Vakencorner
|
Re: Filmat jetplan utan en strimma bakom
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Sådana överflygningar har vi här ner också, så vi har faktiskt material att jämföra med...på denna webbkamera såg jag här omdagen ett lååååångt streck förra veckan http://www.webbkameror.se/webbkameror/vildmarksdata/index.php så ni är inte förskonade i norrland
Posted on: 2008/6/9 16:56
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kan det vara så enkelt kanske, att just detta plan inte var en chem-sprayer zink??? Eller du kanske inte tänkte på det. Eller så var det en chem-sprayer som (Avsiktligt inte sprayade) för att förvilla och så misstro mot sådana som är övertygade om att det som sker i skyn inte kan vara bra för varken miljö eller människa. Tack/Shilton
Posted on: 2008/6/9 17:12
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Detta var en helt förväntat kommentar för de som tror på chemtrials måste ju gripa vartenda halmstrå för få de att finnas. Att myndigheter storskaligt skulle försöka via flygplan på flera tusen meters höjd påverka befolkning är så otroligt dåligt taktik då de är via drickvatten dels mycket enklare och dels skulle det också gå till dem som man ville påverka. Så chemtrials är hur man än man vrider och vänder på det en ren myt och varför de som tror på dem aldrig tänker på dess svårigheter och aldrig tänker på allt annat som borde vara enklare är en stor gåta för mig. Så här är en lista jag medan jag skrev svaret kom på som är mycket enklare: 1. Via snöröjningsfordon 2. Via alla fordon som sopar gator 3. Via brevbäraren 4. Via reklamutdelarna Alla enklare och mer selektiva metoder än att via jetströmmar få chemtrails att pricka dem man har tänkt sig. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag skrev inte att de ALDRIG förekommer utan att de är SÄLLSYNTA så förklara varför de är SÄLLSYNTA. En förklaring som hela svenska folket kan anse rimlig vill jag ha. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Förmodligen för att där mest människor bor(dvs storstadregionerna).Där har man koncentrerat trafiken.Sen så vet jag inte vad du tror att dom sprayar för något.Min uppfattning är ju att dom ingår först och främst i väderkontrollprogrammet.Sen så finns ju indikationer på att det också kombineras med spridning av hitills okända substanser.Vad man vet är att det innehåller barium,titanium,aluminium,polymerer,mycoplasma (frysta blodkroppar av tvivelaktigt ursprung)
Posted on: 2008/6/9 21:16
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Min egen uppfattning om att det skulle vara som du skriver/påstår är att det är något som gör större nytta över tätbefolkade områden, alltså riktat mot befolkningcentran....godtar svenska folket det svaret tror du?
Posted on: 2008/6/9 21:32
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det var ingen bra förklaring. Det är så ovanligt med era mytiska chemtrials som i verkligheten är kondens från jetbränsleförbränningen i Norrland så att när vi var barn så la vi märke till dem och påpekade dem för varandra. Det finns alltså ett tydligt klimatberoende mellan hur vanliga kondenstrimmorna är och detta kan varken du eller någon annan som tror på chemtrials förklara på ett vettigt sätt eller hur? Vad är det för ämnen i dess mytiska chemtrials som påverkar alla som tror på dem? Psykosomatisk påverkan? Och ta och förklara varför man använder en så osäker metod som chemtrials. Som slutkläm visade Discoverys ”Best evidence” att jetmotorer inte fungera bra om man blandar ut jetbränslet med de som chemtrialstroende antar finns in utsläppen. Man gjorde alltså en blandning med det som man påstås finnas i chemtrails och sedan fick en laboratoriejetmorot köras på det och den gick inget vidare så att jetmotor kan släppa ut annat än det från jetbränsle är en ren myt och har ingen förankring i verkligheten. Vi har dock religionsfrihet i Sverige så det är fritt fram att tro på chemtrials även om jag ser att många mår dåligt av den tron så den är inte att rekommendera. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vem har sagt att kemikalierna skulle vara i bränslet på jet-planen? Discovery gör ju så ibland - alltså förvanskar tillvägagångssättet... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag håller med wowbagger.Vem har påstått att chem-blandningen kommer ifrån motorerna överhuvudtaget.Jag har sett bilder på dessa plan med stora sprejaggregat på vingarna.En del har också aggregat monterade på stjärtpartiet.jag har även haft mailkontakt med smhi om detta fenomen.Där säger man att en sk contrail varar imellan 1-10min beroende på höjd och väderförhållanden.Det vi pratar om här finns ju kvar på himmlen i flera timmar,och breder även ut sej till en vit mjölkdimma.När jag påpekade detta för smhi så visste han tyvärr inte vad det kunde vara.
Posted on: 2008/6/10 11:28
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
SMHI känner mycket väl till fenomenet. En bekant till mig har jobbat med detta projekt under flera månader.
Dom kanske inte har någon logisk lösning på det dock, eftersom chemtrails inte faller under begreppet logiskt tydligen. Men dom känner som sagt till detta. Deras 'lösning' var helt enkelt att klassificera de strimmor som ligger kvar som vanliga cirrus... http://www.smhi.se/content/1/c6/03/15 ... ttatchments/s19_nov07.pdf "Om kondensationsstrimmor, som bildas bakom flygplan, upplöses ganska snabbt, så ska de inte räknas in i den totala molnigheten. Men om de ligger kvar ska de räknas in, och klassificeras då vanligtvis som cirrus. Beroende på utseendet kan de sedan delas in i olika arter. Om det är fina tunna strimmor kallas de lämpligen cirrus fibratus och om de är täta cirrus spissatus. Ibland kan det bildas tornliknande utväxter på kondensationsstrimmorna och en lämplig beteckning blir då cirrus castellanus (eller möjligen cirrocumulus i något fall). Enstaka gånger kan kondensationsstrimmorna flyta ut i ett så homogent lager att cirrostratus kan vara en alternativ klassificering i stället för cirrus." Det lustiga med detta är att samma Lars-Olof Möller från helsingborg som ställer frågan till SMHI är sedan tidigt 90-tal deras väderrapportör i helsingborg. För mig verkar det lite konstigt att någon 'i huset' ställer frågor på ett officiellt sätt... Helt klart iallafall är att dessa fenomen är någonting nytt, eftersom en man som sysslat med väder i hela sitt vuxna liv plötsligt börjar fråga om det.
Edited by Wowbagger on 2008/6/10 12:33:30
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vad är chemtrails enligt er?
VAD innehåller de som är skadligt? Vilka plan släpper ut detta? Är allt som syns bakom planen chemtrails eller finns kondenstrimmor också? Varför har myndigheterna valt denna osäkra och krångliga metod? Ta och svara på alla frågor då de INTE enlig mig är några som helst mystiska frågor om man tror på chemtrails. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kan bara säga vad jag tror i detta ämne. Finns de som är betydligt duktigare på detta här på forumet än mig.Quote:
1. En ingrediens man måste tillsätta för att kunna köra HAARP. 2. En del av en kemisk förening. En kemisk tillsats man 'besprutar' jorden med som i sig blir relativt ofarligt, men om den blandas blir det dödligt eller skadligt. En gissning är att t ex vissa tillsatser i maten är en annan del i denna förening och vacciner en tredje del och kanske dricksvattnet en femte del. Ju fler delar, desto svårare att påvisa källan. Quote:
Quote:
![]() Quote:
Quote:
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
ok..anta att vi egentligen har oändligt liv nu när vi har mat osv osv, men iochmed besprutningen så lever vi i cirka 80 år nu eller nåt sånt.
Var en kul tanke : ) kroppen byter ju ut varenda liten del under en femårs period, så visst vore det enkelt att kunna leva bra mycke längre än 80 år, men platsbristen skulle ju bli enorm på planeten...
Posted on: 2008/6/11 14:53
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Duktig fåntratt Zink, nu kan du hitta en övning som inte har gått live och blivit ett terror attentat.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Då jag är utbildad kemist så blir detta bara klassat som rena gissningar. Hur låga halter kan man analysera idag? Jo 1 ppt, en triljarddel. Används för att analysera det mycket giftiga dioxinet i vår omgivning. Om chemtrails verkligen fanns skulle ni kunna läsa om halterna som fanns i dem på fler kemisidor. Det är kort sagt omöjligt att mixtra med saker som chemtrails idag utan att de skulle upptäckas av flera analysinstrument som myndigheterna inte har någon som helst kontroll över. I Discoverys ”Best evidence” om Chemtrails försökte man just visa det. Hur bra analysinstrumenten är på att upptäcka främmande ämnen i olika miljöer. Quote:
Så går det när man gissar. Magnesuim och dess föreningar är bland de minst giftiga för oss människor för magnesium är ett av jordens vanligaste ämnen så vi har helt enkelt måst anpassa oss efter det. Faktum är att magnesium är viktigt för oss istället: http://www.halsosidorna.se/Magnesium.htm Quote:
Ojdå. Finns det sådana plan? Quote:
Hur vet man då vad som är vad? Quote:
[/quote] Så myndigheterna vill bespruta sig själva för på den höjden som chemtrials påstås vara så sprider det sig på ett helt oförutsebart sätt runt jorden. Är kaosteorierna helt obekant för dem som tror på chemtrials? Enligt kaosteorierna kan en fjärils flaxande i Indien orsaka ett lågtryck i Sverige. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det stämmer inte. Hjärnceller och delar av ögat byta aldrig ut. Då medellivslängden har ökat under flera hundra år alltså från före flyplanen fanns så kan man inte tolka det som annat än att om chemtrails finns är de bra för människan. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bäste mentale fjortis med lågt IQ. Dig kommer jag aldrig mer att svara. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Quote:
Är chemtrails något som behövs för att kunna använda HAARP måste det ju inte vara giftigt... Eller? Det finns ju dom som påstår att chemtrails innehåller barium och det är inte så nyttigt. Märk väl att jag delade upp redan från början att chemtrails kunde vara åtminstone två saker, där den ena inte behöver vara ett gift. Vem vet, kanske det kan vara ett tredje alternativ också att de besprutar oss med någonting nyttigt. Quote:
![]() Quote:
Quote:
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Moln i Helium ett flygplan kostar 15.000 skr per dag:Läst det i dag...
http://reklam.feber.se/tag/Logo
Posted on: 2008/6/12 17:03
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du låter upphetsad Zink, har du tagit dina zoloft och sobril eller sket du i det? ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bra då vet jag har jag har rätt på den punkten så ingen annan heller visar sig var expert på chemtails på detta forum. Chemtrials i den tappning som de som tror på chemtrials finns inte såp att ni som på detta forumn är ängliga för att andas jkan anda s ut . Quote:
Bariumsulfat används som kontrastvätska vid röntgen och är helt ogifigt för oss människor. Så vilken bariumförening är det frågan om? Att det skulle vara rent barium är osannolikt så barium är mycket reaktivt allså reagerar lätt med andra ämnen. HAARP har ingen som helst effekt på jordens klimat. De som tror på den har inte kollat vad annat ger för världen som t.ex. solen, lågtryck, stormar och vulkanutbrott alla dessa ligger skyhögt över de HAARP skickar ut även i med deras utbygga antenner. HAARPs in effekten är 10 miljoner watt (10^7) och ut effekten 3,6 miljoner watt. Solens stålning över hela Sverige som är ungefär 56 miljarder watt vilket är 15555 går mer är de HAARP skickar ut. Även på natten har jordens vädersystem enn effekt som gör HAARP sändareffekt till en droppe i havet. Sedan ser jag att moln inte är många personers starka sida utan man tolkar moln efter den tro man har så tror man på HAARP så orsakar HAARP molnen tror man på chemtrials så är de chemtrails som orsakar molnen det tror man på UFO är de UFO som orsakar molnen o.s.v. men det är bara moln i olika former så ta och lär er moln först innan ni lägger andra tolkningar i dem. Quote:
Hur ofta flyger de planen jämfört med trafikflyget? Quote:
Bra då kan jag säga att chemtrails inte finns i den omfattning som de som tror på myten chemtrails tror. Det är väl inte så illa att folk på vaken hittar på sina teorier med hjälp av okunskap. Det finns kunskap så Teslas idéer om strålning kan ni strunta i. Han ruinerade sig när han försökte distribuera el trådlöst så därför är de flesta av hans idéer bara på papperet och inte testade. Men på detta forum räcker det så de otestade idéerna fungerar vilket är tvärs emot mänsklighetens erfarenheter. Quote:
Man måste om det ska komma ned in några verksamma koncentrationer släppa ut enorma mängder som från ett vulkanutbrott. Så ju större spridning desto högre koncentrationer behövs. Du kan jämföra de med en rökare i rummet och en rökare 10 mil bort. I det andra fallet kan rök komma förbi dig men i så små koncentrationer att de inte har någon som helst betydelse. Testas aldrig idéer på vaken genom att jämföra med andra liknade saker? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Låt mig påpeka att trådlös el redan finns: http://www.idg.se/2.1085/1.99345 Du försvarade tidigare Einstein trots att han bara kommit med teorier (som förövrigt är debunkade) Quote:
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login