vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Är det problem (för teliakunder ??) att komma fram till olika amerikanska siter... ??

See User information
Jag har märkt att det inte går att komma fram till ett antal amerikanska siter på slutet, bla CC och archive.org.

Jag vet inte om det gäller fler siter, men har jag märkt av just dessa.

Enl IDG så har Telia något otalt med en Amerikans ISP om nu detta har något med saken att göra ??

Källa: http://www.idg.se/2.1085/1.151363

Är det fler än jag som råkat ut för att det inte går att komma fram till dessa eller andra siter på andra sidan vattnet?

Posted on: 2008/3/18 22:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Är det problem (för teliakunder ??) att komma fram till olika amerikanska siter... ??
Hah hah... kolla reklamen undertill. Jag klistrar in bild om den ändras.
http://hem.passagen.se/xer0x/telia.jpg

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Är det problem (för teliakunder ??) att komma fram till olika amerikanska siter... ??

See User information
Bra / taskig timing .. beror på hur man ser det ;)

Nåja. Jag funderar på om det antnigen kan vara routingproblem eller om det är någon DNS som fått fnatt och skickar fel ip-nummer.... Båda fallen har hänt förr. (I det senare fallet är det bra att ha en hosts-fil med rätt ipnummer i som backup ifall de falierar så att man kommer fram till rätt ip i alla fall )

Posted on: 2008/3/19 7:18

Anonym
- Nu kommer jag åt CC igen.

- Jag kommer inte åt matteriks svenska podcasts på odeo, kan nån skicka till mig över msn eller så?

Nån annan teliakund förutom jag som får stopp här:

http://odeo.com/channel/136152/feed.xspf

Anonym
ISP Quarrel Partitions Internet

There's a rift in the internet, pitting the Swedes and the Yanks against one another and making it difficult for millions to visit websites hosted across the Atlantic.

U.S.-based Cogent Communications shut down their links to the Swedish-based ISP Telia last Thursday in what Cogent describes as a contract dispute about the size and locations of the pipes connecting the two ISPs.

Like many large ISPs, Cogent and Telia interconnect their networks at multiple points and trade roughly equivalent amounts of traffic, an arrangement called peering.

http://blog.wired.com/27bstroke6/2008/03/isp-quarrel-par.html

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper