vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Anonym
Re: 911 truths 10 punkter
Quote:

Icehorn skrev:
Zink,

Jag hänvisar till mitt inlägg 29 augusti

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=99489#forumpost99489

Ifall du missat det. Vill bara vara säker på att du sett det.

Jag hade missat det bland alla inläggen så nu har du fått svar i den tråden.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Åh nej, du zink..du får faktiskt titta på inlägget igen. Kontrollera punkten du tog upp, det svar du gav och de två frågor jag ställde till följd av detta.

De argument du drog nu var verkligen generella utan någon koppling till den specifika situationen som togs upp.

Posted on: 2008/8/31 18:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Åh nej, du zink..du får faktiskt titta på inlägget igen. Kontrollera punkten du tog upp, det svar du gav och de två frågor jag ställde till följd av detta.

De argument du drog nu var verkligen generella utan någon koppling till den specifika situationen som togs upp.

Du får svara i den andra tråden från och med nu.

See User information
Vilken andra tråd ? Detta är tråden som berörs.

Zink, jag försöker föra en respektfull diskussion med dig nuförtiden. Var då vänlig och möt mig på halva vägen här. Jag sträckte även ut handen till en annan skeptiker här i ett försök att få lite mognad i forumet.

Mina frågor kvarstår..och i rätt tråd. Antingen bemöts dessa annars får jag anta att dina ursprungliga argument som inledde tråden inte håller för granskning.

Posted on: 2008/8/31 19:35

Edited by Icehorn on 2008/8/31 19:57:41

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Vilken andra tråd ? Detta är tråden som berörs.

Zink, jag försöker föra en respektfull diskussion med dig nuförtiden. Var då vänlig och möt mig på halva vägen här. Jag sträckte även ut handen till en annan skeptiker här i ett försök att få lite mognad i forumet.

Mina frågor kvarstår..och i rätt tråd. Antingen bemöts dessa annars får jag anta att dina ursprungliga argument som inledde tråden inte håller för granskning.

Nu förstår jag inte alls dig.

Jag har ingen aning om vad du är missnöjd med i mitt svar så du visa mig vad du vill ha svar på.

See User information
Du tog den första punkten:
1. De tror att 4 unga piloter som älskar pengar, sprit och sex, kunde övertygas att döda sig själva för ett religiöst ändamål.

...och svarade följande:
Ja det tror vi har hänt för det har hänt förut där PFLP kapningarna av fyra flygplan från fyra länder 1970 är den som är mest lik 911.
Alla som inte känner till PFLP kapningen 1970. Skäms.

Så än en gång...

Jag kan inte se likheten mellan kapningarna 2001 och kapningarna 1970. Vad jag vet så tog ingen av kaparna 1970 manuell kontroll över planen. De hade dessutom tydligt uttalat politiskt motiv - i vissa fall med krav på frisläppanden. Samtliga plan landade säkert för att sprängas efter att gisslan hade släppts.

Mina två frågor är väldigt tydliga:

- På vilket sätt tar du pengar, sprit och sex med i bilden vad gäller kapningarna 1970 ?
- Vilka specifika likheter med angreppen 2001 är det du syftar på ?

Posted on: 2008/9/1 10:42

See User information
Den som tror att Zink kommer att ge med sig på en endaste punkt eller låta sig bli överbevisad i nåt ämne kan drömma vidare, vi snackar om "kognitiv dissonans" utan motstycke..

Perfekt medborgare i Huxleys och Orwells mardröms-samhällen..

Posted on: 2008/9/1 10:48
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Den som tror att TeBe kommer att ge med sig på en endaste punkt eller låta sig bli överbevisad i nåt ämne kan drömma vidare, vi snackar om "kognitiv dissonans" utan motstycke..

Perfekt medborgare i Huxleys och Orwells mardröms-samhällen..

Från och men nu kommer alla som skriver som Tebe att får liknande svar från mig.

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Du tog den första punkten:
1. De tror att 4 unga piloter som älskar pengar, sprit och sex, kunde övertygas att döda sig själva för ett religiöst ändamål.

...och svarade följande:
Ja det tror vi har hänt för det har hänt förut där PFLP kapningarna av fyra flygplan från fyra länder 1970 är den som är mest lik 911.
Alla som inte känner till PFLP kapningen 1970. Skäms.

Så än en gång...

Jag kan inte se likheten mellan kapningarna 2001 och kapningarna 1970. Vad jag vet så tog ingen av kaparna 1970 manuell kontroll över planen. De hade dessutom tydligt uttalat politiskt motiv - i vissa fall med krav på frisläppanden. Samtliga plan landade säkert för att sprängas efter att gisslan hade släppts.

Mina två frågor är väldigt tydliga:

- På vilket sätt tar du pengar, sprit och sex med i bilden vad gäller kapningarna 1970 ?
- Vilka specifika likheter med angreppen 2001 är det du syftar på ?

Bara för att kapningarna inte är exakt lika så kan du väl se några LIKHETER?

Pengar, sprit och sex med finns inte med i båda.

Det finns de som hävdar att fyra kapningar i USA var omöjliga likafullt kapade PFLP fyra plan från fyra olika länder.

Både PFLP och al-Qaida gjorde sina dåd med samma motiv. Hat till Israel och USA som stödjer Israel.

See User information
Quote:

Ja..att plan ska ha kapats vilket har inträffat flera gånger men oftast med tydliga krav och identifierade kapare - till skillnad från 9/11 där den utpekade gruppen inte ens ville ta på sig "äran" för dåden.

Quote:

Vilket alltså innebär ytterligare en likhet som inte finns så varför säga att folk med dessa laster skulle bli religösa fundamentalister över en natt och samtidigt använda kapningarna 1970 som argument för detta ?

Quote:
Det finns de som hävdar att fyra kapningar i USA var omöjliga likafullt kapade PFLP fyra plan från fyra olika länder.

Det faktum att fyra plan kapades 2001 var inte vad punkt #1 försökte ifrågasätta utan motsägelserna vad gäller kaparna själva.

Quote:
Både PFLP och al-Qaida gjorde sina dåd med samma motiv. Hat till Israel och USA som stödjer Israel.

PFLP framförde krav på frisläppande av politiska fångar. Kapningarna var också menade att belysa vad de kallade den Palestinska situationen. Har du verkligen sett något som styrker ditt argument att de skulle ha motiverats av ett hat mot just USA och Israel ? Ett av planen tillhörde dessutom SwissAir.

Eftersom vare sig Bin Laden eller någon annan påstådd Al-Qaedaterrorist officiellt har tagit på sig ansvaret för 9/11 så kan du inte heller relatera till några motiv andra än de som Bush-administrationen och CIA ständigt hävdar - att USA angreps för att man hatar deras demokrati och frihet. Men de orden är ju som sagt inte Bin Ladens.

Posted on: 2008/9/1 15:20

See User information
Zinken, hur många har inte försökt resonerat med dig om bland annat 911, hur många har tröttnat rejält på din dissonans? Jag tippar på 99%...

Och hur kan du ens jämföra mig med Orwell och Huxleys beskrivning av den perfekta medborgaren som i Huxleys värld drogas för att inte tänka fritt och i Orwells värld har medborgaren indoktrinerats sen barnsben att tro och lita på staten/systemet..??

Har du ens läst eller sett Brave New World eller 1984? Förstod du dig på böckerna eller filmerna?

Posted on: 2008/9/1 21:39
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Zinken, hur många har inte försökt resonerat med dig om bland annat 911, hur många har tröttnat rejält på din dissonans? Jag tippar på 99%...

Jag anser du är svår att diskutera med då du blandar ihop person och åsikt så lätt.

Quote:

Och hur kan du ens jämföra mig med Orwell och Huxleys beskrivning av den perfekta medborgaren som i Huxleys värld drogas för att inte tänka fritt och i Orwells värld har medborgaren indoktrinerats sen barnsben att tro och lita på staten/systemet..??

Har du ens läst eller sett Brave New World eller 1984? Förstod du dig på böckerna eller filmerna?

Jag har läst 1984 och förstod vad den handlade om "kontroll" och kontroll är vad vaken.se är inne på. Man vill ha kontroll över den värld som man anser att dolda makstrukturer styr idag.

När väl vaken.se får maken ska EN sanning få råda och man ska inte behandla alla lika utan de som har vaken.se sanningen ska premieras.

Det är så jag upplever de sanningar som vaken.se står för. Resten av världen ljuger så 911truth, Scholars for 9/11 truth, NY 9|11 truth, truth, truth, truth och truth kommer att gälla. Alla som inte fattar det kan ju inte ha läst ett enda ”truth” på alla 911 truth sidor.

Eller är deras sanningar något som var och en får ifrågasätta och ha egna åsikter om?

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

Ja..att plan ska ha kapats vilket har inträffat flera gånger men oftast med tydliga krav och identifierade kapare - till skillnad från 9/11 där den utpekade gruppen inte ens ville ta på sig "äran" för dåden.

Det stämmer inte nog har nätverket velat ta på sig äran. Men det nya är att al-Quaida är ett terroristnätverk och något sådant har inte funnits i världshistorien förut.

Varför al-Quaida blev sura på Hizbolla:

http://www.haaretz.com/hasen/spages/977011.html

Quote:

Quote:

Vilket alltså innebär ytterligare en likhet som inte finns så varför säga att folk med dessa laster skulle bli religösa fundamentalister över en natt och samtidigt använda kapningarna 1970 som argument för detta ?

Inte exakt lika skrev jag ju.

Quote:

Quote:

Det faktum att fyra plan kapades 2001 var inte vad punkt #1 försökte ifrågasätta utan motsägelserna vad gäller kaparna själva.

Quote:

PFLP framförde krav på frisläppande av politiska fångar. Kapningarna var också menade att belysa vad de kallade den Palestinska situationen. Har du verkligen sett något som styrker ditt argument att de skulle ha motiverats av ett hat mot just USA och Israel ? Ett av planen tillhörde dessutom SwissAir.

Eftersom vare sig Bin Laden eller någon annan påstådd Al-Qaedaterrorist officiellt har tagit på sig ansvaret för 9/11 så kan du inte heller relatera till några motiv andra än de som Bush-administrationen och CIA ständigt hävdar - att USA angreps för att man hatar deras demokrati och frihet. Men de orden är ju som sagt inte Bin Ladens.

[/quote]
Upprinnelsen är dock samma konflikt den mellan arabländer och Israel och deras budförvanter så att USA var i Saudiarabien var al-Quaidas huvudmotiv för att angripa USA. USA som vän till Israel hörde till den onda delen av världen som nu var i islams heliga land Saudiarabien.

See User information
Det låter som att Zink hellre tror på en konspiration mellan folk över hela världen som söker svar på obesvarade frågor runt 9/11 än inom en skyddad global elit med inflytande och kontroll av nationel valuta och massmedia - en elit som presenterar de två presidentkandidater som folket "väljer" mellan.

Vänligen sluta försöka göra folk till fiender bara för att de ställer frågor.

Posted on: 2008/9/2 12:32

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Det låter som att Zink hellre tror på en konspiration mellan folk över hela världen som söker svar på obesvarade frågor runt 9/11 än inom en skyddad global elit med inflytande och kontroll av nationel valuta och massmedia - en elit som presenterar de två presidentkandidater som folket "väljer" mellan.

Vänligen sluta försöka göra folk till fiender bara för att de ställer frågor.

Hahahaha je en sån konspiration ligger ju nära till hands, millioner människor som inte känner varandra konspirerar mot gubbsen i sammanträdesrummet där dom är buksvågrar hela högen...jojo det verkar ju trovärdigt.

Posted on: 2008/9/2 12:43
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:
Det stämmer inte nog har nätverket velat ta på sig äran. Men det nya är att al-Quaida är ett terroristnätverk och något sådant har inte funnits i världshistorien förut.

Varför al-Quaida blev sura på Hizbolla:

http://www.haaretz.com/hasen/spages/977011.html

I artikeln du länkar till anser man generellt att det mycket väl skulle kunna finnas sunnikrigare som kunnat utföra dåden. Det är inget där som kopplar dåden till Al-Qaeda.

Omnämnadet längre ner om att Al-Qaeda skulle ha tagit på sig dåden är inte något citat utan artikelförfattarens egna ord.

Om det vi kallar Al-Qaeda skulle ha velat ta på sig äran varför nekade då Bin Laden till att ha legat bakom dåden - vid minst två tillfällen ?

Quote:
Inte exakt lika skrev jag ju.

Det har jag inte heller trott. Jag är bara glad att du gick med på att ta bort pengar sprit och sex ur bilden vad gäller 70-talskapningarna.

Quote:
Upprinnelsen är dock samma konflikt den mellan arabländer och Israel och deras budförvanter så att USA var i Saudiarabien var al-Quaidas huvudmotiv för att angripa USA. USA som vän till Israel hörde till den onda delen av världen som nu var i islams heliga land Saudiarabien.

Vi är båda bekanta med konflikten i mellanöstern. Den officiella förklaringen nämner dock inte USAs närvaro i Saudiarabien som ett huvudsakligt motiv för angreppen.

Posted on: 2008/9/2 13:01

See User information
Zink,

Att du ens förolämpar min intelligens genom att dra upp en sådan absurd sak som i den artikeln. Över sju år efter dåden förlitar du dig på IntelCenters ström av meddelanden från Al-Qaeda och hur de anklagar Iran för att vara konspirationsteoretiker.

Varför ser vi inte samma personer kritisera 11 septemberrörelsens dokumentärer, böcker och föreläsningar när de ändå håller på ?

Gripa efter halmstrån..har du hört det där någon gång ?

Posted on: 2008/9/2 15:58

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Zink,

Att du ens förolämpar min intelligens genom att dra upp en sådan absurd sak som i den artikeln. Över sju år efter dåden förlitar du dig på IntelCenters ström av meddelanden från Al-Qaeda och hur de anklagar Iran för att vara konspirationsteoretiker.

Varför ser vi inte samma personer kritisera 11 septemberrörelsens dokumentärer, böcker och föreläsningar när de ändå håller på ?

Gripa efter halmstrån..har du hört det där någon gång ?
Om något befinner sig neråt i en heriarki talar sanningen,blir det lagret som väntar.

Posted on: 2008/9/2 16:00

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper