vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 19 20 21 (22) 23 24 25 ... 27 »

Re: Den oberoende 911 undersökningen

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:
citat:zink
Sprängteorierna är en enda stor gissningslek och de som anser vilket jag vet annorlunda ta och byt ut ordet ”okända” mot det som det ska vara så får vi se om de okända blir mer känt.

svar:
om det inte var sant?
Den man utsätts för,är den är man.T ex#korkad#naziztchef #e dyl.

En ny rapport från USA:s försvarsdepartement Pentagon visar att ett av president Bushs främsta argument för att gå till krig mot Irak inte stämde med verkligheten. Det fanns inget direkt samband mellan terrornätverket al-Qaida

Nu så ändrar du dig zink,nu är vi överens!Eller hur...?

Tidigare har 11 september-kommissionen i USA kommit fram till samma slutsats, men det här är första gången som Pentagon slår fast att sambandet saknas, och slutsatsen får extra tyngd genom att den bygger på det mest omfattande faktaunderlaget hittills.
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1951804

ps.
Eg-domstolen gav en LÄXA ang terrorlagen på individnivå i så vet du det oxo!Du kan hurra /hora:)NU

Då tar jag det igen.

Varje teori är exklusive vilket du inte har upptäckt trots vi har debatterat det tidigare.

Så att klaga på teori A gör inte att teori B blir sannare och i 911 fallet finns de minst teorin C (UFO teorin), D (högenergilaser teorin) och E (allt var missiler teorin) också.

Därför gäller att teori B som i detta fall är sprängteorin och så är och förblir den en ren gissningslek hur mycket än du klagar på de andra teorierna.

Om teori D skulle kunna var den riktiga och så spelar de ingen hur mycket du och andra klagar på det officiella om 911. Sprängteorin är och förblir ändå obevisad.

Det enda som får bort teori B, sprängteorin, från en gissningslek är att fylla ut den okända med de kända.

Men läget för sprängteorierna är:

Okända personer har lagt okända sprängämnen på okända stället i WTC 1, 2 och 7 och har sedan på ett okänt sätt fått dessa okända sprängämnen att explodera vid osäkra tidpunkter så att WTC1 2 och 7 har kollapsat på ett okänt sätt.

Det ska alltså till bevis för att detta okända har hänt så länge det är okänt.

De indirekta indikationerna på att sprängämnen varit i farten som att folks hört explosioner att blänk att olika slag som syns på videor ska ha orsakats av sprängämnen samt att de upplevda explosionerna ska ha orsakats av sprängämnen trots att ingen av dessa indikationer är ett DIREKT bevis på sprängämnen gör sprängteorierna vilar på rena gissningar.

Och återgen att klaga på de andra teorierna gör inte sprängteorierna en dugg sannare.

Sedan är det en gammal nyhet att de inte fanns något samband mellan Saddam Hussein och al-Qaida. Det enda nya är att USA själv anser detta också. Att USA kan erkänna detta för sig själva måste innebära att USA själv kan komma fram med sanningar om 911 eller hur?
Teori=TEATER på den nivån nästa steg är fakta

Posted on: 2008/3/14 11:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

sale skrev:

Ja det var då inget klargörande till:

Okända personer har lagt okända sprängämnen på okända stället i WTC 1, 2 och 7 och har sedan på ett okänt sätt fått dessa okända sprängämnen att explodera vid osäkra tidpunkter så att WTC1 2 och 7 har kollapsat på ett okänt sätt.

Fram med fakta som fyller ut det okända eller så jag helt rätt om att sprängteorierna inte är annat än en ren gissningslek utan fakta.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:

Ja det var då inget klargörande till:

Fram med fakta som fyller ut det okända eller så jag helt rätt om att sprängteorierna inte är annat än en ren gissningslek utan fakta.
(08:45) Car bomb found on George Washington Bridge

American security services overnight stopped a car bomb on the George Washington Bridge connecting New York and New Jersey.

The van, packed with explosives, was stopped on an approach ramp to the bridge.

Authorities suspect the terrorists intended to blow up the main crossing between New Jersey and New York, Army Radio reported.

Israel has protested the arrests.

De togs av polisen i den vita skåpbil de färdades i. Skåpbilen sägs ha luktat sprängämnen! Fakta

Posted on: 2008/3/14 12:40

Anonym
Quote:

sale skrev:
(08:45) Car bomb found on George Washington Bridge

American security services overnight stopped a car bomb on the George Washington Bridge connecting New York and New Jersey.

The van, packed with explosives, was stopped on an approach ramp to the bridge.

Authorities suspect the terrorists intended to blow up the main crossing between New Jersey and New York, Army Radio reported.

Israel has protested the arrests.

De togs av polisen i den vita skåpbil de färdades i. Skåpbilen sägs ha luktat sprängämnen! Fakta

Nä du det var inga fakta:

http://archives.tcm.ie/breakingnews/2001/09/12/story23430.asp

Så fortfarande gäller mitt påstående:

Så vid nästa försök att komma med fakta ta då uppgifter som det inte finns motbud till på webben.

See User information
"Jag har aldrig sett några som helst bevis för X", där "X" kan stå för ett nytt bevis som skapar underlag för en ny världsbild.Du kommer med "sanerade", förklaringsmodeller.

Så det finns en del material man kan börja att titta på för att börja göra
sig en egen bild. Själv kunna ta ställning. Se till att bryta den
tystnad som finns i media.

Ekonimichefen för Pentagon - rabbinen
Dov Zakheim medlem i PNAC var direktör för ett bolag som hade
fjärrstyrda flygplan på programmet och som dagen före 911 förklarade
att det fattades några trillijoner dollar i Pentagons kassa - som han
inte hade någon förklaring till:

Posted on: 2008/3/14 16:54

Anonym
Quote:

sale skrev:
"Jag har aldrig sett några som helst bevis för X", där "X" kan stå för ett nytt bevis som skapar underlag för en ny världsbild.Du kommer med "sanerade", förklaringsmodeller.

Det går INTE att fjärrstyra trafikflygplan så du glömma att du skriver om har något som helst med 911 att göra.

Det fel du och andra gör är att det finns så oerhört lite i omvärlden som stödjer det du och andra på vaken.se anser vara riktigt att du och andra måste se allt ”i det stora hela ” men då blir detaljerna så lidande att vaken.se idéerna sätts ihop av saker som inte har ett dugg men varandra att göra.

Om de var fjärrstyrda flygplan som flög 911 så vill jag veta hur de fjärrstyrde och att inga gissningar förekommer.

Så även i detta fall är en massa okänt.

Okända personer har på ett okänt sätt fjärrstyrt okända flygplan 911.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:

ansva
Det går INTE att fjärrstyra trafikflygplan så du glömma att du skriver om har något som helst med 911 att göra.

Det fel du och andra gör är att det finns så oerhört lite i omvärlden som stödjer det du och andra på vaken.se anser vara riktigt att du och andra måste se allt ”i det stora hela ” men då blir detaljerna så lidande att vaken.se idéerna sätts ihop av saker som inte har ett dugg men varandra att göra.

Om de var fjärrstyrda flygplan som flög 911 så vill jag veta hur de fjärrstyrde och att inga gissningar förekommer.

Det är demokrati att bli vald som ledare med Ansvar.

Du är ett hot mot demokratin,laglöshet..häxjakt.

Detaljerna håller oss kvar i omedvetenheten. Helheten är lösningen, för då tillträder seendet till allt. I det Nu som man då hamnar i ser man detaljer, framtid, dåtid e dyl som man förut försökt skåda. Det var försöket som var bromsklossen. Försök inte förstå detta, för då ser du ju inget.

Posted on: 2008/3/14 17:45

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:

Det går INTE att fjärrstyra:))Marken var ju mjuk.Bevisa det NU.

så du glömma att du skriver om har något som helst med 911 att göra.

Dov Zakheim was chief executive officer of System Planning Corporation’s International Division, that is, yes it’s all coming back now, till President George W. Bush.

http://benfrank.net/patriots/node/125/print

ps.

Den som nu leder arbetet med Patriot Act och har hand om USA:s inre
säkerhet är Michael Chertoff som har både medborgarskap i USA och
Israel:

inre säkerhet Michael Chertoff

http://sydsvenskan.se/varlden/article308563.ece

DU säger trafikflygplan .Vilket då?Dom har inte ens en svart låda,vilka plan?

citat.zink

It's still a mystery, for example:Det går att ta
fasta på det och leta efter spår som har anknytning till detta.

Du får lov att Googla själv!

Posted on: 2008/3/14 17:59

Anonym
Quote:

sale skrev:
Dov Zakheim was chief executive officer of System Planning Corporation’s International Division, that is, yes it’s all coming back now, till President George W. Bush.

http://benfrank.net/patriots/node/125/print

Det förklarar ändå inte ett skvatt vem som skulle ha utfört sprängningarna utan är bara en person som du på ett diffust sätt försöker länka till 911.

Vad har karl gjort när de gäller flygplanen? Har han styrt dem? Hur? Har han skaffat planen? Hur?

Du och andra påstår hela tiden mycket diffusa saker som när man ska få påstående att landa i verkligheten så uppstår bara frågor och svaren försvinner.

Quote:

ps.

Den som nu leder arbetet med Patriot Act och har hand om USA:s inre
säkerhet är Michael Chertoff som har både medborgarskap i USA och
Israel:

inre säkerhet Michael Chertoff

http://sydsvenskan.se/varlden/article308563.ece

Det har ingenting med 911 att göra. Varför tog du med detta?

Quote:

DU säger trafikflygplan .Vilket då?Dom har inte ens en svart låda,vilka plan?

Hur kommer det sig att du kräver en svart låda till så välfilmande plan som de som flög in i WTC 1 och 2?

Om inte folk på de bilderna kan se vad det var för plan måste de antigen ska större skärm till datorn eller glasögon.

Quote:

citat.zink

It's still a mystery, for example:Det går att ta
fasta på det och leta efter spår som har anknytning till detta.

Du får lov att Googla själv!

Ja det var ju ett undvikande svar.

Det är INTE bevisat att flygplanen var fjärrstyrde så det är nummer ett. Bevisa att flygplanen 911 var fjärrstyrda.

Det okända lyser igenom så det stänker.

See User information
Det är INTE bevisat att flygplanen var fjärrstyrde så det är nummer ett.

Med ett sådant uttalande ligger bevisbördan på zink.

En sak jag vill säga dig ,från hjärtat kommer det,som alla mina inlägg till just dig .Varför tar du ton sista tiden?Du är arg det känner man.Lunga ner dig ,du lär bli ensam ett tag nu ,det är slut zink jag gör slut med dig på riktigt:Puss puss

Posted on: 2008/3/14 22:15

Anonym
Quote:

sale skrev:

En sak jag vill säga dig ,från hjärtat kommer det,som alla mina inlägg till just dig .Varför tar du ton sista tiden?Du är arg det känner man.Lunga ner dig ,du lär bli ensam ett tag nu ,det är slut zink jag gör slut med dig på riktigt:Puss puss

Detta visar att man inte ska tolka personers känslor hur de skriver. Jag är nästan aldrig arg utan envis vilket inte är samma sak.

Jag ska inte bevisa att flygplanen 911 var fjärrstyrda utan det ska de som påstår att de var fjärrstyrda göra.

Detta har de inte kunnat göra . Det ska alltså bevisa att de fyra planen som var i farten 911 var fjärrstyrda. Just de planen och inga andra.

See User information
Quote:

zink skrev:
[quote]
sale skrev:

Detta visar att man inte ska tolka personers känslor hur de skriver. Jag är nästan aldrig arg utan envis vilket inte är samma sak.

Jag ska inte bevisa att flygplanen 911 var fjärrstyrda utan det ska de som påstår att de var fjärrstyrda göra.

Detta har de inte kunnat göra . Det ska alltså bevisa att de fyra planen som var i farten 911 var fjärrstyrda. Just de planen och inga andra.[/quote]Men det där är som om Du vill kyssa mig i[b] röven [/b]men som jag sa är det SLUT så är det. goggla själv

Posted on: 2008/3/15 17:23

Anonym
Quote:

sale skrev:
Men det där är som om Du vill kyssa mig i röven men som jag sa är det SLUT så är det. goggla själv

Ännu en jag har kört slut på

Det måste finnas en orsak till det.

1. Vaken.se teorierna är inget som man till varje pris kan försvara.

2. Zink argumenterar på ett bättre sätt än medlemmarna på vaken.se för vad ska man annars ge upp emot.

3. Det är för farligt att argumentera med zink för han kommer med information som många på vaken.se inte vet vad de ska svara på.

4. Det på vaken.se lever verkligen i en skyddad bubbla som gör att omvärldens information bara kan finnas in en enda form: USCH!

See User information
Quote:

zink skrev:
[quote]

4. ever verkligen i en skyddad bubbla som gör att omvärldens information bara kan finnas in en enda form: USCH!
lBlanda inte nåfon annan.(har du läst reglerna )du uprepar dig i ´denna sak .Det är på tiden att du säger USCH!

Det är du som är brun run mun.

Sluta att kategorisera efter inläggWWWarnig punkt com.

Dessa fördömanden kan förlösas inom oss, de behöver inte alls t ex gapas ut

Posted on: 2008/3/16 1:18

See User information
Quote:

sale skrev:

lyfter

Posted on: 2008/3/16 1:22

See User information
Quote:

Jag hade just på känn att det inte var någon riktig diskussion du var ute efter, eller ?

Oavsett vilket, så kan du inte klappa dig själv på axeln för det finns ingen här du "kör slut på". Snarare vill folk gå vidare för det finns mycket att göra och tiden är knapp..för att inte tala om att vi har familj, vänner och en jäkla massa födelsedagar som tvunget ska klumpa ihop sig under våren..ok, nu kom jag av mig här.

Jag tänker upprepa något jag tog upp långt tidigare.

Bevis.

Gott folk, här är bevisen för den officiella konspirationsteorin. Rätta mig om jag fel, Zink.

- Ett dokument från 1998 undertecknat av bl.a Bin Laden uppmanar till kamp mot ockupanterna av de heliga platserna och palestina.

- Någon vid namn Khalid Sheik Mohammed erkänner under tortyr att han planerade dåden.

- Ett videoband med dålig kvalitet och okänd skapare hittas bekvämt nog i ett hus i Afganistan. Enligt USAs översättare talar någon som kallas UBL om attackerna.

Har jag rätt så långt, Zink eller har jag missat något ?

Posted on: 2008/3/16 10:00

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

Jag hade just på känn att det inte var någon riktig diskussion du var ute efter, eller ?

Oavsett vilket, så kan du inte klappa dig själv på axeln för det finns ingen här du "kör slut på". Snarare vill folk gå vidare för det finns mycket att göra och tiden är knapp..för att inte tala om att vi har familj, vänner och en jäkla massa födelsedagar som tvunget ska klumpa ihop sig under våren..ok, nu kom jag av mig här.

Jag tänker upprepa något jag tog upp långt tidigare.

Bevis.

Gott folk, här är bevisen för den officiella konspirationsteorin. Rätta mig om jag fel, Zink.

- Ett dokument från 1998 undertecknat av bl.a Bin Laden uppmanar till kamp mot ockupanterna av de heliga platserna och palestina.

Detta dokumnet finns så vad är det för konspirationsteori när något verkligen existerar?

Quote:

- Någon vid namn Khalid Sheik Mohammed erkänner under tortyr att han planerade dåden.

Innan Khalid Sheik Mohammed greps hade han redan erkänt sin inblandning i 911 i en intervju med Yosri Fouda på al-Jazeera.

http://www.guardian.co.uk/world/2003/mar/04/alqaida.terrorism

Naturligtvis trots det finns data om detta så ifrågasätts det av 911 truth människor.

Quote:

- Ett videoband med dålig kvalitet och okänd skapare hittas bekvämt nog i ett hus i Afganistan. Enligt USAs översättare talar någon som kallas UBL om attackerna.

Att det var Usama bin Laden är en bedömning så det är inte en absolut sanning. Men säg att de är 60 % sannolikhet att de var bin Laden så är de troligare att de var bin Laden än att det inte var bin Laden.

Quote:

Har jag rätt så långt, Zink eller har jag missat något ?

Jag vet inte vad du menar med ha rätt efter mina svar.

Då tar vi 911 truth teoriernas motsvarig till detta.

”Inside” jobbet

Detta anser jag var helt obevisat då det bara existerar ”i det stora hela” men bevisa mot de enskilda personerna i regeringen som fanns i USA 911 de saknas totalt så ”inside” jobbet är fortfarande obevisat.

Hantverkarna

Det är okänt vilka som utförde själva 911 jobbet.

Så även om det finns osäkerheter och tveksamheter om den officiella versionen så är den mycket mer sannolik än den som 911 truth människor försöker framföra för den innehåller hål som inte går att fylla med något från verkligheten som t.ex. vilka sprängämnen som verkligen skulle ha använts.

Jag blir hela tiden förvånad att de med 911 truth teorierna kan klaga friskt på den officiella versionen men bortser från hur lite man har att komma med i sina motsvarigheter som vilka som utförde 911 dåden.

Officiellt finns 19 namngivna och verkliga kapare som finansierats av den namngivna och verkliga personen Khalid Sheik Mohammed.

See User information
OK, det blev ett långt utlägg till svar men jag ville mest bara veta om det var dessa tre punkter som du anser bevisar den officiella konspirationsteorin. Du behöver inte bli defensiv och börja lägga fram folks alternativa teorier för det var inte det min fråga handlade om.

Det vore alltså bra om åklagarsidan lägger fram sina punkter.

Finns det fler punkter som tjänar som bevis eller rör det sig om dessa tre ?

- Dokumentet från 1998
- Erkännandet från Khalid Sheik Mohammed
- Videon som hittades i Afganistan

Posted on: 2008/3/16 16:39

Anonym
Naturligtvis finns de mer bevis än

- Dokumentet från 1998
- Erkännandet från Khalid Sheik Mohammed
- Videon som hittades i Afganistan

Usama bin Laden fatwa från 1998 visade sig vara början på al-Qaidas aktiva period.

http://www.pbs.org/newshour/terrorism ... rnational/fatwa_1998.html

Fatwan togs inte på allvar av omvärlden förrän ambassadbomberna i Dar es Salaam, Tanzania och Nairobi, Kenya. Att man kunde koppla bombattentaten till al-Qaida berodde på att de värvat en ovanligt klantig person Al-Owhali som gjorde allt fel. Han skulle hota vakter med en pistol som han glömde i lastbilen. Han skulle kasta handgranater på lastbilen om den inte exploderade men han kastade dem i förväg i stället. Al-Owhali skadades vid explosionen och fick söka upp ett sjukhus där han lämnade besvärade bevis i en toalett som en städare hittade. Al-Qaida greps av kenyansk polis. Vid förhör avslöjade Al-Owhali att han värvats av al-Qaida.

Erkännandet som USA med hjälp av tortyr fick från Khalid Sheik Mohammed har andra i världen ansetts var helt onödigt då Khalid Sheik Mohammed skuld i 911 attentaten redan var bekräftat.

Fler dokumentärer har samma version som det Wikipedia skriver:

http://en.wikipedia.org/wiki/Organizers_of_the_September_11,_2001_attacks

Alltså inga levande kapare finns och DNA från Flight 77 och Flight 93 samt ett DNA bevis från WTC binder kaparna till flygplanen

Man har bevis på att kaparna bodde i USA, att de köpte flygbiljetter, att de gick genom säkerhetskontrollerna på flygplatserna och att som Wikipedia beskriver att Mohamed Atta och Ziad Jarrah talade med flygkontroller när de trodde de talade med passagerarna.

Jag måste fråga. Varför är dessa bevis så svåra för 911 truth människor att ta till sig. Vi ska mer tro på okända personer som utförde sprängningarna mot alla bevisa att de 19 kaparna utförde 911.

Usama bin Laden förnekade först sin inblandning i 911 men har i intervjuer som har sänts i TV förklarat varför de gett sig på Amerika.

Här en tyvärr sämre version än den jag såg på TV för där var hela intervjun med:

http://www.youtube.com/watch?v=V_VOjGXpyIU&feature=related

Så videon från Afghanistan är bara en av alla videor som visar på Usama bin Ladens inblandning i 911. Nu finns det dock bara hans uttalanden om inblandning men inga hårda bevis som binder Usama bin Laden till 911 så därför kan inte FBI efterlysa honom för 911 dåden.

See User information
Zink själv blandar ihop äpplen och päron i vanlig ordning och sprider lösa och felaktiga rykten. Men det är ju det som är syftet med hans angrepp på oss. Hans förhållande till fakta är skrattretande vilket gör att den kritik han tror sig föra fram drunknar i fel och lögner.

"När vi tittar närmare så märker vi väldigt ofta att de viftar bort viktiga fall med generaliseringar och ibland till och med [b]lögner[/b]"

"Min största invändning mot
zink-zpz tillvägagångs sätt är att de verkar ta för givet att alla människors erfarenheter och vad som är möjligt är likadana för alla. Jag tycker det är arrogant att försöka bestämma för andra vad som ligger inom möjlighetens gränser. Det är knappast objektivt eller vetenskapligt att anta att deras begränsningar även måste gälla andra."

"Vi har hittat tre av fyra svart lådor - men de innehöll inget av värde". När medierna sedan krävde att få ta del av innehållet hade man plötsligt inte hittat några lådor alls.

Vem hittade det oskadade pass i bråten flera dagar senare?FBI??

Posted on: 2008/3/17 15:28

Anonym
Quote:

sale skrev:
Zink själv blandar ihop äpplen och päron i vanlig ordning och sprider lösa och felaktiga rykten. Men det är ju det som är syftet med hans angrepp på oss. Hans förhållande till fakta är skrattretande vilket gör att den kritik han tror sig föra fram drunknar i fel och lögner.

"När vi tittar närmare så märker vi väldigt ofta att de viftar bort viktiga fall med generaliseringar och ibland till och med [b]lögner[/b]"

"Min största invändning mot
zink-zpz tillvägagångs sätt är att de verkar ta för givet att alla människors erfarenheter och vad som är möjligt är likadana för alla. Jag tycker det är arrogant att försöka bestämma för andra vad som ligger inom möjlighetens gränser. Det är knappast objektivt eller vetenskapligt att anta att deras begränsningar även måste gälla andra."

"Vi har hittat tre av fyra svart lådor - men de innehöll inget av värde". När medierna sedan krävde att få ta del av innehållet hade man plötsligt inte hittat några lådor alls.

Vem hittade det oskadade pass i bråten flera dagar senare?FBI??

Du har skrivit ett inlägg utan att visa på en enda punkt VAD du anser var fel i mitt inlägg utan har bara skrivit ett generellt gnäll.

Så därför har jag fortfarande rätt då de inte finns något i ditt inlägg som har någon substans så att jag skulle kunna gå emot det.

Tack för att du håller med mig blir kontentan.

Det har hitttas oskadda ID handlingar från Flight 93 också visste du det?

See User information
Quote:
Detta dokumnet finns så vad är det för konspirationsteori när något verkligen existerar?

Det finns en hel del konspirationsteorier som utgör den officiella förklaringen. Vi kan återkomma till dessa.

Quote:
Då tar vi 911 truth teoriernas motsvarig till detta.

”Inside” jobbet

Detta anser jag var helt obevisat då det bara existerar ”i det stora hela” men bevisa mot de enskilda personerna i regeringen som fanns i USA 911 de saknas totalt så ”inside” jobbet är fortfarande obevisat.

Hantverkarna

Det är okänt vilka som utförde själva 911 jobbet.

Så även om det finns osäkerheter och tveksamheter om den officiella versionen så är den mycket mer sannolik än den som 911 truth människor försöker framföra för den innehåller hål som inte går att fylla med något från verkligheten som t.ex. vilka sprängämnen som verkligen skulle ha använts.

Jag blir hela tiden förvånad att de med 911 truth teorierna kan klaga friskt på den officiella versionen men bortser från hur lite man har att komma med i sina motsvarigheter som vilka som utförde 911 dåden.

Officiellt finns 19 namngivna och verkliga kapare som finansierats av den namngivna och verkliga personen Khalid Sheik Mohammed.

Nu måste du ta ett djupt andetag och för en stund kunna skilja mellan alternativa teorier och de av oss som tvivlar på den officiella konspirationsförklaringen. Glöm nu inte heller enkla saker som oskyldig tills motsatsen bevisats och att inte bemöta mina argument med hänvisning till andras argument.

Låt oss en gång för alla avverka ett s.k "bevis" som jag har bemött tidigare i tråden.

Osama Bin Ladens fatwa 1998

Det närmaste man kan komma vad gäller angrepp på civila dyker upp mitt i texten. Det nämns ingenting om specifika mål, länder eller platser – endast en vag hänvisning med orden ”varhelst man har möjlighet”. Texten nämner dock även att angreppen ska resultera i fiendens tillbakadragande från de ockuperade heliga områdena och de muslimska områdena i allmänhet – oförmögna att hota eller angripa muslimer igen.

Omnämnadet av detta specifika resultat av muslimers angrepp på ockupanterna leder knappast tankarna till de händelser vi utreder. Händelserna den dagen borde per definition ses som allt annat än i Bin Ladens intresse. Det är också svårt att se varför Bin Laden skulle vilja dra uppmärksamhet till sig genom de föregående angreppen på de amerikanska ambassaderna som dessutom sammanföll med den påstådda fatwan. Om ett större angrepp planerades så kunde Bin Laden knappast räkna med att angreppen 1998 var till hans fördel.

Denna fatwa stryks från bevismaterialet då den inte på något sätt kan sammankopplas med händelserna den 11 september 2001.

Posted on: 2008/3/17 20:37

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:

Låt oss en gång för alla avverka ett s.k "bevis" som jag har bemött tidigare i tråden.

Osama Bin Ladens fatwa 1998

Det närmaste man kan komma vad gäller angrepp på civila dyker upp mitt i texten. Det nämns ingenting om specifika mål, länder eller platser – endast en vag hänvisning med orden ”varhelst man har möjlighet”. Texten nämner dock även att angreppen ska resultera i fiendens tillbakadragande från de ockuperade heliga områdena och de muslimska områdena i allmänhet – oförmögna att hota eller angripa muslimer igen.

Omnämnadet av detta specifika resultat av muslimers angrepp på ockupanterna leder knappast tankarna till de händelser vi utreder. Händelserna den dagen borde per definition ses som allt annat än i Bin Ladens intresse. Det är också svårt att se varför Bin Laden skulle vilja dra uppmärksamhet till sig genom de föregående angreppen på de amerikanska ambassaderna som dessutom sammanföll med den påstådda fatwan. Om ett större angrepp planerades så kunde Bin Laden knappast räkna med att angreppen 1998 var till hans fördel.

Denna fatwa stryks från bevismaterialet då den inte på något sätt kan sammankopplas med händelserna den 11 september 2001.

Jag håller med dig att de inte finns en direkt länk till 911 utan att fatwan som alla andra fatwor är en programförklaring där de följande attentaten är inspirerade av Usama bin Ladens fatwa.

Ska vi dessutom var på samma nivå ska även det strykas saker från 911 truth listan det som inte har någon direkt länk till 911.

A New Pearl Harbor

Aktiehandeln med flygbolagen före 911.

”Inside” jobbet (bevisen är bara ”i det stora hela” men pekar inte ut några personer = det håller inte ens till en förundersökning).

See User information
Det finns mig veterligen inget som indikerar att angreppen inspirerats av fatwan från 1998. Jag utgår då från avsaknaden av direkta referenser från de utpekade - främst kaparna själva. Har du något ytterligare om detta tar jag gärna en titt.

Om du med "Pearl Harbor" menar det ökända PNAC-dokumentet så håller jag med om att själva referensen till händelsen i sig själv inte är ett bevis för någon inblandning i 9/11. Det som bevisas är en stark motivation för ett imperiebygge samt att lägga Mellanöstern under sig. Motivet här kan ses mycket mer klart i detalj till skillnad från fatwan som är mer diffus om vad som egentligen ska åstadkommas och hur.

Att någon handlar med säljoptioner för United och American är i sig själv inte heller något bevis för inblandning. Det går dock inte att komma ifrån det faktum att handeln låg på en ovanligt hög nivå för just dessa två bolag och borde rent utredningsmässigt vara ett spår att kolla upp.

Slår jag vad om stora summor att en specifik person ska råka illa ut inom de närmaste dagarna och man sedan hittar personen död så vill nog polisen fråga mig ett och annat. Bevis för inblandning ? Nej..intressant spår ? Ja, och det finns inga ursäkter för att inte följa upp alla tänkbara spår.

Slutligen, vilka är de påstådda bevisen för "Inside" jobbet ?

Posted on: 2008/3/19 9:28

« 1 ... 19 20 21 (22) 23 24 25 ... 27 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper