vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Illegala flyktingar får gratis vård i Skåne
1100 flyktingar håller
sig gömda i Skåne
http://www.skd.se/apps/pbcs.dll/artic ... 16/NYHETER/683069428/1057
----------------------------------------------------------------

Detta är ett oerhört oansvarigt beslut. För närvarande har Skånepolisens 1100 personer som är efterlysta för att avvisas. OBS! Den siffran gäller flyktingar som gömt sig under eller efter beslutstiden. Hur många flyktingar/invandrare smugglas hit utan vår kännedom? I dagens Sverige är det ingen konst att smuggla då vi nästan har helt öppna gränser. Enligt EU-direktiv, underbemanning och besparingar kan tullen inte sköta sitt jobb ordentligt. Så med andra ord vet ingen hur många personer som är i Sverige illegalt.

Man kan tydligt se hur den globala makteliten använder sig av massinvandring i EU och USA för att dumpa lönerna, krossa medelklassen samt bryta upp samhället. Det skulle var intressant att ha uppgifter om hur många jobb som försvinner pga. av svartarbetande illegala inavandrare i Sverige? Självklart finns inga sådana uppgifter men utan att ha bevis så kan man lätt konstatera att detta är oherhört utbrett. Uppdrag Granskning har visat några fall där man kan se hur invandrare unyttjar illegala invandrare i slavkontrakt. För personer som inte har moral och empati så är detta perfekt, dvs. att kunna utnyttja personer för slavlöner för att sedan ringa polisen när de tröttnat på dem.

Lösningen på ett sådant enormt problem är knappast öppna gränser. Frida Johansson Metso, ordförande för Liberalernas ungdomsförbund, samt Lars "Fickpingis"Ohly (v) vill lösa detta genom allmänn amnesti och fri invandring. Man ser tydligt hur vänstern och folkpartister (Alltså både dagens "höger" respektive "vänster") går hand i hand i dessa frågor. Personer som Frida Johansson är "nyttiga idioter" som totalt saknar verklighetsuppfattning. Hennes fanatiska syn på globalism och massinvandrig är väldigt skrämmande. Hur skall man kunna övertyga sådana personer som henne när hon är totalt hjärntvättad?

Sjukvården i Skåne är redan belastad till bristningsgränsen. Universitetssjukhusets personalstyrka i Lund ska minskas med 400-500 medarbetare. I fredags infördes totalt anställningsstopp på sjukhuset. Universitetssjukhuset i Lund, Usil, har besparingskrav på 210 miljoner kronor i år. Ökat antal patienter, främst i form av akutpatienter och fler förlossningar, kostade 45 miljoner kronor i fjol. Samtidigt höjer den politiska adeln i landstinget sina löner med gott samvete (Exempelvis moderaten Jerker Swanstein). Ändå så tar vi i mot fler invandrare och flyktingar. Detta går inte längre, det fattar väl till och med ett barn som precis lärts sig räkna.

Ändå så propagerar politiskt korrekta för ökad invandring. Skåne fick i fjol 14 857 nya invånare. Malmö växer för tillfället mer än Göteborg. Mest snabbväxande storstäder i Sverige (procent). Skåne toppar listan.

1. Lund +1,9
2. Malmö +1,6 (Vanligaste namnet på nyfödda pojkar i Malmö är Muhammed)
3. Stockholm +1,6
4. Helsingborg +1,3
5. Linköping +1,3
6. Uppsala +1,3

Vår infrastuktur klarar inte denna enorma tillströmning. Ett akut stopp är den enda lösningen, allt annat är lika med självmord. Inom en snar framtid så kommer det förmodligen att bryta ut inbördeskrig i Sverige och Europa då inga mångkulturella samhällen är konfliktfria; Tvärtom slutar det alltid med blodsutgjutelse etniska grupper emellan i dessa underbara lyckoriken. Likheterna med USA är tydliga. Allt sker efter den globala maktelitens noga utformade plan att spela folk mot varandra likt schackpjäser. Är detta framtiden ni vill ha? Vi måste sätta stopp för detta vansinne omedelbart.

När det nya EU-fördraget börja gälla 1 Jan 2009 (Om inte Irland försenar planerna) kommer vi helt att mista vår suveränitet i nästan allt av vikt. Detta innebär tex att vår invandrings och flyktingpolitik kommer att vara i händerna på eliten i EU. Sverige är ganska glesbyggt och det kommer utan tvekan att utnyttjas. I praktiken så kan Sverige få i uppgift av EU att ta i mot gränslöst med invandrare och flyktingar utan att vi kan göra ett dugg åt saken.

Så här såg det ut på Möllan, Malmö i somras:
http://w2.sydsvenskan.se/bildspel/heairak/
Nu var detta fredligt. Men för mig är det oerhört obehagligt att man skall behöva känna sig som en främling i sitt eget land. Ingen som tycker det gått för långt sedan länge?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Illegala flyktingar får gratis vård i Skåne

See User information
Sverige måste ut ur skiten så fort som möjligt. Sen det som stör mej mest är när dom hyr in polska byggföretag för att dom jobbar också för väldigt låga löner, och att dom inte behöver betala sociala avgifter. Vi har förbannat bra byggarbetare här i Sverige, och en arbetslöshet som det måste ner.

Hur kunde svenska folket luras in i EG? Jag var bara en liten grabb då men jag minns att alla runt mej röstade nej.

Posted on: 2008/3/12 0:21
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Sverige måste ut ur skiten så fort som möjligt. Sen det som stör mej mest är när dom hyr in polska byggföretag för att dom jobbar också för väldigt låga löner, och att dom inte behöver betala sociala avgifter. Vi har förbannat bra byggarbetare här i Sverige, och en arbetslöshet som det måste ner.

Hur kunde svenska folket luras in i EG? Jag var bara en liten grabb då men jag minns att alla runt mej röstade nej.
Eftersom Ja sidan hade obegränsat med pengar till propagandan.Sen får vi inte glömma att det som fick folk att rösta ja inte är det som folk trodde en riktig blåsning . Eliten dolde sanningen bakom kulisserna.Jag menar alltså att en handelsunion utan inverkan på nationella lagar är en jävla skillnad mot en totalitär monster diktatur.

Anonym
Tja, de har redan börjat kalla dem för "dokumentlösa flyktingar". Snart får man väl se dem precis överallt.

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
Eftersom Ja sidan hade obegränsat med pengar till propagandan.Sen får vi inte glömma att det som fick folk att rösta ja inte är det som folk trodde en riktig blåsning . Eliten dolde sanningen bakom kulisserna.Jag menar alltså att en handelsunion utan inverkan på nationella lagar är en jävla skillnad mot en totalitär monster diktatur.

Ja det var ett riktigt jävla fult spel. Men det verkar som de flesta märkt det eftersom det inte lär bli nån ny omröstning om EMU, dom är rädda för ett nej.

Posted on: 2008/3/12 1:39
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Visst är det helt horibelt att allt vi har att säga till om mer och mer försvinner. Och att sverige är som en brustablett i eu havet som snart (om vi inte agerar) kommer lösas upp..

Men å andra sidan är gratis vård något som borde vara en självklarhet. Även för illegala flyktingar.

"tyvär gumman, den brutna armen får du fixa i ditt eget land"

Posted on: 2008/3/12 3:30
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Visst är det helt horibelt att allt vi har att säga till om mer och mer försvinner. Och att sverige är som en brustablett i eu havet som snart (om vi inte agerar) kommer lösas upp..

Men å andra sidan är gratis vård något som borde vara en självklarhet. Även för illegala flyktingar.

"tyvär gumman, den brutna armen får du fixa i ditt eget land"
Har du inte läst ett dugg om vad jag skrev?
Jag har sätt med egna ögon hur jävligt det redan är på Lund Univerisitetssjukhus.Min pappa var inlagd ett par månader efter en avancerad hjärtoperation. Och jag kan säga dig att lägget på avdelningarna är långt i från bra.Hur ska det gå om man sparar och gör sig av med personal som redan är underbemanad?Och samtidigt
ger man ej skattebetalare rätten till gratis vård?Akutvården är redan öppen för illegala flyktingar. Vanlig sjukvård skall absolut inte vara gratis då inte vården klarar den belastningen Är du vilig att dö pga besparingar inom sjukvården?245miljoner i sparreformer, 500 mindre medarbetare är i mitt huvud ganska allvarligt.

Anonym
En illigal flykting är en människa som gömer sig undan rättivisan och ska inte på något sätt få andvända samhället sociala förmåner.

De ska hem omedelbart!

See User information
Jag var i Skåne många gånger.

Finns en massor av trevliga snygga intelligenta svenska kvinnor där.

Dags att börja para sig?

Kanske med flera?

Mass invandringen och olagliga invandrade, detta är ett sätt att seperera folk, visst, symtomen synns.

Calculated and preplanned.

Då har du eliten som BYGGDE Sverige, nu demontera denna.

Folk blir oroliga för att eliten är inte öppna med detta de gör.

Bra att du lägga upp info

Posted on: 2008/3/12 15:56
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Jo, jag läste.. Och som sagt, värdelöst och fruktansvärt egoistiskt med illegala flyktingar, men å andra sidan, kan man inte bara låta dom dö.
Om dom behöver hjälp och söker det, så borde man

1. skicka hem dom.
2. om det inte går pga sjukdommen, bota dom här och sedan skicka hem dom.
3. Om dom inte kan skickas hem pga andra skäl, tilldela dom en temporär bostad.

Posted on: 2008/3/12 16:42
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Knepigt ämne.
Det är dock många faktorer i detta som är viktiga att titta på.

Total stopp på invandringen? Man går knappast till källan på problemet. Men det kanske behövs? Trist bara när man träffar på folk som flytt för sina liv och lämnat nära och kära efter sig.

Tror det viktigaste är att krossa den människo/natur föraktande globalism/liberalism som råder nu.
Den likriktar länder och människor idag i en aldrig tidigare skådad takt. Och självklart måste vi ut ur EU!

Jag tror också att alla svenskar MÅSTE återerövra stoltheten över vårt land. Känna en större förankring i sig själva och sitt ursprung än vad som är fallet idag.

Vi måste återgå till mer sunda och balanserade värderingar. Vi måste börja le mot varandra mer, sammarbeta med varandra i detta land.

Idag är svenskarna ett väldigt skrämt och passiviserat folkslag som inte vågar se sina bröder och systrar i ögonen. Detta är jävligt beklagligt.

Vi måste slå vakt om dom sunda bra värderingarna.

Allt detta som dom människo/natur fientliga globalist/liberalerna försöker upplösa.

Lite mer om detta på denna sida där jag förövrigt även är skribent då och då: http://www.anus.com/tribes/snus/

Posted on: 2008/3/21 1:38

Edited by jonte on 2008/3/21 2:01:37
Edited by jonte on 2008/3/21 2:10:30
Edited by jonte on 2008/3/21 2:36:25
Edited by jonte on 2008/3/21 2:38:58
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Sverige kan omöjligt vara hela världens sjulhus eller någon form av internationell skatteåtärbärare där man kan söka vad som helst för att sedan få det.

Visst det är beklagligt men det kostar ca 100 gånger mer att hjälpa folk HÄR en i sina närområden så för vad det kostar att hjälpa en illigal människa här kan man hjälpa 100 st i krigsdrabbade länder

PÅ VEMS SAMVETE LÄGGS FÖRINTANDET AV SVERIGE ?

See User information
Maggot: Jag håller med dig. Nej man blir förbannad, jävligt förbannad på ren svenska...

Posted on: 2008/3/21 21:02
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Beslutet om gratis vård för Illegala är ett stort hån mot alla svenskar. Man ser tydligt mönstret exakt samma saker som händer i
Sverige (Europa) händer i USA. Vi kan nu säga förväl till Sverige.
Detta beslut är så oerhört förödande så jag blir helt mållös.
Alla som stöder detta beslut är landsförädare och förtjänar inte att
bo i detta land längre.

Anonym
Jag gillar läkare utan gränser....

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper