vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Bensinpriset höjs till 27 kr litern?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2482228.ab
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2074407

Vad oväntat. Bensinpriset ska succesivt höjas för att få bukt med "koldioxidproblemet". Vid år 2020 beräknas priset ligga på minst 27 kr litern. Märkligt att de inte tar med eventuell utveckling av miljöbilar i beräkningen. Tänk att regeringen alltid har sin patentlösning på alla problem. Höj skatterna.

Tycker dessutom att år 2020 är ett nyckelår för framtida planering. Någon som har en vision om hur världen ser ut 2020? Någon som vågar visionera lite förresten? Själv vete tusan om jag vill spekulera öppet om det.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Bensinpriset höjs till 27 kr litern?

See User information
Tror att många städer och länder i väst kommer att vara väldigt likt singapore. Olika statliga myndigheter kan raida ditt hus för kollektivets bästa. Här kan när som helst den statliga miljö myndigheten raida ditt hem för att leta efter stilla stående vatten. Anledningen är för att myggorna lägger ägg där och med myggor kommer dengu feber eller vad det heter.
Det är också otrloligt höga böter för nästan allting.
Allt handlar om att arbeta och tjäna pengar här.
Det ända som finns att göra e att gå i shopping malls.
Väldigt låg brottslighet.
Terroist porr överallt i tunnelbanan.
Statlig reklam om att dom försöker göra dig säker.
Alla snutar e undercover.
Undercover snutar kör taxi och kan inte hitta någonstans.
Ingen yttrandefrihet.
Bloggare fängslas.
Media skriver bara bra saker om regeringen.
1 parti stat.
Listan kan göras lång

Det känns som det här är testing ground for NWO
Babylon^2

Posted on: 2008/5/16 12:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
En rent privat reflektion från mig, helt utan källa osv...
Det regeringen säger sig sträva efter med minskade utsläpp osv borde väl bättre lösas med ransonering istället för höjd straffskatt?
Jag säger inte att jag välkomnar ransonering, men det vore mer logiskt. Eller finns det någon straffskatt som faktist fungerat i längden?

See User information
Chockerande! Men bästa sättet att stå emot är att inte köpa nån bensin i största mån det går. Ta bussen/tåget, cykla och gå istället, så minskar man deras vinster, både staten och terroroljebolagen.

2020 kommer att vara 1984

Posted on: 2008/5/16 12:32
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
gick lite offtopic tänkte på 2020 sorry. Det verkar ju som man vill dra in rörelsefriheten. Men våra kära paralementariker som kommmer genomför det här så handlar det nog om 2 olika vinster.
1. Dra in mer pengar till statskassan. Samma sak med skatter på sprit o tobak osv. Jag skulle verkligen vilja vet om rökare verkligen är en förlust eftersom dom oftast dör tidagare än icke röker så dom inte hinner plocka ut all pension.
2. Visa att man är trendig och går på linje med EU och globalisering.

Vi har lixom redan en CO2 skatt och det konstiga med den e ju att det egentligen är CO som beskattas. CO blir CO2 i atmosfären. Om jag förstått allt rätt

Posted on: 2008/5/16 12:33

Anonym
äähh vad ni är tråkiga kan ni BARA se domedagsscnarios??

"If you are not a part of the solution, you are part of the problem."

Snack om bensinpris på 30kr/liter kan få svensson att börja tänka i andra banor, själv försöka ta ansvar för sin energiförsörjning och som vi alla vet, självförsörjning = FRIHET.

Det är ett MIND VIRUS att bara tänka konspiratoriska möjligheter... det är lite mer komplext än så... det sker otroligt mycket positiva saker, hela tiden, nya fantastiska innovationer, tekniker, insikter, möjligheter...

...................................................

FREE ENERGY PROOF OF CONCEPT:

http://www.projectcamelot.org/magnetic_motor.html

Inte ens zzzzinks kan skjuta ner det här klippet...

Se så, hem med er nu och bygg free energy stuff. :D

See User information
Bra att vi har en så bra husse som kan ta hand om oss och se till att vi gör rätt

Posted on: 2008/5/16 12:48

Anonym
du VILL att allt ska gå åt helvete, eller hur?

Anonym
Denna tråd är också intressant i sammanhanget: http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=10595&forum=1

"Den som spar, han har" skulle man kunna säga.

För att förtydliga mig... Först höjs priset på olja i ett försök att göra det svårare för nuvarande stora oljeleverantörer att leverera olja. Att ta över några leverantörer är ju också eftertraktat. Detta för att bli dominerande för oljeförsörjningen. Oljekarteller är inget nytt, men här vill man ha en enda storkartell.
...men suck... Detta har jag som vanligt ingen källa för.

See User information
Oljeindustrin är helt igenom ond. Jag vill inte ha nån bil för att slippa stödja dom. Synd bara att bussen går på bensin.... Antar att tåget och apostlahästarna är det bästa allternativet om nu inte tågen går på fossilel.

Håller med ovanstående vi måste försöka se ljust på framtiden annars kommer vi inte orka någonting.

Posted on: 2008/5/16 13:14
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

Anonym
seriöst, att allt styrs av en liten liten liten elit kan INGEN av er BEVISA. Men ni älskar att TRO att det är så. Konspirationsreligionen...

Verkligheten ser mer ut som att det är ett ANTAL grupper som slåss om makten i världen...precis som på vilken nivå som helst i världen, högst upp eller på dagis...

Konspirationsreligionen förser en med små men effektiva skygglappar.

What if no one really is in control? (på nivån som innefattar MÄNNISKOR, tar inte upp aliens här och nu)

För...at the end of the day... så sitter vi alla i samma båt, elit som patrask och vi behöver bokstavligt talat varandra för att klara oss ur det här. eliten har resurserna, vi har manfolket.

punkt.

OBLIGATORISK LÄSNING:

"Handbook for a new paradigm"

tankas hem gratis på: http://www.nohoax.com/

Edited by Goinghome on 2008/5/16 14:18:48
Edited by Goinghome on 2008/5/16 14:22:09

Anonym
Nej, det kommer bara vara en tillfällighet att det blir så dyrt år 2020 och att dom säger att dom ska göra det på sina bilderbergermöten är bara en konspirationsteori.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Nej, det kommer bara vara en tillfällighet att det blir så dyrt år 2020 och att dom säger att dom ska göra det på sina bilderbergermöten är bara en konspirationsteori.

Det är väl klart att det inte är en tillfällighet, det är väl klart att på bilderbergermötena och i OPEC pratar dom ihop sig.

Men det betyder väl för fan inte att dom är eniga eller representerar hela världens maktpelare.

Du begränsar dig själv och vad du kan bli Al-CIAda.

Anonym

[Edit:]
Och skulle för många köra med HHO eller "Browns gas" ifrån lite el, vatten och bakpulver så kommer bensinen kosta 227 kronor litern.

Det är inte tänkt att vanligt folk ska kunna ha råd att bo någon annanstans än ett modernt Singapore med kameror och Darth Vader poliser överallt. Snart förbjuder de väl cyklar eftersom folk andas för mycket då.

http://ezinearticles.com/?HHO-Gas-Car ... o-Burn-On-Water&id=952112

See User information
Jag tror verkligen inte att det är en liten enig klick eller ett strre sällskap som t.ex bildeberg som bestämmer allt. DEt finns många olika faktioner. Men när det t.ex kommer till co2 och global warming så har det blivit så att väldigt många parter tjänar på att stor satsa på gw. Specielt i sin reklam, pr och marknadsföring. Jag har själv jobbat på en stor byrå och jag vet hur mycket bullshit det är med allt som har med global warming och grejer att göra. Kreatörerna vill gärna dra upp det för att dom vill vinna reklam priser dom sen kan runka framför. Kunderna vill alltid försöka dölja deras dåliga sidor genom att säja att dom är bra med doubble think.

exempel

Ät smör , bli smal.
Var säker, kör en bil.
Var co2 neutral, skicka paket med bud till andra sidan jorden.
osv

All dessa artiklar vi ser i tidningar om hur man ska vara klimatsmart osv är rakt av press releaser.
Det här är väldigt synd för nu är folk mer villiga att göra något för miljön än någonsin tidigare men dom håller på att bli mättade av all bullshit.
Om CO2 ligger bakom klimatförändringar är upp till vetenskapsmen att diskutera(alltså inte al gore).

Posted on: 2008/5/16 16:02

Anonym
De har redan gjort det, konstaterade att tempraturen steg på Neptunus måne Triton (google it) men även resten av solsystemet och det berodde på att den stora lampan i solsystemet la in en högre växel. Detta kan man läsa på NASAs hemsida men aldrig i hor-tidningar som aftonbladet och expressen.

Visst är det kul att man behöver två kablar till en behållare av vatten och bakpulver för att få HHO som man leder in till förgasaren så man kan spara på saker som kostar 14 spänn litern men borde kosta 6 öre litern.

Fri marknad, jo, med Alfons Åberg och Kalle Anka.

See User information
är det inte lite konstigt att alla sorters karteller är förbjudna, utom när det gäller olja då är det typ lag att alla ska ta lika mycke betalt....tänk om vi arbetare kunde göra likadant...vilken arbetare i världen du än väljer...ex en snickare kostar 200 kronor timmen.

Tänk när en liter vatten kostar 27 kronor...

Posted on: 2008/5/20 18:16

See User information
Co2 är nödvändigt i syreskapande processen. För övrigt har lilla Sverige minimal inverkan på miljön. Det är resten av världen som är ansvariga för miljö förstöringen. År 2020 är mänskligheten utplånad.

Posted on: 2008/5/30 16:46

See User information
jo, men planeten kommer blomstra långt efter att vi är borta...så vad vann vi och vad förlorade vi?

Kanske går bättre nästa gång planeten exprimenterar med intelligent liv, vi kanske är planetens skynet : )

Posted on: 2008/5/30 21:17

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper