vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hur blev ni medvetna och intresserade

See User information

Hej kära vänner !

Hur kommer det sig att just du började intressera dig för allt detta om den hemliga eliten som styr, och om allt som rör detta.

Jag mins själv inte hur det började för mig, men jag har för mig att jag såg nån intressant sida som jag började läsa smått på, sedna hamnade jag här och laddade ner filmerna.
Och det mesta rörde 11 september av det jag läste =)

Hoppas nån vågar svara !
remember, they see us !

Posted on: 2006/2/11 17:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hur blev ni medvetna och intresserade
Kul tråd!

jo jag har ändå sedan barn varit intresserad av politik även om ja inte visste att ja var det då...

ända sedan skolan hade ja alltid starka åsikter (oftast var ja ensam om dessa eller så vågade de andra inte yttra sig)
kanske inte de som var på "min sida"heller för ja var rätt fräck i käften ¨på den tiden...hehe nåja
lärarna var alltid emot mig oxå bör sägas.

när jag var en sisodär 14-15år gammal blev ja nyförälskad i punkbandet Ebba grön.
och den svenska politiska punken överhuvudtaget!

band i still med KSMB ,Attentat,incest brothers, mob 47 och asta kask...
deras texter tilltalade mig så mycket och musiken med dess energi,var som gjord för en arg vänsterinriktad tonåring som man var på den tiden.

Nåja inte för det var så värst länge sen men ändå höhö..
jag blev oehört politisk via denna musikform..
var väll vid den tiden någon form av kommunist ja vet att ja kallade mig själv kommunist tills ja blev en 17 år 18år då ja slutade kalla mig kommunist....

när jag var 18år gammal träffade ja en snubbe som ja började snacka med,ja hade extrema vänsteråsikter,vi snackade om globalisering och hjärntvätt,vänster,partipolitik.mm
(det hade jag snappat upp tidigt detta med globalisering)

han började snacka om frimurarna och med tiden blev det mer o mer diskutioner...vi kollade på David ickes filmer o jag lånade böcker med bla Juri lina och David icke samt några nummer med tidningen nexus....

ja tyckte inte detta lätt löjligt eller något sådant från första stund ja tyckte det lätt vättigt...

ja började förstå mer o mer o likt en svamp sög ja åt mig..
o bestämde mig för att rota mer i detta...
och efter ett par år av konsperarande började mer o mer bittar komma på plats...

denna manen kände även shygets det var han som hade "lärt upp" denna manen..

ja det var väl typ så det gick till.

och jag måste idag när ja ser tillbaka på "punktiden"'
säga att ja blev mer förstående o kanske till och med mer sympatisk via detta..
ja är inte arg längre...
ja hatar inte allt som ja gjorde då..

då hatade ja allt förstog inte varför saker hände och hur vi bara kunde se på...
idag har ja förståt att detta sker för att det "måste" ske
planen flög in i wtc för att de måste det för agendan ser ut så
(nwo)

folk svälter för att det är en del av Problem reaktion lösning..

Masken

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag har alltid tyckt vi levt i en MYCKET sjuk värld, så att få reda på att den var korrupt var ingen nyhet för mig. Konspirationen blev jag heller inte så förvånad över... Det jag hajade till för var att programmet sitter så hårt i folk, och hur länge det pågått...

Det spelade egentligen ingen roll vad politiker sa på TV:n, från det att jag var liten så tyckte jag att dom inte tog allvarliga frågor på allvar etc.... Var också ett dåligt får i skolan :) ... Ville inte bli programerad som alla andra och frågade för mycket...

Jag gick den väg många andra i min omgivning gick (vakna), relativt lagom deprimerad hela tiden, fram tills dess att man får reda på att allt detta skit vi lever i är skapat och med en agenda i baken, alltså var det inget fel på mig, det är faktiskt alla andra som är :) ...

Tog sedan reda på vad tankeprogrammet egentligen går ut på och avprogramerade mig... Jobbar ännu på det, dagligen o som sagt, det sitter djupt.. Det sitter djupare än vad 99,9% tror...

Medvetna o intresserade! Så fort man blir medveten om vilken värld vi lever i (EGENTLIGEN), så BLIR man intresserad, det gäller förmodligen alla. Det räcker dock inte med att ta reda på vad konspirationen innebär, det är mer än så... Vad är vi egentligen och hur funkar vi egentligen, samma sak där, när man väl inser och blir medveten om det, ja då blir man också intresserad...

Hör det oftare o oftare nu, och det är ett hett tips, snart så spelar det ingen roll vem Du är eller vad Du har, det enda som kommer att betyda något framöver är vad Du vet och vilka kontakter Du har... PLUGGA PÅ, full gas :) ... Skaffa massvis med goa vänner...

Hmm, kul ämne...

Hare gött...

See User information
Jag har alltid varit medveten om hur korrupt och omedveten världen är men inte i vilken utsträckning..

jag hade hört fragment om "illuminati" för många år sedan men förstod inte riktigt hur det fungerade. Nu är jag ganska fast besluten om att just illuminati inte lever vidare som organisation =P
men sensmoralen och deras mål är ju i allra högsta grad igång vilket varje människa som tagit sitt ansvar och plikt att tänka själva vet.

det hela eskalerade när jag fick många bra tillfällen att utforska området mer utan att det skulle krocka med min övriga sysselsättning, nämnligen studier. Om man vet vad man gör så finns det möjlighet att koppla det vi kallar "illuminati" men egentligen syftar på den egentliga samhälls strukturen som döljer sig bakom lager av vilseledning att använda sig av i t.ex. skolarbeten.

Tyvärr så är detta av dom flesta lärare oftast inte trovärdigt då denna sidan av historien inte kan läsas i skolans underbara läroböcker..
Därför bör den som prövar detta vara ytterst försiktig så man inte
börjar prata reptiler och försvunna planeter direkt..
Alla ämnen är möjliga att relatera till detta om man är riktigt fantasifull..

Posted on: 2006/2/11 21:54

See User information
tjabba, du nyfikne...
I mitt fall så är det väl som så att jag har ända sedan jag var en liten knodd varit intresserad utav det sk. övernaturliga och har sedan jag kunat spendera pengar på litteratur "skrapat" på mig en rätt so god samling böcker om än det ena och än det andra:
Para-psykologi - spiritism - religösa grejer av alla de slag samt då även filosofiska grejjer och allt mellan himmel och jord - "spök"-böcker var det bästa jag visste, då jag var ung - varför? - Det kanske det finns förklaringar på/för...

Själv, så tror jag det förhåller sig som så - att är man liksom lite intresserad av något speciellt, så kan det nog vara så att man antagligen liksom "pysslat" med detta - i tidigare inkarnationer -

Jag tror nämligen att så är fallet - att man faktiskt aldrig dör, utan återföds och fortsätter sin utveckling i stort sätt i all oändlighet...

UFO och S-F är också grejer som man tyckte var skitballt - så en massa sånt skaffade man sig förståss och i den gamla litteraturen så kom jag i alla fall i kontakt med en organisation "TS" =Teosofiska samfundet , som jag då även föstod faktiskt ännu idag fanns - så jag slog upp dem i telefonkatalogen och hä'lsade sedamera på dem och blev naturligtvis, medlem - Ett fint bibliotek hade dom och man kunde komma och snacka skit en gång i veckan - det var vad jag behövde - jag var väl då 18-19 år då - en jävla bra tid hade jag där en massa år- ju mer man snackade - desto mera började man liksom "minnas" en massa - enligt den däre grekiska modellen - Sokrates "Förlossningsteknik" - dEt gäller stt få de gamla kunskaperna vi alla faktum har inombords att komma upp till ytan(?) och det gör man genom att snacka om sånt som är väsentligt och genom det tänkta - liksom "trigga" på de knappar som öppnar liknande ämnen...
Sedan har det bara rullat på - lika dras till lika - heter det ju...
Gud sköter det hela som det skall gå... Hö, hö.. Det är ju bara att vara öppen för tillfällena som "ges"

samT: plus: (Grymlingen)

Posted on: 2006/2/11 23:41
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Hej,

Jag har alltid varit lugn och avslappnad och hade en många meditativa upplevelser som barn, som sedan fortsatt mer eller mindre.

Jag studerade nästan inte alls när jag gick i skolan och brydde mig inte om det så mycket, jag var datorkille och tog det mestadels lungt men höll mig flytande i skolan.

Datorgemenskapen var lite "underground" och många av normerna gick rakt förbi, inte många datornördar som bryr sig om det yttre. Man satt mest framför datan och kollade information samt började bygga egna program mm.

I högskolan tog jag det fortfarande lungt och började med zen meditation, blev vegitarian och medveten om kemikalier, alternativmedicin mm.

Sen tittade jag på en film med Alex Jones. The Road to Tyrany. Efter att ha sett den 3 gånger och smält inehållet lite så började jag suga i mig alla filmer innom ämnet.

Efter runt 3 månader av studier så tog jag en vecka och skapade vaken.se.

The rest is history.

Posted on: 2006/2/12 0:30

See User information
Jo, jag satt på swebit å ladda film när jag läste ett inlägg där någon länkade hit. En helt suverän sida vill jag säga, med en massa intressanta teorier och en hel hög med "galna" människor.
Hade någon bubblat en massa "trams" om att usa skulle ligga bakom 9/11, eller någon annan sjuk konspiration, ja, då.......
Men nu efter ett par månader här så vet i fan. Sitter till och med på kursen och övertygar andra att så är fallet. jaja, där ser man.

mvh
Gramse

Posted on: 2006/2/12 12:02

Anonym
Gramse... Ladda ner senaste 911 föredraget, länk hittas i denna tråd, tråd

Programmet gör att man tvivlar många gånger :) .. Men det finns bot... Och för att inte svimla iväg från ämnet i denna tråd... Att tvivla lite hit o dit är helt normalt, har gjort det själv många gånger när allt FÖR crazy info har presenterats i filmer, föredrag etc,... Men efter ett tag märker man att man bara e lite vilsen för tillfället :) ..

Hur många av Er har sjunkit ner i depression under tiden man börjar inse att världen verkligen ser ut som den gör?... Jag märker att det är relativt vanligt i min omgivning... Och..... Hur många har haft det beryktade taklyftet?... Jag menar, helt plötsligt så vaknar man till o ser allt i stort sett.... Varför detta händer är relativt coolt, det är en inbyggs hypnos som släpper, och jag har lyssnat på ett par under tiden det släppte, och det ser relativt kul ut, personen i fråga blir en lysnade Gandhi i ett par dagar :) ...

Hare gött...

Anonym
jag så vitt jag minns sedan 15 års ålder iaf brytit mig loss från "vuxen livet" som jag själv anser redan där är en del av programeringen.

jag drog hemifrån en kort period, slöp up me likasinnade som oftast var mkt äldre och gjorde sjuka grejer..

vid 18 års ålder lugnade jag ner mig lite eftersom jag trots allt lyssnade på dom äldre där som kanske var runt 27, 30 åldern..

sedan dess så har jag iaf som andra klassens medborgare redan från födseln, aldrig intreserat mig för att sträva efter någon sorts pyramid klättrande, som tyvärr den större delen av oss är besatta av.

Har varit sport/data kille sen barnsben och är fortfarande, varit den killen som alltid testar gränser.. gillar adrenalin kickar..
:)
det är i dom tillstånden som intuitionen blir ett faktum..

hursom helst jag var nog en av dom mest kritiska mot David icke i början av min av min intensiva vaken period där alla bitarna föll på plats ås att säga.. det var ca 2 år sen nu. Depresionen släppte nog ganska fort oxå vill jag påstå.

nu måste jag dra i väg på fotbolls träning..

tack för ordet.

See User information
Efekto

"vadå göra lumpen..?!?!

är du säker på att du vill kalla dig själv vaken..??"

jag måste fråga hur du kan ställa dig negativt till lumpen och sedan träna fotboll =)

inte för att det spelar mig någon roll men eftersom du i en tråd för några månader sedan påstår att man inte kan kalla sig vaken om man ska göra lumpen.
Jag ska själv göra lumpen trots att jag vet bättre än att offra mitt liv för att försvara en bit mark där jag inte äger en cm.
däremot tror jag att lumpen kan vara en bra livserfarenhet precis på samma sätt som fotboll. För det råder väll ingen tvekan om vilka skador fotboll och alla andra värdelösa sporter har på samhället...
Att utöva det man lär ut är svårare än det låter speciellt när man pratar om saker som NWO då allt i stort sett går att koppla till det.

Posted on: 2006/2/12 14:42

Anonym
Re: Hur blev ni medvetna och intresserade Zaaki
Hej!

Kanske fick en föraning för 500 000 år sedan... men sent skall syndaren vakna...

Fotboll! Det är ju himla bra att röra på sig i datorns tidsålder och när de tunga kroppsarbetene utförs av maskiner för den stora massan... och skall man vara riktigt ärlig så kan ju själva spelandet av fotboll vara mer aktiverande än att titta på sport på TV. Skulle tro att det där med att jaga en lädertrasa är en nedärvd jaktinstinkt från tider när människan jagade i flock och därför lockar många män med stenåldersgener i sitt blodomlopp.

Lumpen är ju en annan kollektiv aktivitet... men himla skum eftersom den enbart går ut på kadaverdisciplin där direktiven från makten på mindre än en sekund kan offra hela generationer av unga själar.

Har iofs aldrig gillat flockmentalitet i min nuvarande resa av det vi kallar livet. Kan hända att jag var antingen härförare eller nersupet fotbollsproffs i något av de tidigare liven... och därför inte känner så där himla mycket för något av alternativen nu.

J

Anonym

Själv var Jag rådgivare åt Djingis Khan i ett tidigare liv...fan trot...
jag känner oxo han som var Dk, i detta livet...
Detta från ett Medium...men sånt kan man ju inte tro på...

Jag var inte gammal när jag tyckte saker var " uppåt väggarna ".

Konfirmationen avbröt jag då , det enda kompisarna tänkte på var presenter dom skulle få, och jag tänkte, skall man inte tro på den där Guben om man skall konfirmeras.

har liksom alldrig fallit för grupptryck och dom gånger man gjort det så har jag till slut gått min egen väg, även om man fått lida för det.

Konspirationen var i och med detta lätt att ta åt sig , men infon började jag inte få förrän i slute på 30-årsåldern.

Det började med en kompis som tog med mig på ett av Juri Linas föredrag och så har man haft F-murare i sin närhet.
Här är tre gamla Polare som jag vänt ryggen åt....hehehe

Resized Image

Nu har man studerat " Den Stora Teatern " nästan varje dag i rätt många år. Det började någon gång innan 9/11 2001.

Frustrationen-Depressionen har funnits där och man får försöka lära sig att ha ett ben i varje läger.

Det här är dom små stegens framsteg vi håller på med, kanske en livsuppgift för dom som orkar. Men m,an måste Pausa ibland annars blir det för mycket i Huvudet.

See User information
jag ser ner på båda alternativen men det efekto säger känns lite dubbelt..

det är inget personling jag undrar bara hur han resonerar..

MVH..Z

Posted on: 2006/2/13 16:51

See User information
vilken underbar tråd!! äntligen!!! den här tråden kan aldrig ta slut!

detta är ett långt inlägg men jag är bombsäker på att de som är intresserade om sig själv och att hitta sin sanning borde läsa detta för att kunna känna igen sig själv. detta är delar av mitt uppvaknande som ständigt förnyas vardera dag. jag kan skriva ännu mer men låt oss alla följa med upp tillsammans på livets trappa så vi kan växa oss starka.

efter att ha fått en liten öppning inom kvantfysiken och kvantpsykologin "vilket går att ta på för ett skeptiskt sinne, formad och full med tvivel" började jag sakta dö ner till mig själv. jag hade gått igenom en mängd destruktivitet och varit en härlig svinryttare under många års tid, söp och tog droger, allt jag gjorde var till för att fly och söka efter en slags kick, eller något som fick min kravfyllda vardag att kännas lättare... då jag senare insåg hur och varför jag hade blivit den jag var så ramlade alla mina bitar på plats.. jag såg hur jag hade blivit formad av min omgivning och av mina föräldrar till att vara en person som dom ville att jag skulle vara. då jag växte upp blev jag ofta bombarderad av sarkasm, hån, ironi, narr, förlöjligad etc.. osv.. så jag tvingades att höja min gard för sårbarheten, sätta fokus utanför mig själv och ta an en roll som endast bestod av "tuffa" delar som jag plockat från andra människor. med denna roll som jag spelade skapat min hjärna och mina sinnen en illusorisk samhörighet med de likasinnade. vi såg världen ur samma perspektiv, vi förskönade våra inre plågor och ångest till en viss stil som blev accepterad av samhället "lögnen om oss själva". bakom denna roll där sårbarheten är garderad började det sippra ut hämd. Mitt inre barn skickade ut sin sårade röst i form av rädsla. rädslan uppfattades av mitt egojag som jag hade skapat "rollen, rollerna" och utryckte sig vi negativa känslor och sinnesstämningar som tex, agression, avundsjuka, hat, svartsjuka, begär, lidande, ångest. etc..

min hjärna separerade mig ifrån helheten igenom att knäppa kort på hela min omgivning, med dessa diabilder som projicerades konstant i huvudet kombinerade med indoktrinerade troföreställningar om hur vår värld såg ut blev jag längre distancierad ifrån allting levande omkring mig, jag kände mig isolerad, identifierade mig med min kropp och tog mig an egodueller av olika kundskapsförråd mot andra människor, alla gjorde ju så... det var så vi kommunicerade, det är så samhället är uppbyggt.. jag såg bara dueller övrallt jag gick och jag trodde det skulle vara så... så jag hakade på och gjorde likadant..

började morgonen med att smörja in mig i dåliga tankar, den inre dialogen rullade på konstant och jag återupplevde i nuet det förflutna, gamla möten som spelades ut i olika varianter, ändringar, olika slut.. sedan tog jag in framtiden och planerade och fantiserade.. det var en konstant illusion fast jag var i nutid.. men kännde inte av nuet..jag upplevde bara det förflutna, minnen och fantasier om framtiden, planer.. och detta hade smygit sig på mig under en sån lång period så jag hade accepterat detta som ett naturligt varande..

sen kom jag på att jag manipulerade människor och de manipulerade mig.. det var en viktig del av min roll, och av deras roller.. manipulationen hade jag tränat mig stark på. jag var otroligt duktig på det och orineterade mig fram i samhället, bland musiken och konsten med hjälp av mitt skådespeleri.. då jag insåg att det var ren manipulaton, begär, fokus utanför mig självoch ett ständigt sökande efter uppmärksamhet så började jag sakta dö ner till mitt nuvarande jag..

lekfullheten hade jag alltid haft inom mig tackvare konsten och musiken så det var inte svårt att ta fram barnet igen.. det svåra var att behålla modet mot all sarkasm, ironi och hån som kom slungandes mot mig.. det är oftast då vi slutar att älska och leka, det är då vi drar in oss i ägget och höjer garden för vår sårbarhet som blev attackerad av avundsjuka människor..låssa vara något vi inte är.. men deras avundsjuka är ärftligt och de har i sin tur blivit attackerade själva.. giftet måste ut,, fokus är inte i oss själva om vi identifierar oss med våra kroppar, styrs av vårat egojag som formas och är slav under våra känslor..

när hela denna fasad raserades, slutade rida svinet, svalde stoltheten så ändrades allt i mitt liv. det materiella fick ett helt annat värde.. det materiella hade ockuperat mig ifrån att ta i tu med mitt inre, jag hade identifierat mig med det materiella, det materiella, möbler, kläder, inredning, allting i mitt varande var en del av min personlighet som jag hade putsat på i många år och det var en väldigt vacker, och nogrant planerad trolskt och härlig sagostil jag hade skapat, av antika möbler, magnifika tavlor, skulpturer och folkmusik. allt detta raserades då jag enbart kunde se förnekelsen av mig själv, som jag länge innerst inne hade vetat om "eftersom vi har all sanning innom oss" så jag sålde allt, gav bort allt och tog bort allt ur mitt liv.. det krävdes mod och styrka.

det finns många andliga människor som ej har trancenderat sina egon och ändå talar ur det kravlösa och vilkorslösa vilket blir ren hädelse då endast egot vill äga och ställa krav.. men de är perfekta i sitt nuvarande varande eftersom allt har sin tid och vi måste uppleva det ena för att få det andra. jag hamnade själv på en pidestal under min process där egot inte hade trancenderat, jag pratade om allt detta men inte utifrån mina upplevelser, endast ifrån citat och kunnande..
pidestalen sved rätt obehagligt i analen där den smalnade av och jag fick välja mellan att sitta kvar, våndas och äckla mig eller hoppa av och svälja stoltheten.. eftersom jag som alla andra endast kan relatera ifrån mig själv då jag eller vi bedömmer en annan människas varande så känner vi igen oss i andra och inser därmed att man måste uppleva det ena för att kunna få uppleva det andra.. puh..tack för att lotusblommor endast växer ur träsk.. och tack för att allt har sin tid

nu kan jag i detta varande inte bli manipulerad av andra människor, och vill inte heller manipulera andra för att få en bekräftelse som jag inte längre har behov av, så många tror att jag är psykiskt sjuk eller bara fejkar detta varande.. fejkade gjorde jag tidigare.. och då tyckte även jag att de som agerade ur kärlek använde sig av jobbiga dicipliner, tvingade sig och fejkade allt... jag kunde endast relatera utifrån mitt falska skådespel och mitt dåvarande medvetande. och då var allt tungt.

jag synar mitt ego inför vardera handling jag gör och ger inte efter för negativa sinnestämningar, jag sugs inte in i spiralen av tänkandet längre. med förväntningar kommer besvikelse. inga bekräftelsebehov. jag har en skön kontakt med min kropp och älskar mig själv och allt levande runtomkring mig som är en del av mig. min reflektion. min verklighet som jag skapar vardera dag tillsammans med andra, ur den kravlösa och villkorslösa kärleken. healing, andlighet, gud existensen av allt levande, vardera cell har sitt univerum, alla är en del av gud.

vi är alla konstnärer sade en underbar varelse som visade mig kvantfysikfilmen och gav mig min öppning, eftersom vardera människa skapar, åtminstone sin egen verklighet.

jag är inte rädd längre. men jag var tvungen att släppa taget om allt för börja uppleva min sanning. tidigare kunde jag endast citera, förmedla lånad kundskap och vinna kundskapsdueller.. nu upplever jag allt och talar därmed ur mitt hjärta och inte ur mitt kunnande.

vi kan allt vi behöver kunna.. vi ska bara komma ihåg det vi har blivit bortledde ifrån att vara.. meditera, håll hjärtat öppet. läsa med våra hjärtan, släppa för att sedan uppleva om det är sant för vardera människas individuella sanning på sin väg eller inte.

vi möts alla i samma helhet ifrån olika vägar.
ingenting är beständigt, allt är nytt, nytt och nytt.

kärlek och rädsla, två sidor av samma mynt.

frågor?

kärlek bröder och systrar!

Posted on: 2006/2/16 1:59

See User information
Det låter som om du har haft/har en jädra resa. Roligt att få ta del av den.

Posted on: 2006/2/16 9:04

See User information
Ja det där va totalt Klockrent för att använda ett ord!

Mycket kärlek i ditt uppvaknande Tomhet och jag kan relatera till din livs historia, men som tur är så tappade jag aldrig riktigt kontakten med mitt riktiga jag igenom mitt liknande liv. Man kan säga att ja som liten bestämde mej för att uppleva så mycket som möjligt och träffa så mycket olika människor som möjligt för att skaffa mej en uppfattning om vad livet kan tänkas att gå ut på. Det glömde jag aldrig riktigt och kom på att den största resan var klar. Det blev då dax att vänja sej av med alla gifter och destruktiva levnadssätt vilket jag efter ca2års arbete snart är färdig med(man blir väll aldrig riktigt klar men ni förstår nog vad ja menar),som jag sagt i trådar tidigare så har jag käkat xanor dagligen i över 12år och medvetandeuppgraderingen eller känslan att man målat in sej i ett hörn bara ökade år för år så tillslut va det omöjligt att fortsätta rymma med hjälv av piller!. Det va bara att ta tjuren i hornen och börja leva så naturligt som möjligt utan kemikalier

Jag har sakta med säkert gått ifrån 2mg xanor om dagen till 0,25 nu och har en fas kvar.Och det är skrämmande så mycket naturliga kännslor man har ovetande förtryckt med piller.Som barn hade jag ofta drömmar där jag kunde lixom lämna kroppen och flyga omkring vart jag ville,nu vet jag att det handlade om att jag va i kontakt med den kosmiska livsenergin Chi eller nått. Och nu när jag slutat nästan helt med lugnande så har jag fått tillbaka vissa av dom kännslorna igen,(inte ofta men det har hänt)

Det är ingen lek att gå igenom allt det där som kärver mod och styrka som du sa Tomhet, men att få kontroll över sitt liv igenom att förlora kontrollen utan rädsla är nog den ända vägen!.

Jag är helt medveten om hur befängt och udda det här kan låta i vissa folks öron och många tycker nästan att jag är sjukare nu än tidigare samma som för dej Tomhet, Men jag säger till dom att " Om jag inte kan få vara och göra dom saker som för mej känns helt naturliga, och bara bry mej om hur andra tycker man skall vara så kan jag lika gärna käka Xanor livet ut, för då kan jag inte vara annat än levande död

Peace&Love Gött Fölk

Posted on: 2006/2/16 10:56
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
grymling tråd, specielt tomhet som beskriver och skriver grymt bra..

Sedan till min personliga åsikt till Zaakis ogenom tänkta påhopp där han tycker att göra lumpen är samma sak som att spela fotboll, egentligen ville jag inte sänka mig till den här nivån igen men blir ju tvungen för att "kasta lite ved i elden"

iaf, hade du jämnfört det med krig hade jag förstått dig lite, men nu när du säger lumpen som verkligen är en överkurs i människo-programering där du utbildas till att mörda dina medmänniskor efter pyramidstrukturens mörka "natur"..

Sen så vill jag fråga dig Zaaki vad du tycker är så likt med lumpen och fotbollen, förutom att man svettas och skyddar ytor så att säga som jag redan är isatt i.

Jag dessutom väldigt insatt i fotbollens hierarki som leds av fifa som är ett världens mäktigaste och mest inflytelserkaste organ när det kommer till globalicering, mäktigare än Olympiska kommiten så att säga, har man en inblick i dessa organ så ser man verkligheten om hur korrumperad pyramiden i själva verket är..

jag är dessutom en av världens största dator nördar som finns då jag både spelar alla möjliga spel, kollar på film, chattar, tankar, porr surfar och allt annat öändligt skit som datorn ger en chansen att göra, skulle jag inte spela fotboll skulle jag se ut som en snorlobba just nu..

See User information
allt det jag har uppleft och upplever vill jag sprida till allt och alla som är intresserade av sig själva.. och du micro är en del av mig liksom jag är en del av dig, det vet du efter att ha praktiserad buddismen som är en del av din väg. så fort jag märkte att alla människor är jag och jag är dem vilket är huvudperspektivet inom buddismen så upphörde jag att agera ur dualiteten. men jag kan inte kalla mig buddist.. jag kan inte kalla mig sufi, kristen och inte heller yogi etc.. alla dessa sanningar har en del av den ultimata sanningen och jag upplever att jag kommer närmare den för vardera dag som går.. och för de som ignorerar deras andes bankande eller deras inre barns förtryckta gråtande röst får uppleva sin sanning då i döden, det är vi får svar på de frågor vi inte kan finna här.

att bara vara och njuta av allt som kommer i min väg utan att försöka ordna kaos, utan att ha ett visst kunnande om saker och ting, utan att försöka tänka ut och sanning, utan att försöka.. jag kan inte placera mig i ett fack för då blir min verklighet begränsad...eftersom ingenting är beständigt.. att hålla hjärtat öppet oavsett vilka känslor, sinnestämningar, tankar etc som sipprar in så är det sällan mina, det är min omgivnings.. människor jag möter.. eftersom jag jobbar med tatuering så träffar jag dagligen människor och är dem väldigt nära fysiskt, frekvensmässigt, men jag är bara tom och skickar konstant kärlek..

i all denna tomhet så finns ett överflöd av kärlek, denna kärlek växer allteftersom skålen expanderar. jag kan hela mig själv och andra igenom att dra in energi från min omgivning. jag vet inte vad jag är, eller vem jag är .. jag bara är... och allt jag kommer över, olika andliga tekniker eller dicipliner tar jag in och utövar, de som fungerar på engång och är enkla är för mig sanna.. eftersom mitt varande och min sanning är enkel, de som är komplicerade och kräver kundskap och tänkande känns för mig obehagligt och påminner om andligt högmod, eller så kan man inte hoppa till sjätte klass ifrån första utan att gå igenom mellanklasserna... så jag vill sitta ner i universums klassrum och vara tyst.. endast igenom tystnaden kan jag lära mig något..

kram och kärlek!

Posted on: 2006/2/16 20:03

See User information
du är underbar! du har all sanning inom dig och det vet du! vi måste bli starka och hålla hjärtat öppet, vara kaotiska i kaoset, hitta flödet, leka och älska allt som i sitt varande är perfekt. kaos är ordning. jag upplever att jag upplever ännu mer så länge jag skickar allt jag har och inte håller någonting för mig själv. intuitionen blir klar och tydlig. allt tvekande måste bort ur våra kroppar för att vi skall få framgång.. och igenom framgång minskar tvekandet så är det i allt jag gör..

du har rätt blackie.. problemet ligger inte i mig om folk inte låter mig få vara den jag igentligen är, det ligger i deras avundsjuka.. de ser något ärligt, spontant, sårbart i mig som de har förtryckt och blir aoutomatiskt påmind om det, så då slår dom på min sårbarhet vilket igentligen bara är en reflektion utifrån deras inre.. det är så enkelt.. men för att vi ska se enkelheten så måste vi tömma allt skit som tar upp tomheten och okkuperar kärleken att flöda i harmoni med allt levande.

kärlek! the ultimate truth!

Posted on: 2006/2/16 20:20

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper