vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Är det ödlor som styr allra längst upp?

See User information
Det är ett litet "luddigt" ämne, och jag har aldrig kommit över någon information på under 100 sidor som på ett logiskt och bra vis visar detta.
Men läs ickan om detta inte redan är gjort, eller zitchin

Posted on: 2008/4/8 23:25
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
är det författare eller titlar, either way, mer info. Finns det någon möjlighet att läsa dessa online eller måste jag låna dem från biblioteket? Finns dem på biblioteket eller måste jag köpa dem online?
Tack för ordet

Posted on: 2008/4/8 23:54
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
jo, javist, författare. Altså Ickan= Dacid Icke :P
Zitchin funkar också, är nog inget som finns på ditt lokala bibliotek.

Posted on: 2008/4/9 0:10

Anonym
Quote:

paskharen skrev:
är det författare eller titlar, either way, mer info. Finns det någon möjlighet att läsa dessa online eller måste jag låna dem från biblioteket? Finns dem på biblioteket eller måste jag köpa dem online?
Tack för ordet
Det är som Emil säger lite luddigt. Mitt råd skulle nog vara att studera så mycket du kan, men var inte rädd för att ifrågasätta och bilda din egen uppfattning.
Mycket om detta handlar om psykologi och viss förståelse hur än mänsklig (och reptilisk) hjärna fungerar.

Min katt har jag inte förstått mig på ännu däremot... Egyptierna dyrkade ju sina tempelkatter, min springer mest omkring och leker med dammtussar... Hmmm... Kanske borde dammsuga

Anonym
Apropå David Icke så har jag en kontakt i Kanada som har lite privat David Icke material. Hon har lovat att samla ihop detta material åt mig, men jag kan inte lova när detta blir, men det kan ta ett tag för henne att samla ihop det och sist hon skickade något till mig försvann det på posten.

See User information
Om det existerar intelligenta ödlor på jorden som är rovdjur och livnär sig på oss männsikor är väl inte så konstigt egentligen. Reptilerna som djur art är dem mest kompletta varelserna som skapats, varför är då en vidarutvecklingen till shapeshiftande reptiler so out there? En del av vår dna härstammar från dem. Finns mycket som talar för att dessa rackare existerar men tyvärr inga bildvis som täcker denna konspiration så den faller ganska platt i mångas ögon. Men och andra sidan om dem existerar så lär dem inte vara så jättte många här på jorden. Även om dem skulle ligga och jäcka i någon undejordisk bas, men hur jävla kul är det efter nåra 1000 år?:)

Anledning till att jag forskat extra mycket kring reptiler är pågrund av en kompis till mig säger att han sätt shapeshiftande reptiler när han var barn. Väldigt svårt att avfärda sånt när man känner personen i fråga eller så har han ljugit mig i ansiktet. who knows? Jag väljer att inte tro helt blint på att det är reptiler som styr världen med en järnhand från någon undejordisk bas. Jag väljer att tro på det när jag ser dem. Om nu reptiler en gång vandrade på jorden så måste dåtidens människor varit ganska så vana vid tvåbenta ödlor, för mycket handlar om det hur vi vänjer oss vid saker och ting. Klart som fan ämnet är tabu, det är så bortom oss... men och andra sidan måste man tänka utanför boxen för det är ingen omöjlighet att det skulle kunna finnas rovdjur som livnär sig på oss människor, ja tycker vi borde hoppa ner från vara höga hästar och se saker i andra perspektiv och synsätt.

Posted on: 2008/4/9 20:18

Anonym
Jag är stenhårt övertygad, som sagt David Icke, allt med honom är mycket läsvärt.

Men Michael tsarion är antagligen den som avrundar det hela bäst.
Så gott som samtliga kulturer och deras skrifter världen över sedan tusentals år tillbaka talar om gudar som kom ner från himlen, och som skapade människan. Vi genmanipulerades fram av deras egna gener som blandades med ursprungsmänniskorna som fanns, som levde i små sammanslutningar, var vegetarianer och levde i fred (ett decentraliserat samhälle)

Reptilerna skapade ett totalitärt slavsamhälle, Atlantis, som inte bara var några öar utan snarare ett rike, jmfr med dagens brittiska och senare amerikanska imperium.

De första slavmänniskorna var misslyckade, det var avkommor direkt från kvinnor som de parade sig med. De andra var inte heller lyckade, dvs de första som genmanipulerades fram. De höll på de bättre kvaliteérna som reptilerna drogs med och var goda, kreativa, konstnärliga och egensinniga individer. De emigrerade från Atlantis och bildade Lemuria. Dessa två riken levde länge i något slags kallt krig och det tredje experimentet lyckades de atlantiska reptilerna bäst med, slavfolket. Dock, av dessa emigrerade eller flydde också många till lemuria.

Det hela slutade med fullskaligt globalt kärnvapenkrig, och det beskrivs också i uråldriga skrifter, bl a Bibeln. Hela gamla testamentet är mycket äldre än man tror, allt detta hände ca 30-50.000 år sedan.

Detta krig påverkade hela solsystemet energetiskt och flera kataklysmer har ägt runt sedan dess. De sista resterna av atlantis sjönk för ca 10.000 år sedan, bl a området som idag är Nordsjön.

Efter kriget hade reptilerna förlorat så gott som all sin teknologi och mer primitiva samhällen byggdes upp i Kina, egypten, babylon, sydamerika etc

I dessa samhällen blandades folk av alla tre sorterna, vissa samhällen var dock mer koncentrerade, framför allt hölls lemuriernas ättlingar bland de nordamerikanska indianerna.

Reptilerna är fångar här på Jorden, det bälte av strålning som kallas Roche Limit utanför månens bana har ditplacerats av vad de nu hade för fiender i det kig som föranledde att de hamnade här och som troligen förintade en planet mellan mars och jupiter.

Hela systet med den industriella revolutionen och med dagens "framsteg" inom IT, rymdteknik m m är att öppna denna så att de kan fara härifrån, de= ättlingarna till reptilerna, de blodsbundna, makteliten.

Det är det främsta syftet med HAARP, påstår Tsarion. Att beskjuta detta kraftfält, öppna det. Om människor far genom det i rymdskepp desintegreras dem.

Vi är alla reptiler. Det förklara mycket, inte minst tävlingsinstinkerna, "reptilhjärnan", den inneboende ondskan i oss alla.

Vi har gjort samma sak med djur, t ex hundar. Tänk efter lite.

Tsarion, Sitchin och David Icke mfl (Michael Tellinger också) är oense i mycket kring detta men i huvudsak har de helt rätt, det är vad jag anser.

Världen är totalt galen och har så varit länge och det finns förklaringar till det.

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Jag är stenhårt övertygad, som sagt David Icke, allt med honom är mycket läsvärt.

Men Michael tsarion är antagligen den som avrundar det hela bäst.
Så gott som samtliga kulturer och deras skrifter världen över sedan tusentals år tillbaka talar om gudar som kom ner från himlen, och som skapade människan. Vi genmanipulerades fram av deras egna gener som blandades med ursprungsmänniskorna som fanns, som levde i små sammanslutningar, var vegetarianer och levde i fred (ett decentraliserat samhälle)

Reptilerna skapade ett totalitärt slavsamhälle, Atlantis, som inte bara var några öar utan snarare ett rike, jmfr med dagens brittiska och senare amerikanska imperium.

De första slavmänniskorna var misslyckade, det var avkommor direkt från kvinnor som de parade sig med. De andra var inte heller lyckade, dvs de första som genmanipulerades fram. De höll på de bättre kvaliteérna som reptilerna drogs med och var goda, kreativa, konstnärliga och egensinniga individer. De emigrerade från Atlantis och bildade Lemuria. Dessa två riken levde länge i något slags kallt krig och det tredje experimentet lyckades de atlantiska reptilerna bäst med, slavfolket. Dock, av dessa emigrerade eller flydde också många till lemuria.

Det hela slutade med fullskaligt globalt kärnvapenkrig, och det beskrivs också i uråldriga skrifter, bl a Bibeln. Hela gamla testamentet är mycket äldre än man tror, allt detta hände ca 30-50.000 år sedan.

Detta krig påverkade hela solsystemet energetiskt och flera kataklysmer har ägt runt sedan dess. De sista resterna av atlantis sjönk för ca 10.000 år sedan, bl a området som idag är Nordsjön.

Efter kriget hade reptilerna förlorat så gott som all sin teknologi och mer primitiva samhällen byggdes upp i Kina, egypten, babylon, sydamerika etc

I dessa samhällen blandades folk av alla tre sorterna, vissa samhällen var dock mer koncentrerade, framför allt hölls lemuriernas ättlingar bland de nordamerikanska indianerna.

Reptilerna är fångar här på Jorden, det bälte av strålning som kallas Roche Limit utanför månens bana har ditplacerats av vad de nu hade för fiender i det kig som föranledde att de hamnade här och som troligen förintade en planet mellan mars och jupiter.

Hela systet med den industriella revolutionen och med dagens "framsteg" inom IT, rymdteknik m m är att öppna denna så att de kan fara härifrån, de= ättlingarna till reptilerna, de blodsbundna, makteliten.

Det är det främsta syftet med HAARP, påstår Tsarion. Att beskjuta detta kraftfält, öppna det. Om människor far genom det i rymdskepp desintegreras dem.

Vi är alla reptiler. Det förklara mycket, inte minst tävlingsinstinkerna, "reptilhjärnan", den inneboende ondskan i oss alla.

Vi har gjort samma sak med djur, t ex hundar. Tänk efter lite.

Tsarion, Sitchin och David Icke mfl (Michael Tellinger också) är oense i mycket kring detta men i huvudsak har de helt rätt, det är vad jag anser.

Världen är totalt galen och har så varit länge och det finns förklaringar till det.

Alla dina bevis övertygar mig ehehheeh. bara för att du vill att det ska vara sant så behöver det inte vara sant. Det är sådan här idioti som får dom flesta att lämna sidor som vaken.se. Så jävla trött på människor som inte kan använda sitt sunda förnuft och tror på allt bara för det låter spännade. Jag har läst minst 100 trådar på olika forum om detta iss ämnet och ALDRIG sätt ett enda någorlunda övertygande bevis på att denna skiten har någon som helt sanning i sig.
Det bästa beviset är att i någon skrift för ett antal tusen år sedan stod det något om reptiler. HALLÅ! hade de inte fantasi då med? Fanns det inte historier då med? Herregud.

Förlåt om jag betér mig som ett as, men jag är så trött på denna skiten och alla som tror på detta utan några som helst bevis.

Posted on: 2008/4/10 12:03

Anonym
Quote:

nihlstorp skrev:
HALLÅ! hade de inte fantasi då med? Fanns det inte historier då med? Herregud.
Jag tror allt detta bara är metaforer. Jag tror heller inte att människan är kapabel till att ha sin egen fantasi. Fantasin är begränsad till vad som faktist är möjligt eller inte. Det finns egentligen ingen total lögn, eftersom allting innehåller vad som är möjligt.

Jag hade redan som liten ett koncept på en osynlighetsdräkt som funkade på samma sättsom James Bonds Aston Martin Vanish i någon av de senare bond-filmerna.
Nu är iofs Bond påhittat, men jag är övertygad om att tekniken kommer att bli tillgänglig i framtiden till att åtminstone kamoflera sig. För att någonting inte finns ännu betyder det inte att det är påhittat, utan istället att man har en vision av att göra något fullt möjligt.

See User information
Quote:

Förlåt om jag betér mig som ett as, men jag är så trött på denna skiten och alla som tror på detta utan några som helst bevis.

Innan man hade mikroskop och konkret kunde se det mikrokosmos som finns överallt så fanns det ju ändå där eller hur?

Detta faktum använder jag mig väldigt ofta av när jag ställs inför "otroliga" påståenden.

Konsensus: Vad fan vet vi om vad som hände på jorden för 30-50000 år sedan?

Föra att svara på undersökningen: Vet inte.

Posted on: 2008/4/10 14:28
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Quote:

jonte skrev:
Innan man hade mikroskop och konkret kunde se det mikrokosmos som finns överallt så fanns det ju ändå där eller hur?
Kan du bevisa det?

Heh heh... skojar med dig bara killen...

Anonym
Du menar:

http://www.youtube.com/watch?v=JKPVQal851U

Såååååå jäääääkla cooooolt detta - min hjärna spricker nästan.
...
Fast...här beskriver de tekniken...lite, lite besviken blir jag nu:
http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=3

Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

nihlstorp skrev:
HALLÅ! hade de inte fantasi då med? Fanns det inte historier då med? Herregud.
Jag tror allt detta bara är metaforer. Jag tror heller inte att människan är kapabel till att ha sin egen fantasi. Fantasin är begränsad till vad som faktist är möjligt eller inte. Det finns egentligen ingen total lögn, eftersom allting innehåller vad som är möjligt.

Jag hade redan som liten ett koncept på en osynlighetsdräkt som funkade på samma sättsom James Bonds Aston Martin Vanish i någon av de senare bond-filmerna.
Nu är iofs Bond påhittat, men jag är övertygad om att tekniken kommer att bli tillgänglig i framtiden till att åtminstone kamoflera sig. För att någonting inte finns ännu betyder det inte att det är påhittat, utan istället att man har en vision av att göra något fullt möjligt.

Anonym
Quote:

I_Am skrev:
Du menar:

Vill du spräcka mödomshinnan på din hjärna så kolla in detta: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=10374&forum=6

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

I_Am skrev:
Du menar:

Vill du spräcka mödomshinnan på din hjärna så kolla in detta: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=10374&forum=6

Det där va ju lite off topic men okej, jag är på lite DMT. Dock sa dem i den andra av de 2 youtube länkarna att det var den mest olagliga drogen som finns.
Men jag är på, har du lite att bjussa på lr?

Posted on: 2008/4/10 22:01
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

Anonym
Så länge inga klara bevis läggs upp så tar detta ämne och skrämmer iväg fler personer än det övertygar.

Det finns många trevliga sagor om detta som beskrivs på ett väldigt
intressant sätt . Men var är bevisen?

Jag är väldigt suspekt till David Icke och Michael Tsarion det känns lite new age över dom. Om det nu skulle vara så att det är shapeshifters som styr världen. Och vi är ett framavlat alien experiment vad skall ni då göra åt saken? Förändrar det våra möjligheter att vinna denna strid?. Om man vill försöka förändra något till det bättre skall man nog inte snöa in sig för mycket på dessa teorier. . Hur skall ni kunna övertgyga en programerad männsika om att världen styrs av reptiler? Lyssna för fan på hur det låter. Bara att försöka övertyga någon om att världen styrs av bla Bankirer och hemliga sällskap är väl svårt nog?

Anonym
Quote:
Så länge inga klara bevis läggs upp så tar detta ämne och skrämmer iväg fler personer än det övertygar.

Jag är väldigt suspekt till David Icke och Michael Tsarion det känns lite new age över dom. Om det nu skulle vara så att det är shapeshifters som styr världen. Och vi är ett framavlat alien experiment vad skall ni då göra åt saken? Förändrar det våra möjligheter att vinna denna strid?. Om man vill försöka förändra något till det bättre skall man nog inte snöa in sig för mycket på dessa teorier. . Hur skall ni kunna övertgyga en programerad männsika om att världen styrs av reptiler? Lyssna för fan på hur det låter. Bara att försöka övertyga någon om att världen styrs av bla Bankirer och hemliga sällskap är väl svårt nog?

En delikat fråga: Har du och någon annan av er överhuvudtaget läst något av David Icke, Michael Tsarion eller någon av de andra som hävdar detta? Det verkar inte så.

Och vad ska vi göra åt den saken? Jo, som Tsarion skriver, ett mycket bra exempel...

David och Goliat, legenden... varför vann David över den till synes oövervinnerlige Goliat?

1. Han var inte rädd, för han hade alla fakta om Goliat på bordet.
2. Han hade ett vapen som ingen alls kunde förvänta sig
3. Han visste Goliats svaga punkt, på toppen av all fakta

Om vi inget vet om fienden och heller inget vill veta har vi heller inte någon nytta av vilket vapen vi än använder och därmed har vi ingen chans heller!

Vad behöver ni för bevis? George W Bush shapeshiftar i TV?

Vem försöker du övertyga förresten? Svenne Svensson, trygg i sitt materialistiska fängelse och i sin konsensustrans?

Anonym
Quote:

wikhall skrev:
En delikat fråga: Har du och någon annan av er överhuvudtaget läst något av David Icke, Michael Tsarion eller någon av de andra som hävdar detta? Det verkar inte så.
Nope, men det tycks hittills låta som om jag ändå håller med dom om mycket, fast det jag hör dom verkar säga uppfattar jag som symboliskt och metaforiskt.
Jag ska däremot få ta del av lite privat David Icke material, men dett kan ta ett tag.

Anonym
Böckerna finns här, www.scribd.com, gör fritextsökning på författarens namn.

Sedan kan man alltid gå till biblioteket där man bor och ge dem inköpsförslag, David Icke finns på svenska, se www.anarchos.se

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Quote:

Och vad ska vi göra åt den saken? Jo, som Tsarion skriver, ett mycket bra exempel...

David och Goliat, legenden... varför vann David över den till synes oövervinnerlige Goliat?

Om vi inget vet om fienden och heller inget vill veta har vi heller inte någon nytta av vilket vapen vi än använder och därmed har vi ingen chans heller!

Vem försöker du övertyga förresten? Svenne Svensson, trygg i sitt materialistiska fängelse och i sin konsensustrans?

Jag har tyvär läst och hört massa intervjuer med de vilket jag ångrar att jag slösade in tid på. De båda hävdar massa saker utan några som helst bevis både Icke och Tsarion har inte ännu lagt fram ett enda bevis och det har ingen annan som tror på denna skiten heller. Att det står något om detta på en värdelös sida på internet är inget bevis.

Varför inte tro att in ost i kylen ligger bakom denna konspirationen? Båda fallen har lika mycket bevis på sin sida i alla fall.

Att jag ens orkar sitta och tjabba om detta detta pissämnet.

Posted on: 2008/4/11 9:55

Anonym
Quote:

wikhall skrev:
Quote:

Du verkar ha blivit djupt programerad av dessa
herrar. Vad har du själva gjort för research angående reptiler?Om inte kanske du skulle göra det?. Eliten ser gärna att vi bråkar eller går och grubblar om hurvida reptiler styr världen eller inte. Under tiden kommer dom närmare sitt mål. Som ni vet så är vi inte fria från fällor bara för att vi kallar oss vakna. Den här branschen är full av personer som förmodligen är utsatta av eliten. Som gör allt för att smutskasta andra och att leda in oss i fällor precis som i resten av samhället. Icke har mycket bra fakta ända tills det kommer till reptilerna. Han är jävligt duktig retoriskt och är väldigt övertygande. Jag har dock länge varit suspekt mot Icke och även Tsarion. Har du överhuvudtaget funderat på möjligheten om att dom ev är en gatekeepers ? Vem vet dom kanske är utsatta för att skapa förvirring och för att idiotförklara folk från denna bransch? Jag tycker att deras historier är intressanta och vem vet dom kanske har rätt? Men lite bevis hade inte skadat? Som jag skrev tidigare tycker jag , Ickes och Tsarions teorier skadar branschen mer än dom gör nytta. Du kommer förmodligen försvara dessa herrar i all oändlighet då du totalt har köpt deras teorier? Angående din avsky mot Svenssons ,visst är dom programerade men vill du inte att dom skall vakna?

See User information
David Icke har ju tonat ner sina reptil-teorier i sina senare föreläsningar just för all dålig publicitet som de ger. Men om man kollat på hans filmer och läst hans böcker så borde man ju förstå att reptil-teorin är inget som han själv suttit och pusslat ihop utan det är andra personer som nämnt dess saker för honom. Många olika. Han har ju även talat med Credo Mutwa om detta och han hävdar bestämt att de gamla legender som existerar i Afrika talar om dessa reptiler som går på två ben.

Zacheria Sitchin nämner även reptilerna i sina böcker men bara att de en gång kom hit och att deras andliga påverkan finns kvar.

Jag läste nyss en annan bok av nån indiankvinna, Barbara hand Clow, som heter "Visoner från plejaderna" där det också pratas mycket om dessa reptiler med en hel del olika källor nämnda. (Skulle dock inte rekommendera denna bok då den gav mig dåliga Scientolog-vibbar).

Men det visar på att det inte bara är nån enstaka stolle som kommit in på detta spåret utan faktiskt ett helt gäng stollar.

Personligen har jag aldrig sett nån annunaki-ödla så visst har man svårt att tro på det. Men jag har inte sett nån Frimurare heller men de verkar ju finnas?

Ska man tro på allt man har läst eller sett och välja det göttaste så verkar det se ut så här(Obs! detta är inte vad jag personligen tror utan vad jag läst och snappat upp i förbifarten):

Jorden styrs av en Reptilkung som får sina order från onda väsen från de yttre dimensionerna(det finns 9 tydligen). Denne reptilkung håller till i den enorma värld som existerar under jordens yta, i stora grottor under alla våra städer och lite varstans i världen. dessa grottor är befolkade av ett femtontal olika reptilraser och dessa samarbetar med människor. Den teknologi som används är högt avancerad och långt före den som används på ytan.
Reptilkungens företrädare på ytan är de 200 familjerna. En samling familjer som hållit sina blodlinjer intakta sen 3500 år f.kr och består av Annunaki shapshiftande ödlor och halvblods-annunakisar(människor besatta av en annunaki ödla). Dessa familjer äger allt och har sina representanter i alla organisationer i världen och styr vad som sker genom sina hemliga ordrar. Presidenter, statsministrar och annat pack lyder under deras pipa med löften om makt och rikedom. Militären, polisen och all underättelsetjänster jobbar indirekt för dessa familjer. Det mål de har är att världen ska vara ett enda stort fängelse där ingen har en egen vilja utan bara producerar negativa känslor som de onda väsen jag nämnde i början lever på. Dessa negativa känslor(elementaler, Body-thetans) finns hos oss hela tiden och är anledningen till att vi inte ser vad som händer.

och sen levde de lyckliga i alla sina dagar.

Källa: The internets

Posted on: 2008/4/15 1:37
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
Varför skulle det vara så iögonenfallande att det skulle vara reptiler högst i världens topp, och att vi är ett genetiskt experiment? Inte mer än att folk helt seriöst hyllar nationalstaten och ideologier som makten uppfunnit, vänster höger och mittemellan. Och religionen förstås. För i denna rörelse finns det gott om "inriktningar"

Icke och Tsario har inte manipulerat mig mer än t ex Juri Lina.
Jag tillhör förövrigt inte den strikt ärkeortodoxa Wattkyrkan, alla kan ha lika mycket rätt och fel som någon annan, ingen sitter på den fulla sanningen. Spelar det någon roll?

Jag kan lika gärna hävda att det är reptiler som att det finns folk som hävdar att det är judar som ligger bakom allt. Verkligheten är mer nyanserad än så. Men det går uppenbarligen inte ens att ta den diskussionen med någon som bortförklarar allt som inte hör den materiella verkligheten till som New Age. Då vill jag inte heller ta den skitdiskussionen som det hette...

Varför finns det då reptilkulter världen över sedan urminnes tider?
Varför är detta temat ständigt återkommande i populärkulturen?
Att människan skulle vara en helt naturlig skapelse finner jag löjeväckande och då tror ni på Darwin och evolutionsläran också då eller?

Och stollar som vrider och vänder på sanningen finns det gott om... ofta med ett egenintresse

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Varför skulle det vara så iögonenfallande att det skulle vara reptiler högst i världens topp, och att vi är ett genetiskt experiment? Inte mer än att folk helt seriöst hyllar nationalstaten och ideologier som makten uppfunnit, vänster höger och mittemellan. Och religionen förstås. För i denna rörelse finns det gott om "inriktningar"

Icke och Tsario har inte manipulerat mig mer än t ex Juri Lina.
Jag tillhör förövrigt inte den strikt ärkeortodoxa Wattkyrkan, alla kan ha lika mycket rätt och fel som någon annan, ingen sitter på den fulla sanningen. Spelar det någon roll?

Jag kan lika gärna hävda att det är reptiler som att det finns folk som hävdar att det är judar som ligger bakom allt. Verkligheten är mer nyanserad än så. Men det går uppenbarligen inte ens att ta den diskussionen med någon som bortförklarar allt som inte hör den materiella verkligheten till som New Age. Då vill jag inte heller ta den skitdiskussionen som det hette...

Varför finns det då reptilkulter världen över sedan urminnes tider?
Varför är detta temat ständigt återkommande i populärkulturen?
Att människan skulle vara en helt naturlig skapelse finner jag löjeväckande och då tror ni på Darwin och evolutionsläran också då eller?

Och stollar som vrider och vänder på sanningen finns det gott om... ofta med ett egenintresse

Oj dina bevis övertygade mig verkligen som vanligt.

Kanske ödlorna syntes jätte mycket förr i tiden en nu så syns det inte för att det planerar ondskefulla laner i jordens kärna? muhahhaha

Evolutionen är ganska mycket bevisad förövrigt eller kanske ödlorna åkte tillbaks i tiden och ändrade de med? Ödlorna är svaret på allt ju Very Happy

Posted on: 2008/4/15 12:00

See User information
evolutionen är bevisad, och vi är löjliga som tror på ödlor?
sätt dig i skamvrån

Dessutom tyckte jag wikkanstikkans svar var mycket logiskt, bra skrivet och inspirerande, bara onödigt att förlöjliga det.

Posted on: 2008/4/15 12:14

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper