vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

vakna i malmö/lund

See User information
Sitter här i mitt malmöitiska studentrum och funderar på hur många fler "vakna" det finns här i trakterna och om det inte börjar bli dags att träffas och se vilka resurser vi har till vårt förfogande i infokriget.

Jag har till exempel fått erbjudande från min skola att få lite tid i TV Malmö, något jag gärna utnyttjar, men jag kunde behöva lite hjälp med att lägga upp ett kort inslag.
Det finns säkert massor med andra resurser som sitter och väntar på att utnyttjas, t-shirt tryckning, gratis kopiering, kontaktnätverk osv. Om alla bara funderar på vad de kan erbjuda från sitt perspektiv kan vi säkert göra oss hörda trots det öronbedövande mediabruset.

En början kanske vore en "sound of" från sydvästskåningarna här inne, så kan vi ju ta det därifrån, om folk är intresserade.

Om nån har lust att ses och ta en kaffe ska jag besöka piratpartiets anti-FRA-fika imorgon (20/5, 17:00-19:00) på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Posted on: 2008/5/19 10:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: vakna i malmö/lund

See User information
Bra där! Mer nätverkande.

Posted on: 2008/5/19 11:40
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
paranoidanders skrev:
Sitter här i mitt malmöitiska studentrum och funderar på hur många fler "vakna" det finns här i trakterna och om det inte börjar bli dags att träffas och se vilka resurser vi har till vårt förfogande i infokriget.

Finns en handfull, jag är som alltid på en träff. Imorn är det ett litet spektakel, maila mig så kan jag avslöja lite mer.

Jag har till exempel fått erbjudande från min skola att få lite tid i TV Malmö, något jag gärna utnyttjar, men jag kunde behöva lite hjälp med att lägga upp ett kort inslag.

Det finns det många som kan hjälpa till med, vet du vad det är du vill snacka om?

Det finns säkert massor med andra resurser som sitter och väntar på att utnyttjas, t-shirt tryckning, gratis kopiering, kontaktnätverk osv. Om alla bara funderar på vad de kan erbjuda från sitt perspektiv kan vi säkert göra oss hörda trots det öronbedövande mediabruset.

Jo verkligen, vi kör ju rätt hårt på DIY stickers, void och jag. Men även flygblad o skivor skickas ut, jobbar vi tillsammans kan vi få mycket gjort på kort tid.

En början kanske vore en "sound of" från sydvästskåningarna här inne, så kan vi ju ta det därifrån, om folk är intresserade.

Sound off? En skiva menar du?

Om nån har lust att ses och ta en kaffe ska jag besöka piratpartiets anti-FRA-fika imorgon (20/5, 17:00-19:00) på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Låter skoj, men som sagt händer det större saker imorn, men bor du i malmö och jag i lund skall det väll inte vara något spektakel att ses någon dag :)

Posted on: 2008/5/19 11:42
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Det vore kanske en idé med en tråd för var och en av de större orterna, så att folk kan höras om infospridning mm i sin trakt på ett smidigt sätt.

Posted on: 2008/5/19 11:42

See User information
Skulle man kanske styra upp en ny forum sektion? Lokal aktivism eller liknande?
Vore faktiskt skoj, den sissta tiden har det känns rätt slött med vakenträffar här i skåneland.

Även kul att se vem man bor nära och vem som är sugen på att goja ihop lite stuff.

Posted on: 2008/5/19 11:46

See User information
Jag tänkte snacka om framför allt 11 sept, övervakningssamhälle, kriget mot terror och sambandet mellan de tre.

Har inte sett några stickers eller liknande, men allt jag har satt upp har ju åkt ner illa kvickt så det är väl inte så konstigt.

Lite otydlig med "sound of" kanske, jag menar att de som vill kan säga hej, så att vi vet vilka/hur många vi är i trakten.

Jag skickar iväg ett mejl.

Posted on: 2008/5/19 11:49

See User information
Jo, det är iof nästan uteslutande i lund jag sätter upp saker, men någon gök pillar flitigt ner alla mina stickers..
Så jag var rolig nog att sätta upp "det går snabbare för mig att sätta upp än för er att plocka ner" stickers. heheh.

Ah, då hajar jag, jag vet en del folk i både malmö o lund som är i farten. Varav många är sugna på att träffas ngn helg, lära känna varandra, sancka lite skit (möjligen lite seriösa saker också :P) och dricka någon öl eller sju.

Gött gör det :)

Posted on: 2008/5/19 11:53

See User information
Fett vitsigt =)

Ja, det var nått sånt jag tänkte mig. Träffas under lösa former, kanske med några öl i folkets park eller nått liknande.

Posted on: 2008/5/19 12:00

See User information
Jo, givetvis beroende på vädret sitter vi ute eller inne. Det behöver ju inte heller vara något stort spektakel, jag tycker det är kul att bara träffas några stycken och diskutera osv. Jag är mer eller mindre alltid ledig, så om du får lusst är det bara att peta till mig så är jag säkert på! :)

Posted on: 2008/5/19 12:05

See User information
Det vore schysst att styra upp lite parkhäng till helgen, om vädret tillåter som sagt. Annars kan man ju ta nån trevlig krog eller nått.

Posted on: 2008/5/19 12:12

See User information
Jo absolut, jag har fixat en bandare också, så givetvis ska vi parka, om vädret blir lite bättre då :)

Posted on: 2008/5/19 12:15

See User information
Hanger garna med nagon gang, ar tillbaka i Malmo i mitten av Juli och kommer att stanna dar ett tag.

Posted on: 2008/5/19 16:32

See User information
Toppen toppen, peta till oss då!
Vi får se till att sluta lata oss och köra lite mer aktivism/träffar här nere med.

Posted on: 2008/5/19 17:32

See User information
Det verkar som om det blir "skapligt" väder till helgen. Blir det något så är jag säkert på. Malmö hade varit ett bra alternativ för mig.

Posted on: 2008/5/22 19:06
* By opening oneself to truth, one will know when reality is spoken *

See User information
Stadsparken i lund äger malmös parkar fem gånger om! så är det, så är det, men som du säger så verkar vädret bli najs, idag var det tex mycket fint väder.

Posted on: 2008/5/22 20:41

See User information
Ja, jag tycker definitivt vi styr upp lite ölförtäring i malmös folkets park imorgon. Jag och ett litet gäng har redan bestämt att ses där på eftermiddan, runt tre, halv fyra nånting. Alla som har tid och lust borde infinna sig! Jag kommer har stort hår och en röd christianiatröja, så ni hittar säkert mig ganska lätt.

Posted on: 2008/5/23 19:17

See User information
Synd att ingen kunde/ville komma till folkets park i lördags, men vi får väl kanske försöka ha lite bättre framförhållning nästa gång. Vädret var ju inte det bästa heller.
Ska vi satsa på infoutdelning 11:e Juni? Kanske en öl/fika nån gång innan dess, för att lägga upp en plan.

Jag kommer, som förra veckan, befinna mig på gustav adolfs torg imorgon mellan 17 och 19 för att tillsammans med piratpartiet manifestera mot FRA-förslaget. Det bjuds på kaffe och bullar, kom och häng. De har faktiskt ett par "vakna" medlemmar upptäckte jag sist. Hoppas att jag ser några av er där.

Posted on: 2008/5/26 15:15

See User information
Var dessväre uppbokad i lördas, men jag träffas gärna någon annan gång. den 11 tex låter som ett superbt förslag. Men någon ölning i park borde man kunna styra upp innan, heh. Jag lär sitta där till helgen, om vädret tillåter.

Posted on: 2008/5/26 17:05

See User information
Var tvungen att jobba i lördags. 11:e låter bra.

Posted on: 2008/5/28 11:53
* By opening oneself to truth, one will know when reality is spoken *

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper