vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Esoteric Agenda

See User information
Enormt stark fullständigt lysande film mycket tack vare slutet.

Vill bara säga tack till vaken.

Posted on: 2008/4/2 2:16
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Esoteric Agenda

See User information
Ja mycket intressant och lättförstådd, perfekt att ge till sina oinsatta nära och kära

Posted on: 2008/4/2 9:02
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag kunde inte se klart på smörjan. Ville bara säga det.

Posted on: 2008/4/7 23:07

See User information
Nico: Anledning?

Jag skulle vilja klippa ut det bästa av denna och andra filmer och göra en vaken.se recut som skulle vara grym.

Posted on: 2008/4/8 12:25
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

micro skrev:
Jag skulle vilja klippa ut det bästa av denna och andra filmer och göra en vaken.se recut som skulle vara grym.
En slags konspirationsteoriernas Pulp Fiction?

See User information
Quote:

niko skrev:
Jag kunde inte se klart på smörjan. Ville bara säga det.

Skulle också gärna vilja höra en anledning.

Posted on: 2008/4/8 18:20
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
man bombas ju med bilder, musik, påståenden, fakta, new age och sunt förnuft, det hoppas hit och dit i högt tempo under två timmar, vilket antagligen mattar ut ens psykologiska försvar inför den fluffiga lösningen (sista 20 minuterna).

några av budskapen:
* mayakalendern och 2012 (studera gärna http://en.wikipedia.org/wiki/Mayanism)
* en utveckling av medvetandet pågår vilken speglar himlakropparna, varför dessa studerades så flitigt
* sju chakran i kroppen är kopplade till sju platser på jorden (gaia?)
* våra kroppar är inte verkliga, allting är en illusion, enligt kvantfysiken (jag älskar dessa vetenskapsreferenser)
* allting vibrerar fortare och fortare tills vi får odödliga kroppar av ljus
* det är vetenskapligt bevisat att alla arter är under utveckling mot mer komplexa varelser
* det är en missuppfattning att vi tänker oberoende av varandra
* vi är alla delar av en och samma intelligens, vilket förklarar reinkarnation och andra fenomen
* gud är inget mer än den andliga väv som kopplar samman alla saker
* teorin om den hundrade apan tas upp för att ge mer bevis åt existensen av ett kollektivt medvetande
* medvetandet/intentionen formar verkligheten
* du ska bara älska
* försök inte göra nåt åt fattigdom eller rasism eller kämpa för frihet. annars försöker man bara utåt förtrycka vad som internt ska överkommas.
* enda sättet att förbereda sig är sanning, INTE om den externa världen utan om vårt inre (meditationsbild visas)

alltid samma visa.. en bra gammal ny religion för en lättskött, kollektivistisk population.

källpersoner är bl a david icke, michael tsarion, zecharia sitchin, ian lundgold och daniel pinchbeck.

Posted on: 2008/4/13 21:58

Anonym
Du lyckas ju med att inte få sagt en sak. Bara massa ord. Vad tycker du själv?

Du delar inte alls, Tsarion, sitchin eller Ickes uppfattning? Är det som sägs i filmen lögen, eller en medveten förvridning av sanningen för att hålla "vakna" i en och samma skock?

See User information
Quote:

niko skrev:
man bombas ju med bilder, musik, påståenden, fakta, new age och sunt förnuft, det hoppas hit och dit i högt tempo under två timmar, vilket antagligen mattar ut ens psykologiska försvar inför den fluffiga lösningen (sista 20 minuterna).

några av budskapen:
* mayakalendern och 2012 (studera gärna http://en.wikipedia.org/wiki/Mayanism)
* en utveckling av medvetandet pågår vilken speglar himlakropparna, varför dessa studerades så flitigt
* sju chakran i kroppen är kopplade till sju platser på jorden (gaia?)
* våra kroppar är inte verkliga, allting är en illusion, enligt kvantfysiken (jag älskar dessa vetenskapsreferenser)
* allting vibrerar fortare och fortare tills vi får odödliga kroppar av ljus
* det är vetenskapligt bevisat att alla arter är under utveckling mot mer komplexa varelser
* det är en missuppfattning att vi tänker oberoende av varandra
* vi är alla delar av en och samma intelligens, vilket förklarar reinkarnation och andra fenomen
* gud är inget mer än den andliga väv som kopplar samman alla saker
* teorin om den hundrade apan tas upp för att ge mer bevis åt existensen av ett kollektivt medvetande
* medvetandet/intentionen formar verkligheten
* du ska bara älska
* försök inte göra nåt åt fattigdom eller rasism eller kämpa för frihet. annars försöker man bara utåt förtrycka vad som internt ska överkommas.
* enda sättet att förbereda sig är sanning, INTE om den externa världen utan om vårt inre (meditationsbild visas)

alltid samma visa.. en bra gammal ny religion för en lättskött, kollektivistisk population.

källpersoner är bl a david icke, michael tsarion, zecharia sitchin, ian lundgold och daniel pinchbeck.

Jag tycker den gick igenom den esoteriska agendan/ strukturen som råder överallt på ett bra lättförståligt sätt. Dock var den lång och matad med väldigt tunga budskap så jag tycker slutet var helt klockrent med sitt positiva budskap om att vi alla är ett och hur makten har fått oss att glömma detta - vackert som fan tyckte jag att det va.

Posted on: 2008/4/14 0:59

See User information
jag erkänner att det inte är lätt att kritisera de "positiva budskapen" för de är så tilltalande, men jag anar att dessa idéer har andra syften.

härskare har t ex alltid nytta av teorierna om reinkarnation och evolution. det kanske är därför de är så spridda. jag personligen behöver dem inte..

globalisterna vet hur nödvändigt det är att ena oss med en universell konsensus-andlighet för att stabilt uppnå deras övriga mål.

mayanismen fördes fram av new age-ledare som http://en.wikipedia.org/wiki/Jose_Arguelles .
hur trovärdiga är de? inte ens "auktoriteterna" är överens om bevisningen för "2012".

[fixade länken]

Posted on: 2008/4/14 14:37

See User information
Trodde makten mest ville separera människor från varandra för att göra dom till rädda konsumenter...

Känns inte som att samhället idag bygger på enighet och en känsla av samhörighet människor emellan...

Men du menar att detta är ngt dom ska jobba fram i syfte att kontrollera oss bättre typ?

Posted on: 2008/4/14 17:02

See User information
Makten vill ju separera oss.
förbjudet att prata med ngn man inte känner.
Gå hem o titta på tv.
Vara rädd för okända.
Farligt farligt.

En enhetsfront är deras största mardröm, makt är inget konkret man äger, det är något vi ger dom.

Posted on: 2008/4/14 18:31
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Jag tycker inte att det är logiskt konsekvent att resonera som niko gör och många andra tex matterik.

Man tar en hel film på 2 timmar. Under dessa timmar hittar man några saker som enligt någon källa är en av Illuminatis agenda (Det går att hitta i vilken film som helst iom att Illuminati har en eganda med exakt allt på jorden). Sen diskrediterar man hela filmen under detta argument.

Klart bristfällig logik med vilket man i princip kan diskreditera allt arbete som någonsin gjort på så sätt.

Istället så tycker jag att man kan poängtera vad man inte uppskattar och ge den informationen till andra.

Jag tycker inte om new age perspectivet så mycket, men mycket av det bygger på mycket bra saker.

Jag tror på att vara i kontakt med sina längtan, vilket kan översättas till the law of atraction.

Jag tror även på att allt är ett. Varför inte?

Posted on: 2008/4/14 18:52
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
filmen är för mig ändå som flera andra filmer, en stor skopa som försöker få med "allt" (mest genom att nämna det i all hast) för att till slut leda in oss i new age-tänk.

jonte har rätt i att de har splittrat oss på en massa sätt. det går inte att leva flott på ett folk som är enat (av egen kraft).

"Inglis, efter vem en kurs på Harvard är uppkallad, gör det klart och tydligt att obligatorisk skolning i USA var ämnad för precis vad den var i Preussien på 1820-talet. Modern, industrialiserad, obligatorisk skolning var för att göra ett slags kirurgiskt snitt i den enade underklassen och dela upp barnen efter ämne, åldersgrupp, betyg och många andra subtilare sätt, och det var osannolikt att den ignoranta massan, separerade i barndomen, någonsin skulle integrera sig igen till en farlig hel." - från John Taylor Gatto, Mot Skolan

men de behöver ena människorna under en ny uppsättning värderingar och attityder vilket är nödvändigt för det nya världssystemet och den kommande "utvecklingen" av människan.

läs här t ex hur det låter. de kör ju enorma konferenser om detta.
http://www.csvgc-ny.org/

det finns inte vad jag vet någon enhetsfront som de inte redan styr, som utgör nåt verkligt hot. säg till om ni vet.

Posted on: 2008/4/15 12:02

See User information
Vad menar du med new age tänk? så slentrianmässigt använt på detta forum nu så jag måste fråga...

Tror du att dem som gjort filmen har skapat den i syfte att motverka allt det som dem tar upp i den?

Kan du rekomendera några filmer som inte går maktelitens ärenden i sånt fall?

Posted on: 2008/4/17 2:43

See User information
> Vad menar du med new age tänk? så slentrianmässigt använt på detta forum nu så jag måste fråga...

se listan ovan t ex..
eller se The Secret eller What the bleep do we know, som för fram Masaru Emotos välkända vattenkristallexperiment. det är oroande att så många kan tro på nåt utan vidare, bara för att det stödjer dem i deras önskan att påverka omgivningen direkt med sinnet. ingen lyckas göra om hans enkla experiment, men hans bok med bilderna har sålt 2 miljoner ex och översatts till 20 språk, och han kan sälja "indigovatten" för 1000 kr/litern: "geometriskt perfekt, höguppladdat hexagonalt strukturerat koncentrat som lättare tas upp på cellnivå". rätta mig om jag har fel.

är kritiken mot esoteric agenda bristfällig, som micro menar?
jag kan inte bevisa att det rör sig om counter-intelligence.
jag ifrågasätter inte filmskaparnas intentioner. det spelar ingen roll för argumentet för det går bra att sprida disinfo ändå.

men det är ett faktum att många älskar den hypnotiska slutbiten och absorberar antagligen dess budskap.
så man kan inte påstå att det är en obetydlig del av filmen.
dessutom, är det inte så counter-intelligence fungerar?

jag har svårt att se meditation och yoga som en lösning på exempelvis pengaslaveriet. inte heller kan jag föreställa mig rothschild & co sitta med i de globala gruppmeditationerna för världsfreden..

är det långsökt att misstänka att meningen är att vi ska bli fördröjda, ledda på villovägar.
att förändringarna de talar om och människans stora tranformation inte är nåt vackert som vi gärna hoppas på, utan bara är ännu en krass plan av eliten. transhumanism?
många funderar inte ens på det... nej, som nån sa, man är "sjuk" om man tänker så.

Posted on: 2008/4/17 16:31

See User information
Allting har ju två sidor. Jag valde att lära mig saker av filmen och ta till mig dem positiva bitarna som den gav mig i syfte att göra mitt liv starkare, fick bättre koll på den esoteriska strukturen, allt är ett varför inte som sagt? Det tycker jag är ett fint sätt att se det på och det stärker iaf mig i min strävan efter ett bra liv utan nwo mm...

Skulle alla människor använda det synsättet i praktiken så skulle nog nwo snart vara ett minne blott...

Posted on: 2008/4/17 16:53

See User information
Visst förstår jag dina tankgångar, men är det inte så att man kan se det som du ser i allt? Vill man så består världen enbart av mörker.

Håller du inte med om att vi faktiskt manifesterar vår omgivning till en viss del?

Att vi påverkar varandra otroligt mkt, sinnesstämningar mm.

Jag är ingen förespråkare av att lösa alla världens problem enbart genom meditation eftersom alla inte pratar det "språket" så man måste bli effektiv på att använda sig av flera "språk" för att göra världen bättre.

Posted on: 2008/4/19 3:44

See User information
Helt okej film som samlar en hel del av det man snappat upp under åren.

Posted on: 2008/4/30 22:11
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Riktigt bra film, dock så var den lite hoppig från ämne till ämne på något sätt.
Inte riktigt lika "proffsig" som Zeitgeist om man nu så fult får säga så. Vissa saker skulle man vilja dyka djupare i än andra osv, men det är ju en smaksak. Dock tror jag inte att jag skulle klarat av att hänga med i 2 timmar om jag inte redan hade sett dussintals med dockumentärer & läst pärmvis med fakta. Dock så fick man reda på lite nytt & intressant...& visst det där med 2012 skrämmde skiten ur mig litegrann.

Slutdelen av filmen så tänkte jag mycket på "The life is just a ride" som Bill Hicks ofta avslutade sina gigs med. Blandat med bilder av Alex Grey & en gnutta Terrence Mckenna.

Posted on: 2008/5/1 1:35
“We all pay for life with death, so everything in between should be free.” -Bill Hicks

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper