vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Äter du kött?

See User information
Alla som äter kött har en skyldighet att bli medveten om vad det är man äter och var det kommer ifrån.

Earthlings är en film som visar hur det går till som Standard inom köttindustrin och hur vi som människor är beroende av djuren för våran överlevnad.

Om du äter kött - är det din skyldighet att se denna film:

http://video.google.com/videoplay?docid=5267892283800968462

För det är ens eget ansvar att ta reda på hur saker och ting ligger till.

Efter du har sett den, vill du fortfarande sponsra till att det fortsätter på det här viset?
Det är du som har valet i egna händer, ingen kan göra dom åt dig.
Eller om man inte ser den kan man fortsätta leva i förnekelse och okunskap.

Posted on: 2008/5/4 16:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Äter du kött?
Hemskt äter dock fisk

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Har lyssnat en del på Alan Watt och andra, förutom att djur och fisk inte behandlas såväl så verkar eliten vilja att våran kost skall försämras allt mer.

Om alla blir vegitarianer med tillgång tilll genmanipulerade grödor med mängder av bekämpningsmedel, lightprodukter, fluorerat vatten , chemtrails och så vidare så blir vi kortare-

Medan eliten har egna fält med organiska odlingar av både grödor, nötkreatur och fisk.

Posted on: 2008/5/4 19:03

See User information
"djur och fisk" :P

Posted on: 2008/5/4 19:08
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Bevisar min teori om Lemmings!

Det visar också att det är vi, o man kan inte skylla på någon annan. Förändringen börjar också alltid med en själv, 2 flugor i en smäll då.

Det här är en film som jag tycker är lika viktig som alla konspirationsrullar tillsammans. Många spekulationer blir det med vad som är sant o inte, men i detta fall ere inte så svårt tycker jag. Ett bevis på vår låga intelligens, och på den totala bristen av empati.

Skulle va kul o höra nån försvara den här slakten, nån?

See User information
Ptja, dom flesta kristna menar väll på att slakt mer eller mindre är bra, då djur inte är skapta i guds avbild och inte har en själ? eller ngt...

Skicka ett mail till random person från texas o fråga :D

Posted on: 2008/5/4 22:02

Anonym
Ja dom kristna kan bli lite tokiga ibland!

See User information
Ah, ett angrepp på köttätare. Så enkelt och utan något större krav på egen insats.

Jag förstår bara inte vad detta har med EUs frammarch och lissabonfördraget att göra. Hur fan har ni mage att kalla er vakna ? Vad är det här för flummeriklubb nuförtiden ?

a) Jag är köttätare
b) Jag har vuxit upp på en gård, slaktat och vet var kött kommer ifrån till skillnad från bortklemade stadsungar
c) Jag är starkt kritisk till industrialiseringen av köttproduktionen och den dåliga behandlingen av djuren

Jag är dock klarsynt nog att inte fegt välja att angripa någon specifik livsstil. Jag lägger ribban högre än så och har för avsikt att se EU gå till botten och dra med sig alla förespråkare.

Ut och slåss mot den riktiga fienden. Inget jävla trams - det är vi mot eliten och inget annat.

Posted on: 2008/5/5 6:17

See User information
Icehorn, kan du undvika att bedöma andras vakenhet. Speciellt om du inte läst deras inlägg. Det är ju slaktmetoden som kritiseras inte köttätaren.

Posted on: 2008/5/5 6:21
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:
Det är ju slaktmetoden som kritiseras inte köttätaren.

När jag läste tråden inlägg för inlägg fick jag intrycket att resonemanget gick åt det klassiska hållet. Dock är jag helt på er sida när det gäller metoden som sådan. Det är i sanning vidrigt som det kan gå till.

Posted on: 2008/5/5 6:33

See User information
Låt alla barnen få titta på djurslakthus och djurforskning. Idag tack!

Varför inte göra vansinnet fullt ut! Gör en korv på gris, kaffe, kranvatten, vitt salt, djurmjölk, lösgodis, chips, vitt mjöl, ost, snus, sprit, härdat fett osv - en "Allroundkorv"

De fabriksdjur som vi äter och dricker ur, utsätts för en våldsam förneddring. Kan deras produkterna verkligen höja vårt allmäntillstånd? Känn!

Posted on: 2008/5/5 6:40

Anonym
Låt barnen själva i ung ålder få välja om de vill gosa med kaninen eller slå ihjäl den och äta upp den?

Anonym
Vanliga djur begränsas av omgivningen, det finns alltid flera under, och flera över i, hmm, kastsystemet.

Har man fått för sig att ha rätten att käka upp djur, så får man slakta det själv. Den regeln tror jag räddar 99% av alla djuren.

See User information
Från en fd insider.... hela förfarandet med kött som en del i vår kost är gammal, men kötthanteringen har blivit industriell och kan inte jämföras med slakt på gårdsplan utanför ladugården, älgen i skogen eller haren i snaran...men det börjar bli ont om föda i de djupa Svenska skogarna...så det är tur att dessa fabriker finns eller?

Posted on: 2008/5/5 9:02
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
För att ta något positivt med sig, det är bra att dom finns där nu, så att vi ser vad det leder till, när vi sätter oss o sover framför datorn, i bilen, på bion, i soffan framför Lingo eller Jepardy.

För att förstå att nåt är fel kanske man behöver se det!

Fabrikernas uppkomst är i grund o botten en överlämning av mattillverkningen, o så fort den sker, så får vi tid att skita ner o göra annat, än det vi skall göra från början! Kopplingen mellan det vi äter och oss är inte längre där heller, wierd. Andra får slå ihjäl djuret du äter, nja, banna alla Lemmings! :)

Ja ja, inte så svårt att se hur galet det har blivit! Mer viktigt, ta med sig vetskapen till affären, ta med filmen till affären, då plockar du inte upp baconpaketet, du drömmer heller inte om taco's mm. Dock inte med kött. För det är inte kött längre, det är en del av en mordisk och kall industri, som finns till för att du inte har tid.

See User information
Jag tycker att alla som kör bil ska borra sin egen olja och raffinera den.

Posted on: 2008/5/5 11:28

Anonym
Håller med, 100%!

See User information
Jag tycker dom som äger dom stora bil/motor/olje bolagen skall erkänna att olja inte behövs.

Posted on: 2008/5/5 12:01

See User information
Men det är fortfarande konsumenten som håller igång industrin. Man besegrar den nya världsordningen i små steg. Att inte stödja den oljebaserade bilindustrin är ett sådant steg.

Posted on: 2008/5/5 12:07

See User information
Jo absolut, med tanke på att dom tacklar oss på alla fronter, stora och små, måste vi göra samma sak.

Posted on: 2008/5/5 12:13

See User information
Icehorn:

Jag kritiserar inte köttätare, jag tycker alla har rätt till sin fria vilja.
Men det som jag vill uppmärksamma är att de flesta springer förbi affären lite snabbt efter jobbet och plockar upp några paket med kött utan att reflektera en sekund över vart ifrån och hur det framställs.

Där tycker jag man har ett ansvar att ta reda på det, istället för att tänka som dom säger i filmen; om det skulle vara så hemskt skulle djurrättsföreningen eller regeringen inte tillåta det.

Om man äter kött och inte vill bidra till den här industrin så finns det även alternativ.
Man kan köpa ekologist, vildt eller besöka det lokala slakteriet och se själv hur djuren mår.

Posted on: 2008/5/5 15:16

See User information
SuperSonic, den delen av resonemanget ställer jag mig bakom

Posted on: 2008/5/5 15:35

See User information
Kött... ordet låter som SHIT ; )

www.peta.org för information om fisk....

Kött är ett djurs kropp, finns många anledningar varför man skulle INTE äter det.

Var nyss i Grekland, där tycker folk lätt att VEGANISMEN är hälsosamt, och i Egypten med.

Nästan alla Araber och Persier jag känner eller har känt vet hur häslosamt mitt val är och hur bra detta är för grundvattnet och en renare miljö.

Fast lokallt är bäst.

De flesta i Amerika fatter det med.

Filmen var bra...

Jag odlar eget ofta nu för tiden, och släkta mina grönsaker själv..

Posted on: 2008/5/5 15:46
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Den fria vilja är baserad på ansvar. I går hade jag en väldigt underlig diskussion, med en florist, som försvarade mobiltelefonen, och påstod sig ha rätt till den. Dock inte, jag behöver gå i den dimman av signaler som gör det möjligt för mobben, iomd så har mina rättigheter brutits, och väldigt många andras. Att kräva mobil har ingenting med den fria viljan att göra. Det håller inte hela vägen fram.

Fria vilja har du, så länge du inte skadar någon eller något.

Mixa inte ihop det o låt egot få den fria viljan, den har han inte. Det är människan som har.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper