vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Uppsnappat från familjesidan

See User information
Nils-ArneBidsell, 65 år
Publicerad: 23 april 2008, 01:15
Senast uppdaterad: 23 april 2008, 10:20

Den 23 april fyller Nils-Arne Bidsell, Kristianstad, 65 år.
Han är född i Simrishamn och tog officersexamen på Karlberg 1967 samt examen på Militärhögskolan 1987. Han har arbetat som officer, överstelöjtnant, i huvudsak på p6/FO14 och Milostab S i Kristianstad. Han äär ledamot i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige i Kristianstad där han representerar moderaterna. Han är aktiv inom Svenska Frimurare orden, provinsialmästare för skånska provinsiallogen som omfattar Skåne, Blekinge, Öland, Kronobergs län, Småland och delar av Halland. Hans intresse är familjen och fritidshuset.

http://www.kristianstadsbladet.se/app ... 23/FAMILJ/947616073/1032/

Posted on: 2008/4/24 12:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Uppsnappat från familjesidan

See User information
låter som om någon borde få både ansikte och lägenhet ommublerat..
fyfan..
Dom är verkligen överallt.
pigs

Posted on: 2008/4/24 13:01
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Alla frimurare är ej onda eller medvetna om vad som händer i toppen. Det är inte lika med att vara en dell av eliten bara för att man är frimurae .

Posted on: 2008/4/24 20:30

See User information
låter som om någon borde få både ansikte och lägenhet ommublerat..
fyfan..
Dom är verkligen överallt.
pigs

Skriver du sånt förstör du för alla på dena sida . Man skall ej
skriva ut sådant som kan tolkas som ett hot eller förbreddannde av brott. CAPISH??????????

Posted on: 2008/4/24 20:33

See User information
Uhm, givetvis är inte alla murare medvetna, men dom är ändå dumma.

Om säpo gärna vill kan dom få skriva upp mig i sin svarta lista.. Dessutom skrev jag rätt "otydligt" och kan alltid hävda att jag menade något annat.

Ifall du tycker någon bryter mot reglerna eller inte sköter sig kan du maila mig o klaga..

Posted on: 2008/4/25 7:34

Anonym
Jag har hittat en lite enklare syn på omgivningen! Frimurare eller inte, President, Polis eller nåt annat, Svensson medräknat. Dom gör vad dom gör o kan, och tror det dom tror, och det är det bästa dom kan för tillfället! Alla i ens omgivning är inte alltid dumma, dom vet bara inte bättre!

Istället för att stå förbannad, så brukar jag hålla med mig själv lite tyst, jag vet bättre, och jag bygger inte upp mig egen karmasnyting, och den kommer man tyvärr inte undan, hur man än gör. Låt dom hållas som e lite efter, dom förstör för alla (mest för sig själva), och inte bara för dig. Det går inte att tala om för någon att dom gör fel, dom kan endast se det själva.

Vill man gå igenom skogen så gör man det, och man tar sig tid att kolla på alla träd, efter en tid kommer man ut på andra sidan. Vet man inte att andra sidan finns, o inte söker den så finner man den inte. Man ser inte skogen för alla träd, typ!

Låt dom irra runt i skogen, prisa sig själva, betala ut skyhöga löner till varandra och utnyttja andra. Se det för vad det är, dom har ännu inte lärt sig nåt, men det har du!

Puss i påsk!

(Såg ett citat/text för nåt år sedan, kommer inte riktigt ihåg orden, men nåt i den här stilen. Den smarta står och tittar på, och lär sig. Den lite mer osmarta liraren skriker mest, knuffar på andra osv. Ser till att fighten går vidare.

Den som står fast och vet sitt, o håller tyst tills den är tillfrågad står kvar när alla andra ramlat, för dom fick aldrig nåt fotfäste. osv.)

See User information
Men "vi" som "vet" har ändå en uppgift att göra det bättre för alla andra och motarbeta maktstrukturer.
Ibland måste man "ta upp kamp" och med det menar jag givetvis inte att man skall "slåss" utan säga ifrån, göra aktioner, manifestationer och demonstrationer, för dom jobbar så hårt från sitt håll, att hålla kvar folk i skogen, så borde vi från vårt håll, hjälpa till att leda folk ut ur den.

Posted on: 2008/4/25 9:01

Anonym
Jag har testat att ta upp kamp med vissa som tycker annorlunda än jag, det blir inte mer än en kamp, om vems viewpoint som är rätt! Det är inte heller särskillt intelligent, med tanke på att man varken skall eller får styra någon annans liv, eller det man tror på. Det vill man inte själv!

Sökandet leder fram till frågan. Var o en får ta tag i sin egen ficklampa o hitta sin väg. Om man lägger ut en väg för någon annan så märken han snabbt att det inte är hans, det finns luckor bakåt i tiden som han/hon inte förstår, o så kan det bli sämre än vad det var från början.

Man måste gå alla stegen själv, därför vaknar inte grupper med folk. De e en lång process som man själv väljer. Man bygger en viewpoint, o den kan man bara bygga själv.

Den viewpoint som vi ser "där ute" är byggd av nåt annat, nån annan än den som går o bär på den. Därför blir det fel, att sen komma med en till, som har större motstånd, nja, det behövs styrka! O den har bara en del!

Jag har själv försökt väcka andra, länge! Dom som står bredvid mig nu är dom som själva valt det, dom andra gick tillbaka in i smeten igen. Så det hjälpte inte att skrika o förklara!

The truth chall set you free, and what is the truth?, there is no truth to begin with.

See User information
ance skrev:
Jag har testat att ta upp kamp med vissa som tycker annorlunda än jag, det blir inte mer än en kamp, om vems viewpoint som är rätt! Det är inte heller särskillt intelligent, med tanke på att man varken skall eller får styra någon annans liv, eller det man tror på. Det vill man inte själv!

Givetvis är det personlig frihet vi strävar efter, men för att det skall finnas så finns det "vissa" ideologier vi måste krossa, motarbeta och kasta ut, på alla sätt och vis, även om det kanske låter lite motsägelsefullt

Sökandet leder fram till frågan. Var o en får ta tag i sin egen ficklampa o hitta sin väg. Om man lägger ut en väg för någon annan så märken han snabbt att det inte är hans, det finns luckor bakåt i tiden som han/hon inte förstår, o så kan det bli sämre än vad det var från början.

Det är ingen väg man skall lägga ut, men man kan peka dom i rätt riktning. Om man inte ens vet att man är vilse, kan man iaf ge dom en karta..

Man måste gå alla stegen själv, därför vaknar inte grupper med folk. De e en lång process som man själv väljer. Man bygger en viewpoint, o den kan man bara bygga själv.

som sagt, för att vakna måste man veta att man sover, så då får man ge folk ett "nyp" så dom kan upptäcka detta

Den viewpoint som vi ser "där ute" är byggd av nåt annat, nån annan än den som går o bär på den. Därför blir det fel, att sen komma med en till, som har större motstånd, nja, det behövs styrka! O den har bara en del!

Jepp

Jag har själv försökt väcka andra, länge! Dom som står bredvid mig nu är dom som själva valt det, dom andra gick tillbaka in i smeten igen. Så det hjälpte inte att skrika o förklara!

Nej, att dela ut information och förklara hur man själv tycker, det ska man göra, sen får folk ta vad dom vill av det o gå sin egen väg, dom som totalt förkastar det och går tillbaka till den gråa vardagen, kan man inte göra något åt..

The truth chall set you free, and what is the truth?, there is no truth to begin with.

ptja, jag tror det finns en sanning, dock varrierar denna sanning från person till person.

Posted on: 2008/4/25 9:41

Anonym
ptja, jag tror det finns en sanning, dock varrierar denna sanning från person till person.

pga det så finns det inte en sanning, allt och inget e sant! :)

Everything is in the eye of the beholder!

Tjipp

See User information
jepps, i ögat, nu ska jag gå ut o dricka alkohol, hare fett
kram

Posted on: 2008/4/25 10:02

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper