vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Expressen: Slakten på skogen
#1


See User information
Arrggg...

Harald Holmberg får inte avverka skogen enligt den så kallade naturkulturmetoden, utan måste verkställa kalhuggning.
Det är en skamlig dom.

...

Efter ett halvt sekels kalhuggningar har större delen av den svenska skogsmarken förvandlas till plantager, och i dag finns inte mycket kvar av den gamla, variationsrika skogen – just den sortens naturskog som Harald Holmberg vill bruka utan att förbruka.

http://www.expressen.se/ledare/1.1094862/080323-slakten-pa-skogen

Posted on: 2008/3/23 16:32
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Expressen: Slakten på skogen
#2
Detta nedanstående är inte en hård/ond attack från mig. Det är högst relevant att diskutera, eftersom denna novax som går mot 5000 inlägg förespråkar att man kan inte ändra världen, utan bara sig själv. Men samtidigt sitter och är arg på externa fenomen som sker. Han lever inte som han lär, och det är mycket snack. Jag hoppas att du nu förklarar hur denna kritik mot avverkningen går ihop med din filosofi om livet.

Att skriva "Aaarrg" är det MAX av engagemang du får ur dig? Sorgligt.

Du är arg på något externt (utanför din solipsistiska världsuppfattning), men du låter bli att göra något åt det, varför?

Vad har du själv gjort för att rädda skogen?

Vad har du gjort för att rädda det du trodde på när du var ung?

Har du alltid bara suttit och snackat, eller har du agerat någon gång?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Expressen: Slakten på skogen
#3
Quote:
Vad har du själv gjort för att rädda skogen?


Äger du skog, Novax?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Expressen: Slakten på skogen
#4
Quote:

void skrev:
Detta nedanstående är inte en hård/ond attack från mig. Det är högst relevant att diskutera, eftersom denna novax som går mot 5000 inlägg förespråkar att man kan inte ändra världen, utan bara sig själv. Men samtidigt sitter och är arg på externa fenomen som sker. Han lever inte som han lär, och det är mycket snack. Jag hoppas att du nu förklarar hur denna kritik mot avverkningen går ihop med din filosofi om livet.

Att skriva "Aaarrg" är det MAX av engagemang du får ur dig? Sorgligt.

Du är arg på något externt (utanför din solipsistiska världsuppfattning), men du låter bli att göra något åt det, varför?

Vad har du själv gjort för att rädda skogen?

Vad har du gjort för att rädda det du trodde på när du var ung?

Har du alltid bara suttit och snackat, eller har du agerat någon gång?




Och han läser tydligen Expressen också, som enbart innehåller handlingar från "där ute"

"Do not pay attention to the "world events", they are all orchestrated to make you pay attention
to them.
The struggle you should pay attention to is on a personal level"

Steg ett Novax, läs inga skvallertidningar... när du klarat den uppgiften så ska jag ge dig din efterlängtade permission från avdelningen...
/Dr Klok...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Expressen: Slakten på skogen
#5
Quote:

Jumalauta skrev:
Och han läser tydligen Expressen också, som enbart innehåller handlingar från "där ute"

"Do not pay attention to the "world events", they are all orchestrated to make you pay attention
to them.
The struggle you should pay attention to is on a personal level"

Steg ett Novax, läs inga skvallertidningar... när du klarat den uppgiften så ska jag ge dig din efterlängtade permission från avdelningen...
/Dr Klok...
Då och då, men definifitv inte ofta, skriver aftonbladet och expressen om väsentliga saker. Läste nyligen att dom avslöjat Hillary Clinton som lögnare.

Men tråden handlar om skog

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Expressen: Slakten på skogen
#6
Quote:

Wowbagger skrev:

Då och då, men definifitv inte ofta, skriver aftonbladet och expressen om väsentliga saker. Läste nyligen att dom avslöjat Hillary Clinton som lögnare.



Nja... Naturligtvis skriver det om personer som ljuger titt som tätt, ministrar, bankirer och kandidater... Små lögner som känns obetydliga enligt mig... Den dagen de gör en följetång av exempelvis Irak och lögnerna som legaliserade Amerikas krig mot landet, eller om de obesvarade frågorna från den 11:e september... Då ska jag gå in där och läsa... Tills dess ser jag dem som strunt...


Quote:

Wowbagger skrev:
Men tråden handlar om skog


Du har en poäng i det...

Jag bor nära skogen, jag trivs med den och skulle för allt i världen inte vilja ha den avverkad... Jag skulle bli lite ledsen i ögat om markägaren plötsligt skulle sänka den och sälja den som ved eller virke... Jag har inte läst Expressen och den där domen, jag vägrar... För mig är det en händelse som inte förtjänar uppmärksamhet, det finns enligt mig viktigare saker att upplysa/läsa om...

MVH/ Jumalauta...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Expressen: Slakten på skogen
#7
Novax:

Vaken-användare har ställ dig frågor i denna tråd, ville bara uppmärksamma dig om det om du råkat missa det.

1. Svara på frågorna

2. Starta blogg på din sida vaken.info och sluta blogga här.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen: Slakten på skogen
#8


See User information
Quote:

void skrev:
Novax:

Vaken-användare har ställ dig frågor i denna tråd, ville bara uppmärksamma dig om det om du råkat missa det.

1. Svara på frågorna

2. Starta blogg på din sida vaken.info och sluta blogga här.


2. Du vet tydligen inte vad blogga är.
Jag har tidigare uppmanat dig att börja blogga istället för att hålla på här. Det är ett erbjudande du inte kan motstå?

3. Vakna

Posted on: 2008/3/26 13:53
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen: Slakten på skogen
#9


See User information
Varför inte svara på frågorna?

Posted on: 2008/3/26 14:19
(The Key To Joy Is Disobediance
There Is No Guilt And There Is No Shame)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Expressen: Slakten på skogen
#10
Novax:

Jag ber dig vänligen lämna vaken.se och använda din vaken.info som ställe att blogga. Du kan som sista engagemag här, svara på frågorna ovan i tråden som du undviker eftersom dom visar att du inte lever som du lär och att du bara är en paradoxal och uppsnurrad snackis.


Vaken.se är inte din blogg och du ombeds nu lämna denna sida på obestämd framtid. Din hantering och bemötande av nyvakna som anländer till vaken.se visar att du totalt saknar känsla, kunskap, eller vilja att förmedla information på ett bra och smidigt sätt. Det är bara en av många anledningar till varför din 4000+ inläggs-psykos inte är hälsosam för varken dig eller dom som måste stå ut med dina flummiga idéer.


Tack för visad förståelse och ha det bra på din blogg.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen: Slakten på skogen
#11


See User information
Quote:

void skrev:
Novax:

Jag ber dig vänligen lämna vaken.se och använda din vaken.info som ställe att blogga. Du kan som sista engagemag här, svara på frågorna ovan i tråden som du undviker eftersom dom visar att du inte lever som du lär och att du bara är en paradoxal och uppsnurrad snackis.


Vaken.se är inte din blogg och du ombeds nu lämna denna sida på obestämd framtid. Din hantering och bemötande av nyvakna som anländer till vaken.se visar att du totalt saknar känsla, kunskap, eller vilja att förmedla information på ett bra och smidigt sätt.


Tack för visad förståelse och ha det bra på din blogg.


Du har inte med andra att göra. Vakna. Det är upp till var och en att när de vill/hinner tex svara på "frågor".

Vakna.

Det blir inläggning på Avdelningen om du inte skärper dig, tänk på vad nya ska tycka när de ser ditt härjande här.

Posted on: 2008/3/26 15:50
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Expressen: Slakten på skogen
#12
Ja det där inlägget löste ju mycket, novax... :/

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen: Slakten på skogen
#13


See User information
novax skrev:
Quote:

Du har inte med andra att göra.
Varför har du det DÅ ??admin? eller Öppna takluckan!

Varför inte göra vansinnet fullt ut! Det är hjärnan/ intellektet som ÄR problemen. Att slå sig till ro med svaren ger ingen lösning.SMIT inte

Posted on: 2008/3/26 17:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen: Slakten på skogen
#14


See User information
Quote:

sale skrev:
novax skrev:
Quote:

Du har inte med andra att göra.
Varför har du det DÅ ??admin? eller Öppna takluckan!

Varför inte göra vansinnet fullt ut! Det är hjärnan/ intellektet som ÄR problemen. Att slå sig till ro med svaren ger ingen lösning.SMIT inte


Void har inte med mig att göra på det sättet, att skriva en punkt å här:

1: Svara på frågorna

Jag hinner bara dessa dagar dyka in och kolla, och göra så bidrag - det kan bli lite kort, eller inte alls - men så att det tar. Jag håller på med annat som jag måste ha fokus på.
Då har sådant som pluttaktivism och skrymt låg prioritet.

Nästa.

Kliv upp ur brunnen Sale...

Posted on: 2008/3/26 18:34
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expressen: Slakten på skogen
#15


See User information
Quote:

novax skrev:
Kliv upp ur brunnen Sale...
Vad har du med mig att göra DÅ?

_ För några månader sedan, ett par tre månader i sträck, använde jag min mesta tid till att rensa mitt förflutna. Jag rensade i allt jag kunde komma på t ex tavlor, bilen, källaren, albumen, vinden, mattorna, besticklådan, bekanta, föräldrar, sängkläder, skor, frisyr, hållning, trädgården,
Det är bara du novax kvar nu..

Posted on: 2008/3/26 18:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Expressen: Slakten på skogen
#16
Quote:

sale skrev:
Quote:

novax skrev:
Kliv upp ur brunnen Sale...
Vad har du med mig att göra DÅ?

_ För några månader sedan, ett par tre månader i sträck, använde jag min mesta tid till att rensa mitt förflutna. Jag rensade i allt jag kunde komma på t ex tavlor, bilen, källaren, albumen, vinden, mattorna, besticklådan, bekanta, föräldrar, sängkläder, skor, frisyr, hållning, trädgården,
Det är bara du novax kvar nu..



visst är det skönt att rensa ut!! :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
27 user(s) are online (27 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 27

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS