vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Energiboxen
Idag har dom varit här och installerat energiboxen. Eftersom jag bor i hyreshus, så installerade dom den i källaren... Så folks påstående att den sysslar med övervakning ställer jag mig ganska kritisk till.

Kan ni tala om här vad som är negativt med denna box?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Energiboxen

See User information
Tja wowbagger.Det jag har läst om energiboxen är det som monitor har länkat till här på forumet.http://fraktali.travity.de/pdf/energyboxens.pdf.Jag själv är inte tekniskt kompetent på detta område för att klargöra vad som är tekniskt möjligt och vad som är bluff.Kanske du kan ta en titt på bif länk och kommentera materialet?

Posted on: 2008/6/19 9:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Någon borde ta och skriva bort en sån där box och läsa av dess ROM, PROM och även de andra kretsarna.
Där lär man ju åtminstone få IP-adress osv... MACH-adress borde också stå på boxen, och eftersom det finns sätt att ändra vissa nätverkskorts MACH-adress och då om man stänger av boxen ett tag kan man blockera MACH-adressen genom att clona boxens MACH till nätverkskortet.

Fast varför står det i PDFen om att den går på 3G-nätet, när det är GSM-nätet som används?
Bara en spontan tanke.

Jag har aldrig sett en sån där box på riktigt, förutom på mitt tidigare jobb på vattenfall och då reflekterade jag inte över dem.
Mycket i PDFen låter otroligt, men det finns det å andra sidan mycket som är.

Edited by Wowbagger on 2008/6/19 10:43:12

See User information
jag fick en installerad för nån månad sen, den sitter på en stolpe en 20 meter från mitt hus, har inte orkat gå och kikat på den ännu, men jag slipper läsa av och rapportera själv varje månad som jag gjorde innan, men jag trodde jag kunde logga in och kolla el i realtid nu, men det kan man inte ens, det enda man ser är månad för månad, värdelöst...man kan inte ens köpa billigare el på natten när lite används.

Posted on: 2008/6/19 10:55

See User information
För mig själv finner jag det väldigt konstigt att både Energibox och
FRA-LAGEN händer på samma gång ungefär.
Man har redan samlat uppgifter under 10 år sägs det, är detta bara ett spel för galleriet igen då.
Vi gör det redan---------- hahhahhahah?

Vad det gäller energiboxen så har vi ju en 3G antenn i husen eller huset vilket som. Vi badar i elektromagnetism, hur kul är det.

Är detta en tillfällighet då, att man introducerar en energibox som är hightech och opererar 20 sek i månaden när den sänder info, enligt uppgift ligger den standby i mellan.
Vad gör den den större delen av tiden?
Varför denna högteknologiska installation när man bara sänder 20sek/mån?

Energiboxen är ett internetbaserat kommunikations system.
Det är sammanlänkat med gud vad, era gissningar är lika bra som mina.

http://www.antennamonitor.org/#/sveri ... aligamindkontr/4526278987

Läs och begrunda

Gla midsommar

Posted on: 2008/6/19 18:42

Anonym
Lösningen är lika enkel som den är uppenbar, slå sönder den.

See User information
Svart helikopter kommer din väg snart AL
prepare for departure gate 6,

Fema camp

see you there then

Posted on: 2008/6/19 19:08

Anonym
Jo jävlar, 10 av dem hamnar på bårhus först och sen finns det inget att skicka till Halliburnton läger.n Det enda sättet att leva är att inse att man är redan död.

Edited by Al-CIAda on 2008/6/19 19:42:26

See User information
Jag fick ju ett roligt brev från fortum som sa att det skulle installeras energiboxar här där jag bor också nu.Jag hade ju läst pdf:en från monitor så jag reagerade direkt.Jag skickade ett mail till fortums kundservice med bif länk och sa att jag ville ha skriftliga garantier angående ev strålskador. Har inte hört ett skit ifrån dom sen dess!

Posted on: 2008/6/19 20:04

See User information
Jag har ringt dom och blivit hänvisad till döds.
En bra grej e ju om man drabbar fortum och andra operatörer
och va fan dom håller på med.

Klart och tydligt är ur regerings dekret, att eloperatörer måste från de och de datum förenkla fakturan om jag förstått de rätt,
det står inget om att man skall installera en 3g antenn i huset eller hur. Finns länk här på vaken ...............

FRA-lagen kommer in här som ett smyg,
nu när man redan gjort det i 10 år ....................halllå

fy fan
vad med mindcontrol och sånt, hur länge ska vi tåla att bli manipulerade.

Posted on: 2008/6/19 20:58

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper