vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

VIKTIGT!!! http://www.ronpaulmarch.com/

See User information
Ron Paul, en person som många på forumet förmodligen har hört talas om, om ni inte har det borde ni verkligen googla honom. Att Ron Paul förmodligen inte har skugan av en chans att vinna presidentvalet står ju nu ännu klarare än det var för ett par månader sedan innan valet riktigt hade dragit igång där borta. Hittils har det inte skrivits något på forumet om http://www.ronpaulmarch.com/ så jag tycker det är på tiden. Alla människor som är här inne borde göra det till sin medborgerliga plikt att vara med på det här. Det är en möjlighet att faktiskt få sin röst hörd i den etablerade median. Man borde skapa en liten(eller stor) grupp människor från sverige som åker över till usa med sverige tröjor, vikingahjälmar av plast och köra på hela sverige grejen. Visa att de har stöd runt om i världen också, låt oss marchera mot maktelitens högborg tillsammans med det amerikanska folket och tala om för dem att vi tänker inte tåla det här längre.
Jag har det fönstret öppet hela tiden och det kommer väll ett 20-tal nya personer varge dag som lovar att de kommer vara med. Eftersom att hela Ron Paul rörelsen har byggt på gräsrots metod från början och fortfarande gör det, ännu mer när det gäller den här protesten eftersom Ron Paul kampanjen inte kan stödja den offeciellt med financiellt stöd och uppmaningar i etablerad media från Ron då det skulle kunna bli väldigt dålig publicitet om nånting hände.
Vi måste se det som vårat ansvar att vara med där, jag menar, hur mycket kostar en flygbiljett tur och retur till usa, man borde ju kunna få både biljett och boende ett par dagar för under 10 000. Är ni villiga att offra 10 000 plus kanske 1 veckas semestertid för att visa att ni tänker inte tåla en sådan här behandling. Vi är människor, man kan inte bara ta våran frihet medans vi tysta ser på. Det man måste komma ihåg är att om usa, världens mäktigaste land, blir en diktatur så kommer racet att vara mer eller mindre över, då kommer makteliten att ha en bas att falla tillbaka på som aldrig kommer kunna bli förstörd, även om vi lyckas slå tillbaka dem ett par gånger och behåller våran demokrati ett tag till, vilket i dagens läge verkar högst otroligt, så kommer dem som ledare för ett så mäktigt land endå kunna driva sin vilja igenom med hjälp av hot om krig, död och massförstörelsevapen. Vi har inte förlorat i usa fören vi verkligen har förlorat det, det finns människor där som verkligen slås, det allra minsta vi kan göra är att åka dit och visa dem vårat stöd!
Innan 9/11 hur välkänd var teorin om makteliten, tänk vilken enorm inverkan usa's truth movements har haft på vårat egna uppvaknande. Nu när de har tjänat sitt syfte kommer vi bara att vända amerikanska folket ryggen och låte dem ta hand om sin egen skit medans vi stillatigande tittar på eller kommer vi visa att vi stödjer dem? Att vi är tacksamma för den information de har försett oss med och att vi är står enade som en enda enhet, ett folk enat av kärlek bortom deras landsgränser. Jag vet att jag låter lite som om jag snart ska börja prata om "A big idea. A new world order" Men grund iden om en nation är ju ganska bra, problemet är ju vilka som ska bestämma och vilket stadsskick som ska råda. Min poäng är att vi måste stå enade som en männsklig ras med viljor och känslor och att vi måste visa amerikanarna vårat stöd, det är våran plikt som medmänniskor.

http://www.ronpaulmarch.com/ Be there or you dont care
This day is the first of the rest of your life.

Jag skulle vilja be någon av moderatorerna att klisttra den här tråden fram tills dess at marchen har varit då jag anser att detta är det som alla vakenmedlemmar borde fokusera sig på för ögonblicket. Det är upp till er men jag hoppas ni förstår allvaret i hela situationen och ni brukar ju vara vettiga så jag hoppas jag får erat stöd i den här frågan.

"Live togheter, die alone"
Dessutom, det lär ju vara galna efterfester med så mycket frihetsmänniskor i Washington. Det kan bli som Chicago konventet 1968 all over again.
Är det bara jag som alltid anser att jag är född 50 år för sent?

Posted on: 2008/3/11 2:59
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: VIKTIGT!!! http://www.ronpaulmarch.com/

See User information
Finns det verkligen ingen som har synpunkter på det? Ni måste väll tänka nånting när ni läser det? Ingen respons alls? Har vi verkligen redan givit upp, för då förstår jag inte funktionen av det här forumet, om vi inte är en del av lösningen blir vi en del av problemet...
Även om ni tycker det är negativt så kan ni väll skriva det, all feedback är bra feedback, kom med lite konstruktiv kritik iaf, skapa en diskution...

Posted on: 2008/3/11 18:04
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Ron Paul, en person som många på forumet förmodligen har hört talas om, om ni inte har det borde ni verkligen googla honom. Att Ron Paul förmodligen inte har skugan av en chans att vinna presidentvalet står ju nu ännu klarare än det var för ett par månader sedan innan valet riktigt hade dragit igång där borta. Hittils har det inte skrivits något på forumet om http://www.ronpaulmarch.com/ så jag tycker det är på tiden. Alla människor som är här inne borde göra det till sin medborgerliga plikt att vara med på det här. Det är en möjlighet att faktiskt få sin röst hörd i den etablerade median. Man borde skapa en liten(eller stor) grupp människor från sverige som åker över till usa med sverige tröjor, vikingahjälmar av plast och köra på hela sverige grejen. Visa att de har stöd runt om i världen också, låt oss marchera mot maktelitens högborg tillsammans med det amerikanska folket och tala om för dem att vi tänker inte tåla det här längre.
Jag har det fönstret öppet hela tiden och det kommer väll ett 20-tal nya personer varge dag som lovar att de kommer vara med. Eftersom att hela Ron Paul rörelsen har byggt på gräsrots metod från början och fortfarande gör det, ännu mer när det gäller den här protesten eftersom Ron Paul kampanjen inte kan stödja den offeciellt med financiellt stöd och uppmaningar i etablerad media från Ron då det skulle kunna bli väldigt dålig publicitet om nånting hände.
Vi måste se det som vårat ansvar att vara med där, jag menar, hur mycket kostar en flygbiljett tur och retur till usa, man borde ju kunna få både biljett och boende ett par dagar för under 10 000. Är ni villiga att offra 10 000 plus kanske 1 veckas semestertid för att visa att ni tänker inte tåla en sådan här behandling. Vi är människor, man kan inte bara ta våran frihet medans vi tysta ser på. Det man måste komma ihåg är att om usa, världens mäktigaste land, blir en diktatur så kommer racet att vara mer eller mindre över, då kommer makteliten att ha en bas att falla tillbaka på som aldrig kommer kunna bli förstörd, även om vi lyckas slå tillbaka dem ett par gånger och behåller våran demokrati ett tag till, vilket i dagens läge verkar högst otroligt, så kommer dem som ledare för ett så mäktigt land endå kunna driva sin vilja igenom med hjälp av hot om krig, död och massförstörelsevapen. Vi har inte förlorat i usa fören vi verkligen har förlorat det, det finns människor där som verkligen slås, det allra minsta vi kan göra är att åka dit och visa dem vårat stöd!
Innan 9/11 hur välkänd var teorin om makteliten, tänk vilken enorm inverkan usa's truth movements har haft på vårat egna uppvaknande. Nu när de har tjänat sitt syfte kommer vi bara att vända amerikanska folket ryggen och låte dem ta hand om sin egen skit medans vi stillatigande tittar på eller kommer vi visa att vi stödjer dem? Att vi är tacksamma för den information de har försett oss med och att vi är står enade som en enda enhet, ett folk enat av kärlek bortom deras landsgränser. Jag vet att jag låter lite som om jag snart ska börja prata om "A big idea. A new world order" Men grund iden om en nation är ju ganska bra, problemet är ju vilka som ska bestämma och vilket stadsskick som ska råda. Min poäng är att vi måste stå enade som en männsklig ras med viljor och känslor och att vi måste visa amerikanarna vårat stöd, det är våran plikt som medmänniskor.

http://www.ronpaulmarch.com/ Be there or you dont care
This day is the first of the rest of your life.

Jag skulle vilja be någon av moderatorerna att klisttra den här tråden fram tills dess at marchen har varit då jag anser att detta är det som alla vakenmedlemmar borde fokusera sig på för ögonblicket. Det är upp till er men jag hoppas ni förstår allvaret i hela situationen och ni brukar ju vara vettiga så jag hoppas jag får erat stöd i den här frågan.

"Live togheter, die alone"
Dessutom, det lär ju vara galna efterfester med så mycket frihetsmänniskor i Washington. Det kan bli som Chicago konventet 1968 all over again.
Är det bara jag som alltid anser att jag är född 50 år för sent?

Behövs inga 10000 för att åka över, inläggning på Avdelningens rättstavningsenhet är gratis:

sverige grejen Ron Paul rörelsen

Gör lite hemläxa, vakna...

"...ett folk enat av kärlek..." - jag tror du är en drömmare...

Vaddå kärlek...

Vaddå "ett folk" - det finns inget "ett folk" - vi är många olika folkslag, raser, etniska grupper mm.

"A new world order" Men grund iden om en nation är ju ganska bra, problemet är ju vilka som ska bestämma och vilket stadsskick som ska råda."

Idén är inte alls bra, utan helsjuk och det största hotet, i den mest onda agendan.

Det är slutet på/för mänskligheten, och istället aliens övertagande. De är väl de som redan har rodret.

Posted on: 2008/3/11 18:15
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

novax skrev:

Behövs inga 10000 för att åka över, inläggning på Avdelningens rättstavningsenhet är gratis:

Jag väntade bara på att någon skulle komma och komentera på stavningen, jag vet att jag stavar väldigt dåligt, jag har lätt dyslexi och eftersom detta är ett internet forum lägger jag inte ner särskillt mycket tid på att kolla så att allt är rättstavat. Tur att det var en person som du Novax så slipper jag tappa respekt för någon som oftast har kloka inlägg och inte en av de medlemmarna som ägnar sin fritid åt att tillverka hattar av aliminiumfolie för att hindra de tankeläsande utomjordingarna

Quote:

Efter det gör du ett långt mellanrum som om den här meningen ska vara för sig, jag förstår inte vad du menar, Ron Paul är ju mera en symbol än en person som faktiskt har en chans att vinna valet så jag tycker han är nästan lika aktuell överallt i världen.

Quote:

Vaddå kärlek...

Klart jag är en drömmare, om man inte får drömma kan man ju lika gärna lägga sig ner och dö direkt eftersom att vi inte har en chans... Eller så kan vi tillverka hattar av aliminiumfolie och följa novax till tidens slut, det är lite "either or..."

Quote:

Vaddå "ett folk" - det finns inget "ett folk" - vi är många olika folkslag, raser, etniska grupper mm.

Vi är alla samma ras, olika folkslag och etniska grupper finns det ju men alla tillhör vi rasen homosapiensapien men din förmåga till medkänsla verkar på dina inlägg väldigt begränsad så jag förstår att du slänger in lite om det också. Jag anser dock att vi måste hjälpa varandra, det är tillochmed matematiskt bevisat att man tjänar mer på att hjälpas åt än på att arbeta bara för sin egen vinning om alla följer den prinsipen och ingen går emot gruppen.

Quote:

"A new world order" Men grund iden om en nation är ju ganska bra, problemet är ju vilka som ska bestämma och vilket stadsskick som ska råda."

Idén är inte alls bra, utan helsjuk och det största hotet, i den mest onda agendan.

Vad är så ont med en nation där det inte finns några gränser utan där alla får resa var de vill utan hinder, där alla har samma möjligheter i livet och där det inte finns något utrymme för krig om mark eftersom allt tillhör alla?

Quote:

Det är slutet på/för mänskligheten, och istället aliens övertagande. De är väl de som redan har rodret.

So where back to the aliens, Jag hoppas ditt lager med folie hattar räcker livet ut. Jag ställer mig dock frågande till vad det egentligen är du anser man ska göra, ibland snackar du om att man inte ska försöka påverka andra människor trots att det är det du sitter och gör på det här forumet hela dagarna, ibland hävdar du att aliens kommer och tar oss men det är fortfarande inte att slås mot dem som är lösningen utan det är vi som genom att vara i obalans har skapat dessa aliens... Jag förstår inte ditt resonemang men det kanske är för att jag glömde ta på mig foliehatten och mitt sinne redan är infiltrerat av aliens som styr mina tankar.
Det vore så mycket lättare att greppa dina argument om du inte utryckte dig så luddigt och motsägelsefullt i de allra flesta inläggen.

Dock är du den första som överhuvudtaget ger någon respons och även negativ respons tas tacksamt emot så för det ska du ha tack. Undrar bara vad som har hänt med alla seriösa medlemmar?...

Posted on: 2008/3/11 22:07

Anonym
Novax aka Dr Klot skrev.

Svar:Är du i mot nationalstater?I så fall, hur tycker du man skall ha det?

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Quote:

novax skrev:

Jag väntade bara på att någon skulle komma och komentera på stavningen, jag vet att jag stavar väldigt dåligt, jag har lätt dyslexi och eftersom detta är ett internet forum lägger jag inte ner särskillt mycket tid på att kolla så att allt är rättstavat. Tur att det var en person som du Novax så slipper jag tappa respekt för någon som oftast har kloka inlägg och inte en av de medlemmarna som ägnar sin fritid åt att tillverka hattar av aliminiumfolie för att hindra de tankeläsande utomjordingarna

Quote:

Efter det gör du ett långt mellanrum som om den här meningen ska vara för sig, jag förstår inte vad du menar, Ron Paul är ju mera en symbol än en person som faktiskt har en chans att vinna valet så jag tycker han är nästan lika aktuell överallt i världen.

Quote:

Vaddå kärlek...

Klart jag är en drömmare, om man inte får drömma kan man ju lika gärna lägga sig ner och dö direkt eftersom att vi inte har en chans... Eller så kan vi tillverka hattar av aliminiumfolie och följa novax till tidens slut, det är lite "either or..."

Quote:

Vi är alla samma ras, olika folkslag och etniska grupper finns det ju men alla tillhör vi rasen homosapiensapien men din förmåga till medkänsla verkar på dina inlägg väldigt begränsad så jag förstår att du slänger in lite om det också. Jag anser dock att vi måste hjälpa varandra, det är tillochmed matematiskt bevisat att man tjänar mer på att hjälpas åt än på att arbeta bara för sin egen vinning om alla följer den prinsipen och ingen går emot gruppen.

Quote:

Vad är så ont med en nation där det inte finns några gränser utan där alla får resa var de vill utan hinder, där alla har samma möjligheter i livet och där det inte finns något utrymme för krig om mark eftersom allt tillhör alla?

Quote:

So where back to the aliens, Jag hoppas ditt lager med folie hattar räcker livet ut. Jag ställer mig dock frågande till vad det egentligen är du anser man ska göra, ibland snackar du om att man inte ska försöka påverka andra människor trots att det är det du sitter och gör på det här forumet hela dagarna, ibland hävdar du att aliens kommer och tar oss men det är fortfarande inte att slås mot dem som är lösningen utan det är vi som genom att vara i obalans har skapat dessa aliens... Jag förstår inte ditt resonemang men det kanske är för att jag glömde ta på mig foliehatten och mitt sinne redan är infiltrerat av aliens som styr mina tankar.
Det vore så mycket lättare att greppa dina argument om du inte utryckte dig så luddigt och motsägelsefullt i de allra flesta inläggen.

Dock är du den första som överhuvudtaget ger någon respons och även negativ respons tas tacksamt emot så för det ska du ha tack. Undrar bara vad som har hänt med alla seriösa medlemmar?...

Du talar mycket om foliehattar..., hehe...

Det jag skrev om alien var med tanke på det där med "en värld", ett folk och sådant där NWO New Age/aliens-tjafs... om vi ger oss hän till det där med att tro på krokarna, som man ser hos RP då också, om oneness etc.

Vi är inte en ras, utan har olika bakgrunder, härkomst och det där, utifrån/uppifrån.

Det är inte vi "som i obalans har skapat dessa aliens" - de som är här och vill ta över våra kroppar och det där, har koppling hit, de var här först... man får nog gå flera jordar tillbaka - de är de som rensats ut här förr. Kanske kallades de då människor...

Har du allvarligt funderat över vad vi är, varför är vi här, vad är en människa, vad är detta för en plats - och har du några tankar om varför det är "problem därute"?

Vad har vi/du med andra att göra?

Vad har vi för relation till att det ser ut som det gör?

Vad är då "utvägen"?

Posted on: 2008/3/11 22:19

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:

Du talar mycket om foliehattar..., hehe...

Mest för att jag tycker hela idén med att det skulle vara aliens eller något sådant som ligger bakom alla problem vi har är en så fruktansvärt korkad slutsats.

Quote:

Det jag skrev om alien var med tanke på det där med "en värld", ett folk och sådant där NWO New Age/aliens-tjafs... om vi ger oss hän till det där med att tro på krokarna, som man ser hos RP då också, om oneness etc.

Vi är inte en ras, utan har olika bakgrunder, härkomst och det där, utifrån/uppifrån.

Visst kommer vi från olika bakgrunder och har olika härkomst men vi är ju i grund och botten samma, vi har alla samma slags känslor och vi kan alla reflektera över våran existens. Jag anser att vi absolut är av samma ras och tycker att påståendet att vi inte skulle vara det utan bara ansvariga för oss själva är rent ondskefulla.

Quote:

Det är inte vi "som i obalans har skapat dessa aliens" - de som är här och vill ta över våra kroppar och det där, har koppling hit, de var här först... man får nog gå flera jordar tillbaka - de är de som rensats ut här förr. Kanske kallades de då människor...

Det är alltså det som är din övertygelse, där tror jag du har har misstagit dig grundligt, jag är övertygad om att det var här på jorden problemen uppstod, de har stannat här och det är här vi får så skörden av det. Det finns inga monster där ute som snart kommer och tar oss, det ligger bara tyvär i människans natur att försöka ta så mycket hon kan och därför måste man alltid kämpa för att alla ska få samma chans.

Quote:

Har du allvarligt funderat över vad vi är, varför är vi här, vad är en människa, vad är detta för en plats - och har du några tankar om varför det är "problem därute"?

Vad har vi/du med andra att göra?

Vad har vi för relation till att det ser ut som det gör?

Vad är då "utvägen"?

Jag har funderat en hel del över det, jag tror det är omöjligt att aldrig reflekter över det iallafall lite. Jag har tagit ställningen att det jag kan se och ta på tror jag på, en hel del annat också men det är alldeles för abstrakt för min hjärna att greppa därför anser jag att man måste utgå ifrån det man kan se och ta på.
Jag tror att problemen beror på att det alltid kommer finnas människor som vill ha allt och därför motarbetar demokratin och eftersom vi har haft demokrati såpass länge nu så har människor fått för sig att det är sakers naturliga ordning och att man inte måste kämpa för det. Jag hävdar att det alltid finns människor som vill ha mer och därför kommer försöka ta sakerna ifrån oss och såfort vi slutar slås för demokratin kommer de som i hemlighet slås emot den att vinna.
Alla är i viss mån ansvariga för varandra eftersom vi måste hjälpas åt för att ha en chans att besegra dem då det redan har mer makt än någon vanlig medborgare, de hjälper varandra hur ska då vi ha en chans om vi inte hjälps åt.
Att det ser ut som det gör beror på att vi har blivit förslappade och slutar arbeta för demokratin.
Utvägen är därför givetvis att få folk att säga att det funkar inte så, man kan inte bara ta ifrån oss våran frihet bara sådär, om någon försöker så kommer vi att slänga dem i fängelse som de diktatorer de är. Vi kommer aldrig att lyckas få fast alla därför måste vi hela tiden motarbeta dessa människor, vi måste upplysa våra medmänniskor och den yngre generationen om att man kan inte bara säga att "sådär, nu fixade vi demokrati, problemet löst" Att behålla ett demokratiskt stadsskick är ett evigt jobb för folk kommer alltid försöka ta demokratin ifrån oss. Vi måste alltid jobba för att reducera dessa människors makt.

Posted on: 2008/3/11 22:52

See User information
Kom igen nu folk, finns det verkligen inget intresse för det här? Det är ju våran frihet vi snackar om, faller dom kommer reaktionen från EU nästan garanterat inehålla saker som att vi för att försvara oss mot jätte staten i west måste centralisera makten ännu mera och gå i deras fotspår, självklart kommer det att vara för våran skull och inte kommer vi bli någon diktatur som usa, det måste bara vara såhär "sålänge" medans vi försvarar oss. "Det blir tufft nu men bättre sen"

Posted on: 2008/3/12 0:43

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
Novax aka Dr Klot skrev.

Svar:Är du i mot nationalstater?I så fall, hur tycker du man skall ha det?

Nej det är jag ju för, alltså stater/länder.

Det jag skrev vad respons på:

"A new world order" Men grund iden om en nation är ju ganska bra, problemet är ju vilka som ska bestämma och vilket stadsskick som ska råda. - vilket jag tolkad som att det gällde att alla folk skulle vara under en statsbildning.

Posted on: 2008/3/12 9:23

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Påskharen, anledningen till att du inte får någon respons på detta kan vara att du är 11000% lost in space när du säger att Ron Paul på något som helst vis är en lösning på någonting.

Du förstår tyvärr inte hur världen fungerar på det politiska planet eller på de mer subtila icke-matrix planen heller.

Du dissar aliens...varför gör inte världens regeringar eller underrättelsetjänster det? Hmm. Good point, no?

Om vi bara håller oss till det politiska planet...Ron Paul kommer inte att förändra någonting.

Precis lika lite som George W Bush har förändrat någonting...

Det är inte de killarna som bestämmer ändå, det borde du väl känna till? Du greppar efter halmstrån när du supportar Ron Paul.

Och att lägga 10.000kr på att åka till USA och vara med i en supportmarsch....jag har hört många tokiga ideer men det här var nog en av de tokigaste...

ha en fin dag

See User information
Vad är det som är så bra med Ron Pual?
Blev han inte miljonär på den här kampanjen ?

som skrivaren ovan nämnde, Ron Paul kommer inte förändra något.

Posted on: 2008/3/12 14:41
Bara dom som är indoktrinerade tror på sagor.

See User information
Hmmm.... Vad sägs om samma sak i

SVERIGE?

Eller är det lite too close to home?

Låta Americaner ta hand om sakerna där, lägg energi och pengar till något här.

Det bli bra den där med Paul och allt det där...

HÄR och nu bor vi.

Dela ut infot om Paul på nästa 11 Sept manifest?

Estonia?

Tsunami coverup?

Palme?

Bilderberg Reinfeldt and Sahlin?
Bilderberg BILDT?

Posted on: 2008/3/12 15:12
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Hmmm.... Vad sägs om samma sak i

SVERIGE?

Eller är det lite too close to home?

Låta Americaner ta hand om sakerna där, lägg energi och pengar till något här.

Det bli bra den där med Paul och allt det där...

HÄR och nu bor vi.

Dela ut infot om Paul på nästa 11 Sept manifest?

Estonia?

Tsunami coverup?

Palme?

Bilderberg Reinfeldt and Sahlin?
Bilderberg BILDT?

Eller vad sägs om Theseus/Ariadne - det vore väl the hit. Right on.

Posted on: 2008/3/12 15:31

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Okej, så att kämpa för att usa förblir en demokrati är slöseri med tid?
Vi vet att det inte är Bush m.fl. som drar i trådarna på ett slutgiltigt plan och att även om man slängde dom i fängelse skulle det inte få någon slutgiltig effekt. Självklart har ni rätt, men å andra sidan så skulle det ju försvaga deras makt enormt och om man samtidigt lyckades förändra det ekonomiska systemet i usa som tillåter vissa människor att tillverka pengar så skulle man iaf skicka tillbaka dem ca 100 år i sin planering. Att förändra banksytemet i usa finns det en väldigt stark rörelse för som det ser ut idag speciellt som dollarn faller medans man med respirator försöker hålla liv i den amerikanska aktiemarknaden.
Det ni inte inser är att ni sitter här och säger att nej, det är inte rätt väg att gå eftersom man skulle inte nå roten av problemet samtidigt som ni ju måste inse att det är ett alldeles för stort nätvärk för att man någonsin ska kunna nå roten av problemet.
Om usa blir en diktatur så har vi förlorat, det anser jag man kan säga med ganska stor säkerhet, man kommer aldrig kunna få tillbaka det till en demokrati och därmed kommer de alltid ha en "base of operations" att utgå ifrån där de är "untuchable". Samtidigt som Eu säger att vi måste centralisera makten inom EU för att kunna försvara oss.
Vi har extremt ont om tid, vi är i stort behov av en riktig folkresning, folk måste bli fly förbannade och de måste bli det nu!
Endå påstår ni att det är slöseri med pengar och energi att kämpa för ett demokratiskt usa. Ni inser inte att usa arbetar för en "stagflation" alltså en inflation samtidigt som en lågkonjunktur, något vi inte har sett på allvar sedan 30-talet. Pengar kommer tappa sitt värde.
Inser ni inte att om ni väntar på en handling som verkligen slår mot kärnan av dem så kommer ni sitta här och vara kritiska till alla förslag tills ni tillslut blir tagna av militärpolisen.
Det är förövrigt inte en Ron Paul revolution längre utan en folkrörelse som är större än någon enskild man. En rörelse för frihet.
Vi kan inte låta dem vinna usa, då förlorar vi resten på samma gång, inser ni inte det?

Posted on: 2008/3/12 16:21

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Vi vet att det inte är Bush m.fl. som drar i trådarna på ett slutgiltigt plan och att även om man slängde dom i fängelse skulle det inte få någon slutgiltig effekt. Självklart har ni rätt, men å andra sidan så skulle det ju försvaga deras makt enormt och om man samtidigt lyckades förändra det ekonomiska systemet i usa som tillåter vissa människor att tillverka pengar så skulle man iaf skicka tillbaka dem ca 100 år i sin planering. Att förändra banksytemet i usa finns det en väldigt stark rörelse för som det ser ut idag speciellt som dollarn faller medans man med respirator försöker hålla liv i den amerikanska aktiemarknaden.
Det ni inte inser är att ni sitter här och säger att nej, det är inte rätt väg att gå eftersom man skulle inte nå roten av problemet samtidigt som ni ju måste inse att det är ett alldeles för stort nätvärk för att man någonsin ska kunna nå roten av problemet.
Om usa blir en diktatur så har vi förlorat, det anser jag man kan säga med ganska stor säkerhet, man kommer aldrig kunna få tillbaka det till en demokrati och därmed kommer de alltid ha en "base of operations" att utgå ifrån där de är "untuchable". Samtidigt som Eu säger att vi måste centralisera makten inom EU för att kunna försvara oss.
Vi har extremt ont om tid, vi är i stort behov av en riktig folkresning, folk måste bli fly förbannade och de måste bli det nu!
Endå påstår ni att det är slöseri med pengar och energi att kämpa för ett demokratiskt usa. Ni inser inte att usa arbetar för en "stagflation" alltså en inflation samtidigt som en lågkonjunktur, något vi inte har sett på allvar sedan 30-talet. Pengar kommer tappa sitt värde.
Inser ni inte att om ni väntar på en handling som verkligen slår mot kärnan av dem så kommer ni sitta här och vara kritiska till alla förslag tills ni tillslut blir tagna av militärpolisen.
Det är förövrigt inte en Ron Paul revolution längre utan en folkrörelse som är större än någon enskild man. En rörelse för frihet.
Vi kan inte låta dem vinna usa, då förlorar vi resten på samma gång, inser ni inte det?

Inser, inser och inser...

Det finns inget att vinna... det är en loose loose-situation...

Kul va...

För att loosa snabbare så har de lanserat det där med att "kriga" emot "dom"...

Vakna.

Reeeeeeeepost:

Do not pay attention to the "world events", they are all orchestrated to make you pay attention
to them.
The struggle you should pay attention to is on a personal level.
- personal level - då börjar man närma sig vinnarutan, att "klara sig".

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=83269#forumpost83269

Posted on: 2008/3/12 16:49

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Okej Novax då kan ju du sitta och köra en "struggle" på en "personal level" medans dom bygger upp sin militärpolis och inför martial law i hela världen. Sen när de kommer hem till dig med militärpolisen för att fängsla/döda dig så kan du ju försöka besegra dem med hjälp av det du har kommit på i din personliga "struggle". Du bör dock betänka att de kommer att ha massivt med vapen så jag hoppas att din insikt på något sätt gör dig odödlig eller ger dig superkrafter annars kommer du förlora mot deras vapen. Men berätta gärna hur det gick.
Novax med superkrafter som han fått med hjälp av sin enorma insikt mot militärpolisen med automatvapen, iaf en strid helt klart värd att se. Jag kommer hejja på dig men jag skulle betta på militärpolisen

Posted on: 2008/3/12 18:04

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Okej Novax då kan ju du sitta och köra en "struggle" på en "personal level" medans dom bygger upp sin militärpolis och inför martial law i hela världen. Sen när de kommer hem till dig med militärpolisen för att fängsla/döda dig så kan du ju försöka besegra dem med hjälp av det du har kommit på i din personliga "struggle". Du bör dock betänka att de kommer att ha massivt med vapen så jag hoppas att din insikt på något sätt gör dig odödlig eller ger dig superkrafter annars kommer du förlora mot deras vapen. Men berätta gärna hur det gick.
Novax med superkrafter som han fått med hjälp av sin enorma insikt mot militärpolisen med automatvapen, iaf en strid helt klart värd att se. Jag kommer hejja på dig men jag skulle betta på militärpolisen

Har du läst får många serietidningar... eller kanske blivit konspiratorprogmmerad - kliv av...

Det där med vad konspirationstrutsfåren massivt gottar ned sig i, kanske de själva får känna på lite, det är lite "vitsen"... men de där gamla krafterna kommer bara att kriga mot sig själva, det onda får grassera och slå på varandra... den vise har sett igenom det för länge sedan, och betraktar världen... och insåg grundpusselbit ett... att vad man slåss mot är vad man blir, det därute är man själv upphov till och skapar.

Fattar ni ännu inte att det är en speciell tid, inte många säger något om framtiden, tex 2013 eller så - any clues?

Det där som eliten vill kommer inte att bli en framtid, det är vad de tror och arbetar för, precis som vaken arbetar för det, men det verkar svårt att inse det...

Det är som sagt en speciell tid, då allt ska vägas, och det där, bli som ett nytt kosmos - att då hålla på och tro på brunskjortor, tala om civilkurage mm, blir ganska avslöjande om fördumningens kraft...

Vakna.

Posted on: 2008/3/12 18:21

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

paskharen skrev:

USA har aldrig varit eller varit tänkt att bli ett demokratiskt samhälle. Vakna...

Quote:

Vi vet att det inte är Bush m.fl. som drar i trådarna på ett slutgiltigt plan och att även om man slängde dom i fängelse skulle det inte få någon slutgiltig effekt. Självklart har ni rätt, men å andra sidan så skulle det ju försvaga deras makt enormt och om man samtidigt lyckades förändra det ekonomiska systemet i usa som tillåter vissa människor att tillverka pengar så skulle man iaf skicka tillbaka dem ca 100 år i sin planering.

Nej. Du förstår inte. USA ska OFFRAS. Det är därför det går dåligt för USA nu och bra för öst. Det är därför som en del 9/11 aktivister tror att det "händer" nånting bra när man pratar om det i Bryssel. Vakna.

Quote:

Att förändra banksytemet i usa finns det en väldigt stark rörelse för som det ser ut idag speciellt som dollarn faller medans man med respirator försöker hålla liv i den amerikanska aktiemarknaden.

Ja men det är meningslöst. Se ovan.

Quote:

The conspiracy is the conspiracy. Det går att spåra konspirationen väldigt väldigt långt "upp". Till slut är det inte en konspiration längre, tro det eller ej. Men man får gräva väldigt väldigt djupt.

Quote:

Om usa blir en diktatur så har vi förlorat, det anser jag man kan säga med ganska stor säkerhet, man kommer aldrig kunna få tillbaka det till en demokrati och därmed kommer de alltid ha en "base of operations" att utgå ifrån där de är "untuchable".

Nej, USA kommer aldrig att överleva en attack på Iran vilket är ett naturligt steg i deras diktaturprogram. USA ska offras som sagt... vakna..

Quote:

Ni inser inte att usa arbetar för en "stagflation" alltså en inflation samtidigt som en lågkonjunktur, något vi inte har sett på allvar sedan 30-talet. Pengar kommer tappa sitt värde.

Det är inte USA som regering som jobbar för detta...vakna...

Quote:

Ja, alla kommer att älska FN's One World...vakna.

Quote:

Dom har ju haft USA ända från dag 1...vakna...

Anonym
Quote:

novax skrev:
Quote:

paskharen skrev:

Har du läst får många serietidningar... eller kanske blivit konspiratorprogmmerad - kliv av...

Det där med vad konspirationstrutsfåren massivt gottar ned sig i, kanske de själva får känna på lite, det är lite "vitsen"... men de där gamla krafterna kommer bara att kriga mot sig själva, det onda får grassera och slå på varandra... den vise har sett igenom det för länge sedan, och betraktar världen... och insåg grundpusselbit ett... att vad man slåss mot är vad man blir, det därute är man själv upphov till och skapar.

Fattar ni ännu inte att det är en speciell tid, inte många säger något om framtiden, tex 2013 eller så - any clues?

Det där som eliten vill kommer inte att bli en framtid, det är vad de tror och arbetar för, precis som vaken arbetar för det, men det verkar svårt att inse det...

Det är som sagt en speciell tid, då allt ska vägas, och det där, bli som ett nytt kosmos - att då hålla på och tro på brunskjortor, tala om civilkurage mm, blir ganska avslöjande om fördumningens kraft...

Vakna.

Käre Novax.

Det är nog så att vi har olika roller , beroende på hur långt vi har kommit, och samverkar med varandra.

Så det hjälper inte att du avslutar med " Vakna " varje gång.
Det blir snarare en motsatt effekt.

Vi kan inte alltid förstå varandra men jag tror vi är på samma väg, dom flesta här på vaken och många andra.

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

paskharen skrev:

Vakna.

Jorden undergång år 2012? Så vi är tillbaka där? Visst finns det för en gångs skull mycket som talar för att någonting massivt kommer hända i slutet på år 2012 men om det är så att jorden går under då går den ju under, bada bim bada bom, finns inte så mycket man kan göra åt saken. Jag föredrar att utgå ifrån att den inte gör det och istället försöka motarbeta det som jag kan se och ta på eftersom att det kan jag påverka.
Låt oss inte glömma folket med silverarken i början på 1900-talet.

Posted on: 2008/3/12 21:41

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Quote:

novax skrev:
Quote:

paskharen skrev:

Vakna.

Jorden undergång år 2012? Så vi är tillbaka där? Visst finns det för en gångs skull mycket som talar för att någonting massivt kommer hända i slutet på år 2012 men om det är så att jorden går under då går den ju under, bada bim bada bom, finns inte så mycket man kan göra åt saken. Jag föredrar att utgå ifrån att den inte gör det och istället försöka motarbeta det som jag kan se och ta på eftersom att det kan jag påverka.

Jag vet inte om du "är tillbaka vid 2012, och undergång och det där...

Somliga pratar mycket om det, inte jag, jag säger inget sådant, som alla under flera år kunnat se i hundratals inlägg.

Posted on: 2008/3/12 21:54

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

Goinghome skrev:
Quote:

paskharen skrev:

USA har aldrig varit eller varit tänkt att bli ett demokratiskt samhälle. Vakna...

Quote:

Vi vet att det inte är Bush m.fl. som drar i trådarna på ett slutgiltigt plan och att även om man slängde dom i fängelse skulle det inte få någon slutgiltig effekt. Självklart har ni rätt, men å andra sidan så skulle det ju försvaga deras makt enormt och om man samtidigt lyckades förändra det ekonomiska systemet i usa som tillåter vissa människor att tillverka pengar så skulle man iaf skicka tillbaka dem ca 100 år i sin planering.

Nej. Du förstår inte. USA ska OFFRAS. Det är därför det går dåligt för USA nu och bra för öst. Det är därför som en del 9/11 aktivister tror att det "händer" nånting bra när man pratar om det i Bryssel. Vakna.

Quote:

Att förändra banksytemet i usa finns det en väldigt stark rörelse för som det ser ut idag speciellt som dollarn faller medans man med respirator försöker hålla liv i den amerikanska aktiemarknaden.

Ja men det är meningslöst. Se ovan.

Quote:

The conspiracy is the conspiracy. Det går att spåra konspirationen väldigt väldigt långt "upp". Till slut är det inte en konspiration längre, tro det eller ej. Men man får gräva väldigt väldigt djupt.

Quote:

Om usa blir en diktatur så har vi förlorat, det anser jag man kan säga med ganska stor säkerhet, man kommer aldrig kunna få tillbaka det till en demokrati och därmed kommer de alltid ha en "base of operations" att utgå ifrån där de är "untuchable".

Nej, USA kommer aldrig att överleva en attack på Iran vilket är ett naturligt steg i deras diktaturprogram. USA ska offras som sagt... vakna..

Quote:

Ni inser inte att usa arbetar för en "stagflation" alltså en inflation samtidigt som en lågkonjunktur, något vi inte har sett på allvar sedan 30-talet. Pengar kommer tappa sitt värde.

Det är inte USA som regering som jobbar för detta...vakna...

Quote:

Ja, alla kommer att älska FN's One World...vakna.

Quote:

Dom har ju haft USA ända från dag 1...vakna...

Jag gillar hur du avslutar varge komentar med vakna som en process att försöka fördumma mig samtidigt som dina argument har stora hål i sig.

"USA har aldrig varit eller varit tänkt att bli ett demokratiskt samhälle. Vakna..."

Det spelar ingen roll vad som var tänkt från början, folket har alltid den slutgiltiga makten i ett samhälle och en enorm folkresning skulle kunna hindra det som sker. Slutsats, det är fortfarande inte för sent.

"Nej. Du förstår inte. USA ska OFFRAS. Det är därför det går dåligt för USA nu och bra för öst. Det är därför som en del 9/11 aktivister tror att det "händer" nånting bra när man pratar om det i Bryssel. Vakna."

Det spelar som sagt ingen roll vad som är meningen, folket kan stoppa det, hur skulle man möjligtvis kunna offra usa? Kommer landet att kollapsa totalt? du tror inte att resten av väst skulle komma till deras räddning? Eller kommer hela landet bli ett wasteland och hur skulle det då gå till?

"Ja men det är meningslöst. Se ovan."

Det är aldrig meningslöst att försöka ta makten ifrån dem, då kan de inte genomföra sina planer och allting går om intet för dem. Iaf tillfälligt. Om du menar att själva processen att försöka hålla ekonomin igång så är det inte bara meningslöst utan självdestruktivt.

"The conspiracy is the conspiracy. Det går att spåra konspirationen väldigt väldigt långt "upp". Till slut är det inte en konspiration längre, tro det eller ej. Men man får gräva väldigt väldigt djupt."

Snälla berätta då för mig vilka som är "the conspiracy". En fullständig lista med alla namn och adresser vore bra och när du endå håller på kan du väll ge mig ett konstruktivt förslag på hur man skulle få bort dem från sina maktpositioner. Jag har både en lista på namn och ett sätt att få bort dem från makten, visserligen bara en liten klick men det är iaf en början. Det verkar mest som att du slänger ur dig lite kritik och avslutar sedan med "vakna" för att fördumma mig och anser då att du har gjort något produktivt. På vilket sätt arbetar du för att motarbeta dem?

"Nej, USA kommer aldrig att överleva en attack på Iran vilket är ett naturligt steg i deras diktaturprogram. USA ska offras som sagt... vakna.."

Varför skulle de inte överleva en atack på Iran, även om Iran faktiskt har kärnvapen så har de absolut varken tillräckligt många eller tillräckligt starka balistiska missiler för att få iväg dem hela vägen till usa och spränga hela landet... Du använder vakna... Jag kanske borde börja säga "Är du korkad eller bara lurad?"

"Det är inte USA som regering som jobbar för detta...vakna..."

Va? Är det sant? Jag som trodde att det var en regerings uppgift att förstöra sin egen ekonomi och köra sitt land i botten? Där fick du mig vekligen, jag har varit så blind^^
Varför påpekar du det självklara?

"Ja, alla kommer att älska FN's One World...vakna."

Jag förstår inte alls kopplingen mellan det och det jag skrev, speciellt inte när du lägger till ett vakna på slutet som att det var ett påstående om att det var något i det jag skrev som jag hade missat, vad jag minns så nämde jag aldrig ens FN? Har du fått en psykos?

"Dom har ju haft USA ända från dag 1...vakna..."

Är det meningen att det ska vara en ursäkt att låta dem behålla det? Folket har alltid den slutgiltiga makten tills landet blir en diktatur med militärpolis som är så destruktiv att ingen rebellrörelse kan ens börja ta form. Det finns mer vapen hos folket än hos polisen som det ser ut i usa idag. Landet skulle kunna tas tillbaka av folket. Det är inte försent ännu.

Det enda du gör är klanka ner på det jag har skrivit, ge mig gjärna ett förslag på någonting konstruktivt man kan göra som avslut istället för ditt eviga "vakna..." som ett mantra för att fördumma mig och sätta dig själv över mig. Har du överhuvudtaget några idéer eller är du bara här för att klanka ner på andra?

Posted on: 2008/3/12 22:08

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

paskharen skrev:
Quote:

novax skrev:
Quote:

paskharen skrev:

Vakna.

Jag vet inte om du "är tillbaka vid 2012, och undergång och det där...

Somliga pratar mycket om det, inte jag, jag säger inget sådant, som alla under flera år kunnat se i hundratals inlägg.

Nej du säger inget konkret om jorden undergång år 2012 det stämmer, problemet är ju bara det att du säger heller inget konkret alls. Jag tycker alla dina inlägg är väldigt luddiga och jag är hemskt nyfiken på vad du egentligen tror ska hända samt hur man ska tackla det, eller om man ens ska tackla det?
Vad är det egentligen du tror kommer hända? Åt vilket håll är jorden påväg? Hur ser våran framtid ut?

Posted on: 2008/3/12 22:16

Anonym
Meningen med vaken.se är att vakna? Det kanske inte är det vaken.se är till för, att vakna ur masshypnosERNA, inte bara den minsta, men isf är jag på helt fel ställe kanske...

"Vakna" är en uppmaning att släppa taget om boxen man är i och ge något annan en chans en sekund, sluta vara vakthund för sin egen världsbild. Det funkade ju bra att vakna upp till konspirationen, varför är det så svårt för folk att vakna upp bort från konspirationen? Vill de ha en konspiration eller?

Quote:
"USA har aldrig varit eller varit tänkt att bli ett demokratiskt samhälle. Vakna..."

Det spelar ingen roll vad som var tänkt från början, folket har alltid den slutgiltiga makten i ett samhälle och en enorm folkresning skulle kunna hindra det som sker. Slutsats, det är fortfarande inte för sent.

Du har rätt i att det inte är för sent att många fler kan räddas ur vad som väntar....men det är inte som du tror...det är inte en kommande faschistisk världsregering som är det stora bekymret...

Quote:
"Nej. Du förstår inte. USA ska OFFRAS. Det är därför det går dåligt för USA nu och bra för öst. Det är därför som en del 9/11 aktivister tror att det "händer" nånting bra när man pratar om det i Bryssel. Vakna."

Det spelar som sagt ingen roll vad som är meningen, folket kan stoppa det, hur skulle man möjligtvis kunna offra usa? Kommer landet att kollapsa totalt? du tror inte att resten av väst skulle komma till deras räddning? Eller kommer hela landet bli ett wasteland och hur skulle det då gå till?

USA ligger så jävla illa till just nu. De är verkligen riktigt mycket i skiten. Ett anfall på Iran är väl i pipelinen och det gynnar bara två grupper:

1: Cheney o co slipper kanske stå till svars för sina krigsbrott för att det blir sånt jävla kaos om de lyckas bomba Iran också (för att gå in i iran som de gjorde med irak, det har de inte folk till)...

2: Den internationella bankmaffian.

Ingen är kompis med USA längre...

NWO är inte USA så jag förstår inte varför du tror att det är någon ide att försöka bekämpa puppet-ledarskapet i USA.

Ser du inte hur maktbalansen i världen skiftar? Det är öst som gäller...det är där pengarna finns...det är där man bygger de stora skyskraporpenisförlängarna som man förr bara byggde i USA (för då fanns makt o pengar där).

USA står på knä...ligger snart...och ja wastelands är inte helt omöjligt. Det går ganska fort när livsnödvändiga resurser rycks ifrån människors vardag.

Quote:

"Ja men det är meningslöst. Se ovan."

Det är aldrig meningslöst att försöka ta makten ifrån dem, då kan de inte genomföra sina planer och allting går om intet för dem. Iaf tillfälligt. Om du menar att själva processen att försöka hålla ekonomin igång så är det inte bara meningslöst utan självdestruktivt.

Vilka är "Dem"? NWO? NWO är inte USA som sagt. NWO vill se USA kollapsa så de kan slå ihop USA med canada och mexico för ökad "stabilitet och säkerhet". Kanske skicka lite NATO-trupper för o styra upp omeletten.

Quote:

"The conspiracy is the conspiracy. Det går att spåra konspirationen väldigt väldigt långt "upp". Till slut är det inte en konspiration längre, tro det eller ej. Men man får gräva väldigt väldigt djupt."

Snälla berätta då för mig vilka som är "the conspiracy". En fullständig lista med alla namn och adresser vore bra och när du endå håller på kan du väll ge mig ett konstruktivt förslag på hur man skulle få bort dem från sina maktpositioner. Jag har både en lista på namn och ett sätt att få bort dem från makten, visserligen bara en liten klick men det är iaf en början. Det verkar mest som att du slänger ur dig lite kritik och avslutar sedan med "vakna" för att fördumma mig och anser då att du har gjort något produktivt. På vilket sätt arbetar du för att motarbeta dem?

Jag skriver inte "Vakna" för att fördumma dig. Jag skriver "Vakna" för att du sover och det vore nice med lite fler vakna människor.

dokumentären "the ring of power" borde få dig att se hur Vatikanen, City of London(inte London) och Washington DC (inte Washington) har makten över i princip allt du ser.

När du sett detta kommer du att inse att USA bara är ett litet delprojekt. Och då har du just kommit upp ur källaren och är på våning 1 i maktpyramiden...du kanske redan vet det, men jag tar det från början.

De som studerar maktelitens egna dokument som Michael Tsarion, Jordan Maxwell och andra kommer fram till att de hemliga sällskapen styrs av jättehemliga sällskap som styrs av megasuperhemliga sällskap med utomjordiska kopplingar.

Slå inte bakut nu för att jag nämner utomjordingar, som sagt regeringar världen över pratar publikt om UFO-frågan nu!

Börja gräv i det och då måste du ta reda på hur det fungerar när man manipulerar en hel ras från en helt annan nivå...från en dimension till en annan.

Quote:

"Nej, USA kommer aldrig att överleva en attack på Iran vilket är ett naturligt steg i deras diktaturprogram. USA ska offras som sagt... vakna.."

Varför skulle de inte överleva en atack på Iran, även om Iran faktiskt har kärnvapen så har de absolut varken tillräckligt många eller tillräckligt starka balistiska missiler för att få iväg dem hela vägen till usa och spränga hela landet... Du använder vakna... Jag kanske borde börja säga "Är du korkad eller bara lurad?"

Ta en titt på mellanöstern och se hur många arabländer där är...
Dessa länder bildar oljekarteller, de sätter igång militärt samarbete m.m... vet inte hur många väst-soldater som är där men de ligger inte bra till ju mer oreda det blir där nere...

Quote:

"Det är inte USA som regering som jobbar för detta...vakna..."

Va? Är det sant? Jag som trodde att det var en regerings uppgift att förstöra sin egen ekonomi och köra sitt land i botten? Där fick du mig vekligen, jag har varit så blind^^
Varför påpekar du det självklara?

För att du verkar tro att USA är en vettig "angreppspunkt" när USA inte ens styrs från USA.

Quote:
"Ja, alla kommer att älska FN's One World...vakna."

Jag förstår inte alls kopplingen mellan det och det jag skrev, speciellt inte när du lägger till ett vakna på slutet som att det var ett påstående om att det var något i det jag skrev som jag hade missat, vad jag minns så nämde jag aldrig ens FN? Har du fått en psykos?

Nej det är det som är grejen....du tror att USA är NWO.

Detta är helt fel.

FN & Kina är modellen för NWO. FN har grenat ut sig till att idag kunna hantera alla samhällsfrågor, de har en egen arme också, NATO...

Så när det blir en jääääääääääääääävla röra i världen så är FN det naturliga valet för en världsregering...och hur får man med sig hela världen? Genom att utlova fred, oneness o.s.v. Alla kommer att älska det och gå i fällan.

Quote:

"Dom har ju haft USA ända från dag 1...vakna..."

Är det meningen att det ska vara en ursäkt att låta dem behålla det? Folket har alltid den slutgiltiga makten tills landet blir en diktatur med militärpolis som är så destruktiv att ingen rebellrörelse kan ens börja ta form. Det finns mer vapen hos folket än hos polisen som det ser ut i usa idag. Landet skulle kunna tas tillbaka av folket. Det är inte försent ännu.

Landet skulle i teorin kunna tas tillbaka av folket ja. I verkligheten när det blir mer och mer kris så tyr sig den STORA MASSAN till landets ledare, inte till mad max-rebeller. Mad-Max rebellerna blir krossade av MP eller kanske t.o.m. NATO utan några direkta kännbara protester från den STORA MASSAN.

Quote:

Det enda du gör är klanka ner på det jag har skrivit, ge mig gjärna ett förslag på någonting konstruktivt man kan göra som avslut istället för ditt eviga "vakna..." som ett mantra för att fördumma mig och sätta dig själv över mig. Har du överhuvudtaget några idéer eller är du bara här för att klanka ner på andra?

Om du inte kan ta kritik så är det ditt problem. Om du tror att höger är vänster och jag säger till dig att höger är höger och du snear ut, jahapp vad ska jag göra liksom.... Med "Vakna" menar jag som sagt att du ska vakna HELT, inte bara 10%. För att vakna mer måste man släppa en del saker...som att vara insnöad i konspirationträsket för mycket. Jag har varit det så jag vet exakt hur du tänker.

Men allright.

Konstruktiva ideer:

* Sluta bry dig om att försöka förändra nåt i USA när du bor i Sverige som har fullt av sina egna utmaningar och korrupta samhälsssystem. Folk i allmänhet är mer mottagliga för sådant som händer i deras närhet än sådant som händer på en annan kontinent.

* Se till att du klarar dig mer än en eftermiddag om samhällssystemet slutar fungera och maten tar slut och det inte finns några pengar i automaten längre. Aktivister utan mat är inte bra aktivister.

* Förändra din kost, ät 80% organic raw food, sluta med kaffe och andra droger som förstärker distortionen i din kropp som andra system som HAARP m.m. skapar. Låt kroppens immunförsvar göra sitt jobb, filtrera ditt vatten, ät spirulina och annan super-mat. Du kommer ha sjuka mängder enegi till din aktivism.

* Meditera 15 minuter morgon och kväll.

* Tänk betydligt mer på den värld du vill ha än på den värld du inte vill ha. Vi får det vi tänker på.

Edited by Goinghome on 2008/3/13 12:06:24

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper