vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Dr Albert Hofmann är död
Ja men läs då deras egna av-hemligstämplade dokument om MK Ultra.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Som jag redan sagt, CIA experimenterade väldigt mycket med LSD och försökte tillochmed köpa rättigheterna till det. Hofmann själv ville som jag också sagt tidigare att LSD skulle användas som en behandlingsmetod inom psykiatrin. CIA var däremot fria att använda drogen eftersom Hofmann arbetade på ett företag för generiska läkemedel. Detta har jag också påpekat tidigare.
Bluebird kanske heter blåsångare på svenska, det vet jag ingenting om. Kodnamnet byttes förresten 1951 till "Artichoke" och hette alltså bara "Bluebird" under drygt ett år

Ungefär i samma veva som projekt MK-Ultra bytte namn till MK-Search las också försöken med LSD ner och tre år senare förbjöds LSD i USA (ett år tidigare i sverige faktist)
Faktum är att projekt MK-Ultra uppmuntrade de anställda att ta LSD. Under MK-Ultra fanns också "operation teapot" förresten där LSD användes på militärer för att studera panik. Syftet var förmodligen att försöka omvandla LSD till ett kemiskt vapen. Andra roliga saker de gjorde under det projektet var att närma sig ground zero på under 1km under det fortfarande utvecklande karaktäristiska svampmolnet. Utsätta gravida kvinnor för strålning experimenterade dom också med. Detta projekt var hemlighållt fram till 1995, då dom tvingades komma med en offentlig ursäkt. Fångar dom experimenterat med ursäktade dom dock inte.

Försök att granska istället varför LSD förbjöds trots sin potential inom psykiatrin. Ny utverdering kommer dock att påbörjas i schweitz inom en nära framtid.
Dr Hofmanns överordnade lär ha sagt till honom att de önskade att han aldrig upptäckt LSD, mycket pg a de påtryckningar från bl a CIA. Dr Hofmann syntetiserade också psilocybin som sagt och det experimenterade både MK-Ultra och MK-Search med. Kan ju iofs spekuleras i om Dr Hofmann syntetiserade detta bara för att bli av med dom angående LSD. Dr Hofmann experimenterade också med fröna från morning glory och salvia.

Dr Hofmann är för fair use och hans bok "LSD: My problem child" är alltså fri att läsa om det sker ideellt. Herregud, mannen jobbade ju för mänsklighetens bästa

Sluta anklaga var och varannan person som tillförd något för att vara i samröre med både det ena och det andra.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Sandoz jobbar med generiska läkemedel. De åtnjuter inte patentskydd.

Anonym
Om LSD ska motverka schitzofrini och du är förespråkare av drogen är saken för mig klar

D.V.S "Att aldrig mera ta denna drog"

Anonym
Det är 10-12 år sedan jag sist tog LSD. Det ger mig ingenting längra. Mitt psykiska tillstånd bedöms som välmående av experter. Schizofreni var en tanke jag själv hade, men jag klarade ett SCID-II

Anonym
Precis som att man kan jobba åt CIA och sen "sluta" som Tim Osman, hur korkad är du?
CIA säger tom. employment for life.

Idioter.

Anonym
Han har aldrig varit anställd av CIA

Anonym
Ta den i tvåan. Klart som fan att han inte var en amerikansk statstjänsteman utan bara jobbade åt företag de ägde.

Anonym
I schweiziska edsförbundet? schweiz var dessutom neutralt denna tid. Både politiskt och militärt.

Nu är du ute och cyklar igen Al-CIAda.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:

Ta den i tvåan. Klart som fan att han inte var en amerikansk statstjänsteman utan bara jobbade åt företag de ägde.

så vad är isåfall problemet med herr hoffman? =) Han gjorde sitt bästa utefter vad han kunde och visste.

"in order to use your head, you have to get out of your mind" :)

Cannabis fick mig att inse vilken otrolig kreativitet som finns inom oss och hur enkelt det är att skjuta upp den till morgondagen.

LSD fick mig att helt och hållet förlora all rädsla för döden.

Svamp fick mig att verkligen aldrig någonsin tappa min kärlek och
respekt för moder jord. Hon bestämmer, vi är gäster.

Ayahuascha fick mig att inse saker om vår komplexa verklighet som inte går att uttrycka i ord.

Åter igen, konspirationstänket...peka finger åt alla dessa CIA, Illuminati, oh the feeear...vi måste hålla koll på dem för de lever FEAR hela tiden och tror att de måste hålla koll på oss... alltså... helt meningslöst är det, det är kört för dem ändå! men det ser man inte när man är nere i konspirationshålet..

åter igen vill jag uppmana vissa personer på vaken.se att ta av skygglapparna. verkligheten är större än konspirationshålet,...för det är ett hål, det är inte en expanderad verklighet man vaknat upp till, det är ett fult och jobbigt hål man ramlat ner i som man ska känna till så man inte ramlar ner i det igen.

om nu världen skulle vara så fucked up beyond measure... vad är bättre aktivism än att gå åt andra hållet och skapa någonting nytt, något raka motsatsen till vad DE vill? varför ge dem din energi då det är deras enda bränsle?

Edited by Goinghome on 2008/5/2 16:17:45

Anonym
vaken.se representerar en liten del av verkligheten. Som det står i vakens disclaimer att det inte är meningen att man ska stanna kvar här, utan bara hämta den information man behöver för att sedan studera vidare. Ett hjälpmedel när man kört fast.
Jag har iofs valt att stanna här, för jag ser stor potential i många av detta forums användare. Många ämnen kan jag berika med min kunskap, men det finns också andra ämnen där jag har svårt att sätta ord på min filosofi.

Glöm aldrig att världen inte är svart eller vit som en del här gör misstaget att tro. Dessa medlemmar gör misstaget att missa ett helt spektrum av kunskap och rikedom.

Jag understryker att Dr Hofmann aldrig jobbat för CIA, men CIA har varit klart intresserade av Dr Hofmann.
OM han nu hade jobbat åt CIA, så varför låta ett misstag döma ut hela hans kunskap? Jag är den första att erkänna mina misstag, men här det detsamma som att ta självmord på sin trovärdighet. Tänk att jag har hittat denna underbara oas av felfria människor.
Är min trovärdighet noll eftersom jag haft en kort episod av schizoaffektiv sjukdom? Eller är min trovärdighet devalverad eftersom jag fått diagnosen lindrig ADHD? En diagnos de dessutom vill utvärdera vad gäller mig, eftersom de ställer sig allt mer skeptiska till diagnosen de givit mig.
Nu ska jag inte börja prata om min egen person igen, för att det är så avskräckande för somliga här att ta del av andra individers liv. Om Dr Hofmann jobbade för ett företag ägt av CIA och aktivt gått emot denna auktoritets vilja, hade han knappast blivit så befodrad som han blev. Han blev chef för styrelsen över sin avdelning, vilket gav honom betydligt bättre kontroll över sina egna upptäckter.
Förstå att ni bara gör bort er i den här tråden maggot och Al-CIAda och ni visar hur fördomsfulla ni är mot kunskap. maggot har iofs slutat posta i denna tråd, så jag ska inte hacka på honom. Han har ju haft en del fakta klara för sig, men definitivt inte hela bilden. Al-CIAda däremot har ingen aning.
Kan vi komma överens om i denna tråd att Dr Hofmann aldrig verkade för CIA, eller ska du fortsätta sprida disinfo Al-CIAda?
Det finns väldigt mycket fler intressanta saker att diskutera om Dr Albert Hofmann och hans livsverk än att diskutera detta. Dock är CIAs användning av hans substanser intressanta.

Anonym
CIA dumpade däremot ut drogen till hippie-rörelsen där den användes rekreationellt och väldigt felaktigt. Detta besvärade Dr Hofmann makalöst.

Charles Manson har ju visat hur användbar drogen är som mind control, när han fick medlemmar i sin sekt att mörda bl a Sharon Tate för att starta ett raskrig.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper