vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Lite tankar om en teori..

See User information
Läste det här just
http://www.algonet.se/~shekinah/ufogdel4.html

Och en del saker jag funderat på ibland hajjar jag till på, ex att som det sägs i bibeln att adam och eva åt den förbjudna frukten..

Med frukt tänkte man ju äpple när man var liten, inte längre än så, och sedan dess har jag typ varit fast i min gamla uppfattning, men tänk om vi har fler sinnen de vanligt kända, vissa menar att vissa växter, narkotiska preparat kan öppna andra sinnen, typ hypofysen skulle kunna ha nån funktion, anta att det inte var frukt såsom äpplet och kunskapen hon fick inte var hur man bygger upp ett bank system, utan att det var en sorts frukt som öppnade ett sinne som någon blockerat, och kunskapen var allt man kunde "se" och upptäcka med det sinnet.

Det andra är att vi kan bli "sövda" ifall man kommer för nära sanningen, ibland när man tänker och känner att man är nåt på spåren så är det som man slår i taket, typ som en ogenomtränglig hinna hindrar ens tankar att nå sin fulla potential, så har det alltid känts, jag har inte ord nog att beskriva riktigt vad jag menar, men dom som upplevt nåt liknande känner nog igen sig på nåt sett, man vet att man kan fundera ut ett svar, men ändå är det helt omöjligt..
typ som om man går riktigt djupt in i en fundering om rymden och tillslut känns det mest som man får huvudvärk och vill spy.

Och tillsist står det där om att guds söner gick till människornas döttrar..namnkunniga var dom visst också sönerna.

Kan det vara mäktiga utomjordingar som avlade in sig i vår värld, och isåfall finns dom här än? Kan dom ha förmågor vi inte har?

Nu tror jag ju inte på religionen, utan många texter i bibeln kommer ju nånstans ifrån, frågan är bara vad dom egentligen menar och hur mycke dom missuppfattat saker och ting. Eller så är det skrivet för att få oss att tro på nånting och har ingen relevans alls, men om man ville få oss att tro på nåt, långt tillbaka när händelser endast fördes fram som sagor och rykten vore det ju bäst att skriva om nåt allmänt känt till en ny sanning lite snarlik den kanske redan lite förvanskade sägnen.

Posted on: 2008/7/20 11:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Lite tankar om en teori..

See User information
Du borde titta på den här om du undrar om aliens! Kanske lite för mycket,MEN jag tror inte man kan avfärda den helt. http://video.google.com/videoplay?docid=692524212659068187

Posted on: 2008/7/20 11:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper