vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Media.
Utdrag ur text fån Total Justice.

Medias ansvar
Medias ansvar är stort när det gäller vad som sänds ut och visas upp som en ”verklighet”. Tyvärr kan vi se att media INTE tar den rollen på allvar, utan pumpar ut rubriker för att sälja lösnummer. Emellanåt försöker media vara den goda förespråkaren, men det räcker att se rubrikerna på löpsedlarna för att inse att de arbetar på en lågvatten nivå och att ekonomi styr mest i vad som sänds ut. Samtidigt finns ett sätt att frossa i dramatiska skeenden, där allt upprepas och repeteras i det oändliga. Media deltar definitivt i att slå in negativa spikar i våra sinnen. Medias bild av hur världen ser ut är katastrofal, där det frossas i våld, sex och såpor. En såpadeltagares sexlek på stranden är många gånger mer värd än miljoner barn som svälter i Afrika.

Medias ansvar & barn/ungdomar
Kanal efter kanal pumpar ut ytliga såpor som våra ungdomar sväljer dagligen och får automatiskt en bild av hur man ska se ut och bete sig för att duga och få respekt. ...........

http://www.totaljustice.org/tj14_medias_ansvar.htm

Fick en ide om att knyta Total Justice till Vaken.se.

Har själv funderat på att ta kontakt med dessa personer då jag fått den uppfattningen att dom är vana att hålla föredrag om personlig utveckling.

Studera gärna vad Total Justice står för. Tills vidare avvaktar jag med att ta kontakt, då jag vill höra era synpunkter och vad ni tycker om Total Justice.

Min dröm är att vi alla i en snar framtid kan samlas ( hyra en stor lokal ). Jag tror inte jag är rätt person att dra igång något stort, men skulle någon/några känna sig manade. Kör.

En ide är att knyta personer till Vaken.se som agerar och är för en förändring. Är vi många kan vi göra något.

Ett mål kan vara att ha ett seminarium tex nästa vår.

Shygets! Du som har vanan att röra dig i politiska kretsar och ni andra kom med synpunkter och ideer.

”Gör mot andra vad du vill att de ska göra mot dig”

mvh so88

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Media.

See User information
Låter som en bra ide. Att samarbeta är viktigt om man vill att någonting ska hända.

Posted on: 2005/3/8 20:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag skickade iväg ett kort email till dom och fick ett myket posetivt svar.

"Har tittat in på din/er sida och den är härlig. Vi ska länka er sida på vår också så får vi ett bra nätverk för människorna! Låt oss hålla kontakten och gärna bolla idéer etc o se vad som växer fram"

Super,..

Posted on: 2005/3/8 22:15

Anonym

Kanon.

Har du hört talas om Freedom Force International.

http://www.freedom-force.org/freedom.cfm?fuseaction=home

See User information
http://www.totaljustice.org/tj14_medias_ansvar.htm

"Uppvaknande & nyårslöftet
För de flesta av oss skulle ett fullständigt uppvaknande innebära att vi begick självmord. Om det var möjligt att på ett ögonblick se hur vårt agerande påverkar oss själva och omgivningen. Hur vi ständigt luras för att hålla masken. Hur vi projicerar ut det som vi borde ta hand om själva. Hur vi slösar bort tiden på oväsentligheter. Hur många av oss hela tiden flyr genom att göra sig själva upptagna. Det är därför alla har så bråttom förresten... För att vi är livrädda för vad vi ska hitta när vi stannar upp. Som tur är går det inte att vakna upp "på ett ögonblick". Det finns inget "fast food enlightenment". Naturen har skapat det så att uppvaknanden sker stegvis. Det vi kan göra är att, på den plats vi befinner oss i livet, jobba på att förändra vår varseblivning. Det som sker är då att din syn på dig själv & din omgivning förändras. Det är inte omgivningen som förändras. Förvandlingen sker enbart i dig. Att du sedan positivt påverkar din omgivning är en annan sak. Du har alltså total makt!"

"Vår största gåva är att vi var och en har allt inom oss och kan skapa vårt liv efter våra ideal. Samtidigt är det många som inte vill se detta då det innebär ett fullständigt ansvar för sitt eget liv. Ansvar kan kännas tungt att bära, men fråga dig själv vad som är alternativen."

"Träningstips
Precis som den fysiska kroppen kan få reaktioner när du börjar träna kan du få känslomässiga (och fysiska) reaktioner när du ger ditt inre sanna jag mer plats. Om det händer behöver du inte vara rädd, det är inget farligt fastän det kan kännas obehagligt. Motstånden och präglingarna arbetar i kroppen och när du vill börja expandera i din sanning, så kommer kroppen automatiskt att streta emot. Lika är det när vi INTE lyssnar på vår sanning, så är kroppen den sista utposten att tala om att något är fel.

Öva dig på att sitta ned och andas. Se långt ned i dig en vacker vit bädd av Ljus där ett nyfött spädbarn vilar. Andas och se hur det här barnet får växa ut i din kropp, medan du uttrycker ”Jag tillåter nu mig själv födas fram igen helt Gudomlig och Sann”. Upprepa detta om och m igen medan du andas och släpp taget. Låt det som ren Ren Intelligens framträda mer och mer. Lita på att egot kämpar emot för att ha makt, men välj sida, för du längtar väl efter att vara älskad, kunna älska och ha din Sanna plats i Livet!"

Jag citerar sällan, men detta var mycket bra text från sidan Total
Justice och på dessa stycken är jag beredd att skriva under
när som helst. Intressant budskap. Detta ser man mer sällan.

Intressant "Tränings tips" även, jag rekomenderar den övningen.

Posted on: 2005/3/13 0:19

Anonym
Det fullständiga uppvaknandet ( insikten ) har för min del inneburit, i början, att man blivit förbannad , frustrerad , deprimerad, man har helt enkelt blivit lurad på sitt liv, om ni förstår hur jag menar.

Att föra ut den här insikten till nära och kära är i stort sett dömd att misslyckas i ett kort perspektiv.

G Edward Griffin uttryckte det såsom att...

Att sprida information av denna typ är ett livslångt arbete och man får inte tänka på sig själv i första hand utan tänka på kommande generationer.

Man får helt enkelt leva ett dubbelliv och lära sig att läsa av människor och hur mycket dom är beredda att ta imot.

Jag för min del har sammlat på mig en del E-mailadresser till okända och skickar ibland ut massutskick. Jag har fått ett hot om anmälan ( kanske en hög frimurare ).

Man får ta små steg och hoppas att man drar ett strå till stacken.

Man får ge små korn ibland och vara lyhörd för responsen.

Uppenbarligen blir vi fler och fler i Sverige som synar saker och ting även om den största debatten än så länge förs på internet.

mvh so88

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper