vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Min konfrontation med "Supreme Master TV"-gruppen

See User information
Var på stan idag, när jag vid Sergelgatan (Stockholm) blev stoppad av några asiater som stod och delade ut lappar och hade stora banderoller med diverse budskap på. Fick en lapp och började läsa... "ISEN SOM SMÄLTER FÖR FORT - KLIMATET SOM ÄNDRAS FÖR SNABBT" stod det längst upp på lappen. Jaha... Så jag försätter att läsa och det är den vanliga skitsnacket om att människan och djuren är orsaken till den ökande koldioxidutsläppen som i sin tur är orsaken till den globala uppvärmningen, tsunamin osv etc.

Jag tänkte det skulle vara kul att utmana dom lite så jag började rabbla upp massa andra faktan som motsätter deras teorier, att solen lyser starkare, att jorden faktiskt har börjat svalna senaste åren m.m.
Dom VÄGRADE lyssna på det jag hade att säga och kom med undanflykter om att de var tvungna att gå vidare och prata med andra (mer mottagliga zombien?). Efter det kom det fram en annan ur det gänget som verkade mer förnuftig och ville iaf debattera lite och lyssna på det jag hade att komma med.

Läste även vidare på lappen om att en kommande pandemi av fågelinfluensa kanske är på väg och bla bla bla. När jag tog upp att det endast dött cirka 100-150 personer runt om i världen pga av fågelinfluensan, och det hela endast varit mediahysteri som blåst upp detta, för att kränga vaccin till rädda befolkningar runt om i världen var dom "tvungna att gå vidare", igen. Skrattretande!

Uppmanar alla att gå förbi och prata om detta och försöka få dom att vakna upp lite. Dom stod vid parkbänkarna som finns vid början på Sergelgatan, vid den stora glasobelisken/fontänen mitt emot Kulturhuset.

Ps. Här är deras flygblad (snygga, i 4-färgstryck, vem betalar för dessa???) Supreme Master, låter som nån frimurargrad?!

Flygblad 1 fram: http://i34.tinypic.com/25gru50.jpg
Flygblad 1 bak: http://i38.tinypic.com/10pzjw2.jpg

Flygblad 2 fram: http://i34.tinypic.com/29yqxhc.jpg
Flygblad 2 bak: http://i36.tinypic.com/2cd9v60.jpg

Posted on: 2008/7/18 16:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Min konfrontation med "Supreme Master TV"-gruppen

See User information
Hehe, isen är totalt borta år 2012 enligt deras "fakta".

Tyvärr är det ofta så, att då man väl tror på en sak stänger man av sitt sunda förnuft och slutar ta in info.
Jag slår vad om att dom sitter på sina forum nu och skriver om hur dom ägde dig i debatten... brukar bli så.
Starkt jobbat.
info krig där det hör hemma :)

Posted on: 2008/7/18 16:39
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ser ut som shit som Jehovas Fittne delar du, och de verkar dessutom lika hjärntvättade.

See User information
bra jobbat mannen!

Posted on: 2008/7/18 16:56

Anonym
Denna gas som ska frigöras ur havet, blir det först när all is har smält? Varför har gasen inte börjat sippra ut ännu? Detta är någon slags sekt av något slag. Kanske utbrytare från Hare Krishna?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ching_Hai
http://en.wikipedia.org/wiki/Supreme_Master_Television

See User information
Från maktens perspektiv handlar det om att skapa en ny religion.
Det gäller att få folk att göra saker av rädsla för gud, eller av rädsla att gud ska lämna dom.

I det här fallet handlar det om att dyrka jorden, att inte bry sig om människor och djur utan tillåta utrotning av allt liv för att jorden ska leva.

Utmärkt sätt för eliten att styra med hjälp av vitrockare och "experter" som berättar vad gud/jorden vill att man ska göra just idag.

Posted on: 2008/7/18 18:38

See User information
Ja, snacka om det, RELIGION är vad det har blivit!

T.o.m Max (hamburgarrestaurang) har nu under varje meny som finns ovanför beställningsdisken står det hur mkt KG CO2* (* = nånting) som varje rätt förbrukar. Jag åt ett originalmål, det skulle tydligen förbruka och släppa ut 1.9 KG CO2*. Helt jädra sjukt är det vad det håller på att bli. Är det för sent...?

Posted on: 2008/7/18 20:22

See User information
Resized Image

Posted on: 2008/7/19 9:11

See User information
Tittade lite deras hemsida och hittade information om några av deras program:

SUPREME MASTER TELEVISIONS CURRENT SHOW LINEUP:

-Vegetarianism: The Noble Way of Living seeks to ....

-Planet Earth: Our Loving Home - As a tribute to our beautiful planet...

-Vegetarian Elite : Past and present vegetarians are featured on this show and their compassionate lifestyle.

-Golden Age Technology introduces innovative technologies with the noble ideal of benefiting humanity.

http://www.suprememastertv.com/bbs/board.php?bo_table=about_ust5rg

Längre ner på den sidan hittar jag en rubrik till en film som lyder:

Supreme Master Ching Hai - WALK THE WAY OF LOVE

Hon har fått en massa utmärkelser:

"Supreme Master Ching Hai has been given awards worldwide by government officials and private organizations on numerous occasions. They include the Gusi Peace Prize, World Peace Award, the World Spiritual Leadership Award, Award for Promotion of Human Rights, and the Award For Outstanding Public Service to Mankind"

Detta är propaganda för att införa nån sorts ny klimat/miljöideologi med hjälp av kärlek, The Green Agenda med ett kryddmått av New Age med andra ord.

Posted on: 2008/7/19 19:25
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Jag har denna kanal på parabolen hemma, men har inte lagt ner så mycket tid på att studera den.

Posted on: 2008/7/20 8:29

See User information
Sekt!

Sa dom att tsunamin var pga GW ?

Posted on: 2008/7/20 8:54

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper