vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: The Montauk Monster

See User information
Är det bara jag som reagerar på att det är olika varelser på bilderna?

Bild nr:1 som först presenterades (om jag inte har fel då, jag vet inte) ser ruskigt grotesk ut och "näbben" går längre ner än tandraden i överkäken.

Färgen stämmer inte.
Tänderna är vinklade annorlunda.

På bild nr:2 ser man att "näbben" nu saknas, vad som finns där - tydligt framträdande - är framdelen av dödskallen, nosen. Den går inte längre ner än övre tandraden, (som dock saknas, men jag skriver det så ni fattar vad jag menar) vilket den gjorde på den första bilden.

Observera även att skallen går inåt litegrann mellan ögonen på första bilden, och inte på den andra.

Kortare käke på den första bilden.

Resized Image

Resized Image

Jag tror, att den första bilden på "näbben" är the real deal och de senare bilderna är ett annat djur (som de har gjort så likt som möjligt) för att tysta ner händelsen.

Posted on: 2008/8/15 7:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Den första bilden är ju spegelvänd, så man ser ju inte skallen från samma håll. Har du gjort det eller var hittade du den ?

Men håller med om att bilderna ändå ser rätt olika ut ;)

Men som sagt olika tidpunkter, vinklar och annat kan spela betraktaren ett spratt :)

Tvättbjörn är nog det mest troliga, eller en Pitbull hehe..

Posted on: 2008/8/15 12:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Japp den är spegelvänd, tycker det var lättare att se skillnaden så. Men visst, iom att det är (om det är samma varelse) olika sidor av huvudet så kan det ju skilja en del, den är ju rätt rutten och äcklig hehe.

Men jag tycker fortfarande det är för mycket skillnad, speciellt tänderna i underkäken!

Posted on: 2008/8/15 19:54

See User information
Dessutom så ligger väl kroppen i olika ställning på de olika bilderna!? som om någon varit fram och flyttat den.

Men annat, varför syns det ingenting mer i media nu ett litet tag efteråt? Har inga forskare tittat närmare på detta och kunnat ge en förklaring?
Har kroppen "försvunnit"? Var finns den nu?
Har alla bara glömt att vi såg nått som ingen visste vad det var?

Inte ens en artikel med en korkad förklaring har väl dykt upp?

Posted on: 2008/8/28 15:31

Anonym
Jodå... De har kommit med den slutgiltiga lösningen att det faktist var en tvättbjörn.... Precis som de sa från början.

See User information
“Monster mummies of Japan”

http://www.pinktentacle.com/2009/03/monster-mummies-of-japan/

Äkta bilder från Museum.

Posted on: 2009/3/8 20:24

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper