Vakencorner
|
Alla spåras via sin mobiltelefon!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
För ett par dagar sedan läste jag ett skarpsynt antagande av en medlem här på vaken som trodde att i framtiden skulle eliten kontrollera oss via våra mobiltelefoner. Igår när jag lyssnade på en av Alex Jones senaste program berättade han om när han och hans pappa var ute och åkte bil i Forth Worth och hamnade lite vilse. Då sa hans pappa att hans telefon har en service som gör att man kan få hjälp att lokalisera sig. När de bad honom förklara var han befann sig och han skulle svara så sade de: "Vi behöver inte veta förresten, vi ser att du befiner dig vid hörnet av.....osv. De visste exakt var han befann sig. Det här beror på, att efter september 2001 så är det lag på att varje mobil som säljs i USA ska ha en liten GPS sändare i sig så att den kan spåras. Det är inte en GPS-telefon i sig men den har en sändare som myndigheterna kan spåra.
Lyssna själv när han berättar. Det är ca 5 minuter in i den första timmen: http://conspiracycentral.net:6969/tor ... e8b84d8afdd1e28a2.torrent
Posted on: 2006/3/9 13:56
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Alla spåras via sin mobiltelefon!
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jo jag har själv testat med min telefon och använd ett program som hette miniGPS.
Då kunda jag läsa av dessa celler och veta i vilken cell jag befann mig. Problemet med denna teknik är dock att signalerna varierar så kraftigt att ena stunden befinner jag mig 1mil bort och andra stunden 1mil åt andra hållet. Tyvärr måste jag säga att denna teknik används flitigt under rättegångar för att bevisa att någon vart i ett visst område. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login