vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Ska Jag vara bannade från Vaken efter 3 år. Som Novax?

See User information
Jag håler mig till riktlinjerna här.

Poster in ÖVRIGT....

Jag blev förbannade när Novax blev bannade från vaken efter flera års deltagande och över 4000 inlägg.

Jag läste argumenten i PRIVATA forummet och inte kunde ser vad problematiken är och var för att banna personnen.

Jag har bett om bevis, var lovat att få Novax's email men inte har fått detta.

Jag är en fritänkande persson till det bästa jag kan, och lära mig som jag gå...

Jag har kommit med förslag till personner här ang aktivismen och infospridning, samt att ta in pengar och mer...

Jag har backom mig flera års aktivismen som många här, och har varit online sen 95.

Nu har jag fått en PM från Micro som varnar mig att jag kan bli bannade med!!!

Jag haR INTE gjort nånting som antigen strider mot forumreglerna, eller någonting som ADMINISTÖRER har gjort själv.

Jag har beviset på detta.

Det enda som jag kan inser här är att Micro och Void har något förvirring eller kontrol behov eller är stressade.

Jag vet inte. Men det känns inte bra, och jag inser att i en kontext av att söka sanningne måste man var väldigt rädd om att censur eller banna folk.

När man har en sajt som kritiserar vad NWO och ELITEN gör ska man INTE göra vad NWO och ELITEN gör, annars är man lika de, och då undrar jag var det handlar om.

Kanske att släppa in mer folk som kan administrerar, men det är inte sund att onkringla man med YES men.

Vad tycker ni?

Posted on: 2008/4/3 12:03
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ska Jag vara bannade från Vaken efter 3 år. Som Novax?

See User information
skandal..

Posted on: 2008/4/3 12:27
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hmmm vet inte om det är skandal eller stress, men visst det kan tolkas som det.

Har lite mer info här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=85642#forumpost85642

Posted on: 2008/4/3 12:50
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
oliktänkande du vet, vissa fixar det andra inte.

Posted on: 2008/4/3 12:55
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Är Novax bannad?

Tyvär....säger väl det allt om vaken.se och deras ambitioner.

De ettriga kidsen kastar ut filosofgubben som bara hänger runt och ger goda råd liksom...okej blir bra det...

Det verkar som att Vaken.se vill stanna uppvaknandet vid ett informationskrig. Det får räcka där liksom...även om the rabbit hole runs much much deeper...

Jag tror vi släpper den där webbutvecklingstanken jag hade för vaken.se / 911truth.eu för det känns inte riktigt längre som att det är värt det...

Lycka till med eran kamp... och slipa kanten på dvd-skivorna ordentligt...

See User information
Ger goda råd?..
Altså, detta börjar bli störigt, kan du inte hålla dig till en tråd?
Vi kommer inte ta tillbaka honnom bara för att du gör 50 trådar om det, jag har för övrigt redan sagt vad jag tycker..

Posted on: 2008/4/3 13:54
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
jag håller med om att det är onödigt att ta varenda tråd och göra en annan diskussion av det vilket hände i många trådar, en tråd om 9/11 blev till någonting helt annat efter ett tag...en tråd om 9/11 borde vara en tråd om 9/11...ayahuaschatråden är en annan femma, det är en mer flytande tråd

Men att banna för det känns lite eh va?

Han hade trots allt många vettiga saker att komma med...

See User information
visst hade han mycket vettigt att säga, han var en person jag gillade att se på forumet.

Men problemet låg ju i att han var otrevlig mot många, skrämde bort nya medlemmar och såfort (dvs alltid) någon skrev något som stred mot hans åsikt, så skrev han bara ngt om "new age skit" eller "vakna"

Posted on: 2008/4/3 14:14

See User information
Jag vet inte hela historien men jag tycker självklart att ingen ska bli bannad.

Det är klart att man som forumansvarig kan bli stressad eller så över att vissa medlemmar beter sig på ett visst sätt men är man emot NWO (etc) så ska man inte bete sig som dem.

Ingen här ska ju straffas, vad jag tycker är viktigt är att detta är ett forum som får hållas vid liv!
Det är klart att det sker explotioner här eftersom det är glödheta ämnen som läggs fram och folks starka känslor kring ämnena är inblandade.

Vad jag tycker är att absolut ingen ska bli bannad.

Det är en sak om man skriver 33 inlägg på rad som enbart innehåller versaler och siffror samt enmassa annat gojs.
Då sabbar man ju bara, men när man skriver utifrån sig själv och är öppen med sitt så tycker jag inte att man ska bli utkastad.

Detta är viktigt som fan!
För jag vill att Vaken.se ska vara en plats där jag kan komma och vara som jag är utan att bli utkastad då jag inte passar in.
För så gör man ju i sekter eller i andra former av "gäng".

Jag tycker absolut att INGEN ska bli straffad här. Varken den som bannat eller har blivit bannad.

Slösa inte tid på konfliktkrig som leder till att den ena mår sämre än den andre eller att båda blir ännu lägre än dem var innan.
Nu tycker jag att vi på att vaket sätt kan lägga ned tid till att komma överens!

Skratta ut åt allt elände, litet som stort :)
För vi vet att vi kan bättre än så.

Ciao! <3

Posted on: 2008/4/3 16:24

See User information
För att komma in på forumet måste man läsa igenom en text och välja ja eller nej, altså, ett form av avtal på hur man skall bete sig här.
Ifall man trycker ja och ändå inte håller sig till det har man inte här att göra.

Det handlar inte om censur, det handlar inte om förtryck.

If you dont like it, dont eat it.

Posted on: 2008/4/3 16:37

Anonym
Jag hoppat att meningen med vaken är att förena människor.

Jag hade svårt att få kläm på Novax och har mina misstankar om honom, men tror också att han menar väl, trots sina 4000 inlägg.
eller så handlar hans " spamande" i forumet om något annat med en djupare mening .

Dessutom så skall jag erkänna att jag oftast inte läste hans inlägg särskilt noga. Jag störde mig på honom av någon anledning och så det här eviga tjatandet om att " vakna ". Men jag tyckte inte illa om honom.

Jag är inte fullt insatt i vad han sagt om andra här på forumet eller på annat sätt och orkar inte gå igenom alla hans inlägg för att få en klarare bild.

Tills sist så känns det inte helt rätt att han är bannad. Det ger inga bra signaler utåt vad gäller vaken som sajt.

Som sagt innan . Vi är olika långt på den här resan och det verkade som inte Novax ville fatta detta. Han sätt att ofta avsluta sin inlägg har inte fått mig att vakna mer.

Ingen Människa , vad jag känner till, på den här Jorden kan ha svar på allt.

Novax " vakna " och jag ser det som att Du blivit utvisad ett tag, men kanske kommer tillbaka.

Må väl.

See User information
Quote:

emil322 skrev:
visst hade han mycket vettigt att säga, han var en person jag gillade att se på forumet.

Men problemet låg ju i att han var otrevlig mot många, skrämde bort nya medlemmar och såfort (dvs alltid) någon skrev något som stred mot hans åsikt, så skrev han bara ngt om "new age skit" eller "vakna"

Precis, men jag hittar inte något han eller hon skulle vara bannade för. Moderaterna har också gjort sådant.

Och jag tycker att det finns en möjlighet att inser att forummet ska omstruktureras.

När man läser VARFÖR, argumentet mot honom, enligt mods, fattar jag ingenting. Det är svårt med forummen och allt detta, min argument innan alla censur var just detta problematiken.

Nu, på en så-kallade fri tänkande anti Elit forum måste en elit censur människor.

Vi ska har plats för alla åsikter och skit i de vi inte gillar.

Visst har Novax hoppat på mig då och då....so fucking what?

När man uppmuntrar aktivismen, vara ute på gatan osv...geeeze..folk chattar, och blir förbannade, här få vi åtminstone repa! ; )

Posted on: 2008/4/3 21:01
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Jag tror att syftet med forumet är att sprida information till yrvakna, inte predika till kören.

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Jag tror att syftet med forumet är att sprida information till yrvakna, inte predika till kören.

Hålla med dig, det finns mycket forummet är till för, ibland behöver vi upprepningar, fast det värsta är att förbjuda en åsikt, även något opopulärt, då blir det motsatsen tycker jag.

Det finns mycket att lära oss i motstånd till ex...

Posted on: 2008/4/3 21:34
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Här är svaret:

The wild boys are calling
On their way back from the fire
In august moon's surrender to
A dust cloud on the rise
Wild boys fallen far from glory
Reckless and so hungered
On the razors edge you trail
Because there's murder by the roadside
In a sore afraid new world

Så givetvis ska du bli bannad, det måste du väl förstå?

Posted on: 2008/4/3 22:10
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Från Novax.

De Du (Be Saved)
Composed by Xiu Yue
English Arrangement: Sara Effner
Vocals: Sara Effner
Guitar : Randall Effner

Lyssna här: http://www.justicewillprevail.com/Dedu.html ( http://www.justicewillprevail.com/index.html )

Luo ru fan jian shen chu
Mi shi bu zhi gui lu
Zhan zhuan qian bai nian
Xing yu shi zun pu du

De du, de du
Qie mo ji yuan zai wu
De du, de du
Qie mo ji yuan zai wu

We have fallen to this maze
Helpless, lost can't find the way
Searching thousands of years
One day Master reappears

Be saved, be saved
Please don't miss this chance again
Be saved, be saved
Please don't miss this chance again

Luo ru fan jian shen chu
Mi shi bu zhi gui lu
Zhan zhuan qian bai nian
Xing yu shi zun pu du

De du, de du
Qie mo ji yuan zai wu
De du, de du
Qie mo ji yuan zai wu

vakna.

Posted on: 2008/4/4 12:01

See User information
Hmm ja vad säger man? Jag och novax hadde lite diskusioner om homofrågan och vi kom inte överens någonting, jag tykte han var besservissig i sin attityd men jag tycker inte heller nån ska bli bannad.

Men som nån skrev, det är viod och micros regler, gillar man det inte behöver man inte vara här. Jag stannar, tycker vaken är det bästa forumet som finns här ute! Banne mej!

Kan vi inte bara kramas och bli vänner igen alla? Ta en öl så blir det bra igen! Nu ska det drickas folköl!

Posted on: 2008/4/4 12:09
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
The Lorax skrev:

Precis, men jag hittar inte något han eller hon skulle vara bannade för. Moderaterna har också gjort sådant.

Vad har jag gjort? jag tycker jag är mycket trevlig

Och jag tycker att det finns en möjlighet att inser att forummet ska omstruktureras.

Ja, det tycker jag också det ska göra.

När man läser VARFÖR, argumentet mot honom, enligt mods, fattar jag ingenting. Det är svårt med forummen och allt detta, min argument innan alla censur var just detta problematiken.

Jag ser det inte som censur, jag ser det som att han var "otrevlig" mot många, jag orkar dock verkligen inte leta upp ngt, men om du tänker efter, eller letar lite, bör du även komma fram till detta.

Nu, på en så-kallade fri tänkande anti Elit forum måste en elit censur människor.

Vi ska har plats för alla åsikter och skit i de vi inte gillar.

Visst har Novax hoppat på mig då och då....so fucking what?

Det är som sagt inte åsikter som förtrycks, det är ett sätt att bete sig på. Något man måste acceptera och klicka på "ja" knappen för att ens vara här.

När man uppmuntrar aktivismen, vara ute på gatan osv...geeeze..folk chattar, och blir förbannade, här få vi åtminstone repa! ; )

Japp, forumet ser jag som en samlings platts, ett sätt att styra upp saker på o utbilda sig, men aktivismen sker på gatan. regeringen måste bort :P

Posted on: 2008/4/4 14:12

Anonym
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Kan vi inte bara kramas och bli vänner igen alla? Ta en öl så blir det bra igen! Nu ska det drickas folköl!
Låter jättefint. Köpte en platta Mariestads idag... När kommer ni?

See User information
WTF ??? Are you kidding me???´

Detta är ju ännu ett exempel på att Vaken inte direkt är bättre än det ni skall "bekämpa".

Nästan alla som har haft nåt innanför pannbenet (hur obehagligt det än må vara) har ni bannat eller hotat med banning.

Visst, han kunde vara kaxig ibland, men allvarligt talat...

Vad är detta för jävla fascistoid cencurmentalitet?

Vart åsiktsfriheten vägen?

David Icke sade att: "Konspirationen är en spegling av vårt inre"

NO SHIT !!!

Posted on: 2008/4/4 16:52

Anonym
Quote:

BiReal skrev:
Från Novax.
De du, de du
Qie mo ji yuan zai wu
De du, de du
Qie mo ji yuan zai wu

vakna.
Shiruetto ya kage ga kakumei o miteiru
Mo tengoku no giyu no kaidan wa nai

Nammin no kiroku eiga
Hyoteki o se ni shita koibito tachi
Michi ni ishi o nage reba
Kona gona ni kudake
Kino ni huta o sureba
Kyohu wa masu
Ore no atama ni tama o buchi kome ba
Shinbun wa kaki tateru

See User information
Its No Game med bowie?.

emil322:

Resized Image

Posted on: 2008/4/4 18:28

Anonym
Quote:

BiReal skrev:
Its No Game med bowie?.
Fuskade du och googlade?

See User information
Quote:
Fuskade du och googlade?

ja..

Posted on: 2008/4/4 19:20

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper