vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Zacheria Sitchin - Den tolfte plaenten

See User information
Hittade denna lilla bok på Kalmar stadsbibliotek och plöjde igenom den. Himla bra med info om Nibiru, annunakisar och Nephilim.

Mycket illustrationer och förklaringar. Men lätt att sätta sig in i.

Den handlar ju då om tolkningen av Sumeriska skrifttavlor och dess betydelse. Sitchin binder ihop en hel del med gamla testamentet också för dom som tror på den skiten.

Bra bok i vilket fall.

Posted on: 2008/3/25 19:51
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Zacheria Sitchin - Den tolfte plaenten

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ska kolla om den går att hitta där jag bor också. Sitchin är en svår nöt, flera av de här kända ansiktena inom "alternativ media" måste revidera sina grundteorier om det visar sig att Sitchin faktiskt inte kommer med fakta utan egna översättningar som inte är korrekta.

How.Not.to.Handle.Ancient.Texts.-.A.Challenge.to.the.Works.of.Zechariah.Sitchin.(Michael.Heiser).(2004).avi
Vet inte om ovanstående finns på CoCen längre, men är relevant att ha när man ska se närmare på vad Zechariah kommer med...

Bara att den GÅR att låna på svenskt bibliotek visar väl att Sitchin är "authorized".

"Sökning på vattumannen.se:
Sökningen på "Sitchin" i författare och titel gav 31 träffar i vårt ordinarie register."

Jag menar, det är mycket som pekar att han är "popular by design".

Personligen är jag dock för dålig i ALL hans egen forskning, men vi bör nog vara försiktiga med att bara ta in Sitchin allt för lätt...

See User information
Att du alltid ska ta och älta din anti Zitchin propaganda.

Det är en superb bok.

Att folk försöker trycka ner författare och göra "vetenskapliga" bevis för att dom inte skall vara korrekta gör mig mer intreserad, se bara hur däniken behandlats.

planet x/nibiru eller grönsaks planeten från sandslottet, kalla den vad ni vill, den finns där.
Jag kan inte sträka tydligt nog och mycket nog hur säker nibirus existens är.

Posted on: 2008/3/25 21:00
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Mycket bra bok som man kan jämföra med annan information.

Sitchin hänvisar till säkert 100 olika källor som författare , biblotek, museer m m.

Så han verkar ha på fötterna...

See User information
Quote:

void skrev:

Bara att den GÅR att låna på svenskt bibliotek visar väl att Sitchin är "authorized".

"Sökning på vattumannen.se:
Sökningen på "Sitchin" i författare och titel gav 31 träffar i vårt ordinarie register."

Jag menar, det är mycket som pekar att han är "popular by design".

Bibliotek beställer in böcker efter behov, dvs går personer som tex jag dit lite då och då och frågar efter böcker, och efter ett tag beställer dom in boken, samma sak med privata bokföretag (dom som säljer, inte ger ut/trycker upp)
Så att fördömma en person/information för en sådan anledning är rätt... "dåligt".

Dessutom, folk som blir poppulära kommer ju givetvis också ombes av personer, folk som snackar med en full emil en fredag kväll och efter helgen går till biblan och frågar efter han Zitchin (uttalas Schhhitschhin) så kommer dom till biblan och frågar efter den.

Men nej, den finns inte, den är förbjuden, den är "authorized"..
Okej, kunde inte hålla mig från att skämta till det lite, men you get the point.

Posted on: 2008/3/26 7:03

Anonym

See User information
Åh, toppen, audio books är perfekt på jobbet eller när man skall sova, hade nyss en hd krasch så jag är mycket tacksam för sånna länkar nu när jag inte sitter på annat än lite gammal anarkopunk och 1997s c2c arkiv :P

Posted on: 2008/3/26 7:19

See User information
Informationen som Sitchin ger ut stämmer nog rätt bra, men man ska nog även lyssna på andra tolkningar av bland annat dom sumeriska skrifterna, Sitchin verkar ha lagt in sina egna tolkningar i översättningen medans tex Joseph Farrell inte har gjort det..
Har själv boken "den tolfte planeten" men har inte läst den ännu..

Lyssnade nyligen på en intressant intervju mellan Whitley Strieber och just Joseph P. Farrell ( Reich of the black sun, Brotherhood of the bell ) där pratar dom bland annat om Sitchin, Giza, sumeriska texter, gömd teknologi, Nazi-teknologi osv..

http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_gw/ ... ds=joseph+farrell&x=0&y=0

Hittade inte på torrenten på con-cen nu när jag tittade efter men den kanske finns på andra ställen, den hette iaf:

Dreamland w Joseph P. Farrell - Ancient War in Heaven & The Fall of Man - 01 26 08.mp3

Posted on: 2008/3/26 15:56
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Vem bryr sig om nån har valt att kalla den för Rupert. I de gamla texterna kallas den nåt annat.

Posted on: 2008/3/26 23:38
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Jag tror Void har lyssnat för mycket på illuminatis största gatekeeper Alan Watt ;)

Posted on: 2008/3/27 16:16

Anonym
SuperSonic: Vad har watt sagt om Sitchin då? :)

Nån som hittat denna ännu online? Eller ens sökt?
How.Not.to.Handle.Ancient.Texts.-.A.Challenge.to.the.Works.of.Zechariah.Sitchin.(Michael.Heiser).(2004).avi`
Den är inte lätt att hitta, svårare att hitta än Sitchins böcker uppenbarligen...

Sitchins teorier var ju poppis i "Dreamland" som Art Bell gjorde karriärgenom när han "By the mid-1990s, Coast to Coast AM was broadcast on almost 500 stations and reached 9 to 15 million listeners weekly."

Bara att programmet heter "Drömlandet" visar ju ambitionen och syftet med programmet. Dvs lulla iväg i landet mezmerizing-fantasy-enternatinment-for-the-alternative-masses...

Edited by void on 2008/3/28 12:05:12

See User information
Seriöst, om du nämner den en gång till kommer jag radera ditt konto och förstöra din dator :P

Posted on: 2008/3/28 13:02

See User information
Menar du den här?
How.Not.to.Handle.Ancient.Texts.-.A.Challenge.to.the.Works.of.Zechariah.Sitchin.(Michael.Heiser).(2004).avi :)

Posted on: 2008/3/28 16:41

See User information
ehehe. nya regler för vaken, den filmen är förbjuden att nämna och leder till direkt ban :D
hah..

Posted on: 2008/3/29 16:27

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper