vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 »

Anonym
Re: Den danska intifadan (Är muslimer de nya judarna?)
De är uppenbarligen inte intresserade av svensk lag eftersom de flesta muslimer vill ha egna lagar i england är siffran över 80% för att ta ett ex.

Fri-skolor som du nämner leder inte till intergration (vilket du är anhängare av) du är väl även av den sorten som anser religion är hjärntvätt så vill du att dessa ska hjärntvättas då eller ?
Bara för du ska kunna införa denna "mångkultur" ?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Nej, du har rätt... Friskolor ökar segregeringen, men det finns ju redan friskolor. Jag tror inte att alla muslimer skulle välja att gå på en muslimsk friskola. Dessutom skulle de ju få bekosta det själv. Det är ju hela grejen med en friskola. Men för de mest fanatiska finns ju det alternativet.

Jag är ingen anhängare av religion om jag ska vara ärlig, men accepterar folks övertygelser... till och med veganers

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
De flesta muslimer vill givetvis ha sina barn u muslimska skolor vilket leder till segrigation.

Om du nu är emot religion hur kan du då försvara islam i sverige och i världen så mycket ?

Är det ett bra samhälle tror du ?

Anonym
Jag har aldrig sagt jag är emot religion, bara att jag inte är någon anhängare av någon. Jag tror på någonting dock, men jag vet inte vad det är. Jag tror på manligt och kvinnligt, yin & yang och andra hedniska saker. Jag tror på jämnställdhet, men inte feminism. Jag tror på balans, på ödmjukhet. Jag tror på det goda, men inte det onda.

See User information
Integration = Mindcontrol?

Posted on: 2008/3/18 19:16

Anonym
Hur kan det finnas något gott om det inte finns något ont när det i samma veca finns "yin & yan"

Du är ju ute på vilovägar i öknen och ser väl snart i syne

Anonym
Quote:

Dan skrev:

Integration = Mindcontrol?

YES DAN!

5 av 5 där

Anonym
Quote:

maggot skrev:
De flesta muslimer vill givetvis ha sina barn u muslimska skolor vilket leder till segrigation.
Men då får de väl ha sina barn på friskolor. Vill de inte umgås med svenskar är det upp till dom, men de ska inte bryta mot våra lagar. Visar inte dom ödmjukhet inför oss är det upp till dom, men då är det dom som sätter upp gränserna.

Anonym
yin och yang är så mycket mer än bara gott och ont. Jag sa jag inte tror på det onda, dvs jag följer inte den vägen. Självklart finns ondska då två barn två och fyra år brutalt mördades i arboga igår. Men jag tror inte på ondska.

Anonym
Vill de inte umgås med svenskar leder det till segrigation och förakt vilket inte är ett bra samhälle!

Hur svårt ska det vara att förstå ?

Dessutom skulle muslimerna givetvis vilja ha etniska förskolor i stil med turkiska förskolan somaliska skolan mm mm

Tror du det bara är svenskar som är problemet i dagens mångkulturella träsk eller ??????????

See User information
Jag är rätt stort fan av ying o yang, fasst det är nog messt för att jag tycker det är en snygg symbol.
Fast jag föredrar varghaken.

Och att inte tro på ont? Då förlorar ju hela "skydda sig från illuminatis onda saker" sin mening.

Vad menar du att det inte finns ont?

Posted on: 2008/3/18 19:23
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Vill inte de leva med oss är det upp till dom, men de ska följa våra lagar. Synd bara om de muslimer som inte vill umgås med oss, men varför ska vi tvinga dom? Huvudsaken är väl att de gör rätt för sig och följer våra lagar. Man kan inte tvinga folk att intergrera med varandra, det blir ju som en kulturell våldtäkt

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Vill inte de leva med oss är det upp till dom, men de ska följa våra lagar. Synd bara om de muslimer som inte vill umgås med oss, men varför ska vi tvinga dom? Huvudsaken är väl att de gör rätt för sig och följer våra lagar. Man kan inte tvinga folk att intergrera med varandra, det blir ju som en kulturell våldtäkt

Om de inte vill leva med oss varför ska vi då hjälpa dom med skyddsbehov under den tiden de är här ?

I Sverige ska svenskar leva och bestämma över landet och dess utveckling.

Varför i hela fridens namn ska vi ta hit människor och låta dessa bilda länder i landet (ett land som tillhår vårt ?

Palestina åt palestinerna
USA ut ur irak och arabvärlden ut ur sverige

Anonym
Jag tror inte på uppdelningen av länder, men sålänge vi har länder tycker jag att det är alla länders skyldighet att verka så långt vi kan för harmoni. Vissa tar hela handen, men så funkar tyvärr vissa. En del muslimer är jävligt ödmjuka och tacksamma ska du veta att de får bo i sverige, medans andra längtar till sina hemländer de inte kan återvända till... Vissa fattar inte budskapet, men sålänge åtminstone landet sverige gör sitt bästa för harmoni kommer de till sist att fatta budskapet.

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Jag tror inte på uppdelningen av länder, men sålänge vi har länder tycker jag att det är alla länders skyldighet att verka så långt vi kan för harmoni. Vissa tar hela handen, men så funkar tyvärr vissa. En del muslimer är jävligt ödmjuka och tacksamma ska du veta att de får bo i sverige, medans andra längtar till sina hemländer de inte kan återvända till... Vissa fattar inte budskapet, men sålänge åtminstone landet sverige gör sitt bästa för harmoni kommer de till sist att fatta budskapet.

Eftersom jag gått i en klass med mer invandrare en svenskar och mer muslimer en svenska män så är nog jag den sista du behöver berätta för att det finns "bra muslimer" jag skulle vilja säga att majoriteten av invandrare är trevliga och bra människor.

"Länder" är något du stirar dig blint på eftersom du själv verkar förstå att "länder" eller stammar är naturligt och ounkommligt då människor som delar gemensamma normer självsegrigerar sig från omvärlden.
Om du inte tror på länder kan du omöjligvis tror på en mängd länder på en jätteliten yta som sverige.
D.V.S Mångkultur.

Låt folk bo med sitt folk vad är hatiskt eller fel med det!

Europa åt europer
Afrika åt afrikaner osv osv

Sedan kan du inte vända andra kinden till mot ondskan

Anonym
Jag ser det ju mer som att folk har rätt att bo var de vill... Sverige ligger ganska långt fram med denna harmonisering och jag önskar fler länder tar efter. Södertälje tar ju emot fler irakiska flyktingar än hela USA. Jag tycker inte problemet är att sverige tar emot invandrare, eller att sverige försöker verka för integrering. Jag tycker problemet är att fler länder inte verkar för samma sak som sverige.

See User information
Vatikanen vill bygga kyrka i Saudiarabien

Textstorlek Publicerad: 2008-03-17 16:00
Dagen efter att den första kyrkan öppnats i Qatar går Katolska kyrkan ut med att man vill bygga en kyrka i grannlandet Saudiarabien, islams födelseland.

Förhandlingarna är redan igång. Kyrkan skulle vara den första i kungariket, skriver The Daily Telegraph. Tankarna på en etablering av katolska kyrkor i landet väcktes på allvar när kung Abdullah besökte påven i november.

De saudiarabiska lagarna säger att alla medborgare måste vara muslimer och att de inte får utöva några andra religioner. Den sista kristna prästen fördrevs från landet 1985. Sedan dess har dock Katolska kyrkans förhållande till muslimvärlden gradvis förbättrats, och invigningen av kyrkan i Qatar i går ansågs vara ett viktigt steg på väg mot ökad dialog mellan trosinriktningarna.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=151239

Posted on: 2008/3/18 19:56

Anonym
Quote:

Dan skrev:
Jättevackert tycker jag. Vi har fler moskéer i sverige än kristna kyrkor i arabvärlden, men nu börjar det lossna. Jag är iofs inte för kristendom heller, men om dessa trosinriktningar kan samsas är det ett stort steg i rätt riktning.

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Jag ser det ju mer som att folk har rätt att bo var de vill... Sverige ligger ganska långt fram med denna harmonisering och jag önskar fler länder tar efter. Södertälje tar ju emot fler irakiska flyktingar än hela USA. Jag tycker inte problemet är att sverige tar emot invandrare, eller att sverige försöker verka för integrering. Jag tycker problemet är att fler länder inte verkar för samma sak som sverige.

Om folk har rätt att bo vart de vill anser jag du stödjer Israels ockupation av palestina
"Gränserna går där judar bosätter sig" Som deras premiärminister sade på 60talet.

Ordet "harmonisering" får mig att spy de områden som är som mest mångkulturella är även de som är de som är som mest dystopiska i sverige
Rosengård,Hammarkullen,Gårdsten,Bergsjön,Tensta,Alby,Fittja,Botkyrka.
Rinkeby mm mm
(människor mår även sämst där och har sämst hälsa)

Södertälje är ett bra exempel på etniska kravaller och dylik och det är heller inte en slump att Nationaldemokraterna har 4 kommunfullmäktige ledamöter i kommunen
(framröstad av både svenskar och människor utanför den nordiska kultuuren)

Om du inte ser några problem med invandringen måste du vara blind eller så har du kanske aldrig varit i Hammarkullen,Rosengård eller Botkyrka ?
Du ser heller inga problem med kostnader eller ökad krimminalitet segrigation osv ?

Quote:

Dan skrev:

.

Inget jag ställer mig bakom och tycker saudarabien har rätt till självbestämande.

Anonym
Varför ska saudarabier påtvingas kyrkor betalada av andra länder när dess invånare motsäger sig det ?

Pitoreskt och vackert för dig kanske men inte för araberna vatikanen och dess sionister har ingen rätt att bygga upp ett imperium där

Anonym
Det är ett steg i rätt riktning mot harmonisering. integreringen i sverige har ju misslyckats iom miljonprogrammet. Ingen vill bo i dessa betongförorter, varken svenskar, muslimer eller veganer.

Anonym
Vad är ett steg på rätt riktning att ND kom in i södertälje ?
Massinvandring är dömt att misslyckas och det är något som våra politiker beslutade i riksdagen år 1975 då sverige skulle bli ett mångkulturellt land via invandring

Läs på!

Anonym
Jag behöver väl inte läsa på för att veta vad jag tycker? Jag har läst på tillräckligt för att ha en åsikt och vi vet inte om jag läst mer än du. Eller hur? Du bara antar att så är fallet. Jag är för mångkulturella samhällen, bara det sker harmoniskt och jag tycker sverige försöker uppnå harmoni, men inte har lyckats till 100%
En del vill inte bli integrerade, men en viss integrering är nödvändig om man har bestämmt sig för att bo i området kallat sverige.

Anonym
Jag tycker att du, maggot, ser saker så svart och vitt. Du missar spektrumet emellan.

« 1 2 3 (4) 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper