Vakencorner
|
Microsoft MSN har bannat youtube-länkar!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Uppsnappat från ett annat forum:
"Än en gång har Microsoft använt sin makt mot andra konkurrerande företag. Använder du messenger-protokollet (med Live Messenger, MSN Messenger, Miranda IM osv) så är du nu drabbad av Microsofts fascistfasoner. Vill du länka till en video du hittat på Youtube? Synd, för det går inte längre via MSN, meddelanden innehållandes youtube-adresser kommer nämligen aldrig fram. "Varför då?" undrar du säkert och svaret på denna fråga är enkelt: MSN Video. Microsofts egna onlinevideotjänst som givetvis vill äta marknadsandelar. Att erbjuda bättre tjänster än konkurrenterna är ju dock inte Microsofts stil, utan censur är ju mycket enklare. Nu är det helt klart dags att bojkotta Microsoft, som allt mer förstör PC-miljön. Vista är ett stort fiasko, Live för PC - att betala för onlinespel via PC är ett skämt och censur är helt enkelt oacceptabelt. Nu när det knappt kommer några PC-spel längre finns det inte mycket som håller mig kvar vid Windowsplattformen. Jag kan ju trots allt emulera mina PC-spel i Linux. Jag byter härmed till Linux, Microsofts motsats. Gör det du också, för bara tillsammans kan vi göra Linux (och andra messengerprotokoll än MSN) mainstream! http://www.playstation-3.se/forum/t8109.html http://www.istartedsomething.com/2008 ... ger-blocks-wwwyoutubecom/
Posted on: 2008/5/10 16:44
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Microsoft MSN har bannat youtube-länkar!
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Om ni vill kunna modifiera eran messenger som ni vill, ta bort reklam fönster, tillåta youtube länkar och istortsett allt annat så kan ni tanka hem A-patch. Det är ett litet program som bygger om messenger som man själv vill ha det, jag har använt den och det fungerar kanon!
http://apatch.org/ |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Byt till Linux, svinbra! Jag har kört det fulltid i 5 år snart!
Ubuntu är enkelt och bra!
Posted on: 2008/5/11 15:13
|
|||
|
Bring on the apocalypse...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kör Ubuntu också. Funkar skit bra för mig. Spelar inga spel dock men den mjukvaran jag måste ha windows för funkar fint att köra i en virtuell maskin.
Att byta till linux löser inte problem med msn cencuren. Det som däremot löser problemet e om folk inte vore så jävla kåta på m$ msn clienten utan kunde köra någon annan som har stöd för kryptering. Då är du säkrare från tjuvlyssnare och inget kommer bli cencurerat.
Posted on: 2008/5/11 18:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Exakt hur dum och konspiratorisk kan man bli ?!?
Posted on: 2008/5/12 7:49
|
|||
|
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jaså, det är nu en konspirationsteori att microsofts beteenden har fått dom inte bara i flera federala domstolar och EU kommisionen. Nää, det är bara konspirationsteoriner.
Jag slår vad om att du är en sån där idiot som tror på konspirationsteorin att 19 blattar ifrån en grotta i afghanistan blåser hela NORAD och flyger runt i halva USA. Ta ett cessna plan och flyg emot USA och skit i att svara i radion, tar det då 10 eller 15 minuter innan du får en AMRAAM i käften? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Och vilket samband har det med MSN felet (som för övrigt nu är rättat av Microsoft) ? Quote:
Tror de flesta som läser dina inlägg ser vem som är idioten...
Posted on: 2008/5/12 10:22
|
|||
|
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Heh, det var något nytt. Har du lärt dig det ifrån din hanterare eller? (naturligtvis ingen förklaring om hur de 19 blattarna i sin Batman grotta i Afghanistan lyckades med 9/11, dra åt helvete, jag är trött på att lyssna på lögner och bullshit, brinn i helvete)
Edited by HURENSOHN on 2008/5/12 11:05:13
Edited by HURENSOHN on 2008/5/12 11:09:18 Edited by HURENSOHN on 2008/5/12 11:11:18 |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Vad har jag lärt mig och framför allt från vem ?! Vad är en "hanterare" ? Quote:
Blattar, Batman ? Quote:
Är ateist. Quote:
Läs en bok. Quote:
Fortfarande ateist.
Posted on: 2008/5/13 11:30
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login