vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Re: Oseriöst community Lunarstorm.se gör reklam för Vaken.se

See User information
Hej
Vill uppmärksamma er här på Vaken.se att det framförs oseriös reklam från en användare som (förhoppningsvis) ej är ansvarig för vaken.se. Detta i och med att denne spammar folks gästböcker med länk till eran site. Många har reagerat på detta och skickat tillbaka svar till denne användare där de påpekar att han förstör vaken.se's rykte. Vill vaken.se fortsätta vara en seriös site anser jag att ni som är ansvariga talar med Lunarstorms ledning om detta och åtgärdar problemet.

användaren som spammar är:
N_W_O

Från Tyresö i Stockholms län
MSN: efekto@msn.com

Ett urval av inlägg som skickats till honom på grund av hans spammande:
"du borde ta och slå upp ordet spam innan du gör dina utlägg. jag har inget emot sidan du visade. vad jag är emot är är allt j*vla postande av reklam och så kallade "inbjudningar". jag känner inte dig och har inte bett dig om någon länk. slutsnackat! "

"så som du gör reklam för din sida så tappar man ju totalt respekten för den. snälla... posta inga mer inlägg till mig. du får ändå inte ut nått mer av det. gå o reta upp någon annan istället. du verkar gilla det "

Detta har killen skrivit till mig då jag påpekade att han inte borde spamma folks gästböcker då det är ett oseriöst sätt att göra reklam för siten:
N_W_O P31 från Tyresö i Stockholms län

"de inge reklam.. ingen tjänar pengar.. http://www.vaken.se vakna din dåre! "

"lucifer.. du vittvättar bara satanism för dom riktigt onda sådana.."

"hörru det är inte min sida din tröga svart svart rockare! "

Killen har verkligen inte kollat upp någonting innan han anklagar mig för att vara satanist, svart svart rockare (vafan e en svart svart rockare.....svartrockare har jag dock hört talas om även om jag inte klassas som sådan) och fler saker men de inlägg har jag tagit bort. Därför antar jag att ni här på vaken.se är tillräckligt vakna för att inte skicka sådana här inlägg eller framföra så oseriös reklam som spamming innebär.

Så denna killen har jag totalt tappat respekten för och hade jag inte kollat in eran sida hade jag totalt ignorerat den tack vare N_W_O 's reklam för sidan. Fixa till det är mitt tips.

Posted on: 2006/2/21 22:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym

Han läser säkert ditt inlägg här.

Vi får ta han i örat och ta en diskussion om detta.

Hoppas ni blir nyfikna på Vaken och 911 t e x , idag finns tillräckligt med bevis för att den officella versionen kan kastas på soptippen.

mvh so88

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Oseriös reklam för Vaken.se på communityt Lunarstorm.se

See User information
så efekto jobbar på att sprida "sanningen" på lunar...=)
som att lära blinda att cyckla..men lycka till!!!

vad gör någon från vaken på lunar?? då omringar mig man ju sig frivilligt av idioter..

Posted on: 2006/2/21 22:53

See User information
Ja, det finns människor som intresserat sig för siten så några med annat än sågspån i skallen finns det på siten. Men är det inte bara lättare att försöka fixa någon form av reklambanner än att någon dum jävel härifrån går omkring och spammar på Lunar?

Känns väldigt oseriöst att han vid påpekning om hans spammande kallar en för diverse saker man inte tror på eller har med att göra. Snubben har kanske fått en eller två till siten men kanske 100 att tro att siten inte är något att ha eftersom den bedriver sådan reklam.

Människor som denna efetko (eller vad han nu kallar sig) hör nog inte hem på denna site då ni verkar ha något innanför pannbenet.

Hade killen t.ex. startat ett ämne på lunars forum och förklarat vad siten handlar om på ett mera seriöst sätt än "Det är dags att vakna (något om förslöade hjärnor), vaken.se, Vakna!"(är inte 100% säker på hur han skrivit det då jag tog bort det meddelandet) spammat till många användare under en-två dagar tror jag ni fått flera träffar. Men det är vad jag tror.

Det är inte bara idioter på det stället vet ni...(även om jag med mina klantiga stavfel och halvtaskiga meningsbyggnad verkar vara en)

Posted on: 2006/2/21 23:14

Anonym

oj då vad jobbigt det blev..

de va länge sen jag känt mig så här utpekad, synd att det bara var på internet hade varit roligare i verkligheten..

LOL..

aja, jag kanske träffade för många ömma punkter på en gång eller nåt..

det var inte meningen att döda dig direkt med ord och så men det är kul å ha dig här i iaf..

Anonym
HAhhaha.. det va länge sen jag fick skratta mig till sömns så här..

gonatt på er alla haters!

See User information
vart någonstans "dödar du honom med ord"? det verkar mer som verbalt självmord med uttryck som "din tröga svart svart rockare"..vad det nu innebär..

vad får du ut av att sprida vaken på lunar? är det inte bättre att folk inser att dom saknar något och hittar hit..man kan inte trycka på folk sin uppfattning, det gör det hela bara svårare..och jag tror inte någon av oss vill att vaken drar till sig lunar anhängare och allt vad det innebär..

Posted on: 2006/2/22 7:59

Anonym
Jag har blivit tillsagd av vänner när jag varit för påstridig.
Min närmaste vän sade bl.a: "Du kan inte påtvinga andra din välvilja". Försöker tänka på det ganska ofta då jag vet att jag kan bli framfusig när jag vill bevisa en poäng eller få andra att tänka om.

Bra formulerat Zaaki: "som att lära blinda att cyckla".

Dvs, alla måste på något sätt själva komma till insikt (och vilka delar som är rätt för just dem). Inget fel i att göra reklam för www.vaken.se och sina åsikter men vi ska göra det smart och snyggt, tycker jag iaf.

Kram till er alla.

See User information
Quote:

eFeKTO skrev:

oj då vad jobbigt det blev..

de va länge sen jag känt mig så här utpekad, synd att det bara var på internet hade varit roligare i verkligheten..

LOL..

aja, jag kanske träffade för många ömma punkter på en gång eller nåt..

det var inte meningen att döda dig direkt med ord och så men det är kul å ha dig här i iaf..

"döda mig med ord".....haha, såhär roligt har inte jag haft på länge.

En snubbe som inte vet definitionen på spam, kallar mig för saker jag inte är eller tror på och inte har en aning om vem jag är eller vad jag står för säger sig ha dödat mig med ord.

Det här slår det mesta.....

Och att sedan påstå att han träffat några ömma punkter? Du får nog tänka om lite. För denna sidas skapare borde vara fly förbannad på dig eftersom du med ditt tilltag hjälper till att förstöra en hemsidas rykte och anseende. Jag skiter i vem du är och vad du håller på med men förstör inte för andra, det är bara onödigt.

Edit: Laptophelvetets tangentbord börjar gå åt skogen, blev lite missar här o där.

Posted on: 2006/2/22 10:05

Anonym
ja ja, oj oj oj.. jätte-bebis, bara så du vet så kommer jag inte ge upp så där enkelt..

Quote:

Jonas_E skrev:

Killen har verkligen inte kollat upp någonting innan han anklagar mig för att vara satanist, svart svart rockare (vafan e en svart svart rockare.....svartrockare har jag dock hört talas om även om jag inte klassas som sådan) och fler saker men de inlägg har jag tagit bort. Därför antar jag att ni här på vaken.se är tillräckligt vakna för att inte skicka sådana här inlägg eller framföra så oseriös reklam som spamming innebär.

Så denna killen har jag totalt tappat respekten för och hade jag inte kollat in eran sida hade jag totalt ignorerat den tack vare N_W_O 's reklam för sidan. Fixa till det är mitt tips.

tycker inte om att vara personlig med du tvingar mig att ta till försvar här.

här är dina balla fakta på lunarstorm till att börja med..

Furcifer p20

Personlighet:Filosofisk
Politik:Min ensak
Intressen:Djur
Boende:Med mina fiskar
Civilstatus:Öppen för förslag
Klädstil:"Svarta kläder"
Favoritmat:Det mamma lagar
Lyssnar på:"Heavy Metal"
Hårfärg:Mörkbrun

så mina påståenden jag skrev till dig var inte tagna ur luften direkt, sedan till dig som person...

Resized Image

du är en jätte bebis som påstår att jag spämmar överhuvudtaget då spam är reklam för produkter eller annat lurendräjeri och brukar oftast skickas ut många ggr till en och samma person!!
Jag skickade endast ett inlägg till dig och du började genast å grina men nu är du ändå här och verkar uppskatta sidan..

Så sluta böla och nu kanske du kan skriva något intresantare i din "Lunarstormdagbok" än texten Vilse, jag tror att jag är vilse..

jag tyckte synd om dig då och gör det fortfarande.. så sluta försöka svart måla mig din svart målade jättebebis!

ps: min så kallade spam har fått många tack på lunar, kolla in min gästbok, du är den första jätte bebisen jag stött på så här långt..

See User information
Du skulle göra alla en tjänst om du slutade sprida sidan på sidor som lunarstorm, du märker ju själv vad det ställer till med..så avregistrera dig på lunar nu och ät lite oxfilè..

Posted on: 2006/2/22 12:35

Anonym
oxfile är ganska gott faktist, dock blir det bara max någon gång i veckan.
Som sagt om jag har spammat där så har jag gjort så åtminstone i ett halvår eller så, dessutom är våran skapare här mkt medveten om min så kallade "spamming" då jag känner honom personligen.

sen så har jag fått många tack på Lunar för min sk. "spam" och det känns ganska långsökt att svälja att man gör oseriös reklam för en så pass seriös sida som denna..

men om ni vil tro på alla saker och ord folk säger så varsågoda.

See User information
Okej, ni verkar vara ett tight gäng då någon moderator har ändrat min titel på ämnet. Tack för att man försöker uppmärksamma saker som jag och flera av mina vänner reagerat på.

Spam = ett meddelande som skickas till större antal människor som inte bett om det. Detta är den definition jag har på det, det behöver inte handla om kommersiella produkter. Sen kan man vrida det till sin egen version.

Många inlägg på din lunar består av "eh, va?" och liknande då dessa människor inte bett om dina inlägg. Men de kanske du ignorerar.

Nu skiter jag i hur fasen du ens bedömer mig, om jag gillar svart, får jag inte göra det utan att vara "svart svart rockare"? Eller Satanist? Satanist-delen förstår jag absolut inte var du fått det ifrån....Furcifer betyder inte Lucifer om det är det du antagit. För det är det du gör, du antar att bara för att jag lyssnar på hårdrock, klär mig i svart och kallar mig för något som innehåller "cifer" på slutet så är jag en hemsk satanist som gillar mysko ritualer.

Inskränkta människa. Furcifer är artnamnet för en fisk som jag har i ett akvarium. Är ni intresserade är hela namnet Cyathopharynx furcifer. Men nä, "bor med mina fiskar" brydde du visst inte dig om att kolla upp? Nu skiter jag i alla personangrepp denna "debatt" har lett till.

Min poäng är: Jag vill upplysa vaken.se om att jag inte är intresserad av spam. Vill jag ha koll på sån't här (vilket jag har sedan länge) söker jag min fakta själv. Vill jag debattera dessa ämnen hade jag förr eller senare hittat till erat forum. Eftersom efekto sade att han inte ägde siten ville jag upplysa sitens ledning om att han spred reklam på detta vis.

Är det saktionerat av ledningen, okej, då är det väl inga problem för siten att den upplevs som oseriös vid första intrycket(första intrycket i mitt fall är ett spam-meddelande i min gästbok). Nu när jag hittat till siten tycker jag här finns en del vettiga människor och en hel del bra och informativt innehåll. Men första intrycket betyder mycket...ge gärna ett mera seriöst intryck.

Tack för mig, nu stänger vi denna debatten

Posted on: 2006/2/22 22:55

Anonym
ok låt mig bara sammanfatta det hela..

Jag bjuder in dig till vaken.se genom att "spamma" i din så privata gästbok på Lunarstorm, du ifråga sätter mitt inlägg kallar det spamm.

försvarar då självklart mitt "spammande" med att det inte är något kommersiellt eller så och du struntar fullkomligt i mina ord..

Nu Så är du medlem här trots mitt oserösa "spammande" och börjar din karriär här med att kasta räjält med skit på mig personligen..

Så innan du stänger någon debatt till här inne kan du åtminstone börja med att göra rätt för dig och be om Ursäkt för ditt beteende och sedan tacka för den Oseriösa reklamen som trots allt fick dig hit.

sen så får vi se efter om livets domare skonar dig..

See User information

"Jag är själv numera övertygad att det här med kött ätande bara är djupt programerat i oss genom media och samhälle "att det är ett måste att äta likdelar från djur"..

det är inte svårt att avstå en vecka eller två för att känna efter själva och smaka på sanningen personligen, för det är ganska svårt att prata om något man inte har en aning om..

inte diskuterar man heller intergration med sverige demokraterna, lixom man pratar om att avstå från kött med någon som adrig velat avstå..

det säger sig självt.."

jag fick uppfattningen av att du var vegetarian..

oavsett vad ge fan i lunar och lunar ger fan i oss, det tror jag alla håller med om...

CASE CLOSED

Posted on: 2006/2/23 22:32

Anonym
Lung, Lung. Ta det lungt pojkar. Detta kommer säkert lösa sig.
Låt inte negativ energi ta över här. Då tappar vi focus.

Jag står vid min åsikt om att
"du kan inte tvinga på andra din välvilja" så reklam för vaken.se
bör göras på ett smart och kanske ganska snällt sätt.

Jag fördömmer inget agerande här utan önskar bara att vi tar det lite lugnare och coolare.

Avsätt ett par minuter för Mr G.Busey och en liten filmsnutt som alla säkert kommer må bra och bli glada av.

http://www.sacredcow.com/allnew/index ... multimedia_video_everyone

Efter att ha följt hans filmkarriär under min uppväxt och
sett honom som helt _vild_ i Filip Hammars och Fredrik Wikingssons program gör denna korta filmsekvens med G.Busey och A.Jones mig oerhört glad och hoppfull för vår framtid både gemensamt och på ett individuellt plan.

See User information
Haha, det här har ju varit roligt att gå igenom. Spam eller inte, men ditt svar på när jag kallar det spam så skriver du "vakna din dåre"...i min värld är dåre ett skällsord och sagt i en överlägsen ton av dig.

Men skit samma, jag tänker inte ursäkta att jag ville upplysa vakens ledning om på det sätt du gjorde reklam på som var huvudsaken av mitt inlägg. Resten av de personpåhopp som du genomförde var sorgliga och onödiga.

Men jag ursäktar för att jag inte skötte detta via mail till site-admin vilket jag menade från början, problemet var att jag inte hittade den. Då hade kanske denna debatt och smutskastning inte genomförts och jag fått reda på att din reklam var sanktionerad.

Nu i efterhand tackar jag för att du skickade länken, men jag står fortfarande för att vi båda kunde ha skött detta smidigare.

peace out...

Posted on: 2006/2/24 9:59

Anonym
Moget, starkt samt modigt av dig att iaf tacka för spammet nu här i efterhand...
jag är tyvärr en oerhört provocerande i mitt sätt och kan ursäkta mig för person på hoppen som nog var lite onödigt många men samtidigt helt nödvändiga för att försvara min sak.

Hoppas du får en upplysande tid framför dig här hos oss med mycket lycka framöver.

nu börjar det iaf dra ihop sig för den här gången.

Anonym
Ville Bara sätta punkt för den här tråden med ett litet citat ur våran Aktivist meny..

eAktivism:
Sprid information om www.vaken.se till vänner och bekanta, i forum och gästböcker. Varje person som vaknar är viktig.

som Sagt du är en Modig individ Jonas som jag anser borde Kanalisera sin kraft till att bli lite mer kreativ istället för att försöka vara så destruktiv som du nyss försökt vara i denna tråd..

låt inte dom mörka krafterna vägleda dig..
må kraften vara med dig,

Anonym
Detta säger jag till alla (eFekTO lyssnar hoppas jag) som gör reklam för www.vaken.se.

Om reklamen för vaken.se inte kan göras smakfullt, försiktigt och med ödmjukhet samt respekt för andra åsikter är det absout ingen idé att göra reklam eller informera.

Detta är min enbart personliga åsikt som användare av det här forumet och aktiv i spridandet av www.vaken.se och ex. Loose Change. Tack.

Anonym
Quote:

void skrev:
Detta säger jag till alla (eFekTO lyssnar hoppas jag) som gör reklam för www.vaken.se.

Om reklamen för vaken.se inte kan göras smakfullt, försiktigt och med ödmjukhet samt respekt för andra åsikter är det absout ingen idé att göra reklam eller informera.

Detta är min enbart personliga åsikt som användare av det här forumet och aktiv i spridandet av www.vaken.se och ex. Loose Change. Tack.

Smaken är ju som baken har ju alla hört, men jag anser som person att konspirationen sträcker sig lång bortom 9-11 som ni alla andra gärna hänger upp er på och kan tyvärr inte vara mindre provocativ än jag tyvärr är..

jag accepterar era åsikter och så men ni får gärna repektera mina..

See User information
Tjabba, alla "Kultur- revolutionärer" - 2006 är ju faktum "kultur-revolutionärs-året, hö, hö - om vi vill alltså!
Ni minns väl allad en där sk . Salomska visheten - som man fick lära sig i grund-skolan, i alla fall jag som levde i mitten på förra århundradet - Hö, hö...
Och jag skulle önska att jag hade en baby att kapa i två delar - så jag kunde ge er varsin halva och undrar just vem av er som skulle protestera först - det gäller ju att vara sas "ödmjuk - vad f-n detta nu betyder1 hö, hö...

Jg har nu faktiskt läst allt och jag tycker nog att allt fick nog ett bra slut... Hö, hö...

samt: plus: (Grymlingen)

Posted on: 2006/2/27 21:43
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Äntligen hittade admin denna tråd och skall kommentera.

Vaken.se är ett community som inte är toppstyrt så det är upp till alla hur vi vill agera utåt.

Jag personelen tycket att det är ok att gå ut med spam för vaken.se i olika form, men man bör självklart göra detta på ett sätt som inte får negativa konsevanser.

"Är det dags att vakna?"

Kansle är bättre än.

"Vakna ditt dummhuvud!"

Sen så tycker jag att man skall hålla ned all pajkastning. Det spelar ingen roll om man blir attackerad, vänd andra kinden till och respektera den andres fustration.

I detta fall så har efekto inte riktigt hållt sig till vad jag anser vara forumreglerna. Bland annat kallar du lunarkillen för skällsord mm. Det spelar ingen roll om lunar killen var dum eller liknande.

Posted on: 2006/2/28 12:29

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper