vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



3G? VAD HÄNDER?
#1


See User information

Vad händer gällande situationen med 3G? Hur ser den juridiska situationen ut? Har någon lyckats med att få igenom försiktighetsprincipen i miljöbalken? Finns det några processer överhuvudtaget just nu??

Har någon gjort någon civil olydnad aktion än, typ sabbat master och liknande?

Hur går det för företagen, 3 och dom, hörde rykten att det går dåligt ekonomiskt för dom..

SKROTA 3G-NÄTET!!

Lite paranoid info on the topic:
www.vagbrytaren.org
http://www.feb.se/index.htm

3G är INTE som GSM. Dessutom har Sverige, ensamt, ungefär tusen gånger högre gränsvärden än alla andra länder.

Tänk efter, tror du inte att det krävs bra mycket starkare signaler (strålning) för att överföra bild i relatid än ljud??

Dessutom, alla undersökningar som visar att det är ofarligt är betalda av staten eller mobilindustrin, 3 av 4 OBEROENDE undersökningar (vilket, kom igen, är det enda man egentligen kan lita på) visar att det ÄR skadligt.

Dessutom, det handlar om sk icke-jonisk strålning här, the same shit som det är under powerlines fast i mycket högre doser och överallt, hela tiden.

Effekterna är påvisade, förutom illamående, sänkt immunförsvar, migrän, allergi och liknande symptom så kan man bland annat se kraftig genotoxitet vilket innebär missbildade barn och cancer.

Dessutom, Sverige har dom högsta tillåtna gränsvärdena i hela världen och det handlar inte om några marginella skillnader:

GRÄNSVÄRDEN 3G:
Exponeringsnivåer som anses oskadliga (mätt i W/m2)

Sverige: 10
Belgien: 0.024
Italien: 0.1
Ryssland: 0.1
Kina: 0.1
Schweiz: 0.1
Paris(2003): 0.01
Wien: 0.01
Salzburg(2002): 0.00001



Hela 3G-grejen ställer en annan fråga i foku i vår liberala representativa demokrati, har regeringsmakten rätte att utsätta medborgarna för ett gigantiskt hälsoexperiment? Detta försvåras ytterligare av det faktum att vårat rättssytem i sådana här frågor inte skyddar individen, i USA med deras "galna" (levande?) rättssystem skulle jag kunna stämma både företagen, delstaten, regeringen, kongressen på X antal miljoner dollar (kanske till och med miljarder) om skada påvisas. Här är det dels förutsättningaran för detta begränsat. Kolla bara på neurosedyn-offren.

Ett citat:
Dr Gerard Hyland
vid universitetet i Warwick (England) är kritisk till tillåtna strålningsnivåer. Hänsyn tas bara till uppvärmning av vävnad. Mikrovågsstrålning kan ge upphov till icke-termiska effekter genom att påverka bl a DNA och kroppens egna elektriska signaler som styr bl a hjärnans funktion. Om motsvarande osäkerhet skulle gälla en medicins eventuella skadlighet skulle den inte få säljas.
Källa: Miljömagasinet 2003

Kan ju säga att det i Europa överhuvudtaget är 3G inte direkt populärt bland läkare och forskare.

SKROTA 3G!!!

kolla om du har en mast nära dig:
http://e-tjanster.pts.se/map/

Länkar (igen):
www.vagbrytaren.org
http://www.feb.se/index.htm

Posted on: 2006/2/13 15:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 3G? VAD HÄNDER?
#2


See User information
Jag har sex 3G master inom 200 meter och nio inom 400 meter från in säng. Är de värre än de cirka femtio GSM master som finns inom samma område?

Posted on: 2006/2/13 17:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 3G? VAD HÄNDER?
#3


See User information
det finns en anledning till att sverige är ideal landet, därför att svenskar generellt är mesigare än lamm. Vi funkar som ett experiment land där man ser hur långt man kan gå..

Posted on: 2006/2/13 17:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 3G? VAD HÄNDER?
#4


See User information
Det som gör att jag har svårt att svälja att det skulle vara farligt, är att de som bestämmer det hela också vistas i samma miljö, de har knappast några osynliga hjälmar eller hemliga mediciner som gör att de själva inte påverkas av det, så varför skulle de tillåta något som vore farligt för de själva också? Misstänker att det ändå är en hel del auktoriteter som inte tycker om speciellt tillgängligheten av kameramobiler, de vill inte att det ska finnas en risk att bli filmad t ex när polisen eller militären begår övergrepp...

Posted on: 2006/2/13 17:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 3G? VAD HÄNDER?
#5


See User information
för att dom tjänar pengar på det, men det gör väll inte vi?

Posted on: 2006/2/13 17:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 3G? VAD HÄNDER?
#6
Zaaki, just precis, lamare & latare än det dummaste lammet, Sverige i ett nötskal.... Jag har i flera dagar suttit och funderat på framtiden och hur informationen skall spridas, men det är inte mycket ide känns det som, folk vill inte ha infon, när dom får den vägrar dom titta på den, och vanligt är att man inte tror på den efteråt, hur mycke fakta som än presenteras... Angående 3G masterna, dom borde monteras ner, ögonabums... ALLA...

Sverige har bevisat det många gånger om nu, vi är sjukast och mest programerade i världen... Kan det vara 3g, vaccin, flour, aspartam, avgaser, medeciner, (rester i vatten t.o.m) kaffe, dålig mat med massvis med kemikalier, NEJ, det måste vara nåt annat tror vi...

Som min mormor sa, - Urs fy, vad skall det bli av detta samhälle?.... Hon hade rätt, galenskap på högsta nivå....



:) ... Lite grrrr stuk i dag :)

Hare...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 3G? VAD HÄNDER?
#7
Svaret på din fråga "vad händer" är, jo inte ett förbannat skit.

Har själv för ca ett år sen lagt ner allt vad mobiltelefoni heter, och saknar det inte det minsta, när vi var små fanns inte detta syndromet och jag anser att jag klarar mej precis lika bra nu som då


går förövrigt på avgiftning(är kvicksilverförgiftad) så jag vet vad "bildskärmssjukan" innebär och det är ingen rolig historia, som i detta fallet telefoni är det så korrupt, och köpt och mutat som det överhuvudtaget kan bli, papper och dokument körs i dokumentförstöraren eller "försvinner" på de mest mystiska sätt.

Kan även nämna att på nittiotalet när vi på vår arbetsplats använde mycket mobiltelefoni bla ericsson 688 mm, så började det nästan att koka i örat, som dessutom blev helt rött, flera av oss som blev utsatta för detta, och då pratar vi "bara! om lite över 900 MHZ, detta förbannade 3G kommer att leda till enorma katastrofer med förändrat dna, hjärnskador mm som följd.




Och de som avfärdar länken ovan som "hocus pocus" borde låsas in för gott, är själv drabbad, men var innan helt frisk och har så varit, har heller aldrig varit teknikfientlig men nu måste jag påstå att jag blivit.http://www.2000taletsvetenskap.nu/elflyktingar.htm

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 3G? VAD HÄNDER?
#8
Hur kan dom som jobbar med det inte veta om?.... Eller är det verkligen inte så farligt, elle rinte eller eller vad??????......


Det här är den största grejjen (frågan) jag får imot mig när jag håller föredrag, stora eller små... Dom som är inne i systemet vet INTE hur farligt det egentligen är... Det är dessa rapporter o info som är manipulerad, ingen frisk människa skulle sätta upp farliga saker, o avända det själv i vårt samhälle....

Hare...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 3G? VAD HÄNDER?
#9


See User information

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,782002,00.html

Fåglarna fuckar iaf

Posted on: 2006/2/21 21:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Angående 3G och de trådlösa teknologierna
#10
Det finns inga tillfälligheter.

Över hela världen har det under de senaste tjugofem åren byggts ut och förts in kommersiell teknologi baserad på högpulsade radiovågor, för att göra en lång historia kort.

Mobiltelefonisystemen NMT, GSM och UMTS (3G) är några exempel på det. Fler exempel är TETRA, radiokommunikationssystem för polis, brandkår mfl.
Digital hemtelefoni, DECT, trådlösa nätverk både för publikt och hemanvändande, WLAN, trådlösa bredbandslösningar som WIMAX.
Bluetooth (en Ericssoninnovation) är en annan teknik för överföring på kortdistans. Mycket populär bl a i headset till mobiler.

Alla dessa och många fler baseras på samma teknik men med olika frekvensområden inom det radiofrekvensspektrum som kallas mikrovågor.

Genom införandet av dessa, lagt ovanpå tidigare kort- och mellanvågor (radio, TV mm.) har man höjt bakgrundsstrålningen på stora delar av planeten. Många människor tål inte detta. Jag talar om personer med elöverkänslighet.
Det finns också forskning som visar på strålningens interaktion med syntetiska kemikalier, en trolig och bidragande orsak kan vara detta.

Dessa teknologier är också en mycket viktig komponent i den samhällsutvecklingen som vi ser som går i riktning mot den globala polisstaten.

Således, en typ av teknologi som både gör människor sjuka och därmed passiva samt kan nyttjas för kontroll och övervakning.
Gäller för den simpaste GSM-telefon till det trådlösa hemmanätverket.

De myndigheter som vi känner till som handhar dessa frågor är medlöpare i utvecklingen. En utveckling som drivs på av transnationella företag som t ex 3 (ägs till 60% av Hong-Kongföretaget Hutchinson Whampoa som ägs av en av världens rikaste män, Li-Ka Shing och till 40% av Wallenbergarna).

Givetvis går det -officiellt - dåligt för operatören tre. Företaget gör miljardförluster. Det är också meningen, detta är ett klassiskt förfaringssätt för att föra in och göra en marknad av en ny teknologi. Idag vill få veta av 3G-telefoni, men vänta tio år... och riskkapital finns i outtömliga mängder, ändamålet helgar medlen.

Projektet 4G som går av stapeln 2011 handlar om att få till en enhetlig standard för all trådlös teknik. "Fjärrkontrollen för livet" som Ericsson talat om, är tänkt att bli en trådlös hemtelefon som kopplar om till mobil när man går ut. Från den ska man kunna uträtta allt. Shopping, bankärenden m.m. En handdator, mobil, IDkort m.m. allt i ett. Och givetvis också en elektronisk fotboja, dels genom IP-adressen men även på flera andra sätt.

Om branschen får som den vill och det får den!

En av stora och viktiga pusselbitar i det stora globala samhällspusslet som - vi vet vilka - håller på att lägga...

Jag rekommenderar:

www.kampanjenmot3g.org - som jag själv är webmaster för
Det finns en del länkar där också. Beklagar att den f.n. är illa uppdaterad.

+ de sidor och föreningar som du redan skrivit här

+ www.stoppa-storebror.se och han har även ett nyhetsbrev.

Ett annat bra och informativt nyhetsbrev om strålning, elöverkänslighet m.m. kan man också prenumerera på genom att maila till kalle@maxicom.se

Bra litteratur:

Spelet om 3G - Mona Nilsson / Marica Lindblad Medikament Förlag
Mörkläggning - Gunni Nordström
Svart på Vitt - Om elöverkänslighet John Lind och Rigmor Granlund

För att nämna några titlar. Det finns fler...

Kampen fortsätter!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 3G? VAD HÄNDER?
#11


See User information
Läser man rapporten så står det uttryckligen att det är GSM-900 och DCS-1800 sändare. Att det skulle handla om 3G har aftonbladet hittat på.

Edit: Om storkarna alltså bör itlläggas.

Posted on: 2006/3/4 9:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
44 user(s) are online (44 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 44

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS