vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Återsamling FRA

See User information
Tänkte bara nämna för alla stockholmsbor som var där tidigare men som nu har gått hem. Voteringen kommer förmodligen, som det ser ut nu, ske vid 17.00 efter en debatt på en halvtimme. Det vore alltså bra om vi kunde sprida budskapet att alla ska vara tillbaka till 16.00-16.30 så vi kan skricka åt dem när de röstar även den här gången. Klarar vi att sprida ett budskap på gräsrotsnivå på 1½h? Se det som en utmaning. Telefonen måste gå varm! Ska vi låta dem genomföra en lag problemfritt som strider totalt mot det svenska folkets åsikt bara för att de fördröjer det ett par timmar? Svaret måste bli ett nej!! Vi måste återsamla folket!
Spring och ring! det kommer iallafall jag göra, vi ses vid riksdagen om en timme.
Over and out

Posted on: 2008/6/18 13:00
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Återsamling FRA

See User information
FRA-motståndaren deltar inte i omröstningen
Publicerad: 18 juni 2008, 19.01. Senast ändrad: 18 juni 2008, 19.11

Riksdagsledamoten Karl Sigfrid (m) är utkvittad och kommer inte att delta i omröstningen av FRA-lagen i kväll. I ett mejl till sin riksdagsgrupp har han tidigare sagt att han vill rösta nej till regeringens förslag.

Riksdagen har ett inofficiellt kvittningssystem som innebär att en moderat politiker plockas bort från omröstningar om en socialdemokratisk politiker är bortrest och tvärt om. Andra skäl till utkvittningar kan vara privata, som bröllop, begravningar och sjukdom.

Enligt moderaternas kvittningsansvarige, Bertil Kjellström (m), är det 16 politiker som inte kommer att delta om det blir en omröstning av FRA-lagen i kväll.

Är Karl Sigfrid en av de utkvittade moderaterna?

– Ja, han är utkvittad, bekräftar Bertil Kjellström.

Är skälet att han inte vill rösta?

– Jag uttalar mig inte om privata skäl.

Enligt politikerbloggen.se meddelade Karl Sigfrid i ett mejl till sin riksdagsgrupp i går att han kommer att rösta nej till regeringens förslag till ny signalspaningslag.

Senare på kvällen, efter ett långt möte med riksdagsgruppen, ändrade han sig och skrev i ett pressmeddelande att han bestämt sig för att rösta ja efter att ha tagit del av förändringarna av förslaget som presenterats av försvarsministern.

Tack vare utkvittningen slipper han nu rösta.

I Moderata ungdomsförbundet, som hoppats mycket på kritiska politiker som Karl Sigfrid och Fredrik Federley (m), är besvikelsen stor.

– I riksdagsgruppen har Karl Sigfrid varit en av de modigaste och stått emot förslaget. Men det räcker inte att bara prata, nu måste han komma till riksdagen och rösta nej, säger Rola Brentlin, internationell sekreterare i MUF.

Posted on: 2008/6/18 18:02
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Fyfan vilka vidriga, sluga, svin!

Posted on: 2008/6/18 18:56

See User information
Quote:

anti skrev:
Fyfan vilka vidriga, sluga, svin!

Jepp men det betyder bara att många fler snappar att det är nå sjukt.....så dom bara gräver en grop som dom själva kommer att falla i....

mänsklig rättighet... Artikel 19
Var och en har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet att utan ingripande hysa åsikter samt söka, ta emot och sprida information och idéer med hjälp av alla uttrycksmedel och oberoende av gränser.

Posted on: 2008/6/18 19:02

Anonym
Jag ser alla de som röstar JA till FRA-lagen som förrädare och brottslingar utan något undantag. Dom är medvetna vad dom röstar igenom och kan inte ursäktas med "inkompetens".

De kommer i framtiden stå som ansvariga och medhjälpare till det här perversa kontrollsamhället.

GLÖM ALDRIG DERAS NAMN.

Anonym
Quote:

void skrev:
Jag ser alla de som röstar JA till FRA-lagen som förrädare och brottslingar utan något undantag. Dom är medvetna vad dom röstar igenom och kan inte ursäktas med "inkompetens".

De kommer i framtiden stå som ansvariga och medhjälpare till det här perversa kontrollsamhället.

GLÖM ALDRIG DERAS NAMN.

Vi vänder på det till en fördel till alla som förstått vad det handlar om.

Våra Politiker är Brottslingar.

Nu kan vi göra våran röst ännu starkare . Det är dags att lägga mer energi på aktivism . Det här är en öppning , för nu har fler fattat att något är jävligt fel i samhället.

Det gäller att informera dom grupper som är emot, med information, så att dom får grepp om den större Agendan.

Vad dom flesta i dessa grupper inte fattat är att 911 är ett " Insiderjobb " och att Kriget mot Terrorismen är en bluff.

Vad jag förstår så har , t e x , dom flesta ungdomsförbunden varit emot lagen.

Bra Jobbat ni som var där.

See User information
Quote:

A73 skrev:
Quote:

void skrev:

GLÖM ALDRIG DERAS NAMN.

Vi vänder på det till en fördel till alla som förstått vad det handlar om.

Våra Politiker är Brottslingar.

Nu kan vi göra våran röst ännu starkare . Det är dags att lägga mer energi på aktivism . Det här är en öppning , för nu har fler fattat att något är jävligt fel i samhället.

Det gäller att informera dom grupper som är emot, med information, så att dom får grepp om den större Agendan.

Vad dom flesta i dessa grupper inte fattat är att 911 är ett " Insiderjobb " och att Kriget mot Terrorismen är en bluff.

Vad jag förstår så har , t e x , dom flesta ungdomsförbunden varit emot lagen.

Bra Jobbat ni som var där.

Mitt i prick A73...detta öppnar nya möjligheter, dörrarna står på vid gavel nu så det är bara att ladda .......

Posted on: 2008/6/18 20:55

Anonym
Skall spendera Midsommar med att sätta upp Klistermärken över hela staden.

Nu skall skrivaren gå för fullt !!!

See User information
Quote:

A73 skrev:
Skall spendera Midsommar med att sätta upp Klistermärken över hela staden.

Nu skall skrivaren gå för fullt !!!

Först så ska jag uppmuntra till en tyst minut, hoppas att jag får gehör för detta....munkavle på

Posted on: 2008/6/18 21:03

Anonym
Nu finns det en till punkt att prata om när man delar ut fakta kring 11 september. En punkt där alla, förutom de styrande och några blåsta (hjärntvättade), tycker detta är rena rama skiten. Detta ger energi till våran lilla brasa vilket tidigare endast varit knappt synlig rök. Nu ser fler att det är något fel i toppen, man kan hoppas i alla fall.

Anonym
Jag skrev om nyheten på framsidan till:

"Välkommen till 1984
Den 18 juni 2008 såg dessa svenska politiker
http://rickfalkvinge.se/2008/06/18/vo ... gatt-igenom/#comment-5058
till att demokratin övergick till ett komplett kontroll och storebrors-samhälle med allmän avlyssning och där den personliga integriteten är permanent kränkt för all framtid. De som valde igenom denna lag visar tydligt att de inte representerar folkets vilja. Tack till alla som kontaktat riksdagsledamöter eller på annat sätt gjort något för att hindra denna kränkande lag.

Video - Vaken.se vid demonstrationen mot FRA-lagen utanför Riksdagen."

See User information
Sagt å gjort, journalistförbundet mailat om förslag till en tyst dag i hela landet...där munkavle ingår i klädseln.....får se om dom nappar.....

Posted on: 2008/6/18 21:24

See User information
Detta är en mörk dag för Sverige.

Jag grät i förrgår.

JAg hoppas att vi tillsammans kan störta detta.

Posted on: 2008/6/19 0:30

See User information
Quote:

gaston skrev:
Sagt å gjort, journalistförbundet mailat om förslag till en tyst dag i hela landet...där munkavle ingår i klädseln.....får se om dom nappar.....

Det låter ju som en bra ide ju, var läste du det?

Posted on: 2008/6/19 0:33
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

See User information
Tillsammans ordnar vi allt :)

Posted on: 2008/6/19 0:34
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Quote:

gaston skrev:

Det låter ju som en bra ide ju, var läste du det?

Läste???? Det kom bara innefrån skallen......

Vore kul om dom tog det till sig och larmade om datum.......

Posted on: 2008/6/19 0:43

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper