vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

THE YEAR THE INTERNET ENDS 2012

See User information

Posted on: 2008/6/2 8:55
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: THE YEAR THE INTERNET ENDS 2012

See User information
Mycket intressant. Sprid informationen till alla du känner och alla du inte känner också. Detta måste komma ut till allmänheten. Dela ut flygblad och sätt upp lappar på stan.

Posted on: 2008/6/2 10:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Stämmer detta är det sjukt.
Ett enkelt sätt att göra sig av med folks källor till alternativ information.

Får bli brevduva i framtiden :(

Posted on: 2008/6/2 19:23

See User information
Såg klippet, tyckte att de gav en hel bra information på aktivism. Negativ information leder ofta till att man blir passiv och känner hopplöshet.

Kontakta er isp och fraga dem var de star, skicka mail till riksdagen och upplys dem. Skattebetalarna har val statt for en hel del av landets infrastruktur, inklusive fiberoptik och sa vidare.

Posted on: 2008/6/2 19:28

See User information
Alex Jones talar om denna information. Mycket intressant med mer information.

http://youtube.com/watch?v=ZZd4Vwjy7A8&feature=related

Posted on: 2008/6/16 19:56

See User information
Lyfter och skickar med två väldokumenterade artiklar från prisonplanet om denna välplanerade nedstängning av internet för att kunna införa internet2.0 med mer kontroll och för att kunna minska på all den kritiska informationen som läcker ut...

Corporations Plan To Pull Plug On The Free Internet
http://www.prisonplanet.com/articles/june2008/061208_pull_plug.htm

Secret Plan To Kill Internet By 2012 Leaked?
http://prisonplanet.com/articles/june2008/061108_kill_internet.htm

Posted on: 2008/6/16 21:20
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Hmm, utan internet så skulle man känna sej bra jävla handikappad.Vi kanske skulle ta och fundera lita på alternativa vägar?

Posted on: 2008/6/16 21:25

See User information
Såg att den första Alex Jones-länken inte funkade längre så jag flikar in min playlist där Alex snackar om internet2 som mitt första inlägg här och säger samtidigt: Greetings earthlings
http://www.youtube.com/watch?v=35YfSt ... 56C00F&index=0&playnext=1

Förresten. Har precis sagt upp mitt adsl-bredband för att gå över till fiber men jag har dålig koll på hur man själv aktivt kan motarbeta internet2 i den form som Alex beskriver. Är det någon som vet nåt om det? Kan jag med mitt val av bredbandsleverantör påverka det här och i såna fall hur? Vad är det eg man ska fråga dom om? Jag ser framför mig en förvirrad konversation med nån oskyldig servicepersonal som inte har en susning om vad det rör sig om

Posted on: 2008/8/9 12:15

See User information
Hej Gordon, det blir precis som med betalkanalerna till TVn du får det du betalar för......med den skillnaden att det blir tvåvägs koppling, eftersom nyare datorer har webbkameran inbyggd i skärmen så det är bäst att du täcker över datorn om du ska gosa med tanten....

Posted on: 2008/8/9 13:08

See User information
Ja så mycket har jag förstått. Men det jag undrar över är om vi som konsumenter kan styra bort från den här utvecklingen genom att göra vissa val, och i såna fall vilka?

Posted on: 2008/8/11 13:43

See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
Ja så mycket har jag förstått. Men det jag undrar över är om vi som konsumenter kan styra bort från den här utvecklingen genom att göra vissa val, och i såna fall vilka?

Det är svårt att uttala sig om detta, men mina farhågor ligger i att om man försöker lyfta ut det i offentligheten så blir man kallad konspirationsteoretiker av människor som inte läst en rad om det, så vi kan väl hoppas att pålitliga källor som msm tar upp det i tid.

Posted on: 2008/8/11 13:55

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Hej Gordon, det blir precis som med betalkanalerna till TVn du får det du betalar för......med den skillnaden att det blir tvåvägs koppling, eftersom nyare datorer har webbkameran inbyggd i skärmen så det är bäst att du täcker över datorn om du ska gosa med tanten....
Det är redan en tvåvägskoppling Eller Full duplex som det heter...
Internet är ett suveränt övervakningsverktyg och knappast kommer de riskera att tappa användare.

Däremot börjar tekniken bli en flaskhals och för att klara om den enorma bandbredd som krävs av tex onda siter som youtube och google video är detta internet ett skjunkande skepp.

Blir det som ni tror sen att det blir så att det kostar mer så kommer detta att subventioneras.

Storebror hjälper de fattiga

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper