vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Kokain och kändisar
Skönt att polisen styr upp lite i kändisträsket... Men så himla känd tycker jag inte att Sanna Bråding är. Vad har hon varit programledare för?
Heh heh... kategorin är "nöjesliv" kul...
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article2366662.ab
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article2366658.ab

Men men... Det ska tilläggas... även jag har tyckt att kokain varit gott, men jag har blivit visare sedan dess.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Kokain och kändisar
Jag tycker de kan sälja kokain på ICA istället för deras köttfärs.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sanna_Br%C3%A5ding

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
att droger bore legaliseras är en självklarhet..
"droger är farligt, dom ända som får sälja dom är vi, men bara till sjuka människor" säger väll allt.

Posted on: 2008/4/30 4:09
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Även om jag hållit på med en hel del droger tycker jag inte det är något som bör släppas fritt och har faktist aldrigt tyckt det. Den enda drog jag egentligen ångrar att jag tagit är ecstasy. Det dränerar serotoninet i hjärnan och det blir allt svårare och svårare att känna lycka. Tilläggas kan att jag hade en överdriven konsumtion av dem. Mot slutet kunde jag ta 7-8 om dagen för att känna något.
Lagen är ju uppbyggd på det sättet att om för många människor gör det blir det till slut lagligt. T ex var det förr en förseelse att gå mot röd gubbe, men idag är det helt lagligt för att så många struntade i lagen. Deremot verkar denna funktion tyvärr vara avskaffad, eftersom fildelning borde vara ett klockrent exempel på något som alla gör, men det har fortfarande inte blivit lagligt.
Vissa droger tror jag faktist kan utsträcka människan. Ta t ex LSD om det används rätt inom psykiatrin, vilken potential! Försök har iofs redan gjorts inom psykiatrin, men doserna var alldeles för höga. ca 800-1200 mg och en normal dos idag brukar ligga på 250 mg (På 60-talet låg dosen på ca 400 mg).
Det finns ju också droger som är livsfarliga dels för att de är så svåra att dosera, eller för att det helt enkelt inte är en säker drog. Tänker närmast på t ex GHB och 2cb.
Men det finns ju också droger som är otroligt intressanta och inte bevisats farliga över huvudettaget, utan egentligen bara sätter igång en rent biologisk process genom att tillföra samma ämne som faktist finns i människokroppen. Närmast tänker jag då främst på DMT och dess varianter. Jag har ännu inte prövat äkta DMT, som faktist tillverkas i den mänskliga hjärnan som frigörs under sömn och döden, men jag har prövat varianter som t ex 5-MeO-DMT som utvinns främst ur kanadensiskt rödvass.
Jag tycker Albert Hofmann beskriver det väldigt bra i sin bok "LSD: My problem child" Albert Hofmann är ingen flummgubbe, eller VAR ingen flummgubbe... Han dog nämligen igår 102 år gammal av en hjärtattack. Efter han pensionerade sig satt han i Nobels priskommité.

Som kuriosa är jag övertygad om att uttrycket "Nu är du ute och cyklar igen" kommer ifrån Dr Hofmanns cykeltur hem från labratoriet den 19 april 1943 efter att han avsiktligt intagit 250 mg LSD-25 (han fick i sig en mindre mängd oavsiktligt tre dagar tidigare). Jag kan föreställa mig de stackars bybornas förskräckta miner när den ansedda Dr Hofmann kom cyklande genom byn i full fart och skrek han var jagad av häxor och demoner.
Här är en illustrering av cykelturen med en del fakta. Det ska finnas ett klipp där Dr Hofmann själv berättar om det på sin 100 års dag, men det kan jag tyvärr inte hitta. Håll till godo!
http://www.youtube.com/watch?v=QaG0R2EjFgs

Edited by Wowbagger on 2008/4/30 9:30:57

Anonym
NWO dödar fler än alla illegala droger.
NWO ligger bakom förbudet emot dessa.

Go figger.

Anonym
Några länkar om Albert Hofmann

Re: Några länkar om Albert Hofmann

See User information
Lite larvigt är det, säkert tar hela jävla nöjes eliten kokain som vi andra äter godis..and who gives a shit...synd bara att vi inte får in moms på skiten grrrr.

Tänk vad stålar staten drar in på ciggaretter, och sen har media sina lungcancerteman lite nu och då så dom ökar lösnummer försäljningen och tjänar ännu mer pengar, men har ni nånsin sett några kampanjer mot tobaksförbud i tidningarna? kanske ni har, men inte jag : (...annars ske ju allt förbjudas så fort nåt händer..

It´s all a fun game, til someone loses an eye.

Posted on: 2008/4/30 14:28

Anonym
Re: Några länkar om Albert Hofmann
Fast cred till staten för att dom faktist inför begränsningar för tobak. Tror iofs inte att prishöjning är rätt väg att gå, men att förbjuda på krogar osv tycker jag är jättebra.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper