vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

11 Juli: Infospridning i Göteborg

See User information
Finns det intresse för att träffas och dela ut 911-info i Göteborg nu på fredag? Har själv inte varit med tidigare men blev taggad efter att ha sett Alex Jones senaste film. Förra månaden var det visst bara Krus som kom så det blev ju inget. Vore kul om det kunde bli av denna gång.

Posted on: 2008/7/8 14:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: 11 Juli: Infospridning i Göteborg
Det är ju den 11 så varför inte? Dock på en fredag men det går för min del. Kanske lite tidigare än normalt för att försöka ge folk som är på väg hem lite information.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Låter bra. Jag jobbar dock till 16, kan iofs försöka komma iväg lite tidigare. Skulle kunna komma in till stan vid 17-tiden. Då borde det vara ganska mycket människor i omlopp. Ska skriva ut så många infoblad jag kan tills dess.

Posted on: 2008/7/8 19:00

Anonym
Att köra klockan 16:00 hade varit passande. 17:00 snurrar det också folk men runt 16:00 och ett tag framåt kan jag tänka mig att det är folk ute i större mängd än normalt.

Ofta om 11 förekommer på en fredag brukar det köras på Lördag istället. Dock kan jag inte den dagen, bara så andra andra vet om några andra ej kan den 11 men den 12 eller tycker att den 12 är mer intressant än den 11 för att den 12 är på en lördag och 11 på en fredag. Vad man kan överdriva text...

Som vanligt, det är inte farligt. Folk bits inte, ge sticker inte sprutor i oss med farliga saker som vaccin med konserveringsmedelet kvicksilver, ge ger dig inte rabies, du somnar inte in igen. Det värsta man kan råka ut för är man stöter på "extremister" vilket inte verkar ha hela bilden klar för sig (kanske för att de gick i svensk skola och hjärntvättades?) eller vanligt folk som tror att planet som flög in i Pentagon kunde klämma sig igenom ett fem meter brett hål för att sedan försvinna.

Om den officiella versionen är helt sann, varför byter Osama bin Laden utseende till varje videosnutt? Är det för att han vill skydda sig från att kunna bli tagen? Det skulle kanske vara ett bra argument om han inte hade släppt filmerna på sig.

Anonym
Tid, klocka och vart?

Jag är variabel och kan ändra tid och plats då jag är fri, denna dagen.

Hellre ett klockslag då det är fler som kan vara med och sprida fakta. Det är betydligt bättre stämning ju fler det är. Med detta argument och att du tyder på att du inte kan springa tidigare från jobbet, 17:00 Nordstan?

Om ändring kan ske så tar jag en titt imorgon tidigare på dagen.

Det är den 11 varje månad som gäller så varför inte köra på den 11 varje månad som "resten av världen" (Grupptryck, höhö)?

See User information
Klockan 17 i Nordstan skulle passa mig bäst. Som sagt, vore kul om fler hakade på.

Posted on: 2008/7/10 17:21

Anonym
Är ny här, både på vaken.se & GBG men jag är gärna på. :D

Anonym
Trevligt med lite nytt folk.

Vi synes...

See User information
Gött då var vi tre. Jag har skrivit ut infoblad under kvällen, tyvärr tog skrivarpatronen slut men fick ihop till ca 100 blad iaf. Ska vi bestämma att vi möts på samma tid och plats som det skulle vart förra gången, altså kl 17:00 i mitten av Nordstan utanför turistinformationen?

Posted on: 2008/7/10 21:10

Anonym
Skall försöka haka på er.

Anonym
Låter bra. (Bra att svara två timmar innan.)

A73: Kom igen! (Tror du inte läser detta inlägg innan det sker.)

See User information
Då var man hemma igen. Tycker det blev riktigt lyckat. Var Jag, Krus och xenia och vi stog mitt i nordstan med Krus "911 was an inside job"-flagga och allt. Mer än 300 flygblad delades ut till förbipasserande. Var nästan bara bara positiva reaktioner, dock inte så många som vågade komma fram och prata. Var en man som frågade mig om det var en svensexa :/
Ganska många kom fram och sa att de redan visste om det och hade sett filmer på youtube.

Posted on: 2008/7/11 18:58

Anonym
Det blev en liten informationsutdelning denna gången.

Denna gången blev det en banderoll vilket nog hjälpte en hel del att vi fick ut bladen. Med denna fick flera personer en mening vilket inte kunde undvikas att läsa och flertalet visade ett glatt leende, "Ni är sjuka"-leendet, men också flera som gick mot oss för att få bladet.

Det var flera incidenter som var roliga. En var en troligen placerad mening varav detta hördes "...sånna dära konspirationsmänniskor...". Annat som skedde var att någon undrade om det var en svensexa. Flertalet stannade och diskuterade och la en slutkläm att de är på "vår sida" (Även en norrman), förbipasserande gav tummen upp, man hörde positiva kommentarer, folk som arbetade i butiker kom till oss för lite information, en undrade om han kunde få jobb men fick svaret att det inte var så välbetalt, flera sa något i stil med "jag vet redan om det" och liknande. Det var även folk, minst en person, som hade sett VAKEN.SE-aktiviteten, den korta stunden den höll på, på FRA-demonstrationen!

När det gäller fotograferande så var det en hel del. De allra flesta tog kort på flaggan men det var till och med folk som poserade vid flaggan för att fotograferas, tyvärr togs ingen bild på detta.

Resized Image
Va fint...

Resized Image
En fotograferad fotograf.

Resized Image
Ljuset börjas synas i Göteborg, folk börjar vakna.

Detta var riktigt lyckat och vi kunde delat ut fler blad, men tyvärr tog de närmre 400 bladen slut.

Anonym
Sorry jag svek er idag. Har tyvärr legat hela dagen.

Bra jobbat.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper