vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Video från demonstrationen mot FRA-lagen vid riksdagshuset

See User information

Posted on: 2008/6/18 9:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Video från demonstrationen mot FRA-lagen vid riksdagshuset

See User information
åh, fan vad fett! älskar verkligen 1984 bannern
Men vad var det som hände egentligen? halvsov när jag hörde det. sköt dom upp beslutet?

Posted on: 2008/6/18 9:42
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
VAKEN.SE vid FRA-protesten!
http://www.youtube.com/watch?v=-jNcn4kHNgE

Inget speciellt men iaf.

Posted on: 2008/6/18 10:47

See User information
Häfftigt, la upp videon på min blogg

Posted on: 2008/6/18 11:31

See User information
Vackert!

Posted on: 2008/6/18 11:50
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Polarna lyckades hamna på bild på DN.ses förstasida...

Resized Image

...och i en artikel.

"Strax intill Ung vänsters plakat - Vill ni ha det som i Sovjet? Stoppa övervakningssamhället - står Henrik Everhill. Han har åkt hit från Linköping och var på plats utanför riksdagen tidigt i morse.

- Jag är här för att det är en historisk dag, dagen då integriteten tar slut i Sverige, säger han."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=795012

Everhill var nöjd med citatet, men han är inte vänsterpartist. Ni vet hur det är med media.

Posted on: 2008/6/18 11:52
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!

-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation

See User information
Det senaste som hände innan jag drog (var tvungen att dra hem och ta en powernap, inte van att stiga upp vid 6) var att det skulle hållas en debatt i plenissalen mellan 16.30-17.00 och sen vid 17.00 tiden skulle voteringen ske. Det är dock bara prelemenära uppgifter men allting pekar ju nu på att lagen kommer drivas igenom genom att moderaterna tvingar sina medlemmar att rösta för mot deras egen vilja. Alla som bor i stockholm och kan ta sig dit. Dra på er en vit tröja och spring ner dit till 16.30 så vi kan fylla åskådarläktarna med vitklädda människor.
Regeringen bryter helt öppet mot lagen och det är ingen som reagerar!!

Posted on: 2008/6/18 12:07
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

Anonym
TTime: Jag träffade dina vänner där idag när vi stod med 911-flaggan och delade ut flygblad, mycket trevligt!

Ni som har TV osv får hålla koll på nyheterna efter en skymt av vår vaken/911-flagga.

"Lagen ska nu omarbetas blixtsnabbt sedan riksdagen beslutat att återremittera lagförslaget."

Hur många här tror att den återremitteringen kommer leda till en FRA-lag som är snäll och inte kränkande? :)

Anonym
Plenisalen 16:30 alltså.

Står folkmassan kvar?
Vilken live-blogg har nån koll / har postat något nytt idag?

See User information
När inget nytt hände utan det bara var snack om remitteringen samtidigt som det började kurra i magarna på de som hade stått och skrickit i en timme skingrades folkmassan nästan lika snabbt som den hade samlats och plötsligt kändes det ganska tomt utanför riksdagen. Så nu ligger målet i att blixtsnabbt samla ihop de 2000 personerna som stod där i morse så vi kan skricka åt dem när de försöker rösta även den här gång.
Det känns lite som om de bara ville fördröja det hela ett par timmar så "alla de jobbiga medborgarna med åsikter hinner tröttna och gå hem."
Hjälp mig återsamla de stockholmsbor som har en möjlighet att ta sig tillbaka till 16.30 och glöm inte att ta på er något vitt på överkroppen. Det vore effektfullt om man imorgon på nyheterna ser hur hela publikutrymmet, under röstningen och debatten, är helt smockfull med vitklädda personer som i tyst protest ser på när regeringen inför storebrorsamhället.

Posted on: 2008/6/18 12:51
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

See User information
Vadå inget specielt Anti

Det är ju svingrymt
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:N ... ncategorized/goldstar.jpg

Posted on: 2008/6/18 13:27

Anonym
Jag höll på att spy när jag såg det äckliga hycklande kräket Leif Pagrotskys lilla tetater-show, 2:48 in på videoklippet. Jag hoppas att samtliga vakna har fattat att detta är ett solklart höger/vänster-spel inget annat.
Varför tror ni att detta införs nu istället för då Sossarna satt i makten? Alla fåren måste tro att det fortfarande finns en sida som är s.k god, och i SVERIGE har vänstern fått den rollen även då samma krafter styr bakom kulisserna. TÄNK om vi hade kunnat få se ett likadant folkligt intresse när det gäller EU. LOL skylten ungvänster
hade är bara för rolig, vilka idioter.

Anonym
Vist är det spel för gallerierna, men folket har glömt bort vänstersidans "välgärning" att rösta nej till FRA-lagen när det är dags för val... lagom till valet kommer en annan show... Var så säker.

See User information
Men nästa val kommer ju vänstern vinna igen eftersom de är de "goda". Jag tror dock att de är en aning godare än högern. Vänster sidan har iallafall börjat sina kariärer men en sund ideologi och med idén att alla borde dela. Höger sidan ville bara ha pengar från ruta 1...
Go piratpartiet. (Men ni måste seriöst byta namn, hur ska ni få med er 40-talisterna när erat parti heter piratpartiet? Sen måste ni också lämna en fråges partiet och bli ett parti som har en ganska sund inställning till allt men som lägger tonvikten på integriteten. Släpp nerladningsfrågan, folk brinner inte för den. Starkt jobbat av er vid FRA mötet idag, mera sånt! Döp om er till integritetspartiet eller nått och försök styra upp den här skiten. Jag ska se om jag inte kan göra något seriöst av de här idéerna men ge mig ett par år att läsa ekonomi och juridik först.)

Och slutligen en uppmaning till alla här inne. Efter hela FRA karusellen idag så inser jag att det finns skysta politiker, problemet är bara att de har för dålig kunskap och hamnar nästan alltid under dålig ledning. Låt oss alla bli politiker, någon av oss lär ju kunna bli statsminister. Det gäller bara att satsa. Skulle vilja se Elitens miner när de inser att de har bjudit in en gammal vaken medlem till bilderberg-mötet

Tack för ordet och starkt jobbat de av er som orkade skippa fotbollen och hjälpte till att hålla flaggan i topp enda till slutet. Vet inte hur ni ser ut i verkliga livet så jag vet inte om någon av er va där på slutet men starkt jobbat om ni va där. Och även ni som inte pallade skippa fotbollen eller som av andra anledningar inte kunde vara där på slutet men som var där på morgonen, ni ska givetvis också ha credds. Till resten säger jag bara, vi borde varit fler...

Posted on: 2008/6/18 23:18

Anonym
Påskharen skrev:Men nästa val kommer ju vänstern vinna igen eftersom de är de "goda". Jag tror dock att de är en aning godare än högern. Vänster sidan har iallafall börjat sina kariärer men en sund ideologi och med idén att alla borde dela. Höger sidan ville bara ha pengar från ruta 1...

Tycker du att det är sunt att behöva betala näst högst skatt/moms i världen? Det är nämligen det både vänstern och den s.k högerns "sunda" ideologier förespråkar i dagens Sverige. Vi betalar närmare 70% i skatt med dagens inflation inkluderad.
Det finns inga vettiga partier i Sverige, i alla fall inget som vill ändra dagens vidriga ekonomiska system. Så länge det finns inflation så
förlorar pengarna ständigt värde och många tvingas ta lån eller jobba
i hjäl sig.

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Men nästa val kommer ju vänstern vinna igen eftersom de är de "goda". Jag tror dock att de är en aning godare än högern. Vänster sidan har iallafall börjat sina kariärer men en sund ideologi och med idén att alla borde dela. Höger sidan ville bara ha pengar från ruta 1...
Go piratpartiet. (Men ni måste seriöst byta namn, hur ska ni få med er 40-talisterna när erat parti heter piratpartiet? Sen måste ni också lämna en fråges partiet och bli ett parti som har en ganska sund inställning till allt men som lägger tonvikten på integriteten. Släpp nerladningsfrågan, folk brinner inte för den. Starkt jobbat av er vid FRA mötet idag, mera sånt! Döp om er till integritetspartiet eller nått och försök styra upp den här skiten. Jag ska se om jag inte kan göra något seriöst av de här idéerna men ge mig ett par år att läsa ekonomi och juridik först.)

Och slutligen en uppmaning till alla här inne. Efter hela FRA karusellen idag så inser jag att det finns skysta politiker, problemet är bara att de har för dålig kunskap och hamnar nästan alltid under dålig ledning. Låt oss alla bli politiker, någon av oss lär ju kunna bli statsminister. Det gäller bara att satsa. Skulle vilja se Elitens miner när de inser att de har bjudit in en gammal vaken medlem till bilderberg-mötet

Tack för ordet och starkt jobbat de av er som orkade skippa fotbollen och hjälpte till att hålla flaggan i topp enda till slutet. Vet inte hur ni ser ut i verkliga livet så jag vet inte om någon av er va där på slutet men starkt jobbat om ni va där. Och även ni som inte pallade skippa fotbollen eller som av andra anledningar inte kunde vara där på slutet men som var där på morgonen, ni ska givetvis också ha credds. Till resten säger jag bara, vi borde varit fler...

Det värsta dom kan råka ut för är att man skäl deras symboler....så varför inte döpa partiet till illuministerna....

Posted on: 2008/6/19 0:37
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Det värsta dom kan råka ut för är att man skäl deras symboler....så varför inte döpa partiet till illuministerna....
Det finns inget illuminati. Det finns grupperingar som strävar mot samma mål som illuminati gjorde på 1700-talet. Det är därför vi kallas för foliehattar bland annat för att vi kallar dom för illuminati trots att de kallar sig någonting annat. Media får sätta påhittade namn på grupper, men inte fåren.

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

gaston skrev:
Det finns inget illuminati. Det finns grupperingar som strävar mot samma mål som illuminati gjorde på 1700-talet. Det är därför vi kallas för foliehattar bland annat för att vi kallar dom för illuminati trots att de kallar sig någonting annat. Media får sätta påhittade namn på grupper, men inte fåren.

Bra då är namnet ledigt då?

Posted on: 2008/6/19 0:55
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Det finns grupperingar som strävar mot samma mål som illuminati gjorde på 1700-talet. Det är därför vi kallas för foliehattar bland annat för att vi kallar dom för illuminati trots att de kallar sig någonting annat. Media får sätta påhittade namn på grupper, men inte fåren.

Suck det är ju Illumiantis planer som går i uppfyllelse.
Enligt flertalet källor har även ordern återuppståt och det är fortfarande dessa familjer som kontrollerar jorden som dess grundare sade "vår styrka ligger i alltid gå under andra namn än vårat igentliga"

Andra namn = skull & bones mm

Posted on: 2008/6/19 16:08

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Suck det är ju Illumiantis planer som går i uppfyllelse.
Enligt flertalet källor har även ordern återuppståt och det är fortfarande dessa familjer som kontrollerar jorden som dess grundare sade "vår styrka ligger i alltid gå under andra namn än vårat igentliga"

Andra namn = skull & bones mm
Stön
Ja, det är ju precis det jag menar. Tror de flesta faktist förstod detta.

See User information
Wowbagger skrev:
[/quote]Stön
Ja, det är ju precis det jag menar. Tror de flesta faktist förstod detta.[/quote]Jag tar detta via PM, eftersom void bett mig att inte använda forumet som en chatt. Jag kan till viss del hålla med void, men det är svårt att låta bli att dementera när någon hittar på saker om en officiellt.

Flashback har väl sin charm, men det är en smula rörigt där tycker jag. Jag trivs på vaken.[quote]Jo hade det bara varit void skulle man lätt svälja,din undanflyckt.Jag ställde en fråga bara?Du som ser regler runt dig,som ditt försvar.Du lär behöva dom,dom dom,mest.Bara en smula..Vad är ditt budskap?

Posted on: 2008/6/19 16:32

See User information
"FRA-motståndare planerar aktioner"

RA-motståndarna fortsätter sin kamp på nätet. På måndag blir det "svart måndag" utanför riksdagen.

Hemsidan styggasvenskar.se uppmanar svenskarna att hjälpa FRA genom att avslöja sina smutsigaste hemligheter. En "bananrepublikfest" ska hållas på Mynttorget, och demonstrationer planeras i både Stockholm, Göteborg och Malmö.

FRA-lagen har rört upp en sällad skådad proteststorm på nätet. Och gårdagens omröstning har inte tagit död på diskussionen. Nu sprids olika protestuppmaningar av motståndarna.
Facebookgruppen "Svart måndag" har på några timmar fått ett hundratal medlemmar. På måndag ska svartklädda demonstranter samlas utanför riksdagen för att visa sitt missnöje med riksdagens beslut.

Hemsidan styggasvenskar.se drog igång efter omröstningen, och hittills har ett 60-tal svenskar postat sina bekännelser. När 9 miljoner svenskar har gjort det ska listan lämnas över till regeringen. "I utbyte vill vi ha vårt privatliv tillbaka", skriver sidans grundare.

En av de mest lästa bloggarna just nu, enligt knuff.se, tillhör Rick Falkvinge från Piratpartiet. Han har tillverkat en affisch med namn och bild på alla som röstade ja i går. Meningen är att folk ska skriva ut affischen och hänga upp den på så många platser som möjligt. På bloggen planeras också en "bananrepublikfest" på Mynttorget den 2 juli, med anledning av gårdagens omröstning.

På flera nätforum planeras demonstrationer, klockan 12.00 den 28 juni, i både Stockholm, Göteborg och Malmö.

Emma Thelénius-Wanler

Posted on: 2008/6/19 18:05

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper