vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Katolska kyrkan och pedofiler
Jag vill minnas att David Icke har belyst ganska mycket hur Illuminati sponsrar och sysslar med pedofili. Icke nämnde också hur katolska kyrkorna är stora tillhåll för pedofiler där prästerna uttnyttjar sina positioner. Det roliga är att Icke nämnde detta i sina böcker om katolska kyrkan långt innan det avslöjades för den breda allmänheten. Tyvärr är det bara en liten del av allt som pågår som avslöjats.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=238754

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Katolska kyrkan och pedofiler

See User information
Tjabba, A... för det första inte för att jag vill djävlas men - jag tycker att man bör formulera om detta med att - om "det är något "roligt" i detta är det i sådana fall om möjligt - intressant - jag brukar också även använda detta uttryck: "roligt" - men ibland så "passar" det sig inte - inte riktigt. Det är väl inte roligt att det sker så mycket pedefili överallt? jag vet att det var inte ämnat att betyda så - men man kan lätt missförstå dessa dina rader... I vilket fall som helst...
Inom verksamheter likt detta att vara en sk. "präst" och även "köra" med den där modellen "celibat" - är en omänsklig grejj - det är sålunda då sådana här "misstag" - så lätt uppstår... - Likt inom militärens domäner det förekommer sk. "övertramp"... Det är högst vanligt och nästan naturligt - i den bemärkelse att man måste ta människornas "medvetande" i beaktande...
- Förr i tiden då detta var "kännt" - så Förebyggde man "oegenligheter med att man "lät" soldaterna ta med sig de "sina" ut i kriget... Samtidigt som man "servade" dessa med horor ock annat som kunde tillfredställa dessa soldaters frustrationer - "Görs" - även idag till en viss mån... Finns väl en viss mån av "tänkvärdhet" i detta - men skulle man tänka "på riktigt" så skulle naturligtvis, inga krig över huvud taget få försigkomma. väl?
hälsar SHYGETS/FASCO odyl.

Posted on: 2005/2/8 10:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Att soldater "behöver" stimulans, är ju i första hand ett tecken på att dom är underutveklade och behöver utvecklas, inte att dom borde få dessa behov tillfredstälda.

Att gå medelvägen brukar vara det bässta. Inte tvinga en omogen person till celibat, inte heller tillåta att han missbrukar sin sexualitet.

Samma resonemang finns på flera plan. Tex att låta kvinnor ha slöja för att inte hetsa mannen. Men mannen måste ju själv säta sina gränser, annars kommer det bara försjutas hela tiden tills kvinnan måste vara helt inburad. Vi skulle lika gärna kunna ha ett samhälle där kvinnor går omkring helt nakna, som i Afrikanska stammar. Dom har säkert liknande problem som vi har, troligen inte värre, speciellt i rellation till skillnaden i nakenhet. Det har mest att göra med vad vi är vana vid.

Posted on: 2005/2/8 12:36

See User information
Tjabba, MICRON...
Naturligtvis så är det väl som så - att människan är sas "omogen" - detta "beskrivande" utrycks innehåll - bör ju faktiskt analysras mer nogsamt - tycker jag - Detta att - vad F-N. betyder detta - att vara o-mogen - respektive Mogen?...
Likt vi - om vi nu fungerar - rätt så "bra" - vad detta nu innebär? - så är det ju som så - att vi uppför oss lite grann extra när vi har barn - vi liksom "skyddar" dem från vissa inflytanden (får jag hoppas) och kan "tillåta" vissa andra grejjer... SÅ - borde också våra sk. "föräldrar" - i vår sk. "regering" - också göra - men det vet vi ju att våra "föräldrar" i den sk. regeringen inte har en aning om hur de skall verka som "ledande" - Skitföräldrar, - är vad dom är - tycker jag i alla fall...
Jag brukar också "ta upp" det där med nakenhet på stan - Men det skulle inte gå - iockmed att det finns så mycket omoget/obalanserat och felaktigt uppfostrade människor på stan att det skulle bli kaos om detta skulle hända - jag diskuterade med ett par människor som sysslar med feministisk aktivitet i vår kommun - de hade ju fått "order" liksom - uppifrån att de skulle attackera all reklam, som var sas. - genusfientlig - som det så fint heter...
Jag menade ang. "porren" att om man precis just i detta ögonblick - skulle göra sig av med all "porr" - så kulle samhället bryta ihop - på ett par dagar... Det kryllar med psykopater, människor som dagligdags underhåller och stimuleras utav de mest sjuka saker - tråkigt nog isanning - men... Nu är det ju en realitet och vi måste först se till att människan ordnar upp sina "affärer" först innan vissa förhållanden uppstår, så ser jag på saken... Inget "tvingande" - visserligen, men på något sätt måste ett samhälle/gemenskap ha en viss förhållningsätt till tingen/omgivningen och sina medvarelser innan detta kan bli en verklighet... Eller?
Hälsar shygets...

Posted on: 2005/2/9 10:01

Anonym
Shygets - Du läser och omtolkar mitt användande av ordet "roligt". Läser du tydligare så förstår du att användandet av just det ordet syftade på människors okunskap och fördömande av vad någon säger. När informationen sedan bekräftas allmänt så godtar samma åhörare informationen, vilket de en tid innan skrattade åt. Och jag anser att det är både roligt och patetiskt. Och användandet av ordet roligt var inget syftande på pedofilin eller liknande, utan var syftande på det jag nyss förklarade.

Peace.

See User information
Sant.

Det är bra att ha ett högt mål. Samtidigt måste vi förstå att allt är som det är pga naturliga orsaker och vi måste ha förståelse och akceptans för det som är. Men att långsamt men säkert sträva effter målet är det viktiga, annars händer ingenting.

Att det finns dom som vill göra drastiska förändringar ser jag inte som någonting dåligt. Det kanske är orealistiskt, men det kan ge motivation och genomslagskraft.

Posted on: 2005/2/9 12:23

See User information
Tjabba, A... Inga omtolkningar här inte!!!
Som jag så väl försökte att förmedla tidigare var det också just detta - att jag nog var medveten om - att så inte var fallet - att du tycker att det verkligen var "roligt" - utan att jag menade att människor mycket väl skulle kunna misstolka detta uttalande - så No Harm - det är ju i slutändan - NWO:s fel alltihop - så låt oss nu inte larva oss om detta!!!

Posted on: 2005/2/10 9:25

See User information
Tjabba, MICRON...
Jag "hänger inte riktigt med - "Sant"(!?) Vad är det du "sannar"? jag förstår inte vilken -av allt som är skrivet - du kommenterar...
Vem är det som har "höga" mål? "Höga" mål - ska vi väl alla ha? Anser jag i alla fall... Och naturligtvis, så bör vi ha acceptans för detta som "sker" - på grund av att vi - får jag hoppas - Förstår att ALLT som "sker" - har sin grund i vårt sätt att uppleva verkligheten - och även är medvetna om att ALLT är "utmätt" genom de lagar som upprätthåller "ALTETS" - ALLA "delar"...
Det är kanhända svårt att förstå hurtillvida dessa - för oss - skenbara orättvisor kan "uppstå" - Men söm jag brukar mena -"skojja": GUDS VÄGAR ÄRO - GRUMLIGA (svårtydda!!!)
Hälsar SHYGETS (FASCO da LAMA - Pierre)

Posted on: 2005/2/10 9:39

See User information
Jag håller med det inlägget som jag svarade på. Du kan se vilket inlägg jag komenterade genom att välja trådat i forumet istället för platt.

Att ha höga mål, i detta fall syftar jag på att tex ha en befolkning för tex män inte får spykiska problem så fort dom inte får tillgodose sina sexuella behov.

Detta är inte fallet idag, så det får vi aceptera.

men arbetar vi mot det målet så kan det lyckas,.

Posted on: 2005/2/10 9:54

See User information
Tjabba, MICRON...
Jag skulle vilj få en del "utrett2 här - Vad menar du med:"-dom inte får tillgodose sina sexuella behov".
- man kan ju få den uppfattningen att du menar att det är - naturligt och riktigt att få sina sexuella behov tillgodosedda... F-N, då måste vi försöka få en "förklaring på vad dessa sexuella begär består utav" - Jag har ju sagt min mening om saken - vid ett par tidigare tillfällen - men jag "drar" dessa, omigen - om jag måste...

För övrigt så anser jag att - typ - dessa människor - redan har psykiska problem - redan innan dessa uppmärksammas tex vid våldsbrott o dyl.
- Det är ju inte vid själva händelseutvecklingen som sjukdomen uppstår, möjligtvis uppmärksammas den då - men sjukdomen (de onda andarna) fanns redan innan själva symtomet uppfattades...

-Annars så är "ordningen" OK!
- Inte exkludera!!! - Inkludera och assimilera allt (acceptans) - för att senare "fatta tag" i skiten och reformera det som behövs...
Hälsar SHYGETS...

Posted on: 2005/2/13 13:46

See User information
Jag har mycket svårt att följa med vad du skriver och vad vi ska reda ut. Hela diskutionen är lite för filosofisk för att förklaras över ett forum.

Jag anser att alla människor har psykiska problem i olika grad, vilket är naturligt. Dessa problem resulterar offta i starka begär. Ett sätt att komma bort från detta är att iakta sina begär och se att de inte försvinner för att du tillfredtäller dom. istället försvinner dom när du ser varifrån begären kommer. Den underliggande obalansen/störningen.

Men som sagt så tror jag inte att vi kommer få mer klarhet i detta utan att sitta och snacka en kväll.

Posted on: 2005/2/13 15:25

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper