vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 5 »

Den danska intifadan (Är muslimer de nya judarna?)

See User information
Den danska intifadan

Är muslimer de nya judarna?

Av Philips Jones

Det kan inte vara för många människor som betraktar dem själva som politiskt medvetna som inte har sett, läst eller hört någonting om Muhammad bilderna som publicerades för några år sedan av den danska tidningen Jyllandsposten.

Vid den tid var jag oförstådd om varför en större nationell dagstidning skulle utföra en sådant bestånd här i Danmark. Undanflykten genom att ta ställning för yttrandefriheten gjorde mig särskilt misstänksam, som en icke-dansk som har levt i Danmark kommer att veta, yttrandefriheten är reserverad endast för danskar.

Idag, förstår jag fullt ut tankarna bakom dessa löjliga teckningarna. Provokation! Muslimer i Danmark är behandlade mycket annorlunda än dem som lever i England eller Tyskland som exempel. Deras försök att bygga en moske har varit förhindrad gång efter gång av den danska byråkratin. År 2008, det är fortfarande inga planer om att bygga ett islamskt hus för dyrkan i Danmark, inte heller för det ämne, någon tillägnad muslimsk begravningplats heller.

Till skillnad från England, muslimer hålls ute på ytterkanten av det danska samhället, och ses helt enkelt ner på, eftersom de är annorlunda. Jag har många kontakter inom de lokala islamska församlingarna och där finns en känsla av desperation. De känner sig socialt och politisk impotenta. De är degraderade till det lägsta inom arbetsmarknaden och är offer för en form av social orättvisa vilket är lidelsefull främlingsfientlighet.

Den pågående våg av upplivning var igångsatt av polisen i Köpenhamn genom behandlingen av en äldre palestinisk man i en aggressiv och orättvist slag. Nu är frågan, var påföljande reaktion från muslimska ungdomar i denna gemenskap en spontant utbrott av frustration, eller någonting mer lömskt?

De som har haft ett intresse i den post 9/11 värld kommer inte att bli överraskade när jag säger att dessa upplopp bär alla kännetecken av en stats-sponsrad agent provokativ operation. I följd av den ”franska intifadan” ett år tillbaka eller så, OAS (den franska underrättelsetjänsten) må ha spelat en stor roll i att väcka radikalt och socialt hat. Detta är nästan säkert i fallet här i Danmark, även då jag inte har något bevis i detta, men det hela stinker.

Nyligen blev två tunisier arresterade för anklagelser om hot mot den som ritade teckningarna av Muhammad, och man tror att de kommer att bli deporterade. Enligt rykten, en tredje som är trodd att vara en dansk medborgare kommer inte att ställas inför rätta. Jag undrar vem han arbetar för?

Den dagliga listiga tidningen Politiken har nu kommit ut i stöd för dess syster tidning, Jyllandsposten antaget i en show av solidaritet för yttrandefriheten i relation till karrekatyrerna. Varför har allt detta blivit ihopkokat nu? Världen är dragen skenbart närmare en finansiell krasch och möjligheterna av global konflikt, den så kallade ”Clash of Civilizations”. Vad har detta att göra med lilla Danmark?

Både Politiken och Jyllandsposten har förbindelse och är Bildebergare. Anders Eldrup, ordförande av det danska företaget Dong har varit en återkommande besökare de senaste fem åren. Hans fru, Merete Eldrup är ledande chef för båda skrifterna. En ytterligare deltagare, Toger Seidenfaden råkar helt enkelt vara verkställande redaktör och chef för Politiken. Är allt detta en tillfällighet? Fleming Rose, redaktören för Jyllandsposten förvaltade högeligen ensides och okritisk intervju med Mr Daniel Pipes, en stor zionistisk propagandist och ”Neo Con”, en la Perle och Wolfovitz. I typisk ”doublespeak”, denna hök är medlem av US Institute Of Peace.

Sedan Politiken köpte Jyllandsposten, denna tidning har drivits mot Zionistiska positioner. I en värld var någonting visar sig vara vad det är, Muhammad-teckningarna och den nuvarande provokationens bevakning av båda dessa ledarartiklar på muslimernas fråga i Danmark, bör betraktas med misstänksamhet. Påverkan från toppen med Neo Con Bildbergs slag, hur rimligt är det att muslimerna vid sidan av berättelsen kommer få en rättvis ”airing”?

Det är nu min tro att den exklusiva syftet att importera miljoner muslimer till Europa, var att destabilisera kontinenten. Jag tror inte en minut på att arkitekterna av Europas superstat inte förutsåg spänningen vilket var knytet att vara syftet när introduceringen av en djup ”alien kultur” I länder så som Danmark, vilket alltid har varit högt homogen och något isolerat från Europas mainstream. Det har blivit gjord av en orsak, och jag fruktar att vi har börjat sett den sanna orsaken.

Staten i vilken form har alltid berättigad dess existens och dominerande av dess medborgare genom den närvarande hotet av en extern fiende. Med kalla kriget arkiverad i historieböckerna, och ingen skulle vara angripare någonstans att vara sedd, det var nödvändigt att hitta på en annorlunda slag av hot. Ingången i ”kriget mot terrorn”. Ett krig utan ände som det var. Det är ren samtid att stor folkmassa togs genom portarna av den västländska fästningar, är nu identifierad som det nya hotet.

Vad vi ser i Danmark är ett arrangerat medel av att installerar rädsla hos medborgarna av detta lilla land. Det kommer i sin tur ge berättigande för genomförandet av ännu mer restriktioner på den personliga friheten och introducera ännu mer Drakoniska lagstiftningar i order att skydda människorna.

Varför ändra ett vinnande koncept? Vi har sett detta om och om igen med Pearl Harbor, 9/11, 7/7. Och fast manipulationen av den allmänna medvetandet, mediehoror av dess like för Jyllandsposten flyttar fram syftet av EU Superstate, och därefter Den Nya Världsordningen, och befolkningen, nu omottaglig till vanlig bemärkelse, fria tankar och sanningen kommer att ledas av näsan in i en totalitär framtid planerad för dem.

Muslimska pojkar springer omkring på Danmarks gator är blott redskap i ett dödligt spel. Några av dem, skapelser av underrättelsetjänsten vet om detta, och vinner sniket från detta. De flesta kommer inte, och har ingen aning om att deras egna frustration och synligt våld kommer att användas i slutänden för att krossa dem.

Muslimer är ironiskt uppsatta som de ”nya judarna” av Europa. En arketypisk syndabock. Det ser ut som att historia är på gång att återupprepa sig än en gång.

http://www.alternativmedia.net/nwo/muslim/danmark.html

Posted on: 2008/3/10 15:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Den danska intifadan (Är muslimer de nya judarna?)
Suck och stön

För bara några dagar sen demosterade muslimer i danmark om hur synd det är dom som har fått fly från muslimska diktaturer och mötas av något så hemskt som dansk kultur!

http://jp.dk/webtv/webtv_indland/?movieId=15655&Id=1290266

Dock finns det ett större motstånd av invandring och nationalism i danmark vilket även syns i valet
se dansk folkparti

Våra politiker (bilderbergare som mona sahlin och carl bildt) värnar om en muslimsk invandring till sverige för att berika oss

Idag har den svenska median återigen pratat om islamofobi och respek för islam och i vanlig ordning hånat jesus
Det var l teologen Rollan McCleary som idag i sin doktorexamen påpekade att jesus var homosexuell och en svensk präst påpekade att det inte betydde något.
SVTs senaste debatt handlade om islamfobi och det var två motståndare mot hela publiken och om jag inte minns fel så fick kritikerna mot islam tillsammans 4 repliker

http://www.svt.se/svt/road/Classic/sh ... dex.jsp?a=1078943&d=34858

Debatten uppkom efter grishuvudena på den planerade mosken i Göteborg där en svensk kommun sålt ut marken till saudarabien

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=402447

i programet sade juden Björn Rosenberg PRECIS tvärt emot vad du vill mena och hela publiken höll med däribland en annan kvinna av judisk börd vid namn stina dabrowsky nämligen
"Att muslimerna idag är de nya judarna och detta är skrämmande"

"han sade oxå att judarna aldrig haft någon makt i sverige"
(men det är en annan historia)

Det drogs likheter mellan "ZOG" och den nya moderna konspirationen om att muslimer försöker ta över västvärlden och det fick hela publiken att skratta

Trots att Albert Pike själv skrivit i sin bok om hur araber ska inkvarteras och ockupera västvärlden för att vara spela konspiratörerna i händerna.

D.V.S några konspiratörer uttnytjar andra konspiratörer!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Dan skrev:
Den danska intifadan

Av Philips Jones

Det kan inte vara för många människor som betraktar dem själva som politiskt medvetna som inte har sett, läst eller hört någonting om Muhammad bilderna som publicerades för några år sedan av den danska tidningen Jyllandsposten.

Vid den tid var jag oförstådd om varför en större nationell dagstidning skulle utföra en sådant bestånd här i Danmark. Undanflykten genom att ta ställning för yttrandefriheten gjorde mig särskilt misstänksam, som en icke-dansk som har levt i Danmark kommer att veta, yttrandefriheten är reserverad endast för danskar.

Idag, förstår jag fullt ut tankarna bakom dessa löjliga teckningarna. Provokation! Muslimer i Danmark är behandlade mycket annorlunda än dem som lever i England eller Tyskland som exempel. Deras försök att bygga en moske har varit förhindrad gång efter gång av den danska byråkratin. År 2008, det är fortfarande inga planer om att bygga ett islamskt hus för dyrkan i Danmark, inte heller för det ämne, någon tillägnad muslimsk begravningplats heller.

Till skillnad från England, muslimer hålls ute på ytterkanten av det danska samhället, och ses helt enkelt ner på, eftersom de är annorlunda. Jag har många kontakter inom de lokala islamska församlingarna och där finns en känsla av desperation. De känner sig socialt och politisk impotenta. De är degraderade till det lägsta inom arbetsmarknaden och är offer för en form av social orättvisa vilket är lidelsefull främlingsfientlighet.

Den pågående våg av upplivning var igångsatt av polisen i Köpenhamn genom behandlingen av en äldre palestinisk man i en aggressiv och orättvist slag. Nu är frågan, var påföljande reaktion från muslimska ungdomar i denna gemenskap en spontant utbrott av frustration, eller någonting mer lömskt?

De som har haft ett intresse i den post 9/11 värld kommer inte att bli överraskade när jag säger att dessa upplopp bär alla kännetecken av en stats-sponsrad agent provokativ operation. I följd av den ”franska intifadan” ett år tillbaka eller så, OAS (den franska underrättelsetjänsten) må ha spelat en stor roll i att väcka radikalt och socialt hat. Detta är nästan säkert i fallet här i Danmark, även då jag inte har något bevis i detta, men det hela stinker.

Nyligen blev två tunisier arresterade för anklagelser om hot mot den som ritade teckningarna av Muhammad, och man tror att de kommer att bli deporterade. Enligt rykten, en tredje som är trodd att vara en dansk medborgare kommer inte att ställas inför rätta. Jag undrar vem han arbetar för?

Den dagliga listiga tidningen Politiken har nu kommit ut i stöd för dess syster tidning, Jyllandsposten antaget i en show av solidaritet för yttrandefriheten i relation till karrekatyrerna. Varför har allt detta blivit ihopkokat nu? Världen är dragen skenbart närmare en finansiell krasch och möjligheterna av global konflikt, den så kallade ”Clash of Civilizations”. Vad har detta att göra med lilla Danmark?

Både Politiken och Jyllandsposten har förbindelse och är Bildebergare. Anders Eldrup, ordförande av det danska företaget Dong har varit en återkommande besökare de senaste fem åren. Hans fru, Merete Eldrup är ledande chef för båda skrifterna. En ytterligare deltagare, Toger Seidenfaden råkar helt enkelt vara verkställande redaktör och chef för Politiken. Är allt detta en tillfällighet? Fleming Rose, redaktören för Jyllandsposten förvaltade högeligen ensides och okritisk intervju med Mr Daniel Pipes, en stor zionistisk propagandist och ”Neo Con”, en la Perle och Wolfovitz. I typisk ”doublespeak”, denna hök är medlem av US Institute Of Peace.

Sedan Politiken köpte Jyllandsposten, denna tidning har drivits mot Zionistiska positioner. I en värld var någonting visar sig vara vad det är, Muhammad-teckningarna och den nuvarande provokationens bevakning av båda dessa ledarartiklar på muslimernas fråga i Danmark, bör betraktas med misstänksamhet. Påverkan från toppen med Neo Con Bildbergs slag, hur rimligt är det att muslimerna vid sidan av berättelsen kommer få en rättvis ”airing”?

Det är nu min tro att den exklusiva syftet att importera miljoner muslimer till Europa, var att destabilisera kontinenten. Jag tror inte en minut på att arkitekterna av Europas superstat inte förutsåg spänningen vilket var knytet att vara syftet när introduceringen av en djup ”alien kultur” I länder så som Danmark, vilket alltid har varit högt homogen och något isolerat från Europas mainstream. Det har blivit gjord av en orsak, och jag fruktar att vi har börjat sett den sanna orsaken.

Staten i vilken form har alltid berättigad dess existens och dominerande av dess medborgare genom den närvarande hotet av en extern fiende. Med kalla kriget arkiverad i historieböckerna, och ingen skulle vara angripare någonstans att vara sedd, det var nödvändigt att hitta på en annorlunda slag av hot. Ingången i ”kriget mot terrorn”. Ett krig utan ände som det var. Det är ren samtid att stor folkmassa togs genom portarna av den västländska fästningar, är nu identifierad som det nya hotet.

Vad vi ser i Danmark är ett arrangerat medel av att installerar rädsla hos medborgarna av detta lilla land. Det kommer i sin tur ge berättigande för genomförandet av ännu mer restriktioner på den personliga friheten och introducera ännu mer Drakoniska lagstiftningar i order att skydda människorna.

Varför ändra ett vinnande koncept? Vi har sett detta om och om igen med Pearl Harbor, 9/11, 7/7. Och fast manipulationen av den allmänna medvetandet, mediehoror av dess like för Jyllandsposten flyttar fram syftet av EU Superstate, och därefter Den Nya Världsordningen, och befolkningen, nu omottaglig till vanlig bemärkelse, fria tankar och sanningen kommer att ledas av näsan in i en totalitär framtid planerad för dem.

Muslimska pojkar springer omkring på Danmarks gator är blott redskap i ett dödligt spel. Några av dem, skapelser av underrättelsetjänsten vet om detta, och vinner sniket från detta. De flesta kommer inte, och har ingen aning om att deras egna frustration och synligt våld kommer att användas i slutänden för att krossa dem.

Muslimer är ironiskt uppsatta som de ”nya judarna” av Europa. En arketypisk syndabock. Det ser ut som att historia är på gång att återupprepa sig än en gång.

http://www.alternativmedia.net/nwo/muslim/danmark.html

Skulle inte tro att det är någon tillfällighet.

Danmark har blivit en bricka i spelet.

Eldstrup, Jyllandsposten, Bilderbergruppen, Muhammed-teckningarna.

Muslimer skall hata Väst och vi skall Hata Muslimer. Illuminaterna rycker i Trådarna.

Och sedan snackar Zionist-kramar-Media om att försvara Yttrandeheten.

Vad har detta med Yttrandefrihet att göra. Antingen respekterar man Religiösa Trosuppfattningar eller så gör man det inte.

Anonym
Quote:

A73 skrev:
Skulle inte tro att det är någon tillfällighet.

Danmark har blivit en bricka i spelet.

Eldstrup, Jyllandsposten, Bilderbergruppen, Muhammed-teckningarna.

Muslimer skall hata Väst och vi skall Hata Muslimer. Illuminaterna rycker i Trådarna.

Och sedan snackar Zionist-kramar-Media om att försvara Yttrandeheten.

Vad har detta med Yttrandefrihet att göra. Antingen respekterar man Religiösa Trosuppfattningar eller så gör man det inte.

Det är ingen tillfärlighet men ni tänker fel

Vilka människor och vart hör du mest orden "islamofobi" ?
Är det av media och varför är det så tror du ?

I England har man till och med slutat att lära ut förintelsen på en del skolor eftersom det skulle hetsa mot muslimer som tror på en judisk världskonspiration och detta respekteras.
De är en del av exprimentet med människors tolerans.

Såna här saker som "stoppa förintelseundervisningen" kan mycket väl vara ett expriment för att göra en översyn över hur långt människor kommit i sitt tänkade med "acceptans mot muslimer och islam"
(d.v.s när de slutar ropa islamofobi och ersätter det med intergration och ömsesida möten)
Ibland måste man ta feber på den befolningen man vill kontrollera.

Vi ska även tillåta halalslakt och i sverige har nu våra politiker stält krav på muslimer att de MÅSTE gå på samma skollektioner som ickemuslimer såsom ex sexuallundervisning och idrott
Men vad väljer våra tidningsredaköter och krönikörer att kalla dom

ISLAMOFOBIER RASISTER MM
(trots att vår intergrationsminister är svartare en natten så är hon ändå rasist mot muslimer)

Sedan skulle jag vilja att du tänkte såhär

ang /yttrandefrihet och kränkning

När dessa människor blir så arga över en teckning att de går ut i stora protester i vårt svenska samhälle och bränner danska flaggor och hora våra kariatyr-tecknare.
Vad är det för människor är det stabila människor man skulle vilja bygga ett väl och fungerade samhälle med ?

Illuminati har inte patent på konspirationer och dåliga handlingar alla gör det även jag!

Se dessa

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fadime_Sahindal

Gå emot sionisterna bekämpa islam i europa!

Anonym
NATO VARNAR FÖR ISLAMKRITIK OCH HETSAR FILMSKAPARNA!

"Natochefen varnar holländsk TV för att visa en film som är kritisk till Koranen på TV eftersom det skulle kunna utsätta Natotrupperna i Afghanistan för fara."

Filmen produceras av den högerextreme politikern Geert Wilders och ska enligt honom handla om Koranen och att skriften uppmuntrar till våld.

Wilders har tidigare försökt få Koranen förbjuden i Holland och har jämfört muslimernas heliga skrift med Mein Kampf.

Läs mer på tankefrihet.se nyheter

See User information
Angående att muslimer måste delta i all skolundervisning utan alternativa lösningar (vilket varje skola normalt klarar bäst själv) så beror detta på att Folkpartiet vill stjäla röster från Sverigedemokraterna. FP kommer att överlägga detta till hösten, vilket blir strax inpå 2009 och valet är ju 2010.

Posted on: 2008/3/10 17:26

Anonym
Quote:

Dan skrev:
Angående att muslimer måste delta i all skolundervisning utan alternativa lösningar (vilket varje skola normalt klarar bäst själv) så beror detta på att Folkpartiet vill stjäla röster från Sverigedemokraterna. FP kommer att överlägga detta till hösten, vilket blir strax inpå 2009 och valet är ju 2010.

Och vad ska dessa alternativa lösningar vara ?
D.V.S specialagar

När jag gick i skola gick det 7 muslimer i min klass på 20 elever om dessa människor hade fått skippa vissa ämnen såsom "musik", "idrott" "sexuallundervisning" hade det bara lätt till mer segrigation och hat.
Vilket varken muslimerna eller ickemuslimerna skulle må bra av.

Vad är din lösning för en väl och fungerande mångkulturell skola med muslimer och ickemuslimer som ska vara under samma tak men ändå ha en stark sammanhållning och klassgemenskap ?

See User information
Maggot, när jag gick i skolan så hade vi ingen troende muslim i klassen. Ändå separerades pojkar och flickor på gymnastiken och hade avdelad sal med en vikvägg mellan oss.

När det gäller musik, hur viktigt är detta ämne? Förr har jag för mig att man kunde välja bort detta ämne från schemat och göra något annat istället.

När det gäller sexualundervisning, vad är behovet att t.ex. pojkar och flickor ska sitta tillsammans i detta ämne? Jag VET att DU är mycket skeptisk mot dagens sexualitet och dess frigörelse. Tror inte DU att detta har något med det att göra?

Posted on: 2008/3/10 18:16

Anonym
Quote:

Dan skrev:
Maggot, när jag gick i skolan så hade vi ingen troende muslim i klassen. Ändå separerades pojkar och flickor på gymnastiken och hade avdelad sal med en vikvägg mellan oss.

När det gäller musik, hur viktigt är detta ämne? Förr har jag för mig att man kunde välja bort detta ämne från schemat och göra något annat istället.

När det gäller sexualundervisning, vad är behovet att t.ex. pojkar och flickor ska sitta tillsammans i detta ämne? Jag VET att DU är mycket skeptisk mot dagens sexualitet och dess frigörelse. Tror inte DU att detta har något med det att göra?

Segrigeringen mellan pojkar och flickor är mer en könsindelning men när det finns MÅNGKULTURELLA SKOLOR så umgås "svenskar med svenskar" och "muslimska kvinnor med muslimska kvinnor" och det är ingen bra skola.
Det är kanske oxå därför som människor mår som sämst och är mest sjukskriva i dessa mångkulturella områden och varför dessa skolor är rena kaoset.

Sedan handlar det inte om "viktinga ämnen" och vad anser du är ett viktigt ämne
Religion D.V.S islam ?
Ang ditt skitsnack om demoraliseringen och etablerat förvägrande av islam så kan jag medela dig om att ex hammarkulleskola har gjort egna skolböcker med islamsk inrikting och flera skolor i landet låter sina barn ta ledigt från ramandah och en skola i stockholm stängde till och med under lovet.
Men personligen tycker jag musik är ett MYCKET viktigt ämne men det är synd att musik-lektionerna är så tragiska och kollektivistiska.

Vad som är behovet av att "sexuallkunskap" är väl i första hand för att sex inte är något skamligt som ska sopas under mattan vår västvärlda kultur har i dagslägget gått aldelese för långt i sexuallundervisningen och bjudit in lobbyrörelser som "RFSL" utan några större protester från omvärlden
Tvärtam ett väldigt vagt och modest "motstånd" mot detta offentliga bögeri
Min arabiska vänn har dock rätt när han säger att "muslimer innehar ett kulturellt kroppsförakt" och drar paralleller till "sportvärlden" där muslimer sällan förekommer.
Sex sker mellan män och kvinnor och det är inget fult det som är fel anser jag är dagens sexualliserade samhälle som trycks upp i ansiktet på folk och ungdomars slappa syn på sex och brist på intergiret.

Men visst om vi säger som du vill ha det då man får "välja bort ämnen" så kommer naturligtvis de människor som delar "gemensamma normer" eller rättare sagt har påtryckingar hemifrån och genom sitt indokrenarande hjärnspöke välja som sina "vänner" VILKET LEDER TILL SEGRIGATION och "knappast intergration" vilket jag tippar på att du är förr ?

See User information

Posted on: 2008/3/11 19:09

Anonym
Intressant artikel jobbar du för gp ?

Det påmminer nämligen om dagens debattinlägg

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=121&a=407009&ref=rss

Yttligare ett inlägg där ordet "islamofobi" omnäms likaså var det i dagens upplaga av punkt.se och i övermorgon kan jag om du vill publicera nästa artikel som vill romanstisera islam

Sedan ang folkpartiet så vill Lars Lejonborg utbilda mer imaner i sverige med svenskarnas skattepengar

Anonym
Dan skrev!

Svar:Jag tror snarare att det kommer ske mer och mer rasism mot etniska Svenskar.Man ser ju en tydlig trend i det "nya Sverige" där etniska Svenskar utsätts Svenskfientlighet och rasism samt systematiskt våld från rasistiska "ungdoms gäng".
Detta sker även i stor skala i resten av Europa,USA och Australien. Men detta talas det inte högt om i rödvinsdrickande politiskt korrekta sällskap. All rasism är viktig att belysa. Ständigt får man höra från den nwo-kontrollerade median hur rasistiska alla vita är.Det förekommer rasism i alla folkgrupper. Sen att ordet missbrukas stup ikvarten gör inte saken bättre. Folk har lärt sig att köra med det race card i alla situationer.
Får man inte jobb så beror det på rasism ,får man dåligt betyg i skolan är läraren rasist osv... Hur många Afrikaner skriker inte " black pride" eller latinos "brown pride" utan att någon säger att det är fel ?Men om där står en vit och skriker "white pride" så är han automatiskt rasist.
Jag förstår inte riktigt hur det går i hop.Alla skall väl få ha rätt att vara stolt över sitt ursprung?Dom som förnekar någon den rätten är i mina ögon rasist.

I väst har folk blivit satta i någon form av
kollektiv skuld bla gällande slavhandlen från Afrika. Vad några vita gjort för flera hundratals år sedan skall inte jag stå i skuld för. Arabiska slavjägare och Afrikanska stammar sålde slavar till Européer men behöll många till egna behov i Afrika och Asien.Så skulden skall knappast läggas på enbart vita slavköpare.
För övrigt så ägde långt ifrån alla vita slavar .

Anonym
Turkiska och arabiska riken har även dom haft slavar som var europer och afrikaner hade afrikanska slavar långt innan vita hade svarta slavar.

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Turkiska och arabiska riken har även dom haft slavar som var europer och afrikaner hade afrikanska slavar långt innan vita hade svarta slavar.
Rent historiskt har det förekommit trälar eller slavar överallt. Alla folkgrupper har haft slavar.

See User information
När det gäller slaveri, så tror jag mig rätt att Islam accepterar att detta förekommer och har inte förbjudit detta. Muhammad (saw) köpte slavar för att befira dem, men höll dem tills han visste att de kunde klara sig själva. I krig tog man även så kallade krigsfångar vilket blev slavar.

Min tolkning är att slaveriet är inget man kan undgå till 100% och kommer alltid att finnas. Idag ser jag det svenska folket som slavar, eftersom man är kontrollerad genom dess skattesystem och den vanliga människan har ingen större kontroll över sin ekonomi. De nationalekonomiska filosoferna anser ju att människan ska få ersättning så att det täcker människans grundläggande behov, dvs mat, kläder och en bostad + något till, men absolut inte mer eftersom detta kan åverka hans eneri till att vilja arbeta. Om man inte har ett arbete så tvingas man in i olika kontrollerade åtgärder eller kanske t.om. att flytta från hus, hem, familj och vänner för att söka ett arbete på annat håll.

Problemet enligt min mening är att den svenska staten förhindrar människors kreativitet till att skapa egna arbeten eftersom skattetrycket är för högt och kontrollen för stark. Det är inte enkelt att starta ett företag och svårare är det att få den att gå runt. Istället borde man vara skattebefriad tills man själv har lyckas skrapat ihop en minimilön vilket täcker sina behov, och att man skulle göra "affärer" som ett ämne mellan två personer och inte en tredje (staten), möjligtvis en fjärde (revisor som arbetar för staten).

Så vi är slavar under systemet eftersom vi inte själva kan välja hur vi vill arbeta, vi tvingas till de arbeten som staten anser sig finnas behov och de påverkar våra val i vardagen pga systemet. Så, var ligger skillnaden, arbeta för lite mat och ett tak över huvudet, eller att få lite låtsaspengar för att handla lite mat, betala hyra (70% ränta)?

Posted on: 2008/3/12 7:24

Anonym
Quote:

maggot skrev:
NATO VARNAR FÖR ISLAMKRITIK OCH HETSAR FILMSKAPARNA!

"Natochefen varnar holländsk TV för att visa en film som är kritisk till Koranen på TV eftersom det skulle kunna utsätta Natotrupperna i Afghanistan för fara."

Filmen produceras av den högerextreme politikern Geert Wilders och ska enligt honom handla om Koranen och att skriften uppmuntrar till våld.

Wilders har tidigare försökt få Koranen förbjuden i Holland och har jämfört muslimernas heliga skrift med Mein Kampf.

Läs mer på tankefrihet.se nyheter

Natochefen ar inte ute o cyklar.

Det är lite knas-stämning här i holland angående detta...Wilders bryr sig inte en meter, han vill skapa kalabalik och det känns som att det finns verklig risk för att det kommer att braka loss här i slutet av månaden när filmen släpps online...myndigheterna manar till lugn och ar bekymrade over att det kan bli massa knas hemma och i afghanistan, en del har borjat beväpna sig...

Danmark och Holland ar lite onodigt kaxiga i dennaf fraga tycker jag. Det kommer att sluta med en javla soppa...

Ska bli intressant att se vad som hander.

Anonym
Jah förstår mej itne på människor här så mkt dubbelmoral lr vad man ska kalla det....

1) Många här e kritiska mot skolan.. o många hävdar att skolan lär ut lögner osv
Men när vi kommer i snack om Muslimer då jävlar e man FÖR skolan... o då jävlar ska man försvara den SVENSKA skolan o då kommer man me mkt skit snack om muslimer hit o muslimer dit....

2) Alla här vet att media e till för att förblinda folk o alla här(tror jag) e "emot" media.
Men när vi snackar om Muslimer då jävlar tar man upp media hela jävla tiden.. o säger saker som: kolla på dessa muslimer som bränner svenska/danska flaggor o har massdemonstrationer"
Samtidigt som man säger att invandring är en del av illumitati Experiment, så drar man sedan slutsatsen att "dessa" människor är ett hot.
hhmm blir man inte förvirrad?

Sj har jag aldri upplevt lr hört av nån att muslimer har aktivt gått ut i sverige me massdemon som skulle vara ett HOT... lr att de går o bränner ner flaggor/kyrkor osv.... i så fall handlar d om handfull idioter som har ett annat syfte me detta.

Ett större hot som jag ser är att t.ex Nazister går aktivt ut o slår folk hit o dit.... och bilden har jag inte fått av media... utan att nära vänner har blivit nedslagna runt om i sverige o d e så hemskt d kan bli.

3)Vissa här säger att Muslimer vill bygga mosker överallt o att d skulle vart ett hot mot svenskar o mot folket.
Jag säger så här : religion e ett hot mot männskligheten om den blandas me politik lr om man är fanatiker.
Att nazister o Afa får ha lokaler e d ingen som bryr sej om..
Eller att Organisation som HA, Bandidos o O.G få ha lokaler o äga krogar e d ingen som bryr sej om..."nä för mosker är ett hot mot svenskar o folket"

4)En vän till mej var i danmark o pratat me folk... O många är rädda för terrorism o många håller ögen öppna för terrorister.
Men frågan är hur ser dessa terrorister ut?
jo danskar kollar efter folk som ser ut som araber o muslimer.
Är inte detta rasistiskt nog? är det inte rasistisk att dansk/svensk polis får ta in alla som ser terrrormisstänkta ut?
Och jag förstår itne hur folk i vaken.se är emot "dessa" muslimer när alla här vet att kriget mot terrorn är en bluff.

5) jag har själv gått i skolan me muslimer aldrig upplevde jag att vi icke muslimer sepparerades från muslimer pga religion.
Visst hade vi gymnastik killar o tjejer försej med d gällde under ett år bara o d va för att alla i klassen ville ha d så under ett år.
Sen e d självklart att en muslimsk tjej som inte visar sitt hår under lektiontid, nekar att visa sin kropp för en kille bara för att man ska ha simprov/lektion.
Att muslimer ska kunna fira sina högtider är inget hot mot sverige lr skolan... dom vill juh oxå fira sin religion så som den kristna julen,påsk osv.
Men tyvär så har påsken/julen o jesus blivit symbol/ursäkt för konsumtion o för att gynna kapitalismen... o d bryr sej inte heller någon om istället försvarar man d o kritiserar muslimska högtider.
Snacka om hjärntvätt asså !!:S

6) återigen till median.
vissa säger att man aldri svartmålar "blattar" i media men att man gärna tar upp svenskar.
Det är bara skitsnack rakt igenom.
Det handlar mer om vilka tidningar du läser... o självklart säger högerextrema tidningar så^^^¨
Senast igår läste jag om att man hittat sprängmedel o vapen hos nassar. o att de skulle antagligen åtalas för VAPENBROTT.
wtf lixom :S

Det roliga med detta är att om d hade varit en "blatte"/ muslim skulle det stått "Bomber hittades hos TERRORISTER i sverige".
d räcker juh bara med en muslim hotar lars wik till döden för att han ska TERRORstämplas o bli utvisningshotad.

sj är jag emot all förtryck, politikreligon,NWO o allt annat SKIT....

Meningen me detta inlägget är att jag vill att folk som kallar sej vakna verkligen SKA vakna för att många verkar ha blivit mer hjärntvättade än de vet.
Och då menar ja inte a vilka böcker du läst lr hu rmånga du läst...... utan vilka åsikter du har o vart du riktar dit hat.

ps. Konspirationparanoia = Högerextremism.... kolla bara igenom vissa inlägg runt om i vaken.se

Sanningen skall göra er fria!!! Krossa Babylon!!!

Anonym
Quote:

deus_x_makkina skrev:
Det roliga med detta är att om d hade varit en "blatte"/ muslim skulle det stått "Bomber hittades hos TERRORISTER i sverige".
d räcker juh bara med en muslim hotar lars wik till döden för att han ska TERRORstämplas o bli utvisningshotad.
Ok. Alla som är FÖR att muslimer ska få mordhota folk utan reprisalier räcker upp en hand.

Jag bara skojar med dig deus_x_makkina. Jag har ingenting emot terrori... jag menar muslimer. Men det ÄR terrorism att mordhota någon för att dom uttryckt sin åsikt. Sedan tycker jag det är jävligt fel att avbilda Muhammed på något sätt. Det handlar om respekt för andras tro.

Anonym
wowbagger
jo men du har inte förstått vad jag menar.
Självklart är mordhot = terrorism i d läget.
Men skillnaden är om en icke muslim skulle ha hotat lars wik tex.
Skulle dom nog skirivit att han ska åtalas för mordhot lr t.om mordförsök lr liknande.

Förstår du spelet?

Anonym
Jag förstår precis. Som jag skrev... Jag skojar bara med dig. Terrorist har för många blivitt synonymt med att vara muslim

Anonym
Quote:

deus_x_makkina skrev:
Jah förstår mej itne på människor här så mkt dubbelmoral lr vad man ska kalla det....

1) Många här e kritiska mot skolan.. o många hävdar att skolan lär ut lögner osv
Men när vi kommer i snack om Muslimer då jävlar e man FÖR skolan... o då jävlar ska man försvara den SVENSKA skolan o då kommer man me mkt skit snack om muslimer hit o muslimer dit....

Hejsan Deus_x
Först undrar jag varför du återigen inte döck upp på 911 utdelningen eftersom du sade en halvtimme tidigare att du skulle göra det ?
Det sista att prata om moral på detta ställe är du det verkar ju fan som din "farmor" dör varje gång
Du kan väl fan höra av dig om du inte kommer.
Men nog om det låt mig bemöta dina "argument"

1 ang skolan :
Det handlar inte dagens svenska skola det handlar om att de SVENSKAR som bor här SJÄVLA ska ha rätten att välja det samhälle de vill leva i
Vi nationalister (de flesta av oss) Vi begär inte inflyttande över något annat folks land.
Vi begär inte att folk i andra länder ska leva efter våra normer och värderingar vi kräver endast rätten till vårat egna land och de som vill bosätta sig om det inte passar dom så ska dom ut ur vår kultur.
(detta tror jag även gäller muslimer i deras hemländer om vi skulle börja ställa krav på dom)

Quote:

2) Alla här vet att media e till för att förblinda folk o alla här(tror jag) e "emot" media.
Men när vi snackar om Muslimer då jävlar tar man upp media hela jävla tiden.. o säger saker som: kolla på dessa muslimer som bränner svenska/danska flaggor o har massdemonstrationer"
Samtidigt som man säger att invandring är en del av illumitati Experiment, så drar man sedan slutsatsen att "dessa" människor är ett hot.
hhmm blir man inte förvirrad?

Sj har jag aldri upplevt lr hört av nån att muslimer har aktivt gått ut i sverige me massdemon som skulle vara ett HOT... lr att de går o bränner ner flaggor/kyrkor osv.... i så fall handlar d om handfull idioter som har ett annat syfte me detta.

Ett större hot som jag ser är att t.ex Nazister går aktivt ut o slår folk hit o dit.... och bilden har jag inte fått av media... utan att nära vänner har blivit nedslagna runt om i sverige o d e så hemskt d kan bli.

Titta på mina länkar åke!
Varje dag tar media upp att man inte ska dra "alla muslimer över en kamm" eller varnar för islamofobin.
Det enda media tar upp som negativt element rörande islam är "fudmentalister"
Invandrarna är igentligen inget hot mot sverige utan mest den politik som tillåter detta och våra oikofobiska journalister och parlamentarister.
Dock så är endast en liten del av dagens invandrare flyktingar utan de flesta är "lyxökare" i stil med anhörighetsinvandring.

Sedan hotet om "nazister" och media
Min fråga är om du överhuvudtaget ens läser media titta på FÖRSTA sidan i dagens metro

Länk
SÄPO VARNAR FÖR NAZISTER
http://www.metro.se/se/article/2008/03/12/06/5921-57/index.xml

Och detta har det skrivits om i en vecka nu i metro via medarbetare till den statligt finnanserade stiftelsen EXPO

Quote:

3)Vissa här säger att Muslimer vill bygga mosker överallt o att d skulle vart ett hot mot svenskar o mot folket.
Jag säger så här : religion e ett hot mot männskligheten om den blandas me politik lr om man är fanatiker.
Att nazister o Afa får ha lokaler e d ingen som bryr sej om..
Eller att Organisation som HA, Bandidos o O.G få ha lokaler o äga krogar e d ingen som bryr sej om..."nä för mosker är ett hot mot svenskar o folket"

Detta är orwealliansk nyspråk se "dubbeltänk"
http://susning.nu/Dubbelt%E4nk

Du påstår att religioner är ett hot mot världen men islam är det inte ?
Så vet jag vet är islam en religion ?
Vilka "nazister" får ha lokaler menar du ?
Ta ex sverigedemokraterna de har inte en lokal utan en källare som deras "lokal" med många lås och ofta utsatta för
Återige gör du bort dig och visar att du inte läser något från media
"NAZISTER FÅR INGEN LOKAL I SVERIGE"
http://sydsvenskan.se/sverige/article229380.ece

Quote:

4)En vän till mej var i danmark o pratat me folk... O många är rädda för terrorism o många håller ögen öppna för terrorister.
Men frågan är hur ser dessa terrorister ut?
jo danskar kollar efter folk som ser ut som araber o muslimer.
Är inte detta rasistiskt nog? är det inte rasistisk att dansk/svensk polis får ta in alla som ser terrrormisstänkta ut?
Och jag förstår itne hur folk i vaken.se är emot "dessa" muslimer när alla här vet att kriget mot terrorn är en bluff.

Vilka människor är det som brukar gå med "självmordspaket" menar du ?
Vilka är dessa "nysvenskar" som slänger syra på sina fruar eller åker ner till somalia könsympa sina barn ?
Vilka är människorna i de krimminella område runt om i sverige som ex "albanliggan" eller OG ?

JAG SÄGER INTE ATT ALLA INVANDRARE ÄR KRIMMINELLA men makten vet att där invandring bosätter sig blir det problem som leder till reaktioner som leder till "nödlösningar" som kameraövervakning mm

Quote:

5) jag har själv gått i skolan me muslimer aldrig upplevde jag att vi icke muslimer sepparerades från muslimer pga religion.
Visst hade vi gymnastik killar o tjejer försej med d gällde under ett år bara o d va för att alla i klassen ville ha d så under ett år.
Sen e d självklart att en muslimsk tjej som inte visar sitt hår under lektiontid, nekar att visa sin kropp för en kille bara för att man ska ha simprov/lektion.
Att muslimer ska kunna fira sina högtider är inget hot mot sverige lr skolan... dom vill juh oxå fira sin religion så som den kristna julen,påsk osv.
Men tyvär så har påsken/julen o jesus blivit symbol/ursäkt för konsumtion o för att gynna kapitalismen... o d bryr sej inte heller någon om istället försvarar man d o kritiserar muslimska högtider.
Snacka om hjärntvätt asså !!:S

Du bor i hammarkullen !
Du vet mycket väl att det är segrigerat där du vet mycket väl att muslimer umgås mest med muslimer osv osv.
Alan Watt säger något i stil med "vi måste fo varje generation" att tro att det samhället de lever i är normalt

D.V.S du är en andra generationens invandrare som inte är fylda 20 år.
Du vet inte hur sverige såg ut för 30 år sedan du vet inte hur det är att leva i ett område som är svensk.
Du identiferar dig nog knappast med svensk kultur och jag tror du aldrig upplevt det ?
Gick det ens några svenskar i din klass ?
Under ramadan är det föresten stor handel i de muslimska delarna.

Quote:

6) återigen till median.
vissa säger att man aldri svartmålar "blattar" i media men att man gärna tar upp svenskar.
Det är bara skitsnack rakt igenom.
Det handlar mer om vilka tidningar du läser... o självklart säger högerextrema tidningar så^^^¨
Senast igår läste jag om att man hittat sprängmedel o vapen hos nassar. o att de skulle antagligen åtalas för VAPENBROTT.
wtf lixom :S

När hockelandslocket var misstänkta för sexuella brott var det skriverriver första dagen
När hagamanen visar sig vara en svensk man så visar media upp det men när det är en invandrare som begår brott väljer media att inte ta upp det så länge människan inte själv ber om det som fallet med chilinaren tito beltan
(som förövrigt berättat om hur mycket han hatar sverige och svenskar)
Sedan är det roligt att du själv påstår att din bild av "nassar" inte kommer från media när du några meningar längre ner berättar om hur media berättar att "nassar" har vapen (vilket givetvis invandrare och muslimer har mycket mindre en svenskar)

Quote:

"Det räcker mad att man hotar någon till döden"
(detta citat hör ju hemma på historiens guldkorn)
"Mannen hela dagen" ska berätta om bagateller som pågår

Quote:

sj är jag emot all förtryck, politikreligon,NWO o allt annat SKIT....

Är du emot islam då oxå eller ?

Quote:

Meningen me detta inlägget är att jag vill att folk som kallar sej vakna verkligen SKA vakna för att många verkar ha blivit mer hjärntvättade än de vet.
Och då menar ja inte a vilka böcker du läst lr hu rmånga du läst...... utan vilka åsikter du har o vart du riktar dit hat.

Suck

Quote:

ps. Konspirationparanoia = Högerextremism.... kolla bara igenom vissa inlägg runt om i vaken.se

Sanningen skall göra er fria!!! Krossa Babylon!!!

Jo arbetaren och yeal och andra kommunister brukar påstå detta

http://www.yelah.net/articles/newage

Anonym
deus_x_makkina
skrev .M
eningen me detta inlägget är att jag vill att folk som kallar sej vakna verkligen SKA vakna för att många verkar ha blivit mer hjärntvättade än de vet.

Svar:
Jag kan inte hitta några trådar där någon är hatisk mot muslimer.
Har du hört talas om politisk korrekthet?
Du verkar lida av kraftig indoktrinering i just det.
Ransaka dig själv innan du börjar klaga på folk här.Ingen har väl gnällt på dig här inne?

Anonym
Dan svarar inte på mina frågor förväntar mig inte direkt något "intellektuellt" av "DXM" heller

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Dan svarar inte på mina frågor förväntar mig inte direkt något "intellektuellt" av "DXM" heller
Han är duktig på att slingra sig.

(1) 2 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper