vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#1
http://www.kvp.se/nyheter/1.1084171/g ... sag-rott-efter-bla-gardin

Lägenhetsinnehavaren i Malmö satte upp blå gardiner.
Då såg bostadsrättsföreningen rött - alla andra har vita gardiner.
På måndag tas fallet upp i hyresnämnden.

Styrelsen i en bostadsrättsförening i Malmö kräver att en lägenhetsinnehavare ska ta ned sina blå gardiner och sätta upp likadana vita som alla andra. På måndag ska fallet upp i hyresnämnden, skriver Skånska Dagbladet på nätet.
Samtliga 312 lägenheter i bostadsrättsföreningen i Malmö har benvita gardiner på sina inglasade balkonger – alla utom en. Mannen som bor i den sista lägenheten satte i stället upp klarblå lamellgardiner. Det har fått styrelsen att se rött och kräva att han omedelbart ska ta ned dem.
"Helt absurt"

- Det här är helt absurt. Snart kommer föreningen väl att ha synpunkter på vilka blommor jag ska ha i fönstret, säger mannen till Skånska Dagbladet.
Mannen har betalat 12 000 kronor för gardinuppsättningen.
- Jag hade inte en tanke på att det skulle finnas något förbud mot att ha gardiner i blått. Gardinen är helt diskret. Jag hade förstått om den var illröd, rosa eller hade något skrikigt mönster, men så är det inte.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#2
Alla är redan robotar. Det är bara mikrochippet som saknas. Det blir en lätt match det där...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#3
Det är en BOSTADSRÄTT också det är det som gör det så galet...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#4
det är alltid kul att se hur dessa administrativa klickar missbrukar sin "vackra" makt..

det känns som máktmissbruket är en liten röd tråd som går rakt igenom den knasiga mänskliga historien, ända in genom hyperdimensionen och rakt in på vaken.se'kt..

:D

lösningen är alltid problemet..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#5
Skulle jag vara honom så tror jag att det finns en stor möjlighet att styrelseledamoternas bilar skulle komma i närkontakt med min feta nyckelknippa. Jag tror att min riktigt feta 120 mm kassaskåp nyckel skulle kunna göra roliga streckgubbar på vilken motorhuv som helst.

Det är klart att de håller på så där eftersom de är psykokemiskt skadade av en massa plast i maten och fluor i vattnet.

"Om du undrar varför din treåriga dotter ser ut som femton och din pojke är en flicka så har du svaret där" -- Alex Jones, kommenterar vatten och mat kvalitén.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#6
Jag noterar skillnaden mellan barnen i Waldorfskolan och barnen i den kommunala... ser det ibland på vissa barnkalas... barnen är jämnåriga men de kommunala, prydligt uppklädda i sina Skull and Bones frimurarkläder, har redan börjat i puberteten... nämnde jag en markant doft av sköljmedel kring dem?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#7
frimurarkläder?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#8
http://www.squidoo.com/pirate-baby

Gå in på närmsta dagis eller kommunal skola, fast det förekommer på andra skolor också... där "vanligt" folk går...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#9
Ordnung und rednung, som novax skulle sagt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#10


See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Ordnung und rednung, som novax skulle sagt.



hehe... visst.

Jag säger det nu:

Ordnung und rednung

Resized Image



http://hem.passagen.se/k.fast/bilder/slips/slips1.jpg

Posted on: 2008/3/15 21:31
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#11
Sinnessjukt, perverst, äckligt, den som inte reagerar med avsky mot sådant här lever under konsensushypnos.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#12
Nu tycker jag du överreagerar void. Du får se det från den komiska sidan. Eller kanske krama om dina grannar för att dom inte är på det sättet.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#13


See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Nu tycker jag du överreagerar void. Du får se det från den komiska sidan. Eller kanske krama om dina grannar för att dom inte är på det sättet.


Man skulle sett vad det var för hus/område.

Det är ju inte alltid man får göra som man själv vill, utan får inordna sig - det är nyttigt också... såsom att ha takpannor i svart om det från början var ett område med enhetliga hus med röda takpannor. Eller måla fasader som man vill. En förening kanske vill ha det utifrån vad de/styrelsen tror och tycker är bra... harmoniskt intryck utifrån och sådant där... inget som spretar... utan de sätter upp gränser och regler från början, så det inte börjar springa iväg...

Fasader, balkonger och liknande är även föreningens sak, till skillnad mot en lägenhetsägares inre miljö.

Foto:

http://bp3.blogger.com/_WjNDb8z6d2U/R ... qH9m0/s1600-R/paragon.jpg

Den där personen förtsår om det vore skrikig färg - så han är ju inne på samma tankar som föreningen. Han är nog en riktig bråkstake, kanske till och med mot samhället/staten, och sitter och filar på att slå mot det, kanske en terrorist. Islamsk naturligtvis.

Han kan väl ha insidan blå då om det är i enlighet med hans muslimska tro att han måste ha det så - eller han kan säga det till föreningen, så kommer de att rodnande falla platt och bocka och be om ursäkt.

Varför är GO tyst i frågan? Alltså gardindiskrimineringsombudsmannen.

Posted on: 2008/3/15 21:54
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#14
Vissa har det lite frihet i hemmet tur nog...
I Nederländerna verkar får du göra som du vill med ditt hus. Det finns ruttnande gamla trähus i tokiga färger mitt i välbärgare kvarter. Du får spela hur högt du vill på stereon och holländaren har i allmänhet mycket respekt för att grannen kan göra som den vill i sitt hem. I ett så trångt land som NL så måste du få känna dig fri i ditt hem, annars blir det nog knasigt.

I sverige får man lappar i brevlådan när man festar lite lugnt...

Folk vet inte ens vad frihet är längre..
Jag har absolut inte överreagerat. Om någon övht ser det som logiskt eller rimligt att detta klagmål mot gardinerna har gjorts, så har du ingen respekt eller kunskap om vad frihet är och hur äkta/naturlig individualtitet är.

Du får göra vad du vill i ditt eget hem
Det är ett perverst och sjukt samhälle som kräver likformighet på sina medborgare. Ingen ska lägga sig i hur du utformar ditt hus, vad du gör innanför dina väggar och vad du sätter upp i dina fönster. Du ska få smycka ut med vilka symboler du vill och med vilka färger du vill. Det finns INGET läge där staten bör får lägga sig i och ha en åsikt om hur du formar ditt hem. Folks respekt för staten och dess åsikter gör att alla vuxna egentligen fortfarande är "barn" och inte har en egen logik och egen beslutsförmåga. Det blir ingen som "växer upp" och följdaktligen lever alla i "perpetual childhood", där du har gett bort din beslutsförmåga till någonannan(dvs stat, myndighet, maktorgan).


Edited by void on 2008/3/15 22:44:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#15


See User information
Quote:

void skrev:
Holländarna har det lite annorlunda tur nog...
I holland får du göra som du vill med ditt hus. Det finns ruttnande gamla trähus i tokiga färger mitt i välbärgare kvarter. Du får spela hur högt du vill på stereon och holländaren har i allmänhet mycket respekt för att grannen kan göra som den vill i sitt hem. I ett så trångt land som NL så måste du få känna dig fri i ditt hem, annars blir det nog knasigt.

I sverige får man lappar i brevlådan när man festar lite lugnt...

Folk vet inte ens vad frihet är längre..
Jag har absolut inte överreagerat. Om någon övht ser det som logiskt eller rimligt att detta klagmål mot gardinerna har gjorts, så har du ingen respekt eller kunskap om vad frihet är och hur äkta/naturlig individualtitet är.

Du får göra vad du vill i ditt eget hem
Det är ett perverst och sjukt samhälle som kräver likformighet på sina medborgare. Ingen ska lägga sig i hur du utformar ditt hus, vad du gör innanför dina väggar och vad du sätter upp i dina fönster. Du ska få smycka ut med vilka symboler du vill och med vilka färger du vill. Det finns INGET läge där staten bör får lägga sig i och ha en åsikt om hur du formar ditt hem. Folks respekt för staten och dess åsikter gör att alla vuxna egentligen fortfarande är "barn" och inte har en egen logik och egen beslutsförmåga. Det blir ingen som "växer upp" och följdaktligen lever alla i "perpetual childhood", där du har gett bort din beslutsförmåga till någonannan(dvs stat, myndighet, maktorgan).


"I holland får du..." - om jag bytar ut "du" ("dina" etc) i texten mot "man" etc, så förstår jag svenskan...

Det var om blå gardin i en bostadsrättförening i Sverige. Föreningen äger...

Du hamnar i Holland, vilket jag tycker är ett dåligt land ur många aspekter.

Det yttre i en bostadföreningshus har även med att de tänker på sådant som att ge fint intryck... välordnat och städat, för att det har med status och det ekonomiska värdet på marknaden att göra...

Kan man inte vara en del i ett område så ska man inte köpa en lägenhet där som har regler på ett eller annat sätt - går man in så är man inne. I föreningen så kan man agera för regler etc - så är det i ett samhälle - i Holland är kaos styrande...

Du drar stora växlar: "kräver likformighet på sina medborgare..." - "Det blir ingen som "växer upp" och följdaktligen lever alla i "perpetual childhood", där du har gett bort din beslutsförmåga till någon annan..."

Jag översätter "du"/"din" då...


Energin följer tanken - mycket av vad "vakna" skriver på forumet blir att skapa det där dåliga.

Beslutsförmågan är väl inte bara en sådan ytlig sak - förmåga är förmåga, och har inget att göra med att vara en del av ett samhälle att göra.
Vart tog förmågan vägen då att se att de är ok att ha vita gardiner - vem lever i childhood?

Idag är inga sig själva - att ha på sig symboler och det med färger och vad du säger - det betyder något för de som inte är sig själva, och behöver maskera och kompensera det med det yttre, i det yttre med attribut. Den VERKLIGT fria och självbestämmande människan har släppt sådant bakom sig, och varken håller på med det eller ger det någon betydelse åt något håll.

De som vill vara ofria är de som jämt håller på med att se på yttre saker som att de skulle vara hot, begränsa ens frihet och det där. Det är i mina ögon bakvänt tänk, inte korrekt.

Ju längre bort "människor" hittar på massa grejer, som holländare med sina droger och annat, ju mindre frihet har dom, och pervo och annat accellererar.

Frihet kommer ju närmare sin sanna natur man är.

Det gjordes en gång en mycket stor undersökning i världen, där man förökte utröna vad Lycka verkligen var, och hur/om människor upplevde lycka.

FN var med och låg väl bakom undersökningen.

Det var en jäääättestor undersökning... man ville verkligen komma till klarhet över detta med lycka.
Det visade sig att de människor som vi/andra kanske hade föreställt sig skulle känna sig mest olyckliga (ofria kanske då också) istället var de som inom sig hade den största "känslan" av att vara en lycklig människa.

De som då tex levde inom Rysslands totalitära system kommunismen var mycket lyckligare människor är de i väst, såsom amerikaner. Det var för att det var mycket vanligare att människorna i Ryssland hade en inre hållning, en tro, var närmare sig själva, och hade en gudstro.

Holland då, det blir ju ett exempel på där man släpper det som är äkta och inom oss, och söker på ytan via droger, och det där med att hålla på med det yttre - det är inte frihet, så därför söks det ändå mer åt det hållet, för de är ju olyckliga - fel väg alltså.

Posted on: 2008/3/15 23:05
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#16
Ditt svar handlar om allt och inget. Jag vet inte var jag ska börja och nysta i det, känns så spilttrat och hoppigt. Mycket förklaringar och konstiga hopp till andra ämnen. Konkretisera dina inlägg din, dom är flummiga och rejält new-age:iga tycker jag.

Jag försöker inte sälja Nederländern som ett förebildsland, vilket du i ditt svar försöker utmåla det som. Dom var bara ett exmepl på respekt för hemmet. Jag har direkt erfarenhet av många perverterade och sjuka saker i det nederländska samhället. Att argumentera som du gör med focus på nederländerna som land i helhet mot mig är ett slags strawman / focus från poängen. De var bara ett exempel i just boendemiljöfrågan. Skärpning!

Naturlig frihet & integritet som tvingats ur oss av samhället
Alla får göra som dom vill innanför hemmets väggar och staten/maktorgan/myndigheter han inget med det att göra om samhället vore naturligt på ett sunt sätt. Den som förespråkar att staten får lägga sig i är en slav och har aldrig lärt sig eller kan sätta sig in i vad äkta frihet är för någonting. Sorgligt, men jag hoppas fler och fler förstår och upptäcker äkta och naturlig individualitet & integritet.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#17


See User information
NoVax:

Om du ska vara språkpolis i Sverige så borde du känna till att det aldrig heter "man" utan ansvarstagande ord som "du" "din".
Ordet "man" är högst ovetenskapligt så det var rätt som det var från början.
För övrigt borde väl alla inse att Sverige håller på att bli kommunistiskt och att det är fruktansvärt.
Action speaks louder than words-Det spelar ingen roll om vi har blå regering eller inte vi ser ju klart och tydligt att vi inte ens får välja gardiner i våra köpta hem.

Posted on: 2008/3/15 23:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#18


See User information
Quote:

void skrev:
Ditt svar handlar om allt och inget. Jag vet inte var jag ska börja och nysta i det, känns så spilttrat och hoppigt. Mycket förklaringar och konstiga hopp till andra ämnen. Konkretisera dina inlägg din, dom är flummiga och rejält new-age:iga tycker jag.

Jag försöker inte sälja Nederländern som ett förebildsland, vilket du i ditt svar försöker utmåla det som. Dom var bara ett exmepl på respekt för hemmet. Jag har direkt erfarenhet av många perverterade och sjuka saker i det nederländska samhället. Att argumentera som du gör med focus på nederländerna som land i helhet mot mig är ett slags strawman / focus från poängen. De var bara ett exempel i just boendemiljöfrågan. Skärpning!

Naturlig frihet & integritet som tvingats ur oss av samhället
Alla får göra som dom vill innanför hemmets väggar och staten/maktorgan/myndigheter han inget med det att göra om samhället vore naturligt på ett sunt sätt. Den som förespråkar att staten får lägga sig i är en slav och har aldrig lärt sig eller kan sätta sig in i vad äkta frihet är för någonting. Sorgligt, men jag hoppas fler och fler förstår och upptäcker äkta och naturlig individualitet & integritet.


Men det var ju du som inledde ditt förra inlägg med Nederländerna/Holland... är det flummigt att jag också då tar upp om Holland?

Så talar du om Strawman och skärpning - alltså, DU talade om "Sinnessjukt, perverst, äckligt, den som inte reagerar med..."
Jag benar sedan vidare i det. Jag tror alla bör kunna se att du kallade att ha vita gardiner för perverst och tog fram Holland som annat exempel - det land som om något just står för det du räknade upp.

Så var finns bakvänt tänk och flumtänk...

Du verkar inte förstå riktigt nu, eller flyttar fokus - talar nu om innanför hemmets väggar - vet du vad en bostadsrättförening är?
Vet du vad tråden utgick ifrån?

Så länge det funnits mänskliga samhällen/grupper, så länge har det funnits det att vara en del av något - det har varit förutsättning både för de ingående individernas frihet, överlevnad + hela gruppens/samhällets överlevnad.

Det du säger om "naturlig frihet" mm är ett ytligt tänk - det därute är resultatet/återspeglingen av att vi lämnat vår sanna natur - och går egoväg - det är ego som ger röst åt sådant där att "min frihet...".

Hur tänker man på sådant här utifrån andlig förståelse- vad är orsak och verkan...

Tänker man tokigt så får man skärpa sig.

Posted on: 2008/3/15 23:55
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#19
Quote:
Jag tror alla bör kunna se att du kallade att ha vita gardiner för perverst


Det visar sig om och om igen att det snurrar i din skalle och du gör för snabba slutsatser hela tiden, du måste lugna dig strukturera dina inlägg bättre. Du har misstolkat mitt inlägg eller jag kanske skrev otydligt. Vi vet ju tex att du är extremt paranoid och gör kassa slutsatser om att olika användare spelar med olika konton på forumet, så att dina övriga slutsatser i allmänhet också är ganska flummiga är ju inget som är speciellt konstigt då.

Jag menar aldrig att vita gardiner är perverst, men det passar nog i din världsbild att jag sade så. Nu ska jag förklara för dig. Jag kallar det perverst att en stat/maktorgan/någon annan lägger sig i och bestämmer hur du ska få ha det i ditt hem. Vitt är inte perverst, vitt är helt okej, men att lägga sig i vad någon annan har är perverst. Det handlar inte om att det är en förening, det är fortfarande perverst om någon lägger sig i hur du utformar ditt hem. Jag lägger mig inte i och bryr mig inte vad folk har i hemmet, alla får ha vita om dom vill det, men om en person känner för något annat ska det inte finns lagar, regler eller myndigheter som får lägga sig i den frågan. Den som tycker att en stat får lägga sig i, vet inte vad frihet är och bör börja filosofera och tänka på det, så löser det sig naturligt om du inte lider av allt för mycket konsensustrans och ser att en stat behöver göra beslut åt dig.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#20


See User information
Quote:

void skrev:
Quote:
Jag tror alla bör kunna se att du kallade att ha vita gardiner för perverst


Det visar sig om och om igen att det snurrar i din skalle och du gör för snabba slutsatser hela tiden, du måste lugna dig strukturera dina inlägg bättre. Du har misstolkat mitt inlägg eller jag kanske skrev otydligt. Vi vet ju tex att du är extremt paranoid och gör kassa slutsatser om att olika användare spelar med olika konton på forumet, så att dina övriga slutsatser i allmänhet också är ganska flummiga är ju inget som är speciellt konstigt då.

Jag menar aldrig att vita gardiner är perverst, men det passar nog i din världsbild att jag sade så. Nu ska jag förklara för dig. Jag kallar det perverst att en stat/maktorgan/någon annan lägger sig i och bestämmer hur du ska få ha det i ditt hem. Vitt är inte perverst, vitt är helt okej, men att lägga sig i vad någon annan har är perverst. Det handlar inte om att det är en förening, det är fortfarande perverst om någon lägger sig i hur du utformar ditt hem. Jag lägger mig inte i och bryr mig inte vad folk har i hemmet, alla får ha vita om dom vill det, men om en person känner för något annat ska det inte finns lagar, regler eller myndigheter som får lägga sig i den frågan. Den som tycker att en stat får lägga sig i, vet inte vad frihet är och bör börja filosofera och tänka på det, så löser det sig naturligt om du inte lider av allt för mycket konsensustrans och ser att en stat behöver göra beslut åt dig.


Det är en bostadsrättsförening. Du skriver nu om stat och annat.
Har du ingått i en bostadsrättsförening någon gång, varit medlem?

Jag kan inte se att just denna fråga är speciellt konstig med de vita gardinerna. Det gör antagligen inte personen heller som klagar, då han själv sätter sig med skägget i gardinmarkisen och vet att det finns färger/mönster som inte passar/duger.

Det är just att detta handlar om en förenings regler - du skriver nu att det inte handlar om det... men det är vad handlar om, kom igen nu...

Frihet kommer inifrån, och manifesteras som en följd därute - inte tvärtom.

Posted on: 2008/3/16 0:22
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#21
Läs mitt inlägg igen och begrunda om du inte förstår det istället för att straw-manna ut i flummiga bifrågor. Du har tom blivit så låg att du vägrar se att mina "stat" eller "Maktorgan" kan även liknas vid förening. Istället har du igen straw-mannat och nu målat in dig i ett hörn. De flesta här hade förstått att maktorgan som inte ska lägga sig i kan även liknas vid en förening (med eller utan rösträtt), men du ville ändå straw-manna bort från att förstå det.

Om en förening anser att alla ska ha vita gardiner, så är föreningen pervers och helt genomsjuk givetvis. Du ska själv få bestämma vilka gardiner du ska ha även om du tvingast med i en förening som kommer med "bostadsrätten" på köpet. Verkar inte vara mycket till rättigheter där inte, mest regler och kontroll. Det ännu hemskare är att människorna som gärna accepterar all form av kontroll gärna röstar igenom att alla ska ha vita gardiner pga att dom inte vet vad som är naturligt och lever med sjuk moral och sjuk uppfattning om vad frihet och integritet är för något.

Frihet och gardinfärg kommer inifrån dig, inte från en förenings stadgar och regler.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#22


See User information
Quote:

void skrev:
Läs mitt inlägg igen och begrunda om du inte förstår det istället för att straw-manna ut i flummiga bifrågor. Du har tom blivit så låg att du vägrar se att mina "stat" eller "Maktorgan" kan även liknas vid förening. Istället har du igen straw-mannat och nu målat in dig i ett hörn. De flesta här hade förstått att maktorgan som inte ska lägga sig i kan även liknas vid en förening (med eller utan rösträtt), men du ville ändå straw-manna bort från att förstå det.

Om en förening anser att alla ska ha vita gardiner, så är föreningen pervers och helt genomsjuk givetvis. Du ska själv få bestämma vilka gardiner du ska ha även om du tvingast med i en förening som kommer med "bostadsrätten" på köpet. Verkar inte vara mycket till rättigheter där inte, mest regler och kontroll. Det ännu hemskare är att människorna som gärna accepterar all form av kontroll gärna röstar igenom att alla ska ha vita gardiner pga att dom inte vet vad som är naturligt och lever med sjuk moral och sjuk uppfattning om vad frihet och integritet är för något.

Frihet och gardinfärg kommer inifrån dig, inte från en förenings stadgar och regler.


Om du tycker att det är föreningen som "givetvis" är pervers och genomsjuk så får du tycka det - hehe... de kanske är riktiga ondingar...

"Du ska själv få bestämma vilka gardiner du ska ha även om du..."

Jag översätter till "man", ok?

Flytta till Holland vet jag!

Dom kanske inte har föreningar där.

Allt det där hemska, sjuk moral, "naturligt", sjuk uppfattning - som man bäddar får man ligga, som man sår får man skörda - + it's all in your mind.

Du anser det är onaturligt med vita gardiner/balkonggardiner-markiser.

hehe, vojne vojne.

Vi kan INTE få annat i det yttre än vad vi förtjänar och har beställt - sluta gärna att skylla på andra och det yttre - och att projicera.

Bor man i en gemensam miljö, kanske stad, och dessutom ingår i en förening så är det inte speciellt märkvärdigt regler som gäller balkonger, altaner, paraboler och sådant, tycker jag.

Om inte annat... så inser jag att om man i sin tanke/föreställningsvärld förlägger makt i det yttres händer - så blir/är det just så - man bygger sitt eget fängelse.


Ju mer man anklagar och tror på att andra förföljer en, tror att de förtrycker ens identitet, individualitet, tar ens frihet... - tror att det är sådant ytligt - då kommer det yttre att jaga en i samma mån - det är det med väderkvarnar och att slåss mot sin egen skugga.

Vakna.

Människors tankar är hennes värsta (ende) fiende...

Posted on: 2008/3/16 1:03
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#23
Novax, vad har blåa gardiner "där ute" med din inre frihet att göra?

Vad har bostadsföreningens regler med din inre frihet att göra?

Vad har patetiska regler där ute med din inre frihet att göra?

Låter du din inre frihet påverkas av harmoniska och icke harmoniska händelser som sker där ute?

Menar du att bostadsföreningar "kan" vara harmoniska - vem bestämmer om enhetlighet är harmoniskt? Är kosmos enhetligt?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
#24


See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Novax, vad har blåa gardiner "där ute" med din inre frihet att göra?

Vad har bostadsföreningens regler med din inre frihet att göra?

Vad har patetiska regler där ute med din inre frihet att göra?

Låter du din inre frihet påverkas av harmoniska och icke harmoniska händelser som sker där ute?

Menar du att bostadsföreningar "kan" vara harmoniska - vem bestämmer om enhetlighet är harmoniskt? Är kosmos enhetligt?


Skulle det inte stått "Void" istället för Novax?

Du har kanske läst vad jag skrivit. Jag säger ju att det där med regler och sådant inte har med ens frihet att göra, det som verkligt är frihet.

Jag förstår inte att du ställer frågorna till mig? Du måste ha missat helt nu.

Posted on: 2008/3/16 1:14
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
65 user(s) are online (65 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 65

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS