vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Ett meddelande från Bill Hicks
Filipino-Monkey: Ja, ta mej fan du fixade det. Hade helt glömt Joe Rogan. Dock måste han gå ut med att prata om 911 och NWO bums, annars så är han bara som dom andra "talking head:sen".
Men ja, Joe Rogan är en kandidat iaf..

Finns videos på Sacred-cow (bill h:s polares sida/bolag) där Joe Rogan knatar runt på gatan med Alex Jones. Alex o Joe känner varandra. Joe påpekar att marijuana är hälsosamt, och tycker alex inte tar hand om sin kropp & att han är fet. Allmänt skön stämning mellan dem.

Nästan alla andra komiker saknar Bills ilska & glöd, kolla hur han hanterar publiken i "Sane Man" tex...

Bill Hicks är död, jag saknar honom, och hans glöd. :)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
"enligt mig" - så heter det inte, varför skriver du så? Kolla upp dina programmeringar... här kan man istället skriva "anser jag", eller något annat."

-Kan du inte ägna tid åt att göra nåt vettigt istället för att belysa felstavningar eller nåt annat grammatiskt fel, du kan ju inte ens hålla dig till svenska som man ser i meningarna nedan, så kasta inte sten i glashus är du snäll....!!

"Nu skriver du åter "enligt mig". Vakna. Du kan här tex skriva "tycker jag". Det där är inte NewAge-svammel. Det tror du för att du är hjärntvättad på vaken.se och inte har svingat dig fram till en bättre och riktigare förståelse. Det är klart det finns "planer" - livet är inte planlöst. Men vet du inte vad som är inne och ute, orsak och verkan, kan du läsa innantill? Enkla ord. Kan du dra basic förståelse från enkla ord - kan du ha dina egna tankar? Det är självklart så att allt därute är vad vi själva skapat genom liven! Det är en följd av det. Det därute är en återspegling av vad vi själva har degenererat till."

" om man vaknar, då kommer man inte att släpa på låg förståelse, såsom kring negativt/positivt mm - då har man bytat spelplan."

Du vill väl inte med dessa nedvärderande meningsbyggnader och ordval antyda att du vet bättre och har mer förståelse än andra på detta forum?
Hur vet DU, Novax, att det inte är just DU som är programmerad... Ofta låter det som en programmering när man läser vad du skriver, det skiljer inte mkt mellan fårens åsikter och dina, dom befinner sig bara på helt motsatta sidor av samma mynt..
Jag har inte skapat nåt ont därute, jag ställer mig inte bakom dessa onda gärningar, dessa onda gärningar har onda, ignoranta,maktgalna, hjärntvättade människor(?) gjort.. Flera av dessa vet inte ens innebörden av sina egna handlingar..

Dessutom så har du inte en aning om mina åsikter om spiritualism och andlighet, vi lever dock fortfarande i en fakta och informationsbaserat samhälle då måste vi även hålla oss till det när vi kommunicerar med andra!?

Posted on: 2008/3/24 16:55
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

TeBe skrev:
"enligt mig" - så heter det inte, varför skriver du så? Kolla upp dina programmeringar... här kan man istället skriva "anser jag", eller något annat."

-Kan du inte ägna tid åt att göra nåt vettigt istället för att belysa felstavningar eller nåt annat grammatiskt fel, du kan ju inte ens hålla dig till svenska som man ser i meningarna nedan, så kasta inte sten i glashus är du snäll....!!

"Nu skriver du åter "enligt mig". Vakna. Du kan här tex skriva "tycker jag". Det där är inte NewAge-svammel. Det tror du för att du är hjärntvättad på vaken.se och inte har svingat dig fram till en bättre och riktigare förståelse. Det är klart det finns "planer" - livet är inte planlöst. Men vet du inte vad som är inne och ute, orsak och verkan, kan du läsa innantill? Enkla ord. Kan du dra basic förståelse från enkla ord - kan du ha dina egna tankar? Det är självklart så att allt därute är vad vi själva skapat genom liven! Det är en följd av det. Det därute är en återspegling av vad vi själva har degenererat till."

" om man vaknar, då kommer man inte att släpa på låg förståelse, såsom kring negativt/positivt mm - då har man bytat spelplan."

Du vill väl inte med dessa nedvärderande meningsbyggnader och ordval antyda att du vet bättre och har mer förståelse än andra på detta forum?
Hur vet DU, Novax, att det inte är just DU som är programmerad... Ofta låter det som en programmering när man läser vad du skriver, det skiljer inte mkt mellan fårens åsikter och dina, dom befinner sig bara på helt motsatta sidor av samma mynt..
Jag har inte skapat nåt ont därute, jag ställer mig inte bakom dessa onda gärningar, dessa onda gärningar har onda, ignoranta,maktgalna, hjärntvättade människor(?) gjort.. Flera av dessa vet inte ens innebörden av sina egna handlingar..

Dessutom så har du inte en aning om mina åsikter om spiritualism och andlighet, vi lever dock fortfarande i en fakta och informationsbaserat samhälle då måste vi även hålla oss till det när vi kommunicerar med andra!?

"Dessutom så har du inte en aning om mina åsikter om spiritualism och andlighet,..."

Spiritualism är som jag sagt flera gånger, och som alla vuxna vet... att uttrycka sig kvickt och elegant...

Gäsp...

Posted on: 2008/3/24 17:33
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
TeBe skrev:

Jag tar det i rött, så det syns ordentligt.
Du vet inte vad jag gör annars, eller hur? Vaddå "inte ens hålla dig till engelska" - är det kanske engelska? Är det kanske engelska texter och länkar till engelsktalande sajter som postas med ibland här... aha... goddag yxskaft. Tänk... det som är på svenska är på just svenska, eler jag vet inte vad du avser och håller på med nu - ta upp det med din terapeut

Du har alltså inte skapat något ont därute... varför är du här då?

Du antyder att du kanske eventuellt har någon andlig förståelse - så då vet antagligen, eller ska göra... att det "därute" är en återspegling av vad vi själva har blivit till, nu är det som vårt missfoster.

Är du i detta universums skapade plats samsara, illusionen, fängelset/karantänen, labyrinten som av en händelse, fel i biljettbokningen? Du som alla är fast här, för att vi är så helt bortom till och med human behaviour, och karakteristika, numer.
Har det med andligt tänk att göra att hålla på att slåss mot det yttre - istället för att se inom sig själv? Kan man få ett yttre utan att själv ha förändrats? Varför har du dessa omständigheter, liv här, om det inte är för att det motsvarar vad du är, och vad du är medskapare till?

Du pratar om maktgalna människor mm - varför - vad har det med dig att göra?
Om du lever i det, och det inverkar, och du reagerar - då får man ju se på sig själv - vad har detta med mig att göra - inte slåss mot det därute som bara visar på något - förstår du inte att det därute inte är vart vi ska eller kan inverka - det därute är en FÖLJD AV hur vi, eller inte, följer vår inre sanna natur/kosmos natur, egenskap/kriterier - jag ser aldrig att du skriver om saker utifrån andligt tänk. Nu är det så långt gånget att vi är med här, i denna viktiga tid, och allt är som värst och smutsigast - att då fightas med den smutsiga tvätten är att bli den - säger det dig inget om det där att slåss mot väderkvarnar? Ja eller nej.

Du säger heller inget om det som Maya"tolkade", om vad det är för en tid.
Det är fullständigt bortkastat att hålla på och tro att det går att skapa en bra fin värld därute genom information... 2008.
Vakna.

Om du vill skicka DVD till andra... är du då också maktgalen...? - vill inverka på andra. Ju mer man är driven att hålla på med andra ju mer smiter man och ryggar för att ta itu med sig själv - man vet någonstans att något är väldigt "fel" och projicerar det utåt - hålla på med andra... det är larv...

Det är klart man kan göra det också, i viss mån... informera osv - men det förändrar inte det därute - inverkan man kan ha är om man förstår vad det handlar om, och att man själv "är det där..." som man vill att det ska se ut därute - då kan andra ta INTRYCK.
Nu är det nog 40 år för sent.

Så om du tänker andligt - vill du säga att tex Insider har fel - ja eller nej.

Metaforen om Theseus/Ariadne är inget - säger inget, är ingen andlig nyckel - ja eller nej.

Repost:
Energin följer tanken och människan följer energin - men himlen och dess lagar råder.

Vad säger det?

Posted on: 2008/3/24 18:22

Edited by novax on 2008/3/24 19:20:47
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Ett tips till Novax: www.blogger.com

Jag har massor av besökare, det har aldrig varit så många.

Du är inte rädd för att hantera tangentbordet, det ser jag...

Anonym
Ja du novax...

Varför bloggar du inte?

Vågar du inte stå för dina åsikter på en blogg?

4000+ inlägg på vaken kan väl bli en bra blogg där du kan hålla dig istället för att sabotera här med dina passivitets-new-age-flum-teorier?

Du äger väl "vaken.info" varför inte börja blogga på den? Var det inte det du hotade med en gång i tiden då vi skulle dra åt reglerna här på vaken.se.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper