vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Har ni förberett er för en global ekonomisk kollaps?

See User information
Eftersom ekonomin ser ut som den gör så kan det vara ett bra tillfälle att uppmana alla att fundera på vad man skulle kunna behöva under en kristid, Sverige har väl varit rätt förskonade från ekonomiska kriser, Krugerkraschen var väl den största, vet inte riktigt hur illa det blev för medborgarna men i dag så är våran ekonomi mer global och detta har sina fördelar men även sina nackdelar.. Ekonomisk kris i USA kan ha stor påverkan på svensk enonomi..

Dessutom så har vi NWO's egna marionetter som varnar för detta, det ingår kanske avsiktligt i agendan för att kunna genomföra stora globala förändringar ta tex Gordon Browns uttalande senast:

Brown warns on global cash crisis
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/7331911.stm

"The world is facing "the first truly global financial crisis", the prime minister has told leaders."

"We now have to reshape our global rules and global institutions for this new era," he said."

Betyder detta en amerikansk 30-talskris fast i en global skala?
Man vill ju inte tro det men eftersom jag vet hur dom resonerar i USA inom patriotsrörelsen så går jag nog på deras uppfattning..
Brown vill tydligen ha förändringar i dom globala finasiella instutionerna i denna nya era ( brave new era? ), vad kan detta betyda?

More than 50 percent chance of U.S. recession: Greenspan
http://www.prisonplanet.com/articles/april2008/060408Greenspan.htm

Kanske dags att bunkra upp med förnödenheter?

Ska uppdatera denna tråd med lite fler länkar och nyhetetsartiklar, hinner inte nu..

Posted on: 2008/4/6 13:55
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Har ni förberett er för en global ekonomisk kollaps?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det är därför jag inte är här och tuggar... jag har fullt upp med förberedelserna... www.wikhall.com/husbygge

See User information
Hur kan jag/man förbereda sig på detta?

Bunkra upp med mat/ förnödenheter så som vad?

Jag bor i stan men e ju ganska beroende av ALLT sås som konsum mm,

Posted on: 2008/4/7 10:01

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Det är därför jag inte är här och tuggar... jag har fullt upp med förberedelserna... www.wikhall.com/husbygge

Jag kommer gärna och hälsa på.

Du finns på alternativ.nu oxå eller?

Jag lära mig lite mer och mer om vilt mat, och vet inte vad kommer hända om det blir ett stort kris som läget är nu.

Det behövs stora förändringar, och allt syns från rymden, om eliten klassifacera alla som bor på landet som fiender, skurker, då få vi ser vad händer med skatt osv...

Gör det krångligt för de som bor på landet. Införa förbud.
Government food issued only to people living in cities, virus shots...något i maten, gmo maten, KRIS = GMO mat och allt annat...

Ska börja bygga i america, känns tryggare där, med folket menar jag.

Jag tror tyvärr att svenskar har det så svårt med jätelagen och anpassningar och både lära sig något från fransmännen och amerikaner lite gran.

trevliga, men för lydande... bara acceptera mycket utan motsånd.

Jag menar att det är perfekt en annanstans men, känns inte trygg med kris i sverige. Få se. Bli spännande ...

Posted on: 2008/4/7 14:29
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

Dada skrev:

svaret ar val ganska uppenbart...det ar dumt att bo i stan.

See User information
Man ska nog försöka ha en balanserad uppfattning om och i denna allvarliga situation.. Men när marionetterna kommer ut och säger vad som kan tänkas inträffa så bör man vara på sin vakt!

World Bank expects more high food prices
http://www.iht.com/articles/ap/2008/0 ... /NA-GEN-US-World-Bank.php

http://www.msnbc.msn.com/id/24002788/

"Rising food prices, which have caused social unrest in several countries, are not a temporary phenomenon, but are likely to persist for several years, World Bank President Robert Zoellick says."

"This is not a this-year phenomenon," he said, referring to the price spike. "I think it is going to continue for some time."

"He says strong demand, change in diet and the use of biofuels as an alternative source of energy have reduced world food stocks to a level bordering on an emergency."

Zoellick är definitivt en NWO-marionett, agendan är nog menad att orsaka kaos i en global omfattning. För att kunna göra förändringar i dom globala organisationerna och finansiella instutionerna så måste man skapa kaos även i den omfattningen och detta verkar dom ju ha lyckats bra med genom att medvetet ha orsakat husmarknads-kraschen..

IMF chief says global intervention needed on credit crisis
http://www.reuters.com/article/telecomm/idUSL0634614420080407

"The crisis is global," he said. "The so-called decoupling theory is totally misleading." Developing countries such as China and India would be affected, the paper said."

"The forecasts we are going to release in a few days are not very optimistic. The downside risks we underlined in the last world economic outlook have materialised," he said."

"In some developing countries the new face of hunger and malnutrition can be found in urban areas, where food is available but people cannot afford it, Zoellick said."

Nog bör man ta sig en funderare på vad som kan hända om matpriserna går upp 25-50% även i Lidl-butikerna.. Kan det t.o.m bli tal om ransoneringar eller blir det bara höga priser på matvarorna? I dagens samhälle så har vi ju gått från att vara självförsörjande till att vara beroende av matbutikers sortiment och stora globala matproducenters kapaciteter..

Om man tittar på vad marionetterna och tankesmedjorna själva skriver så pratas det ofta om en "Food as a weapon"-plan.. Kissinger har bland annat skrivit om detta i en rapport kallad NSSM200..

http://www.usmutes.com/NSSM200.htm

Nu kan ju allt detta främst vara till för att avbefolka dom fattigaste länderna eftersom dom nog drabbas hårdast av höjda matpriser, FN/WHO har ju varnat för att dom kanske inte har råd att föda 3:e världen, det börjar likna en svältkatastrof fast på en mkt större skala..

I USA så rekommenderar patriotrörelsen sina lyssnare och läsare att bunkra upp med frystorkad mat och vapen, det som hände i New Orleans var ju ett liknande scenario, där matbristen och avbeväpningen blev ett faktum.. Där kontrollerades mat och vattentillgången tillsammans med militären och dom som inte gick till Superdome fick ingen mat eller vatten.. Stoppar man sedan alla mat-transporter till redan plundrade butiker så blir det snabbt kaos med våld som påföljd!

Posted on: 2008/4/8 16:52
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

Goinghome skrev:
Quote:

Dada skrev:

HAr du hört talas om AGENDA 21??

Iden att vi även inte få bor ute på landet!
http://www.infowars.com/articles/nwo/ ... _that_keeps_on_taking.htm

Och visst finns planer för detta i Lagom Landet...
http://www.un.org/esa/earthsummit/swede-cp.htm

What cha gonna do now? ; )

Vara tyst?!? Staten höjar skatten till de som bor på landet med, 50%? 500%? Så att vi inte har råd....

Om det blir ekonomiskt kollapse (NWO Elit plan) det betyder att Agenda 21s grundare och ideologerna är på vägg till NWO.

Att gömma, och bor ute på landet är bra tycker jag, men det är bara en tids fråga

We gotta fight this one out, in the open.
BEFORE its too late ; )

Posted on: 2008/4/8 17:03
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Alex talks with Steve Shenk from efoodsdirect.com about the future of the American food supply and what people should be doing now to ... all » prepare. Later, a local video journalist who had his camera taken by the Portland Police makes an appearance to tell his side of the story. «

Outside the Box

http://www.alexansary.com/

http://video.google.com/videoplay?docid=-1919864417175974134

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

Goinghome skrev:
Quote:

Dada skrev:

HAr du hört talas om AGENDA 21??

Iden att vi även inte få bor ute på landet!
http://www.infowars.com/articles/nwo/ ... _that_keeps_on_taking.htm

Och visst finns planer för detta i Lagom Landet...
http://www.un.org/esa/earthsummit/swede-cp.htm

What cha gonna do now? ; )

Precis det jag gor nu. Dra till mig gynnsamma omstandigheter, saker och manniskor genom mitt satt att leva, agera och tanka och ha tillit till att universums principer fungerar ett tag till. Jag har markt att de senaste manaderna sa kollapsar livet sakta men sakert for en del manniskor runt om mig medans det bara gar battre och battre for mig och manniskor jag vet har ratt "tank". De tidigare var dock inte oppna for konceptet att vi kan vara mitt bland kaos och samtidigt helt harmoniska och trygga sa hela deras tillvaro blir en reaktion pa yttre stimuli = de blir en produkt av samhallet. Konspiration-anti-nwo-krigare eller indoktrinerad svensson spelar inte sa stor roll. Olika produkter som ar ett resultat av att man tagit in allt "det dar" och reagerat pa det.

Vi blir vad vi ater.

Quote:
We gotta fight this one out, in the open.
BEFORE its too late ; )

Jag forstar numera exakt vad insider menade med att "the struggle is on a personal level" och att samhallsdebattens fokus laggs pa saker som stjal vardefull tid som hade kunnats anvandas till att stalla in sin egen kompass.

Sa ja, striden intensifieras, men det ar inte den rent fysiska striden man ska fokusera pa om man vill vinna. Fysiskt sjalvforsvar ar en relevant aspekt men inte den mest kraftfulla.

Den mest kraftfulla tekniken att navigera tryggt och sakert igenom ett intensifierande yttre kaos paminner imho mer om vagsurfning an karate.

Anonym

See User information
Vad ska man investera sina pengar i?Guld eller vad.Och hur går man till väga? Satan jag börjar bli nervös nu!!!!!

Posted on: 2008/7/12 18:48

See User information
Shilton titta här och ring dom på måndag..
Satsa på guldmynt och mindre tackor..

http://www.guldcentralen.se

Posted on: 2008/7/12 23:24

/Benjamin Franklin

Anonym
Skit i guld, köp mat, du borde ha köpt det 1960 och nu är det ganska sent. Klart du kommer att tjäna "pengar" fast vad kommer de vara värda? Vill du ha riktig mat så kommer det kosta dig alla reserver, fixa mat själv. Vill du äta deras GMO shit där 100% av råttorna fick cancer och dog enligt deras egna publicerade studier?

Och, jo jag har en AK med tre lårar ammo.

See User information
Med guld så kan du fortfarande köpa mat och andra förnödenheter, du tappar inte lika mycket i värde som med pengar samt att du med usla devalverade S.E.K. inte kan köpa nåt för att det är för dyrt.. Men givetvis bör mat vara Punkt ETT på shoppinglistan..

Posted on: 2008/7/12 23:33

/Benjamin Franklin

Anonym
Guld tappar inget i värde Tebe men du kan inte äta det nu kan du eller hur, och om det blir som du säger så bör man hålla sig så långt borta som möjligt. Din granne kommer att gola ned dig eftersom endast kriminella gör sig av med dem. Men gissa vad, eftersom du är både terrorist och kriminell, varför inte göra som dom?

Folk som golar ned mig skjuter jag. Den finns ingen ursäkt att springa till regim kriminella. (Jävligt Icke PK, eller hur)

See User information
Goinghome skrev:
Quote:

Jag forstar numera exakt vad insider menade med att "the struggle is on a personal level" och att samhallsdebattens fokus laggs pa saker som stjal vardefull tid som hade kunnats anvandas till att stalla in sin egen kompass.

Jepp, det har den oförtröttlige Novax/Drklot etc... sagt sedan länge - vilket gett banning sedan i mars.

Så vilka är (vill) vakna, och vilka sparkar i gåstolen? Vaken.seär på minuskontot, illa.

Posted on: 2008/7/12 23:41

Anonym
Vi borde vara lite mer toleranta emot Michael Delavante (egen utsago), han har faktiskt skrivit lite artiklar snarare än stå framför dräglande kommunist shit med en "Make love, not Co2" banderroll bakom sig. Jävligt pinsamt. Men visst Novax var ganska vrickad, ett missförstånd med lite braja. Alla skulle kunna röka braja, orsak: USA/NWO Illuminati vill inte att du ska göra det. (Har du undrat varför?)

Enligt min åsikt så ser Freddy ut som en Bohemian Grove/Bilderberger pedofil, det är därför han blev vald, testa hans "skattesänkningar" vid soppa pumpen.

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Vi borde vara lite mer toleranta emot Michael Delavante (egen utsago), han har faktiskt skrivit lite artiklar snarare än stå framför dräglande kommunist shit med en "Make love, not Co2" banderroll bakom sig. Jävligt pinsamt. Men visst Novax var ganska vrickad, ett missförstånd med lite braja. Alla skulle kunna röka braja, orsak: USA/NWO Illuminati vill inte att du ska göra det.

Enligt min åsikt så ser Freddy ut som en Bohemian Grove/Bilderberger pedofil, det är därför han blev vald, testa hans "skattesänkningar" vid soppa pumpen.

Ett tips du kan tänka på är att innan du postar låta bli att köra texten genom babelfish/google translator... hehe...

Posted on: 2008/7/12 23:56

Anonym
Vad fan menar du? Partikuära exempel! WTF. Är du någon slags disinfo hora som inte kan backa upp sina påståenden eller vad?

Låt oss höra eller ska du springa iväg och suga KromKuk eller vad?

Kör det här igenom babelfish:
Dra åt helvete din äckliga kuksugare.

Testa och se, hälften kom inte ens med.

See User information
Ni som tror att allting handlar om våra egna insidor, tror ni att debatten om FRA hade tagit dessa proportioner om alla som bekämpar den hade resonerat som NI?

Dom flesta vet väl vid det här laget att att medborgarna har blivit skickligt duperade och manipulerade, det är framförallt detta som måste brytas, informationsmonopolet är brutet tack vare internet så nu kommer dom riktiga sanningarna fram om bland annat historiska händelser

Ni som tycker att allt "sitter på insidan" och att det är där kampen skall utkämpas, tror ni att dom som blev kastade i diverse slavläger under 1900-talet hade blivit hjälpta om dom hade resonerat som NI?

Al-CIAda, dämpa den tonen!!!! Ingefar, drog ju till med en sarkasm!!!

Posted on: 2008/7/13 0:06

/Benjamin Franklin

Anonym
Jag uppfattar inte det som en sådan, jag tycker det är jävligt förolämpande. Ska jag nu få rättstavningskurser av idioter också eller? k:ljudet och FUCK YOU LJUDET

*asg*

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Ni som tror att allting handlar om våra egna insidor, tror ni att debatten om FRA hade tagit dessa proportioner om alla som bekämpar den hade resonerat som NI?

Dom flesta vet väl vid det här laget att att medborgarna har blivit skickligt duperade och manipulerade, det är framförallt detta som måste brytas, informationsmonopolet är brutet tack vare internet så nu kommer dom riktiga sanningarna fram om bland annat historiska händelser

Ni som tycker att allt "sitter på insidan" och att det är där kampen skall utkämpas, tror ni att dom som blev kastade i diverse slavläger under 1900-talet hade blivit hjälpta om dom hade resonerat som NI?

Al-CIAda, dämpa den tonen!!!"!

Så det är fortfarande "de därute" som duperat, inga människor har någonsin skördat vad de sått och det där... vad du menar med "hjälpta" kan man undra - hur får du in dina tankar i en andlig förståelse...?

Hur är det med hönan och ägget?

Vad tog det vägen som Novax och Insider sa... kan man kämpa ned sitt eget skapade missfoster?
Förändras ens liv och det "därute" genom egen förändring eller inte?

Vaddå debatten om FRA?

Det har väl inte hjälpt någon.

Är lidande dåligt?

Är det fel på kosmos och dess lagar?

Är det fel att betala av?

Posted on: 2008/7/13 0:14

Anonym
Micro, jag ber om ursäkt, det var helt rätt att banna idioten. Novax, sluta med dina tabletter, WTF. Jo jag kan hjälpa dig, gå i en prozac dimma och avsluta dig själv över en lämplig bro eller sluta käka skiten; du kan knappast hävda "att du inte visste". *GAH*

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper