller haha...; )

Historien är en historie om Konspirationer.

Det är svårt för eliten att under de århundrade att kontrollera det vanliga folket mot deras viljor i öppethet.

Common Purpose, just like the EU constitution is one strand in the web.

HELA dess historien, kungligafamiljer, staten politik är här för att skapa så småningom kontroll på människor.

Detta är komplicerade, det tar tid och grundare till systemet (för läääänge sen) hörde till Bankir Familjer, Frimurare (I många former) Och Blue Bloods. De har inte tappat makten genom agenden förföjls av deras släkt och de som indoktinera sig i ordersällskap, och de visar att de lyder och genomfora en ploicy.

Kolla på BILDERBERG bara.

Ta din tid och RESEARCH.

Jordan Maxwell.

Alex Jones.

David ICKE.

Lyssna, och leka med iderna och ser om de BÄTTRE förklara situationen vi levar i nu än DN och SVT till exemple...

Quote:

void skrev:
Vilken ödmjuk inledning på ditt mail... Du har alltså offrat dig nu genom att posta här på vaken.se, men vanligtvis föraktar du de som engagerar sig i forumet för de håller på med "konspriationsteorier"?
Tack för att du offrade dig, och delgav din information.

Vad är det för konspirationsteorier som du verkar vara så allergisk emot? Har du börjat med någon form av aktivism inom ett projekt utan att läsa på / forska först? Är det därför du syrligt lumpar ihop alla dina tveksamheter till en hög du kallar konspirationsteorier?

#Fjäska för kommunalråd för att få vara med?

#Väntar på order från england?`

#Graduate Club?

#Vad är det för frågor mer EXAKT som ska ställas enligt dig?

#Du vill ha svar på det "oförklarilga" och tror denna vägen du
beskriver ska ge dig svar?

Jag har stött på CommonP tidigare och ska läsa på mer. Då kanske jag förstår dina ambitioner och ditt syfte med det här bättre.

Posted on: 2008/3/9 13:26
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Det finns mera information här

http://www.redicecreations.com/article.php?id=2042

Citera lite:
When we started to explore why we were being threatened we were absolutely staggered to find a very strange organisation called Common Purpose operating in the city. And we were absolutely amazed that there were so many people involved but they were not declaring themselves ...

'[Common Purpose] was operating throughout the structure of the city, in the city council, in the government offices, in the police, in the judiciary. Essentially we discovered what is effectively, at best, a quasi secret society which doesn't declare itself to ordinary people.'

Further research has led Gerrish to establish that Common Purpose is recruiting and training leaders to be loyal to the objectives of the organisation and the European Union and preparing the governing structure for what it calls the 'post-democratic society' after nations are replaced by regions in the European Union. 'They are learning to rule without regard to democracy, and will bring the EU police state home to every one of us', Gerrish says. Common Purpose 'graduates' are increasingly everywhere, as you will see from the partial list at the end of this article.

Posted on: 2008/3/9 13:33
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
See http://eutruth.co.uk to take further action.Denna sida finns inte ,jag kom inte in på den.Finns länst ner på sidan.

Här är ett tidigt utalande om CP och deras syfte.

http://eternallytransient.com/index.php?page=35

http://www.youtube.com/watch?v=hBE_0- ... ent.com/index.php?page=35

Posted on: 2008/3/9 15:44

See User information
Geesus christ superstar, are you for real?

Om du vill ha en förklaring till varför jag skriver som jag gör så frågar du. Du gör inte som en journalist för aftonbladet och antar att jag föraktar konspirationsteoretiker eller konspirationsteorier, jag skrev aldrig att jag föraktade konspirationsteoretiker, att du tolkar det på det viset är ingenting annat än beklagligt.

Eller kände du dig träffad, är det så att du är insnöad? Hehe

Om du vill förstå vad jag menade kan jag göra dig tjänsten att förklara på en gång, jag är inte allergisk mot människor som håller på med konspirationsteorier, faktum är att jag tror det ligger väldigt mycket sanning bakom de flesta. DET JAG STÖR MIG PÅ är de som accepterar någonting innan de kollat upp olika perspektiv gällande varje teori, man ifrågasätter bara den ena källan av fakta, aldrig den andra. För det är ju den andra man tror på, varför skulle dom ljuga.....

Jag har läst på forumet ett tag och sett ditt namn ploppa upp ibland. Void, kan du förklara för mig på vilket sätt jag var "ödmjuk"?

Blev roligare med lite mothugg från dig nu faktiskt, det som är ännu roligare är att du gör indirekta påhopp för att du inte förstod det jag skrev, dumhet skulle jag kalla det för, vad skulle du kalla det för Void?
Frågar man inget får man inget veta, men det känns som att du har full koll på vad det är andra säger, det känns som att du verkligen är den mest fulländade här på forumet som vet allt och kan allt, du skulle kanske kunna skriva åt mig för det verkar som att du vet exakt vad jag tycker....

Jag hatar ordet konspirationsteori förövrigt, av den anledning att folk använder sig av det för att vederlägga alternativa motiv och teorier. Det har fått en negativ klang för att folk slänger ut sig det så fort man inte tror på en händelse kan ha gått till på ett annat sätt.

911= långsiktig affärsplan eller konspirationsteori?
well, dom som tror på den officiella teorin skulle kalla det konspirationsteori medans vi som tror på att den officiella teorin är fel/falsk/bluff/båg skulle kalla det för långsiktigaffärsplan.

Lägg ner dina biases Void, fråga nästa person vad dom menar med saker innan du bildar dina uppfattningar och använder dig av ironi för att försöka dumförklara nån. Tycker du att jag är arrogant/dryg/högdragen? måsåvara, men jag är inte den som antar att en person tycker nåt, jag lyssnar till andra, jag försöker förstå vad andra säger och vad de menar med det de säger.

Jag la upp all fakta som behövs för att bilda en uppfattning om "konspirationsteorin", hade du sett videon innan du svarat hade du inte behövt skriva att du måste läsa på mer.

Så, nu väntar jag lugnt på att du ska skriva tillbaka med nåt syrligt svar där du försöker trycka ner det jag sagt här, för jag har bildat en uppfattning att du vägrar erkänna när du har fel. Bevisa att jag har fel så erkänner jag att jag hade fel om min fördom om dig.

Posted on: 2008/3/10 16:38

See User information
Quote:
Jag tänker gå till kommunkontoret och ta fram dessa underlag så fort jag får tid, skriv om ni tänker göra detsamma. Kommer också publicera det jag får fram men jag vet inte när jag får tid till att göra det så därför vore det bra om fler vill göra samma sak.

Trevligt att se fler ta sig an EU/globaliseringsrelaterade organisationer. Särskilt som vi har ett jättetillfälle med Common Purpose och deras närvaro även i vårt eget land. Själv väntar jag med spänning på svar från hemkommunen men kommer att följa upp detta så snart som möjligt med lite större krav på information.

Tanken är sedan att jag arbetar utåt och blir en nagel i ögat på de närmaste kommunerna Mycket inspirerande inlägg..vi har många rättigheter än så länge som kan utnyttjas för att exponera det här spektaklet så mycket det går.

Här är dessutom en annan tråd som behandlade ämnet lite kort innan den dog ut. Jag gjorde vad jag kunde för att hålla den vid liv.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=9752&forum=1

Kampen fortsätter

Posted on: 2008/3/10 17:46

Anonym
Hej

Formulera dig gärna mer exakt, konkret, uppspaltat, med syfte tydligt, rakt på sak, då blir det lättare för oss att förstå. Jag upplevde bara hela inlägget som väldigt okonkret, men det kan ju bero på mig.
Jag hade sett den där CP videon för någon vecka sedan då den postades på vaken.se.

Det blir så konstigt om man inte skiljer på vaken.se och användarna i vaken.se:s forum. Alla presenterar olika åsikter osv, men man kan inte tillskriva vaken.se saker när det är enskilda användare som postar sina teorier/fakta/påståenden/upptäckter i det öppna forumet.

Du är skeptisk till CP örebro och vill undersöka dem och deras ageranden. Har jag förstått dig rätt? Men samtidigt handlar ditt inlägg om att undvika konspiratoriska infallsvinklar och att du finner det som händer i vaken.se:s forum allt för konspiratoriskt? Jag såg det som som två olika frågeställningar/funderingar i ett och samma inlägg. Dvs kritik mot att vaken.se (sidan eller forumet?) är för konspiratoriska och samtidigt ett inlägg om din
skepsis mot CP-örebro.

Sen övertolkade jag antagligen ditt inlägg och trodde du ville gå med och göra förändring från insidan genom att fjäska för henne?

Följdaktligen blev jag nyfiken på att få veta exakt vilka frågor är det du anser ska ställas. För då kan jag se den infallsvinkel som du anser vara bäst och mest framgångsrikt, i förhållande till var jag står idag.

Jag är ganska ofta i Örbro. Vi kan träffas så kan du förklara hur du själv ser på det hela och hur du kommer gå till väga med CP i framtiden över en kaffe. Är det cool?

See User information

Till Ataraxia
Vad tycker du själv då,kan du svara på din fråga själv så blir det inte mass/missuppfattat:Tack på förhand.

Posted on: 2008/3/10 17:57

See User information
The term Conspirations Theory has of course a Coincidence theory, vet inte på Svenskie: Ers... Slump Teorien?

Anyways, its a good media hitpiece keyword for the TV Zombified ConsuMorons...

Its just a conspiracy....errr theory = Conspiracies are just THEORIES to the uninitiated.

Phrases like "Common Purpose" are used as a way to lull people into something, and the globalists are EXPERTS at using very positive sounding word-bites.

Nice huh?

So, one COMMON purpose (or IDEA) is that Conspiracies do not exist and that the EU wasnt created by the elite Bilderbergs hiding as an innocent trade deal and they are NOT conspiring to replace all GRUNDLAG with a nice Shiny CONSTITUTION from the very heart and soul of Bildie-Berger EU.

Conspiracies and just THEORIES, now back to some more TV!!!! ; )

Posted on: 2008/3/10 18:09
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Quote:

Ataraxia skrev:
Geesus christ superstar, are you for real?

Om du vill ha en förklaring till varför jag skriver som jag gör så frågar du. Du gör inte som en journalist för aftonbladet och antar att jag föraktar konspirationsteoretiker eller konspirationsteorier, jag skrev aldrig att jag föraktade konspirationsteoretiker, att du tolkar det på det viset är ingenting annat än beklagligt.

Eller kände du dig träffad, är det så att du är insnöad? Hehe

Om du vill förstå vad jag menade kan jag göra dig tjänsten att förklara på en gång, jag är inte allergisk mot människor som håller på med konspirationsteorier, faktum är att jag tror det ligger väldigt mycket sanning bakom de flesta. DET JAG STÖR MIG PÅ är de som accepterar någonting innan de kollat upp olika perspektiv gällande varje teori, man ifrågasätter bara den ena källan av fakta, aldrig den andra. För det är ju den andra man tror på, varför skulle dom ljuga.....

Jag har läst på forumet ett tag och sett ditt namn ploppa upp ibland. Void, kan du förklara för mig på vilket sätt jag var "ödmjuk"?

Blev roligare med lite mothugg från dig nu faktiskt, det som är ännu roligare är att du gör indirekta påhopp för att du inte förstod det jag skrev, dumhet skulle jag kalla det för, vad skulle du kalla det för Void?
Frågar man inget får man inget veta, men det känns som att du har full koll på vad det är andra säger, det känns som att du verkligen är den mest fulländade här på forumet som vet allt och kan allt, du skulle kanske kunna skriva åt mig för det verkar som att du vet exakt vad jag tycker....

Jag hatar ordet konspirationsteori förövrigt, av den anledning att folk använder sig av det för att vederlägga alternativa motiv och teorier. Det har fått en negativ klang för att folk slänger ut sig det så fort man inte tror på en händelse kan ha gått till på ett annat sätt.

well, dom som tror på den officiella teorin skulle kalla det konspirationsteori medans vi som tror på att den officiella teorin är fel/falsk/bluff/båg skulle kalla det för långsiktigaffärsplan.

Lägg ner dina biases Void, fråga nästa person vad dom menar med saker innan du bildar dina uppfattningar och använder dig av ironi för att försöka dumförklara nån. Tycker du att jag är arrogant/dryg/högdragen? måsåvara, men jag är inte den som antar att en person tycker nåt, jag lyssnar till andra, jag försöker förstå vad andra säger och vad de menar med det de säger.

Jag la upp all fakta som behövs för att bilda en uppfattning om "konspirationsteorin", hade du sett videon innan du svarat hade du inte behövt skriva att du måste läsa på mer.

Så, nu väntar jag lugnt på att du ska skriva tillbaka med nåt syrligt svar där du försöker trycka ner det jag sagt här, för jag har bildat en uppfattning att du vägrar erkänna när du har fel. Bevisa att jag har fel så erkänner jag att jag hade fel om min fördom om dig.

Jag skulle nog säga att det handlar om en missuppfattning, då man vid en första anblick tror att det är dina egna ord i hela inlägget. Jag missade först Mailet i inlägget när jag läste igenom det .

Sedan har du tyckte att folk inne på vaken snöat in på K-teorier därför har du tvekat.

I nästa inlägg står det så här:

" Om du vill förstå vad jag menade kan jag göra dig tjänsten att förklara på en gång, jag är inte allergisk mot människor som håller på med konspirationsteorier, faktum är att jag tror det ligger väldigt mycket sanning bakom de flesta. "

Välkommen i vilket fall till oss insnöade !

See User information
Då börjar vi om från början med mer konkreta formuleringar.

Void, på en gång tog du bort mina fördommar vilket jag uppskattar.
Jag själv skiljer på vaken.se och användarna, men ju mer jag läst destu oroligare har jag blivit för att det finns "för många" som sväljer allt med hull och hår. Otydlighet från min sida, missupfattning från din, det kan stå osagt, båda två kan lika gärna vara svaren.

Angående CP, jag är skeptisk till organisationen, men min skeptisism har gjort att jag inte vill bilda en uppfattning om dom förrns jag är mer insatt och verkligen har kollat upp mer vad det är de gör och står för osv.

Mycket på vaken.se handlar om konspirationsteorier (vilket jag gillar), min definition på en konspirationsteori är har jag ännu inte lyckats förklara då den har ändrats mycket genom de senaste månaderna av läsanade och tolkningar på olika situationer. När jag pratar med journalister använder de sig av ordet konspirationsteori för att i stortsett dumförklara människan som kom på teorin. Ordet har gått och blivit negativt i folkmun, därför vill jag inte använda mig av ordet konspirationsteori förrns jag har mer kött på benen, jag vill i stort sett kunna stå för konspirationsteorin och bevisa att jag har rätt innan jag kallar den för det. Men det är jag, finns olika sätt att använda sig av ordet, jag vill iaf inte göra det förrns jag kan ge ordentliga svar (Tyvärr ploppar ordet upp ändå när jag inte riktigt menar samma sak, säger emot mig själv då jag helt enkelt utgår ifrån nån annans tolkning av ordet)

Mycket av min kritik är just mot de som accepterar saker innan de läst och tolkat andra perspektiv. Jag lyckades inte få ut min formulering ordentligt nu märker jag.
När man utgår ifrån att CP är delaktig i en konspirationsteori anser jag att man låser sig i sitt frågeställande. Man riktar sina frågor för mycket utifrån att organisationen skulle vara dålig.
När man ställer sina frågor till en organisation som man anser vara delaktig i grymheter tycker jag det är bättre att utgå ifrån ett annat perspektiv när man ställer sina frågor.

(Jag var rädd att folk skulle börja skriva till CP att det dom gjorde var dåligt och att dom ska sluta upp med det, innan de visste Exakt vad CP stod för) Dumma människor finns överallt, jag valde ett klantigt tillvägagångssätt för att solla bort dom människorna i hoppet om att få fram ett korrekt svar.

Fjäska för henne ja, men inte för att ändra dom innifrån. Det bästa sättet att komma någon nära är att bli vän med dem, vilket jag tror resulterar i att man får mer ärliga svar. Förhoppningsvis kan det leda till att man får reda på mer än vad dom vill att man ska veta.

Frågeställningen: Man utgår ifrån att man är antingen ett företag, en journalist, en svagmänniska som söker bekräftelse. Utifrån det formulerar man sin frågeställning.

Det är smarta personer som leder organisationer, Elisabeth Sverresson är inget undantag, hon är kommit dit hon är av en anledning.
Man sätter sig in i vad hon vill höra, vad hon skulle vilja åstadkomma med CP. Frågorna bör vara väl igenomtänkta, min uppfattning är att dom inte svarar på allt såvida dom inte känner ett förtroende för den som frågar.

Kaffe är cool, i framtiden är det inte en omöjlighet. Jag läser retorik på Universitetet i Örebro.
(mycket av det jag skriver och gör är ett sätt att hela tiden förbättra mina verbala och skriftliga egenskaper, vägen till framgång är kantad av misstag, man lever och lär osv.)

Är det något jag skrivit som är oklart, fråga igen, jag tänker inte igenom mina svar på forum hela tiden. Har fullt upp med studier som tar den tiden, hehe.

Jag anser att dom går som hand i handske, det är samma sak. Jag tror inte på den officiella teorin som USA släppt. Därför är det en konspiration (Jag tror mig inte veta vem eller vad som ligger bakom, men den officiella rapporten håller inte)
Långsiktig affärsplan skulle vara en väl igenomtänkt plan som förhåller sig under en längre tid. Är det 7 år sedan allt hände och fortfarande har inte den korrekta sanningen släppts? 7 år är en lång tid, och jag tror att det handlar om pengar och makt (dock är jag inte längre säker på det, men hursomhelst stämmer inte den officiella teorin) Tjänar man pengar kan det ses som en affärsplan. Därför en långsiktig affärsplan, vilket också då blir en konspirationsteori (enligt mig)

(är ganska säker på att jag får svara på ytterligare frågor då jag är medveten att jag kanske inte svarat ordentligt på allt, men som sagt, det är bara att ställa nya frågor och ifrågasätta det jag skriver, har jag sagt emot mig själv måste jag även förklara det)

Posted on: 2008/3/10 20:02

See User information
Lyfter denna tråden, tycker att den var intressant, de har en del avdelningar utanför England och en i Sverige.

200 som fullgjort deras program MATRIX, känns som om det är lika bra att avslöja dem innan de blir för stora i Sverige.

Posted on: 2008/5/20 23:00

Anonym
Quote:

Vad är skillnaden?

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper