vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Chemtrails

See User information
Har ni sett dom vita strimmor som sprejas över himlen av mystiska flygplan? Strimmorna breder ut sig efter en stund och så småningom täcker de så gott som hela himlen. Aldrig en riktigt blå himmel mer. Men vad värre är vad innehåller dessa strimmor och varför spejar man dag och natt. Detta är ett globalt fenomen och i USA där detta har fått stor uppmärksamhet säger man att de innehåller bl a kemiska ämnen som är skadliga för oss människor och man kallar dem chemtrails. Om man söker på internet efter chemtrails så får man över 500 000 träffar. Ingen myndighet har kunnat lämna något annat svar än att dessa strimmor är vanliga kondensstrimmor. Vanliga kondensstrimmor försvinner emellertid ganska snabbt vilket inte är fallet med dessa strimmor. Ni är välkomna att besöka min hemsida som innehåller en hel del foton på detta fenomen samt länkar till andra websidor. Om någon av er har sett något så hör gärna av er. Om ni inte har lagt märke till detta så titta gärna upp och ni skall få se.

http://user.tninet.se/~ckv846d/mystflygeng.htm

Skywatcher

Posted on: 2006/2/23 18:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Chemtrails

See User information
Det är nog utomjordingar allihop som gör detta. Hur länge har du legat i ide då?

Posted on: 2006/2/23 19:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ja det är ju tiotalet år gammalt detta, och för allt i världen berätta det inte för andra för då skrattar de ihjäl sej, jag lovar.

Ringde och mailade även ufo sverige eller vad de nu kallar sej och de trodde förmodligen att jag var galen, "det är kondensstrimmor" fick jag veta, och därmed punkt, lika lustigt som en förälder som på vårdcentralen påpekade att de ville minsann inte ha några vacciner för de hade läst en ma´ssa skräckhistorier på internet, och fick till svar att "du skall nog inte läsa så mycket" där go vänner står vi idag och kan lika gärna lägga ner för vinna mot detta perversa och minst sagt RUTTNA samhälla vi lever i tror jag onte är möjligt, rätta mej gärna om jag har fel.

See User information
mm jag ser skiten titt som tätt också .. sen tycker jag mej må dåligt på nått sätt när dimman lagt sej som ett lock ovanför

Posted on: 2006/2/23 22:05
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
ahh Vackra Orustbilder! jag är själv Flatöbo :)

Posted on: 2006/2/24 1:02

Anonym
Brukar dom inte tömma flybränslet under flygning också?
Kanske är det som syns.
Dom gör det över bostadsområden innan landning också..mycket mysigt för folk som bor i närheten av flygplatser.

See User information
Kanske tömmer dom flygbränsle. Det skulle inte alls förvåna mig men detta är inget trafikflyg. Dessa flygplan flyger kors och tvärs i alla riktningar och enligt svar jag fått av Luftfartsverket för några år sedan så får inte trafikflyget avvika från sin flygväg. Dessutom uppför dom sig inte alls som "normalt flyg". Dom kan flyga så sakta att du tror dom skall störta. Dom står också ofta parkerade nära solen som om dom laddade energi. Helt mystiskt alltså. Jag hoppas att ni tar alla chanser vid klart väder att studera detta fenomen. Hoppas människor blir mer och mer medvetna och ifrågasätter detta.

Skywatcher

Posted on: 2006/2/24 10:54

See User information
Hej Flatöbo. Trevligt att träffas här. Visst är det underbart vackert här på Orust. Det skulle dock vara ännu vackrare med en blå himmel. Just nu ser det ut att bli en klar och solig dag men om du tittar riktigt noga så ska du se att himlen inte är blå utan blåvit. Skall försöka få några foton på dessa chemtrails i dag. Det vi kan göra flr att få klarhet i detta fenomen är att dokumentera och göra fler människor uppmärksamma. Har studerat detta sedan 1998. Innan dess fanns det inte här över Orust i alla fall.

Skywatcher

Posted on: 2006/2/24 11:01

See User information
Hej Blackie

Jag förstår att du mår dåligt av att se detta. I USA finns många människor som mår dåligt och anser att dom blir sjuka av dessa s k chemtrails. Därför är det viktigt att göra människor uppmärksamma på detta fenomen. Jag tycker du skall se videon "Clouds of Death"

http://video.google.com/videoplay?doc ... 158879584737&q=chemtrails

Gå gärna till Chemtrail Monitors website och läs det brev de sänt till myndigheter och andra instanser

http://www.chemtrailmonitor.org/

Skywatcher

Posted on: 2006/2/24 11:17

See User information
Hej Sune

Jag har precis samma erfarenhet som du. UFO Sverige är nog inte vad dom utger sig för att vara eller så är dom helt okunniga. Jag har studerat detta flyg sedan 1998. Jag vet säkert att dom inte fanns här över Orust tidigare eftersom jag var intresserad av UFO-fenomenet vilket gjorde att jag ofta studerade himlen. Jag har också gjort en del ufo-observationer men det är inte lätt att tala om detta. Jag har den erfarenheten att människor blir rädda och vill inte gärna prata om sådant. Men man får inte ge upp utan försöka göra människor uppmärksamma på denna företeelse.

Skywatcher

Posted on: 2006/2/24 11:25

See User information
Hej Knoakh

Nej jag har inte legat i ide. Tvärtom har jag varit mycket aktiv de senaste 10 åren. Dock har jag inte funnit så många forum för detta här i Sverige. Hoppas du fortsätter studera fenomenet. Tag chansen när det är "klart" väder. Tag gärna kameran med och fotografera eländet som tyvärr kan upplevas som vackert med dessa starkt lysande strimmor mot en "blå" himmel. Kanske är de inte skapade av jordiska varelser men så länge vi inte vet så måste vi göra allt för att ta reda på detta. Vem vet hur dessa s k "chemtrails" påverkar oss människor.

Skywatcher

Posted on: 2006/2/24 11:32

See User information
Har precis uppmärksammat mycket tydliga (och många) s k trails på himmelen idag (bor i Falun). Om de är kemiska eller inte blir bara spekulationer. Ska fota dessa som nu legat kvar ett par timmar nu. Sen kan jag ibland undra om alla fenomen, från Illuminati till t ex detta har skapats för att ett par procent av befolkningen ska uppmärksamma och fokusera på dessa händelser (inom NWO) för att "eliten" sen kan "handla i mörkret" i andra former av aktiviteter och andra former av konstellationer (och namn - alltså man ändrar t ex namnet Illuminati), vilka vi kanske uppmärksammar i framtiden. Då - i framtiden - ändras det återigen av "de inom NWO" i annan form osv. Vad gör man? Leker bitter besser-wisser på vaken.se och liknande sajter tills man får megalomani (av kunskapen om NWO).

Acceptera eller agera? Finns det några andra val av handling? Eller räcker det med att sprida "information", som kanske t o m gynnar NWO, eftersom det kan skapas falska och påhittade NWO-motståndare som använder steg-för-steg-metoden. T ex tar 80 % David Ickes påståenden och 20 % rena påhitt och sänker successivt dessa 80 % med fler påhitt. All info skapar osäkerhet t o m hos NWO-motståndarna. Så det blir väl till slut att välja bort all kollektivt intellektuell info (alla religioner, skrifter och teser) och "följa sitt hjärta". Skapa sin egen tro. Eller som Skalman i Bamse sa: jag tror på endast det jag vet.

Nu har jag flamsat runt i mina impulsiva känsloyttringar och ska ut & plåta.

Posted on: 2006/2/24 12:47

Anonym
Jo helt klart intressant.
Jag vet när jag var liten så frågade jag dom vuxna hur det kommer sig att planen kan rita i luften.

Och har många gånger funderat hur det kommer sig att dom kan klyva luften däruppe såpass att det bildas moln som sedan sprider sig utåt väldigt brett.

Lite sådär..jaha här var det ett plan som åkte för 1h sen, eftersom strecket brett ut sig en bra bit osv.

Jag har alltid fått svaret att det är pga höjde planen flyger på som det bildas dessa streck.
Och tittar man på flygfilmer eller när plan startar och landar under vissa lufttrycksförhållanden så kan man se dessa streck bildas från vingarna osv.

Men som sagt, det e mycket konstigt att det blir såmycket på den där höjden dom där planen flyger på..och att det liksom bildas nya moln av det.

Vore konstigt dock att spreja gifter med plan på det viset som det påstås.. men helt klart något jag ska hålla utkik efter.

See User information
Idag runt 12-snåret (nå'n eller ett par timmar efter själva "händelsen").
Resized Image
Originalet är 2560x1920. Ändrade storleken til 120x120, vilket genererade denna lilla bild. Nå'n som vet hur jag kan göra bilden större (blir mer "pixligt - jag vet) i 120x120-format, vilket krävs för uppladdning av bilder?

Posted on: 2006/2/24 17:05

See User information
Jag brukar ofta läsa trådar här på vaken. De flesta är informativa och intressanta, det är synd att kvalitén varierar så pass bara.

Jag som enkel gymnasieelev, iofs på sista terminen, kan med mitt enkla intellekt räkna ut värför det blir sådanna spår.

Flygplanen flyger när de kommit upp i marchhöjd ca: 10.000m över marken. 10.000m över marken är det VÄLDIGT kallt, närmare -60C. Detta gör att kondensen fryser och därför hänger kvar, när den sedan sjunker och solen ligger på så breder den ut sig sakta och säkert ut sig över himmlen.

Det kanske bör tillägas att jag inte går någon naturvetenskaplig linje. Ja, man skulle kunna säga att jag läser en linje så långt ifrån naturvetenskaplig som faktiskt finns, nämligen media. Jag är inte heller det minsta intresserad av Kemi/Biologi/Fysik etc. Detta räknade jag ut helt på egen hand. Snälla allt är inte konspiration. Om de skulle vilja förgifta oss så skulle de hur enkelt som helst kunna göra det på ett par dygn, nämligen genom vattnet. Varför inte flygtrafiken va så tät över Orust innan 1998 kan bero på vad som helst och är därför helt irrelevant i detta samanhang.

Peace!

Posted on: 2006/2/24 18:59

Anonym
Jo men vi pratar fortfarande inte om passagerarplan som flyger på höjder där de knappt syns, nu pratar vi om skumma helvita plan som oftast flyger på mycket låg höjd, i alla fall de plan jag studerat de sista åren, de lägger sedan en slöja av konstiga vita gaser som ligger kvar i upp till 8 timmar på himlen, för att sen sprida ut sej och skapa en nästan dimridåaktig barriär som i sin tur knappt släpper igenom solen, man måste kunna skilja på vanlig kondens och detta.

See User information
Det är inte något trafikflyg som sprider ut något på himlen. Dessa flyger kors och tvärs i alla riktningar dag och natt och ibland står dom still på himlen ofta när solen. Dom flyger häröver ofta mycket mycket sakta. Så sakta att man tycker det skulle vara omöjligt. Om dom försöker förgifta oss vet jag inte men jag vill väldigt gärna veta vad dom håller på med. Skall det vara så svårt att få reda på??? Föreslår att du börjar titta efter lite mer noga.
Jag kan mycket väl skilja detta flyg från trafikflyg och t o m militära jakt/stridsplan. Det skiljer mycket både visuellt och ljudmässigt. Jag har aldrig sett trafikflyg lämna sådana här strimmor efter sig.

Posted on: 2006/2/24 21:37

See User information
Bra bild. Den visar ju tydligt hur det brukar se ut när vädret är någorlunda klart.

Posted on: 2006/2/24 21:39

See User information
Det tar ett bra tag för planen att nå march höjd. Ibland kan de ta uppemot en timma beroende på väder. Samtidigt som de är tvungna att brassa på med bensin. Därför kan dessa plan flyga en längre sträcka på låg höjd.

Jag är inte 100 på min sak men nästan.

Posted on: 2006/2/24 21:40

See User information
Ja Sune du beskrev fenomenet väldig klart och tydligt

Posted on: 2006/2/24 21:42

See User information
Här är en video som förklarar chemtrails mera ingående.

http://video.google.com/videoplay?doc ... 0198655156407&q=chemtrail

Posted on: 2006/2/25 0:19

See User information
Tack för den länken. Jag har sett den förut men av någon anledning glömt att ta med den på min hemsida. Nu har jag länkat till denna utomordentligt informativa video.

Posted on: 2006/2/25 11:24

See User information
Hmm.. Jag såg en annan film idag som också handlar om chemtrails. I den filmen visade de en länk till en hemsida där de skriver att den första filmen som jag länkade till är gjord av en person med kopplingar till CIA och att filmen är fake. Vet inte om det verkligen är så, men på samma sida fanns en länk till en bok som en person vid namn Gary Allen skrivit 1971. Jag har bara läst de tre första kapitlen än så länge, men redan så har den öppnat mina ögon ännu mer angående makteliten. Rekommenderas starkt.

Länk till den andra filmen:
http://video.google.com/videoplay?doc ... 158879584737&q=chemtrails

Länk till hemsidan:
http://www.worldwithoutparasites.com/chemtrails.html

Länk till boken:
http://reactor-core.org/none-dare.html

Posted on: 2006/2/25 19:21

Anonym
Och folks reaktioner låter som de brukar mest

Läs sista inlägget i denna länk så förstår ni vad jag menar

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?c ... posting=19500000002492041

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper