vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 »

Anonym
Re: Den danska intifadan (Är muslimer de nya judarna?)
Halalkött på konsum

Muslimer motarbetas i sverige ?

http://info14.com/inrikes.php?id=1859
i umeå byggs nu en ny moske som blir jordens nordligaste och i

England då ?

I London planeras en ny jättemoské med plats för mellan 10 000 och 40 000 bedjande, plus ytterligare 70 000 besökare. Detta sedan både stadsdelen Newham, där moskén ska ligga, och Londons styrande församling, ställt sig positiva till förslaget.

Spargris tas bort till hänsyn för barn

Nederländska storbanken Fortis slutar med att dela ut spargrisar till barn. Orsaken är att flera muslimska kunder klagat på Fortis klassiska spargris ”Knorbert”, skriver danska Jyllands-Posten.

http://sydsvenskan.se/ekonomi/article304534.ece

Så ja "muslimer är de nya judarna" om man menar gullande och en ny grupp man inte får "kränka" eller kritisera

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kyrka invigd i Qatar
Publicerad: 14 mars 2008, 21:49

De kristna i Qatar kunde på fredagen inviga sin första kyrka, byggd för romerska katoliker. Sammanlagt planeras fem kyrkor i landet vid Persiska viken.

Näringsminister Abdullah bin Hamad al-Attiyah sade vid invigningen att han hoppas att kyrkan ska sända ut ett positivt budskap i världen.

Anglikanska kyrkan i grannlandet Bahrain har en gudstjänstlokal sedan 1906 och i Kuwait finns ett tiotal kyrkor. Den kuwaitiska regeringen beslöt för tre år sedan avsätta två väl tilltagna fastigheter för kyrkbyggen. En liknande utveckling har skett i Oman.

Även i Förenade arabemiraten finns en rad kyrkor; där är besökarna framför allt gästarbetare från Filippinerna, Indien samt arabländer.

I Saudiarabien, det största landet på Arabiska halvön och dessutom hemvist för islams heligaste platser, är däremot icke-muslimsk trosutövning förbjuden.

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20080314/TTU/9637

Posted on: 2008/3/15 12:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Och det är just Saudarabien som bygger mosker i sverige.

Du ser hur blandkulturern och folken sprids

"Folken ska blandas" Lenin

See User information
Läs denna artikel, om du inte redan har gjort det.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=9924&forum=12

Posted on: 2008/3/15 13:18

See User information
Läs här:
"Westergaard kräver ett förbud både mot plakaten och mot Siads publicering av karikatyren på föreningens hemsida."

http://www.kuriren.nu/nyheter/senaste ... el.aspx?articleid=3338653

Du kanske borde plocka bort bilden?

Posted on: 2008/3/15 16:40

Anonym
Finner artikeln "ointressant"
Nu kränker även barnboken "tre små grisar" muslimer

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/education/7204635.stm

Känner du dig kränkt dan ?

Resized Image

Anonym
I Sverige är det främst socialdemokrater som protesterat mot publiceringarna. Den socialdemokratiska riksdagsledamoten Monica Green skrev ett inlägg på sin blogg där hon ifrågasatte varför det är så viktigt att "publicera bilder på Mohammed med en bomb på huvudet". Hon frågade varför ingen ritar "en Jesus med en bomb på huvudet" istället. Tydligen är Green helt obekant med den etablerade konsten. Hon har missat debatten som följde provokatörskan Elisabeth Ohlson Wallin och hennes utställning Ecce Homo där Jesus framställdes som en homofil. Hon känner inte till Sverigeaktuelle Andres Serrano som innan han skildrade djurporr i Alingsås (ivrigt applåderad av lokala politiker, även sossar) skapade utställningen Piss Christ som föreställde ett fotografi av Jesus nersänkt i Serranos eget urin. När andra gick på bio och skrattade åt Monty Python's Life of Brian som driver stenhårt med kristendomen och Jesus så gjorde Monica Green tydligen något annat. Inte satt hon hemma och läste August Strindberg i alla fall

http://www.den-svenske.com/txt/2008-0 ... mot_muslimers_ilska.shtml

Anonym
Jag undrar hur en del här skulle klara av besök från yttre rymden, när de inte ens klarar av muslimer från vår egen planet. Främlingsfientlighet kallas det.

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Jag undrar hur en del här skulle klara av besök från yttre rymden, när de inte ens klarar av muslimer från vår egen planet. Främlingsfientlighet kallas det.

Dra mig baklänges!

Jag har inget som helst emot att turister kommer till sverige och provar livet som "arab" i sverige i någon vecka eller månad, det kallas för att resa eller just vara på BESÖK.
Men när en del invandrare slår sig ner här flyttar sin adress tar hit hela släkten och bygger sin egen kultur här och uppfostrar sina barn efter deras normer och talar sitt eget språk, så är de inte här på besök utan de är här för att stanna och hyser uppenbarligen ingen större repsekt över norden och sverige.

Om marsianer från mars skulle komma hem till mig för att utbyta tankar och erfarenheter så hade jag inte haft något emot det.
men om de hade byggt ett garage på min gård åt deras rymdskepp och tagit hit hela släkten, och sagt att de känner sig diskremerade och kränkta av mitt levande i min lägenhet så hade de inte fått vara hos mig längre utan de hade förbrukat min gästvänlighet.

Vad är skillnaden ?

Och vänd på steketen

Om en del människor hotar andra till döden för att de målat en bild hur skulle de klara av detta besök ?

See User information
Även grisar är Allah´s (swt) skapelse.

Synd att du ogillade artikeln, den belyser och är en stark kritisk artikel mot Saudi Arabien, men du vill väl inte se sånt?

Sedan är även du Maggot här på besök. Du äger igentligen ingenting utan endast rätten i att förfoga över det du har. Den dag du dör så förmultnas dina organ och alla ägodelar kommer att försvinna in i andras förvaltning.

Posted on: 2008/3/17 17:34

Anonym
Quote:

Dan skrev:
Även grisar är Allah´s (swt) skapelse.

Synd att du ogillade artikeln, den belyser och är en stark kritisk artikel mot Saudi Arabien, men du vill väl inte se sånt?

Sedan är även du Maggot här på besök. Du äger igentligen ingenting utan endast rätten i att förfoga över det du har. Den dag du dör så förmultnas dina organ och alla ägodelar kommer att försvinna in i andras förvaltning.

Dock anser en del imaner och muslimer att grisar,hundar och andra saker är påverkade av "jinner" (onda andar i muslimsk teoligi för de som inte vet).

Jag kanske inte äger något men jag har blivit tillkallad till en världsdel där mitt folk och jag ska leva tillsammans.
Hade "allah" (den stora skaparen) endast villa ha en ras bland människor och hundar så hade han inte skapat denna otroliga mångfalld.

Massinvandring och mondialism = Jävulens värk

Folk och identitet = Allah

Eller ?

See User information
Maggot, du gör bara bort dig genom att blotta din okunskap om Islam.

OCH SE, Vi lät en liten skara av osynliga väsen närma sig dig [Muhammad], så att de kunde höra [dig läsa ur] Koranen, och när de kom fram, sade de [till varandra]: "Lyssna nu noga!" Och när läsningen var slut, vände de tillbaka till de sina som varnare och sade: "Landsmän! Vi har lyssnat till en uppenbarelse, som [människorna] efter Moses [tid] har fått del av och som bekräftar det som ännu består [av äldre tiders uppenbarelser] och den leder [lyssnaren] till sanningen och till en rak väg.
Ländsmän! Här den som kallar er till Gud och tro på honom! [Gud] skall ge er förlåtelse för era synder och skona er från ett plågsamt straff.
Koranen 46:29-31

Posted on: 2008/3/17 19:37

Anonym
Hur ser du på skapelsen av raser på jorden då dan ?

Ang "djinner"

"(Koranen 38:76)

"Och (kom ihåg) den tid när vi sade till änglarna: Underkasta er Adam, och de underkastade sig alla, men Iblis (gjorde det icke.) Han var (en) av djinnerna." v"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Djinner

Ang "förlåtelse och synder"

2:187 Döden dem varhelst I påträffen dem och driven dem ut från varje plats, från vilka de driva ut eder, ty frestelse är värre än dråp, men striden ej mot dem vid det fridlysta templet, med mindre de strida mot eder därstädes, och strida de mot eder, så döden dem! Sådan varder de otrognas lön.

"halshug de otrogna tills ett blodbad uppkommit och skär av deras armar och ben"

5:37 Deras lön, som bekämpa Gud och hans apostel och anstifta ofärd på jorden, varder blott, att de dödas eller korsfästas, eller att deras händer och fötter avhuggas korsvis, eller att de ska förvisas ur landet. Detta varder deras skam i detta livet, och i det tillkommande väntar dem ett förskräckligt straff, *[m22] "

Förlåtelse ?

"De skola besvärja eder att vara belåtna med dem, men om I ären belåtna med dem, skall Gud förvisso ej vara belåten med de ogudaktiga människorna."

24:56
Tänk icke, att de, som äro otrogna, kunna slippa undan på jorden! Deras hemvist varder elden; ja, vilket olycksaligt mål!

Och hur ser han på de som inte hittat den sanna läran ?

JO DÖD ÅT DOM

"Men död åt dem, som äro otrogna! Deras gärningar gör han om intet"

See User information
Maggot, alla människor följer inte heller Allah (swt).

Angående olika stammar:

Människor! Vi har skapat er av en man och en kvinna, och Vi har samlat er i folk och stammar för att ni skall lära känna varandra...
49:13

Jag kanske startar en ny tråd nu under Andlighet, där du kan ställa frågor om Islam.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=84012#forumpost84012

Posted on: 2008/3/18 15:31

Anonym
Känna varandra är inte det samma som att erövra varandra

Anonym
Dan.

Har några frågor som jag ställer utan nån bakomliggande anklagelse eller agg mot dig.

Vad tycker du om att svenska barn idag tas ifrån deras historia? "dom tre små grisarna" är ett minne från min barndom. Ska mina egna barn inte få ta del av den, eftersom den kränker muslimer (i sverige, där svenskar bor)

Varför ska vi behöva rätta oss efter muslimer i sverige? Att inte få sjunga vissa sånger i skolan, eller ge muslimerna en speciell kost. Vad är det för trams?! Seriöst!

Tycker du att det är rätt?

Hoppas på svar.

Lev väl!

Anonym
Sånt där tycker jag är trams, men det är ju inte muslimers fel egentligen? Bara snedvriden svensk invandrarpolitik.
Jag tycker däremot att muslimska barn ska få speciell mat då det serveras fläsk till lunchen. Jag tycker också att veganer och andra ska få en vegitarisk lunch då det serveras kött.

Anonym
Det är alltså invnadnringspolitikens fel ?

Hur ska den se ut enligt dig då ?

Och varför vill du ha muslimer i sverige överhuvudtaget ?

Vad har du för glädje av det

Anonym
Vad har du emot muslimer?
Varför säger du ingenting om att veganer får speciell mat vid skollunchen?

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Vad har du emot muslimer?
Varför säger du ingenting om att veganer får speciell mat vid skollunchen?

1 Jag har inget igentligen emot muslimer jag är emot islam.
men hur illa jag än må tycka om islam förtjännar de arabiska folket att leva som de vill och önskar det har jag och vi europer ingen rätt att lägga oss i precis har invandrare inte rätt att komma hit och ställa krav.

2 Veganer är ofta bara just veganer medans muslimer kommer hit med ett helt paket med avikande normer jämtemot det svenska samhället.
Dock kan nog de flesta veganer äta i tillsammans med icke-veganer utan att bli kränkta och om det inte passar så får de vänligen äta någon annanstans

(Jag är själv vegan mer eller mindre)

Anonym
Jag vet en del veganer som inte vill grilla sina saker på samma galler det har grillats kött. Jag vet veganer som inte vill laga till sin mat i samma panna som det har stekts kött i. Muslimer brukar strunta i sånt faktist. Min erfarenhet är att muslimer har större acceptans än veganer, men eftersom jag tar hänsyn till folks tro så kan väl veganerna få trixa som dom vill... Men jag har mer problem med veganer om jag ska vara ärlig än muslimer.
De muslimer jag känner har inga problem att sitta brevid folk som äter gris heller... Men en del veganer tittar snett på köttätare.

Anonym
Jo en del veganer är lite väl fanatiska men det är ofta svenskar som är det och är därav en produkt av vårt folk som vi kan ansvara för

Men kräver de egna lagar ?

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=846333

Anonym
Jag orkar inte gå in på din länk, men när muslimer är i sverige ska de följa svenska lagar.
De springer inte och bränner ner lastbilar som tillhör scan iallafall.

Anonym
Jag gick in på din länk ändå. Vill de ha speciell undervisning får de väl bilda friskolor... Men dessa måste ju också följa den svenskt utarbetade läroplanen

« 1 2 (3) 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper