vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vad PETA har gjort kan VI oxå GÖRA. Aktivist tips!!!

See User information
http://www.peta.org/actioncenter/AAactguide1.asp

Substitute "animal rights" with 911 truth or NWO exposure whatever:

What Is PETA?

People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) is an animal rights group founded on the belief that animals are not ours to use for food, clothing, experimentation or entertainment. Since 1980, PETA has grown from a handful of volunteers to an international organization with more than 1,800,000 members and supporters.

Grassroots work is essential to the success of the animal rights movement, and PETA is committed to helping activists around the world organize to protect animal rights

Vi kan oxå göra detta.

Om viljan finns.VILJAN

Posted on: 2008/6/14 20:05
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad PETA har gjort kan VI oxå GÖRA. Aktivist tips!!!

See User information
Eller, vi kan hålla oss till en diskussionsforum.. ; )

Posted on: 2008/6/15 9:57
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Om alla gör något så resulterar det till mycket mer gjort än att några få arbetar skiten ur sig.

Ut med oss och gör något. Tag någon gång och bombadera villaområden med informationsblad i deras lådor, dela ut information där "massorna" befinner sig.

T.ex studera 11 september lite mer i skarvarna för att lättare kunna argumentera med skeptiker eller tipsa folk som är intresserade med intressehöjande information, samt allt baserat på 11 september när den officiella versionen inte går ihop. När väl det intresset är väckt kan man nämna lite som Bilderbergsmötet och att de som är på möterna inte säger utåt om vad som diskuterats i detalj.

Folk attackerar inte med kniv och gaffel. De tittar bara konstigt på för att sedan troligen shoppa vidare och leva i massmediedrömmen. Om folk bara har kommit i kontakt med informationen så om något stort sker längre fram så kanske en klocka, röd lampa, eller vad deras varningssignal är, börjar påpeka att något inte stämmer.

Kör på för vi vet att vi har rätt! (...för vi stöds ej av stora kontrollerade organisationer. :) )

See User information
skillnaden mellan vaken och peta är ju att vaken är en fristående organisation, medans peta är illuminaternas dockor.

Men givetvis måste vi ut mer, bygga nätverk och slutligen kasta ut makteliten och slå oss fria.

Köpte David Ickes nya för någon dagsen, heh, och den skall ju handla om hur man slår sig fri.

Posted on: 2008/6/15 18:44
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Peta illuminater? Förklara för en ovetande :)

När det gäller djurrätt är det enda man behöver en bultsax

Posted on: 2008/6/15 19:21
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Quote:

emil322 skrev:
skillnaden mellan vaken och peta är ju att vaken är en fristående organisation, medans peta är illuminaternas dockor.

Men givetvis måste vi ut mer, bygga nätverk och slutligen kasta ut makteliten och slå oss fria.

Köpte David Ickes nya för någon dagsen, heh, och den skall ju handla om hur man slår sig fri.

Tack att du svarade!
DETTA är precis vad problemmet är här på vaken!

Det spelar ingen roll om det är McDonald's eller Microsoft eller någon annan framgångsrik org...

DETTA ÄR MALLET OCH TEKNIKER SOM GÄLLER

Vaken är Micro's baby dude ; ) Punkt Slut. INTE fristående.

DU däremot är fristående som jag.

Jag visar du en vägg ut från fängelse som ICKE säger och DU kritiserar mig för att göra det!

The irony here is ENORMOUS!!!

Våran medmänniskor som levar i en falsk verklighets bild, Matrix - Stylee måste vakna!

Din resonamang är:

KÖP något.

How CRASS of you my friend, THINK about it a bit ; )

Posted on: 2008/6/15 19:36
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Jag har inte kritiserat dig, jag har kritiserat peta. Jag har hållit med dig.
Att betala pengar och stödja en författare man gillar och håller med tycker jag inte är så direkt dåligt.

Posted on: 2008/6/16 12:21

See User information
Peta styrs ju av en elit sura kärringar som totalt motsätter sig det dom egentligen förespråkar.
Frihet är egentligen ett fängelse. Typiskt illuminater att göra det.

Sen att säga att djur ska ha samma rättigheter som människor? Är inte det bara väldans korkat?

Posted on: 2008/6/16 12:23

Anonym
Jag tror mark menar att det handlar om tekniken som peta använder. Den är tydligen framgångsrik. Diskussionen handlar inte om om vad peta står för, det är ointressant och beside the point.

Mark menar att mallarna, tekniknerna, arbetsmetoderna som PETA använder sig av är något vi kan lära av när vi ska försöka växa och få aktivismen att fungera framgångsrikt. Själv är jag inte insatt i vad som just gjort dem framgångsrika. Mark, kan du sammanfatta det vi behöver lära oss från dem?

See User information
Jojo, jag förstod det också. sa ju att jag höll med, men tyckte det var relevant att påpeka att peta är assholes.

Posted on: 2008/6/16 12:34

See User information
Ok, jag förklara lite.

Har varit voluntär med Peta flera år och VET att de är effektiva att SPRIDA information, aktioner som väka intressen från media = The Message gets out.

Jag vill inte tala om andra org, bara de jag har DIREKT erfärenhet från.

Jag vet inte om Ingrid Newkirk mer än att hon "kändes" lite konstigt, och att vissa "aktivister " var lite människo-fientligt.

Många var reasonable, och jobbade och voluntär med människo-rätts org oxå.

De säger inte att djur har SAMMA rättigheter, att vi MÅSTE respektera att de lider och att vi inte har rätt att ta deras liv.
Att de få leva i fred. Ett djurs rättigheter ser väldigt annorlunda ut än våran (för det mesta), och jag ändå misstänker att det finns något illuminati backom org, fill me in, I am curious.

BACK TO THE TOPIC:

Vaken som Org behöver SYNNAS.
Behöver MEDIA coverage så att folk besöka hemmsidan, som förhoppningsvis kommer att ser lite annarlunda ut snart.

DE "vanliga" folk i sveriege behöva ser och träffa människor som Djurens Rätt göra, sociala, snälla och ser PROFESSIONELL ut.

Peta vill att ALLA aktivister som jobba hel tid blir arresterades åtminstone EN gång. Bryta mot civil lag osv.

Att stå för vad man säger och att visa detta.
Utan våld.

De ÖVAR mötet med polis, myndighet osv, vad man ska säger till median (talespersson, 10 second sound bite så att mass median kan inte twist their words) att vara loud and proud, glad och roliga.

Att vi samla pengar och dela ANSVAR.

Allt finns på länkerna och är ett bra mall tills någon har ett bättre förslag.

We are running out of time, we SHOULD have been at the level we are at 3 years ago, but we are not.

Either we delegate responsibility and keep checks on each other, reminders and communication or we will fail.

The net may be shut down anytime.

We need to be seen on campuses ALLWAYS, saturate them till we get complaints.

We need to confront those responsible, like We are Change, and have several film cameras.

We can do like them.

Ask them, they will help.

Capice? ; )

Posted on: 2008/6/16 15:25
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

Sen att säga att djur ska ha samma rättigheter som människor? Är inte det bara väldans korkat?

nja jag personligen tycker vi alla, människan och djuren har samma rättighet att leva. Tycker det är omoraliskt att äta kött, dock anser jag att det är upp till var och en att göra som de vill, kan inte tvinga någon.

Kan tänka mej att peta är suspkta, blir alltid misstänksam mot stora organisationer

Posted on: 2008/6/16 23:12
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Quote:

nja jag personligen tycker vi alla, människan och djuren har samma rättighet att leva. Tycker det är omoraliskt att äta kött, dock anser jag att det är upp till var och en att göra som de vill, kan inte tvinga någon.

Kan tänka mej att peta är suspkta, blir alltid misstänksam mot stora organisationer

Att alla har samma rättigheter till att leva är inte det samma som att alla har samma rättigheter.
Jag tycker också det är omoraliskt att äta kött och tycker absolut inte man skall göra det.

Peta är mycket suspekta, speciellt för att dom själva använder djur produkter dom förbjuder för att "jag skall kunna leva vidare och rädda mer djur"... Moralen är hög nere på fasicternas högborg

Posted on: 2008/6/17 8:06

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper