vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Mineralvattnet Donat Mg
#1


See User information
Donat Mg är ett mineralvatten som verkligen gör skäl för namnet. Varje liter innehåller nämligen 1030 mg magnesium, att jämföra med Ramlösa som innehåller 0,5 mg/liter.

Från 550 meters djup vid spa-anläggningen Rogaska Slatina i Slovenien kommer det naturligt kolsyrade vattnet som är fullproppat med viktiga mineraler. Donat Mg rekommenderas bland annat mot stress, depression, huvudvärk och mag- och magsmältningsproblem.

Efter att ha varit försvunnet från den svenska marknaden några år på grund av en rättslig namntvist, är det klassiska mineralvattnet nu på väg tillbaka till hälsokostbutikerna igen, enligt den svenske generalagenten.


1000 ml contains
Cations mg
Ammonium 1,05
Lithium 3,3
Sodium 1500
Potassium 13
Magnesium 1030
Calcium 380
Strontium 6,8
Iron < 0,1
Manganese 0,17

Anions
Fluoride 0,23
Chloride 59
Bromide 0,29
Iodide 0,08
Nitrate < 2
Nitrite < 0,007
Sulphate 2400
Hydrogen phosphate < 0,02
Hydrogen carbonate 7700

Non-disintegratable Compounds
Metaboric acid 16,6
Metasilicic acid 156
Dissolved carbon dioxide, approximately 3800

Ja vad tycker ni, är det värt att investera i? Någon här på vaken som dricker Donat Mg? ska visst räcka med 6 dl om dagen... med tanke på powerbosten av hela 1030 magnesium.

Posted on: 2007/11/4 22:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mineralvattnet Donat Mg
#2


See User information
Drack det lite förr.
Vet inte varför du talar om 6 dl, hur tänker du då?

Posted on: 2007/11/4 22:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mineralvattnet Donat Mg
#3


See User information
Har läst om det där, att vi har ständig brist på Magnesium, och att alla tillskott som inte är receptbelagda innehåller apsartam. Så det kan vara "bra info" men det är som sagt det enda jag visste om detta, kanske nåt av värde i alla fall....att fattiglapparna kan få en aspartamfri magnesiumkälla, skulle dock kolla upp om det var Natrium fluorid, eller den mindre skadliga Kalcium fluoriden, är det natrium, som tilsätts i tandkräm, skulle jag hellre skaffa receptbelagd magnesium, fluor är sket dåligt.

Posted on: 2007/11/4 22:33
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mineralvattnet Donat Mg
#4


See User information
Donat MG, ja..., för en tio år sedan fanns det vattnet att köpa i de flesta hälsokostbutiker och jag drack det regelbundet-dagligen- en 4-5 dl...Nu vet jag inte var de säljer det, för jag har inte sett något Donat på flera år...





adebisi

Posted on: 2007/11/7 16:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mineralvattnet Donat Mg
#5
Finns Donat någonstans i Sverige idag?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mineralvattnet Donat Mg
#6
Om du har kreditkort så finns det i Sverige, tar bara typ 3 veckor.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mineralvattnet Donat Mg
#7
Inga butiker i Sverige som säljer det då?

Vart hittade du det på internet för beställning? jag fick inge bra ur min googling...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mineralvattnet Donat Mg
#8


See User information
Quote:

void skrev:
Inga butiker i Sverige som säljer det då?

Vart hittade du det på internet för beställning? jag fick inge bra ur min googling...
Jag tog fram varor från slovenien å vips ,

kan detta duga då,jag brukar dricka det från grön glasflaska,men denna duger .Det är inte sverige men man kan använda internet.

http://parthenonfoods.com/donat-miner ... ter-case-6x1l-p-2672.html

Posted on: 2008/1/5 23:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mineralvattnet Donat Mg
#9


See User information
Här är ett annat mineralvatten med likvärdiga halter av magnesium. Också från forna jugoslaviska källvatten.
Det fins att köpa på dom flästa orientaliska affärerna.

http://www.sarajevski-kiseljak.com/

Fast jag tror att jag även sett Donat på vissa orientaliska affärer. Så kolla där.

Posted on: 2008/1/5 23:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mineralvattnet Donat Mg
#10
Tackar för tipset. (filterar själv allt vatten, berkely light)


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mineralvattnet Donat Mg
#11


See User information
AL-CIADA
Fungerar Berkey Ligh bra, filtrerar den bort flour? Beställde du den från USA?

Hittade en sida inom EU där man kan beställa Donat. Men dyrt:/

http://www.springwatershop.com

Posted on: 2008/7/20 14:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mineralvattnet Donat Mg
#12


See User information
Är vårat kranvatten också flourerat??

Posted on: 2008/7/20 16:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mineralvattnet Donat Mg
#13


See User information
näe knappst, lite klor på många ställen..eller vid översvämmningar och dylikt öite mer.

finns der flour är det naturligt från vattnet jag tror inte det tillsätts.

inte bra med klor?
http://www.soveco.se/h2o_klor.html

bra med klor?
Varför kloreras vattnet?
Om råvattnet innehåller för mycket bakterier måste det desinfekteras, det vill säga renas från smittoämnen. Istället för klor kan man använda ultraviolett ljus eller ozon. Dessa medel har dock ingen kvarstående effekt ute i ledningsnätet. När det finns risk att bakterier kan växa och föröka sig i nätet måste det utgående vattnet från vattenverket desinfekteras med klor eller kloramin. Det finns inga belägg för att klor i låga doser skulle kunna påverka hälsan.

Lite text om varför flour blev populärt...tidigare var det ett kemiskt avfall man inte kunde bli av med....typ som kvicksilver, och var slutförvarar man bäst miljöfarligt avfall? jo i munnen såklart : )

Snart kommer dom säkert på att man kan laga hål med utbränt uran, så är slutförvaringen av det löst med
http://www.geocities.com/SoHo/Study/2653/dafreeworld/fluor.htm

Posted on: 2008/7/20 19:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mineralvattnet Donat Mg
#14


See User information
Biologiskt magnesium är detsamma som "spårvagnen" för avfall ut ur cellerna - och ej minst NYTTIGHETER in i dem. Mer om det i sak HÄR och HÄR.

Posted on: 2012/1/10 22:02
Det finns Något i Allt... Samverkan Är Win-Win (http://en.wikipedia.org/wiki/Win-win_game) för Alla. Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett... Men Wi gör ALLA så gott Wi kan i händelseögonblicket.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS