vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Bortom 9/11 detaljerna/konspirationer och vad som gör mig mest upprörd.

See User information
På något sätt har jag lättare att ta personer som rutinmässigt avfärdar alla argument för elitkonspiration och att 9/11 va ett inside job etc... Pga att jag vet att dom ofta inte har satt sig in det minsta i frågorna utan enbart lever på i sin bekväma koncensustrans.
Det krävs stort engagemang för att verkligen sätta sig in i alla detaljer kring dessa frågor och liksom allt annat är det troligtvis omöjligt att någonsin nå en punkt då man kan se sig som "fullärd".

Mitt personliga engagemang för dessa frågor bottnar i en stark (lite klyschigt men dock) medkänsla för utsatta människor och en tro på vad som är rätt och fel.
Jag har även alltid haft en stark vilja att förstå mig på min omvärld och hur människor fungerar.
Vi är födda på en jord där krig och våld är ett dagligt inslag och blir således uppfostrade att på något sätt acceptera detta.
Som liten tror man att dom vuxna kan och vet allt, när man blir äldre förstår man att detta inte är fallet, utan snarare inser man att många vuxna har väldigt trångsynta och låsta föreställningar om sina liv och världen dom lever i.
Man lär sig också att skapa ett eget liv och egna synsätt vilket kanske är bland det mest spännande med att bli vuxen.
Vart vill jag komma med detta?

Ju mer man sätter sig in i hur världen är styrd idag desto tydligare kan man konstatera att det är väldigt destruktiva och egoistiska intressen som ligger bakom maktstrukturerna.
Varför tar inte krigen slut? Varför är en liten klick stenrika samtidigt som stora mängder svälter osv...
Detta är basic, ngt som en femåring (dessvärre) känner till.
När man i vuxen ålder seriöst börjar studera dessa frågor med ett öppet, ärligt och kärleksfullt sinne blir man snart varse att (för att göra en lång historia kort) allt pekar på en elitkonspiration iscensatt av en grupp oerhört rika och inflytelserika människor.
Bevisen hopar sig och det blir svårare att bortförklara samband och liknande.

Det gör mig ofta upprörd att se så många ovetande vuxna människor överallt. Men det finns få saker som gör mig mer upprörd än dessa cyniska skeptiker (som vi bl a har på vaken) som bara ser allt som självklart, naturligt och ännu värre ofta försvarar dessa onda maktstrukturer i vilka fenomen som krig, våld och förtryck mm bottnar.
För mig så är det fullständigt sanslöst hur vissa sätter sig in i exempelvis detaljerna kring 9/11 med ett enormt engagemang bara för att kunna försvara dessa förtryckare, mördare och krigshetsare. För mig är inte ni värda någonting. Er avsaknad av medmänsklighet och känsla för vad som är rätt och fel är för mig fullständigt ofattbar och gör mig fullständigt tom.

Posted on: 2008/8/26 1:40
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Bortom 9/11 detaljerna/konspirationer och vad som gör mig mest upprörd.

See User information
Tror inte att alla har möjlighet att "vakna" och förstå hur det ligger till, det är tryggare att lita på vad som staten, massmedia, föräldrar och de allra flesta säger. Blir inte så arg på de som inte ser hela bilden, de är också offer på något sätt. Dock så finns det de som mycket väl vet hur det ligger till men av andra anledningar förnekar det eller motarbetar de som vill säga hur det verkligen ligger till.

Handlar kanske om pengar, makt men ofta något slags följa John beteende eller att man vill höra till den vinnande sidan, kanske man t o m tycker att den onda sidan är den gode på något viss.

Posted on: 2008/8/26 1:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Just detta diskuterar ofta min polare och jag livligt när vi träffas. Ingen av oss kan egentligen fatta hur världen kan vara så sjuk när det är så uppenbart för de allra flesta hur det borde vara. Hur kan folk propagera för saker som borde vara så uppenbart fel för alla? Är folk verkligen så jävla insnöade eller är det som vi tror att man helt enkelt inte tror att det går att förändra?

Posted on: 2008/8/28 1:24
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
mm nä precis, det är bland det mest besynnerliga fenomenet som jag känner till faktiskt. Det är uppenbarligen enormt starka krafter som vi har att göra med som kan påverka folks sinnen så otroligt starkt. Sjukt intressant på ett tråkigt sätt.

Posted on: 2008/8/28 19:16
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper