vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Varför medifieras inte det här?

See User information
Det verkar finnas oändligt mycke bevis för att 9/11 inte gick till så som det är beskrivet i media eller numera i historieböckerna, men ingenstans i det kommersiella nyhetsflödet skrivs ett ord om detta, det måste ju vara alla jounalisters våta dröm att skriva denna sanning, och slippa skriva vad Carola gjorde eller inte gjorde igår.

Sa nåt till en arbetskompis ena dan om en film jag sett på youtube där det framgår att det inte var flygplan som kraschade i tvillingtornen, då blev han nästan ursinnig och skrek att Elvis också lever... eh och who gives a shit om han lever tänkte jag.

Känns som 1 av 100 man säger det till är lite intresserad, resten rycker på axlarna och säger kanske. Prova och länka en film på ett amerikanskt forum, jag har postat länkar till amerikaner och jag lovar du blir mordhotat av minst 3 stycken inom ett par dar.
Det skulle vara lättare att övertyga folk om att jorden var platt känns det som...men står det i tidningen att chips är livsfarliga som slutar alla äta chips en vecka tills nästa rön kommer som säger att man troligen överlever.

Kanske man ska börja skriva insändare till tidningar med upplysningar och länkar, men absolut inte säga hela sanningen utan bara i små lätta portioner som nästan inte smakar nånting alls tills det börjar kännas naturligt att dom kanske varit lurade. Annars blir man betraktad som Sune Hjort som skriver om ufon och nikotin beroende, alla tycker han är en helidiot..så jävla dum att han fick jobba åt robert ashberg som reporter, för att roa svenska folket som en clown, sedan var han med i hundra höjdare också och blev utskrattad igen.

Posted on: 2008/4/19 9:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Varför medifieras inte det här?

See User information
"varför inte media tar upp det här och det här" tycker jag är en rätt onödig fråga då det är självklart att media inte finns för att informera , utan för att underhålla, förtrycka och hålla sanningen borta.

Posted on: 2008/4/19 12:01
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Raseri och total förnekelse brukar vara en spontan reaktion från folk när man drar upp frågorna kring 9/11, FN eller något annat. Tänk bara på att en hel del alternativa förklaringar inte räknas som "officiella" från truth-rörelsen. "No planes hit the towers"-teorin har länge tjänat som en desinformation som debunkers använt flitigt för att undergräva trovärdigheten hos rörelsen.

Vänd på diskussionen istället. Be folk att förklara hur DE har övertygats om den officiella konspirationsteorin och bryt sedan ner deras patetiska argument tills de börjar tänka förnuftigt. Visa dom rätt väg till informationen som de uppenbart saknar för att bilda sig en ordentlig uppfattning. Folk lyssnar inte på alternativa teorier eller prat om insiderjobb. De har dock inte en chans mot dig om du med dokumenterad fakta kan ifrågasätta den officiella förklaringen om precis vad som helst.

För att referera till ett exempel från min egen vardag. En kollega på jobbet försökte försvara FN med att hävda det urvattnade argumentet: "FN behövs för att säkra freden i vår värld". Jag påpekade att FN med brutalt våld störtade den demokratiska regeringen i Katangaprovinsen för att hjälpa den kommunistiska regimen i Kongo. Hennes svar löd "Jag vet inget om någon Katangaprovins". När jag sedan försökte berätta att den organisation som varit med och grundat FN i alla tider förespråkat avskaffandet av nationer till förmån för en världsregim ville hon inte längre diskutera sin älskade "fredsorganisation". Jag hade börjat vända på begreppet med bara ett par argument. Tänk om hon bara hade lyssnat. Hon valde istället att resa sig och gå.

Jag håller dock med om att man bör ge informationen bitvis..som med mat. För mycket på en gång och man får bekymmer med magen.

Posted on: 2008/4/20 14:28

See User information
Quote:

emil322 skrev:
"varför inte media tar upp det här och det här" tycker jag är en rätt onödig fråga då det är självklart att media inte finns för att informera , utan för att underhålla, förtrycka och hålla sanningen borta.

Det finns inga "onödiga frågor". Alla frågor är nödvändiga.

Det är helt sjukt att massmedia inte skriver om det och JA jag vet vilka som äger massmedia och är välbekant med deras koncensus policys... Men NEJ jag tänker inte falla in i nån sorts "vaken" koncensus trans som många här verkar vandra i.

Folk behöver hjälp, engagemang, sympati och stöd i dessa svåra tider, inte mer arrogans!

Posted on: 2008/4/21 21:15
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Vänd på diskussionen istället. Be folk att förklara hur DE har övertygats om den officiella konspirationsteorin och bryt sedan ner deras patetiska argument tills de börjar tänka förnuftigt. Visa dom rätt väg till informationen som de uppenbart saknar för att bilda sig en ordentlig uppfattning. Folk lyssnar inte på alternativa teorier eller prat om insiderjobb. De har dock inte en chans mot dig om du med dokumenterad fakta kan ifrågasätta den officiella förklaringen om precis vad som helst.

Bra skrivet! Bra tips!

Posted on: 2008/4/21 21:25
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

molgan skrev:
Det verkar finnas oändligt mycke bevis för att 9/11 inte gick till så som det är beskrivet i media eller numera i historieböckerna, men ingenstans i det kommersiella nyhetsflödet skrivs ett ord om detta, det måste ju vara alla jounalisters våta dröm att skriva denna sanning, och slippa skriva vad Carola gjorde eller inte gjorde igår.

Sa nåt till en arbetskompis ena dan om en film jag sett på youtube där det framgår att det inte var flygplan som kraschade i tvillingtornen, då blev han nästan ursinnig och skrek att Elvis också lever... eh och who gives a shit om han lever tänkte jag.

Känns som 1 av 100 man säger det till är lite intresserad, resten rycker på axlarna och säger kanske. Prova och länka en film på ett amerikanskt forum, jag har postat länkar till amerikaner och jag lovar du blir mordhotat av minst 3 stycken inom ett par dar.
Det skulle vara lättare att övertyga folk om att jorden var platt känns det som...men står det i tidningen att chips är livsfarliga som slutar alla äta chips en vecka tills nästa rön kommer som säger att man troligen överlever.

Kanske man ska börja skriva insändare till tidningar med upplysningar och länkar, men absolut inte säga hela sanningen utan bara i små lätta portioner som nästan inte smakar nånting alls tills det börjar kännas naturligt att dom kanske varit lurade. Annars blir man betraktad som Sune Hjort som skriver om ufon och nikotin beroende, alla tycker han är en helidiot..så jävla dum att han fick jobba åt robert ashberg som reporter, för att roa svenska folket som en clown, sedan var han med i hundra höjdare också och blev utskrattad igen.

Känner igen mkt av det du skriver. När man väl själv vaknat så blir man ju också så ivrig att berätta för alla, det är fan inte lätta grejer att snacka om.

Det bästa är nästan att sitta med personen i fråga och titta på loose change el liknande, pausa, snacka lite fortsätta, pausa osv. Efteråt har det hänt grejer...
(gjorde så med farsan:))

Posted on: 2008/4/21 21:31

See User information
Quote:

molgan skrev:

Känns som 1 av 100 man säger det till är lite intresserad, resten rycker på axlarna ...

Det får er inte att fundera? Det faktum att 99 av 100 människor ni möter ser er som ni är; Tokar, harmlösa tokar, men som alla tokar irriterande när ni öppnar munnen?

Posted on: 2008/5/30 18:58

See User information
Jodå det finns i media....

http://onlinejournal.com/artman/publish/article_1187.shtml

Largest Swiss Newspaper Asks if Bush Was Behind 9-11?
By Elie Peter – Sept 15, 2006, BLICK newspaper, Zurich, Switzerland

(translated from German into English, but not yet published online in English)

2,973 humans died with the attacks of 9/11. "Bin Laden" and "Al Qaeda", the Bush clan cried. The world believed him. In the meantime even scientists doubt the Bush version. Now, Swiss university professors Albert A. Stahel (63) and Daniele Ganser (34) raise hot new questions.

"Something is not correct", says strategy expert Stahel in "World Week", and here he refers to the "incomplete" official US Government 9/11 Report of 2004.

The university professor confirms his criticism in BLICK. "Osama Bin Laden cannot be 'the large godfather' behind the attacks. He did not have enough means of communication". Dr. Stahel doubts that a passenger airliner crashed into the Pentagon: "For trainee pilots it is actually impossible to crash into the building so exactly. Seven hours after the Twin Towers collapsed, the World Trade Center Building 7 next to it also collapsed. The official version: It burned for a long time. Nothing at all is clear.

"

Raising questions along with Stahel is historian Dr. Daniele Ganser, his colleague at the University of Zurich. Dr. Ganser also calls the official US version "a conspiracy theory".

"There are three theories, which we should treat equally":

1. "Surprise theory" - Bin Laden and Al Qaeda implemented the attacks.

2. "Let it happen on purpose" - The US Government knew the Al Qaeda plans and did not react in order to legitimize a series of wars.

3. "Made it happen on purpose" - The attacks were actually planned and orchestrated by the Pentagon and/or US secret services.

Ganser: "3,000 humans were sacrificed for strategic interests. The more we research, the more we doubt the Bush version. It is conceivable that the Bush government was responsible. Bush has lied so much already! And we already know that the US government planned an operation in 1962 [Operation Northwood] that was approved by the Pentagon that would have sacrificed innocent US citizens for the government's own interests.

"

As far as Ganser and Stahel go: "We only ask questions.

"

-ELIE PETER

Read the Swiss/German version of this news story in BLICK:

http://www.blick.ch/news/ausland/9-11/artikel45057

PLEASE ALSO READ SEVEN RELATED VIDEOS AND ARTICLES:

[1] View the must-see video, "9/11: Press For Truth" [This is one of the best films for exposing the US government's "official" version of 9/11 as a cover-up.

Even your grandpa from Texas will have doubts after he watches this one!]:
http://www.911pressfortruth.com/

[2] Jerry Mazza's 9/18/06 Online Journal essay, "Taking To The Streets On 9/11" [Recounts the 9/11 Truth Movement's public activities in NYC on 9/11/06.

]:
http://onlinejournal.com/artman/publish/article_1211.shtml

[3] Joel Skousen's 9-16-06 Rense. com essay, "Attacks On 9/11 Researchers Growing: Academia Is Attacking The Messenger":
http://www.rense.com/general73/atck.htm

[4] Paul Craig Roberts' 9-11-06 TPV essay, "Five Years After And We Still Don’t Know":
http://www.thepeoplesvoice.org/cgi-bi ... r_and_we_still_don_t_know

[5] Khalid Amayreh's 9-11-06 TPV essay, "Israel Will Be Responsible For The Next 9/11":
http://www.thepeoplesvoice.org/cgi-bi ... ces.php/2006/09/11/p10717

[6] Nashid Abdul Khaaliq's 9-12-06 ThePeoplesVoice. org essay, "Who Did 9/11: OBL, Bush Or Mossad? The Evidence": http://www.thepeoplesvoice.org/cgi-bi ... ces.php/2006/09/12/p10722

[7] Larry Chin's 9/11/06 Online Journal essay, "The Anglo-American Empire’s 9/11 Atrocity: Criminality's Zenith" [Five years ago, on September 11, 2001, the George W. Bush administration and its allies and functionaries carried out the spectacular mass murder of 3,000 US citizens, establishing the pretext to unleash an unprecedented worldwide rampage of criminality, and a permanent war of conquest (the manufactured “war on terrorism”) that continues to escalate.

Posted on: 2008/5/30 19:08
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper