vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Dagens METRO

See User information
Händer inte varje dag att jag läser METRO, men idag blev det så, och hujedamej vad full den är med galenskaper.

- Pilotprojekt i Malmö för personer som ansöker om nya pass. Fingeravtryck och ansiktsbild lagras i chippet. Ett 6 månaders barn ska få sitt första pass och har ingen aning vad som händer när dom trycker tummen hans på den där mojängen! En härlighet obligatorisk för alla i Europa till våren.

- Låt vaktbolag sköta alkotest
Nils-Olof Berggren föreslår en lagändring som ska ge privata vaktbolag rätten att stoppa bilister för alkotest sedan ett test i Ystad. Ett PRIVAT bolag! Snart har man en BLACKWATER jeep i varje gatuhörn. BLÅS annars får du en granatkastare i ansiktet på dina barn!
Skiter ju dom i, privata bolag vill tjäna pengar, inget annat.

- Kreditkortsremsor ersätts av ett mikrochip och display som visar saldo, transaktioner och ränta mm direkt på kortet.
OJ och gissa vad, detta skulle ju kunna vara ett härligt alternativ till resebiljetter. Tänk att ha biljetten direkt i kortet! Ja tack gärna. Kan jag få passet däri också?

- "Porrläge" i nya explorer.
WOW, nu kan jag stänga av en massa spara-i-datorn-funktioner och vara helt och hållet fri. Gör vad du vill, släpp tankarna och glöm att allting sparas ÖVERALLT annars iallafall.

- Japans premiärminister Yasou Fukuda avgick igår efter det senaste årets strider med oppositionen. Regeringen har kritiserats hårt för det nya sjukförsäkringssystemet.
JAHA! Han har även pressats hårt för att titta närmare på hålen kring 911. Samtidigt som han pressats av Bush för att stödja Amerika i Afganistan.
Ska han bytas ut mot någon som kan stå emot och tysta oppositionen? Inte vet jag, men det skulle va intressant om detta diskuterades också.
http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/fl20080617zg.html
http://www.truthnews.us/?p=1644

- Tyskland införde igår prov för invandrare som vill bli tyska medborgare.
En fullständigt galen idé i min mening som snarare kommer få folket i tyskland, som faktiskt är rejält mycket mer vakna än svenskar, att skrika NEJ! DISKRIMINERING! ÖPPET EU! och därmed acceptera ännu mer centralisering av makt i EU.

- Plus naturligtvis det sedvanliga klimatsnacket och avledningsmanövrar så som helt fantastiskt inspirerande nyheter kring diverse såpakändisar.

Dock måste tilläggas att dagens ELVIS var klockren! Den kan man ju läsa iallafall.
http://www.metro.se/se/comic.xml?path ... ar=0&reverse=1&position=1

Tjo

Posted on: 2008/9/2 9:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper