vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: 911 copycat

See User information
Quote:

zink skrev:

Detta är ett exempel på hur man filtrar information från din sida. Reuter ljuger allid enligt ditt filter.

Så om Reuter kom och intervjuade dig skulle allt i den intervjun som du sagt vara ren lögn eller hur?

Är det denna mening som du tänker på?

"Bra propaganda bygger på verkligheten med vinklas hårt"

Som du läste mellan raderna och zinkade till:

"Bra propaganda bygger INTE på verkligheten OCH vinklas hårt ALLTID"

Skulle vara roligt och veta hur du fantiserade ihop din filteridé zink.

Skulle dom interjuva mig i reuter (vilket inte kommera att hända) så skulle det nog vara till rubriken. "Terrorister har alqaidaceller i svenska skogar".

Posted on: 2008/4/21 16:23
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Uppdatera oss, Zink. Hur gick det med de terrormisstänkta ? Har någon dömts ? Har bevisen offentligjorts ?

Något annat ?

Posted on: 2008/4/21 16:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
herr Zink ?

Vi har ju så mycket 9/11 att tala om..hallåå ??

Posted on: 2008/4/22 10:26

Anonym
Quote:

micro skrev:
Quote:

zink skrev:

Detta är ett exempel på hur man filtrar information från din sida. Reuter ljuger allid enligt ditt filter.

Så om Reuter kom och intervjuade dig skulle allt i den intervjun som du sagt vara ren lögn eller hur?

Är det denna mening som du tänker på?

"Bra propaganda bygger på verkligheten med vinklas hårt"

Som du läste mellan raderna och zinkade till:

"Bra propaganda bygger INTE på verkligheten OCH vinklas hårt ALLTID"

Skulle vara roligt och veta hur du fantiserade ihop din filteridé zink.

Skulle dom interjuva mig i reuter (vilket inte kommera att hända) så skulle det nog vara till rubriken. "Terrorister har alqaidaceller i svenska skogar".

Obegripligt svar.

Var finns facit på verkligheten? Sitter du med den?

Själv sitter jag inte med facit utan värderar all den information som serveras mig för att få en så rättvis bild av världen som det går att få så jag anser därför att man ska värdera varenda rapport från Reuter och inte stämpla allt från dem via ett filter som propaganda.

Det är enligt mig din och andra på detta forum oförmåga att värdera stora delar av massmedia som du och andra förenklar värderingen genom att helt enkelt ta bort vissa nyhetsmedia genom att stämpla den som propaganda. Detta för att förenkla världen och göra den hanterlig.

Det är också därför världen för det mesta bara kan ses ”i det stora hela” för om man filtrerar bort information så försvinner detaljer i bilden och då går de bara att se det från ovan där inga detaljer syns. Denna har bekräftats i flera diskussioner med oss kritiker där vi kommer med detaljer och de som svarar vill se det ”i det stora hela” istället. Som t.ex. vilka anklagelser mot ”Inside” jobbet som finns mot Dick Cheney.

"Inside" jobbet kan bara materialiseras om det finns konkreta anklagelser som kan riktas mot namngiva personer i den regering som fanns 911.

Finns inte det ska inte du och andra anklaga motsidan för att ha för lite bevis om Osama bin Laden inblandning i 911 för det är lika uselt med bevis från 911 truth sidan.

Anonym
Reuter lägger verkligen inte fram alla fakta och även förvrider fakta. Det är tragiskt hur svenska medier citerar TT/Reuters ord för ord. Är inte svenska journalister befogade att skriva om någonting själva?

See User information
Zink, hur gick det med de där påstådda terroristerna i Kina ? Har bevisen lagts fram och de anklagade dömts ?

Quote:
Finns inte det ska inte du och andra anklaga motsidan för att ha för lite bevis om Osama bin Laden inblandning i 911 för det är lika uselt med bevis från 911 truth sidan.

Du lärde dig inte mycket från vår tidigare tråd, eller hur ?

NeoCon: Osama gjorde det
Icehorn: Var är bevisen ?
NeoCon: Vi har uppgifter men de är hemligstämplade p.g.a nationens säkerhet
Icehorn: Inget mer ?
Massmedia: Det var definitivt Osama
Icehorn: Hur vet ni det ?
Massmedia: NeoCon har ju uppgifterna
Icehorn: Ingen får se dom
NeoCon: Men det motbevisar ju inget
Icehorn: Får vi en oberoende utredning om saken ?
NeoCon: Nej
Icehorn: Om vi tjatar i över 400 dagar ?
NeoCon: OK, men vi tillsätter de som kontrollerar alltihop. Vissa av oss kommer inte att frågas ut under ed och viss information förblir hemligstämplad.
Icehorn: Låter lite surt
NeoCon: Vi vet ju redan vem som är skyldig
Massmedia: Osama
NeoCon: Har du inga bevis för att någon annan stod bakom så var det ju helt klart Osama.
Icehorn: Vad säger brottsutredarna ? Det var ju ändå ett brott som begicks.
FBI: Vi har inga säkra bevis som binder Osama till händelserna
NeoCon: Bevisen kommer i sinom tid. Nu drar vi till Afganistan och krigar så kanske vi "hittar" videobevis och annat där.
NeoCon: Visst ja..på något sätt kan vi nog koppla Saddam till det här också

Sover du gott, Zink ?

Posted on: 2008/5/5 21:04

Edited by Icehorn on 2008/5/5 21:24:08

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Reuter lägger verkligen inte fram alla fakta och även förvrider fakta. Det är tragiskt hur svenska medier citerar TT/Reuters ord för ord. Är inte svenska journalister befogade att skriva om någonting själva?

Du har alltså ett filter på Reuters och kan inte värdera deras information.

Har du andra nyhetsbyråer du också filtrerat bort för att din världsuppfattning aldrig stämmer med deras rapportering.

Detta rimma dock illa med att så fort vilket nyhetsbyrå i världen kommer med en nyhet som stämmer med en 911 truth uppfattning då försvinner filtret.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Du har alltså ett filter på Reuters och kan inte värdera deras information.

Har du andra nyhetsbyråer du också filtrerat bort för att din världsuppfattning aldrig stämmer med deras rapportering.

Detta rimma dock illa med att så fort vilket nyhetsbyrå i världen kommer med en nyhet som stämmer med en 911 truth uppfattning då försvinner filtret.
Vad jag säger är att jag inte tar TT/Reuters som en 100% tillförlitlig källa och tar deras 'fakta' med en nypa salt och gärna kollar upp sanningshalten mot andra nyhetssajter. Dessutom publicerar dom inte objektiva nyheter. Har du mycket kunskap om ett ämne lär du se alla felaktigheter i TT/Reuters rapportering jämfört mot andra massmedier.

Varför ska jag lita på ett organ som inte håller sig till sanningen? Att du litar på dom är både uppenbart och sorgligt.
Reuters kanske ska hålla sig till ekonomi!?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tidninga ... ominerande_st.C3.A4llning
http://tt-kritik.blogspot.com/

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Zink, hur gick det med de där påstådda terroristerna i Kina ? Har bevisen lagts fram och de anklagade dömts ?

Quote:

Du lärde dig inte mycket från vår tidigare tråd, eller hur ?

NeoCon: Osama gjorde det
Icehorn: Var är bevisen ?
NeoCon: Vi har uppgifter men de är hemligstämplade p.g.a nationens säkerhet
Icehorn: Inget mer ?
Massmedia: Det var definitivt Osama
Icehorn: Hur vet ni det ?
Massmedia: NeoCon har ju uppgifterna
Icehorn: Ingen får se dom
NeoCon: Men det motbevisar ju inget
Icehorn: Får vi en oberoende utredning om saken ?
NeoCon: Nej
Icehorn: Om vi tjatar i över 400 dagar ?
NeoCon: OK, men vi tillsätter de som kontrollerar alltihop. Vissa av oss kommer inte att frågas ut under ed och viss information förblir hemligstämplad.
Icehorn: Låter lite surt
NeoCon: Vi vet ju redan vem som är skyldig
Massmedia: Osama
NeoCon: Har du inga bevis för att någon annan stod bakom så var det ju helt klart Osama.
Icehorn: Vad säger brottsutredarna ? Det var ju ändå ett brott som begicks.
FBI: Vi har inga säkra bevis som binder Osama till händelserna
NeoCon: Bevisen kommer i sinom tid. Nu drar vi till Afganistan och krigar så kanske vi "hittar" videobevis och annat där.
NeoCon: Visst ja..på något sätt kan vi nog koppla Saddam till det här också

Sover du gott, Zink ?

Det är Khalid Sheikh Mohammed som påstått att Osama bin Laden är inblandad i 911. Är detta obekant för dig?

Sedan efterlyser jag bevisa på ”inside” jobbet från er sida för de presenterade ”i det stora hela” bevisen är sämre än bevisen på att Osama bin Laden var inblandad i 911. Det finns faktiskt ett uttalade från Osama bin Laden att han var inblandad även om ni tror det är fejkat. Ni kan ju ta några fejkat uttalande till att få mer bevis till ”inside” jobbet för det sagobetonade ”inside” jobbet kan desperat behöva lite mer bevis.

Så fram med konkreta ”inside” jobb bevis mot medlemmarna i den regering som fanns 911. Dessa har jag frågat efter i åtskilliga dagar. Om det är 400 dagar låter jag var osagt.

Om dessa bevis inte finns kan du och andra inte klaga på de svaga bevisen att Osama bin Laden var inblandad i 911.

Jag anser att just nu marknadsför vaken.se ”inside” jobbet utan en tillstymmelse av bevis.

Sedan varför i all världen ska jag måsta läsa korkade påstående som "Sover du gott, Zink ?" Vad har det med saken att göra?

I din och andra på detta forums värld verkar det som att ni enligt er religion tror på en massa konstiga saker om oss kritiker som helt saknar verklighetsförankring.

Det är också därför jag inte märker någon skillnad med att diskutera med er och mormoner och Jehova Vittnen. Alla dessa har ungefär samma konstiga syn på deras motståndare och använder ungefär samma kommentera om dem. Ibland är det t.o.m. exakt samma kommentarer jag får från er och Jehova Vitten och mormoner. Jag hävdar att de inte är en tillfällighet att detta inträffar utan att ni tillika med mormoner och Jehovas Vittnen måste bevisa saker som aldrig har hänt och därför får ni samma syn på världen och på kritiker till era uppfattningar.

See User information
Du är helt otrolig, Zink.

Quote:
Om dessa bevis inte finns kan du och andra inte klaga på de svaga bevisen att Osama bin Laden var inblandad i 911.

Du erkänner att de så kallade bevisen är svaga. Utöver detta vet vi att de inte ens duger som bevis utan är rena spekulationer och påståenden under tortyr. Kom igen, Zink. Hur vågar du påstå att bevisbördan då ligger på mig och andra ?

Vad i helvete är det som blockerar hjärnan på dig ??

Skicka ett mail till icehorn@gmail.com så ska vi ta personlig kontakt. Nu vill jag fan veta vem du är och hur du resonerar.

Posted on: 2008/5/6 11:29

Anonym
Jösses zink. I hur många trådar ska jag behöva påpeka för dig att Osama bin Laden är en syndabock? Han offrades t om av sin egen familj. Jag tror inte ens det var mot hans egen vilja. Både Usama och hans övriga familj har haft ett intimt samröre med USA.

Aldrig hört talas om "Mutt and Jeff" (efter "Storklas och Lillklas" i originaltitel) eller "joint questioning"? Även känt som "Good cop, bad cop" Ett psykologiskt spel för att förhöra, men även att manipulera. Det skapar sympati med den som har den snälla rollen.

Att förlita sig på massmedia ger en ganska partisk bild. En nyhetskälla som uppfriskande nog erkänner detta är http://www.NewsWithViews.com/

Media idag ger väldigt sällan en bakgrundsbild till konflikter och liknande, vilket är ett måste för att kunna förstå. Psykologi är också väldigt viktigt. Förlitar du dig enbart på media är du bara en nickdocka.

Du är som Achmed - The Dead Terrorist http://www.youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go

See User information
Quote:

zink skrev:
[quote]
I din och andra på detta forums värld verkar det som att ni enligt er religion tror på en massa konstiga saker om oss kritiker som helt saknar verklighetsförankring.

Inse DIN prägling ifrån ANDRA.Speciell din religösa och politiska dito

Posted on: 2008/5/6 12:08

See User information
Quote:

zink skrev:
Jag hade bara väntat på när någon skulle göra som de 19 kaparna 911 men landet där där de höll på hända, Kina, blev en överraskning.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=750209

Okej.. På vilket sätt ska jag bemöta det här menar du.
Du skriver "kolla ett attentatsförsök mot kina" och sen länkar du till nyhetssidor om attentatsförsöket..
Jag kan inte mer än säga. Ja, har man sett, det har du rätt i..

Vart vill du komma?

Posted on: 2008/5/8 21:53
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

Anonym
Quote:

paskharen skrev:
Quote:

zink skrev:
Jag hade bara väntat på när någon skulle göra som de 19 kaparna 911 men landet där där de höll på hända, Kina, blev en överraskning.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=750209

Okej.. På vilket sätt ska jag bemöta det här menar du.
Du skriver "kolla ett attentatsförsök mot kina" och sen länkar du till nyhetssidor om attentatsförsöket..
Jag kan inte mer än säga. Ja, har man sett, det har du rätt i..

Vart vill du komma?

Det var en test att se om man kunde acceptera nyheten på detta forum eller att förnekandet av nyheten skulle dominera i svaren.

Det senare blev resultatet.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper