vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 6 »

The Truth About 9/11 Conspiracy Theories

See User information
With the upcoming release of the film "United 93," the terrorist attacks of Sept. 11, 2001, have returned to the fore of public consciousness. While for many Americans such painful memories remain forever seared in their minds, for a small but vocal minority the Sept. 11 attacks have taken on a mythical character. These are the Sept. 11 conspiracy theorists.

If Web sites such as whatreallyhappened.com, 911truth.org and scholarsfor911truth.org (among countless others) are any indication, the Sept. 11 conspiracists have become a movement in their own right. Despite a host of differences, they share the belief that the widely accepted version of what happened on Sept. 11 is merely a front for a shadowy plot to fool the American people.

Rather than accept that Islamic terrorists flew planes into buildings and slaughtered innocents in the name of a fanatical ideology, the Sept. 11 conspiracy theorists believe the perpetrators included members of their own government -- that somehow the Bush administration, with the collusion of the Pentagon, was either behind the attacks or simply allowed them to happen in order to institute a quasi-police state.

Läs vidare:
http://www.sfgate.com/cgi-bin/article ... 2006/04/19/cstillwell.DTL

Posted on: 2006/4/19 20:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: The Truth About 9/11 Conspiracy Theories

See User information
Jaja, bara en till snubbe som gnäller om konspirationsteorier utan att nämna att sagan om araberna är en konspirationsteori, coolt.

Han skulle ju kunna prova på att undersöka de saker han tycker är så tokiga, men oj, då, måste man ju tänka lite.

Posted on: 2006/4/19 21:34

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

seraphim skrev:
Jaja, bara en till snubbe som gnäller om konspirationsteorier utan att nämna att sagan om araberna är en konspirationsteori, coolt.

Han skulle ju kunna prova på att undersöka de saker han tycker är så tokiga, men oj, då, måste man ju tänka lite.

I den gängse betydelsen av "konspiration" innefattar att den är hemlig och har en hemlig agenda. Al qaidas agenda, att åsamka USA och dess allierade skada genom terrordåd, är inte speciellt hemlig, om man säger så.

För övrigt är det där exakt vad jag skulle säga till en konspirationsteoretiker. Prova att undersöka de saker som påstås vara så konstiga med "den officiella versionen" istället för att svälja dyngan från Alex Jones et. al. med hull och hår. Då upptäcker man att "konstigheterna" inte är speciellt konstiga egentligen.

Men då måste man ju tänka lite... nej då lever ni hellre kvar i er spännande fantasivärld där hela världen är en gigantisk konspiration.

Läs gärna dessa kloka inlägg, kanske kan ge en och annan här en tankeställare:
http://www.flashback.info/showthread.php?p=4027796#post4027796
http://www.flashback.info/showthread.php?p=4023090#post4023090
http://www.flashback.info/showthread.php?p=4027409#post4027409

See User information
Läs gärna dessa kloka inlägg, kanske kan ge en och annan här en tankeställare:

Längtar du tillbaka till FB ronakin? Jag tycker det är konstigt att du blev bannad från FB, jag trodde du var populär där!

Prova att undersöka de saker som påstås vara så konstiga med "den officiella versionen"

Jag kan ge dig exakt samma råd. Det finns till exempel ingenting i den officiella versionen som förklarar WTC 7's perfekta kollaps, och det finns en anledning till att 911 kommissionen undvek WTC 7 i sin rapport. WTC 7 raserar den officiella förklaringen helt.

nej då lever ni hellre kvar i er spännande fantasivärld där hela världen är en gigantisk konspiration.

Jag tycker historien om araberna ledda av gubben i grottan är riktigt spännande och konspiratorisk.

istället för att svälja dyngan från Alex Jones

Jag sväljer inte allt av Alex Jones, bara det att han är kristen gör att jag tar honom med en nypa salt, jag gillar inte religion riktigt, men han som många andra är tillräckligt smart för att fatta att sagan om araberna är ganska konstig. Och ännu konstigare är det faktum att Alex Jones flera veckor innan 9/11 sa att den amerikanska regeringen skulle skulle flyga plan in i tornen och skylla på Bin Laden.

Och vill du ha med knäppisar att göra så kan du ju alltid prata med dom som tror att planen som flög in i tornen var hologram.

Posted on: 2006/4/19 22:43

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Quote:

seraphim skrev:
Längtar du tillbaka till FB ronakin? Jag tycker det är konstigt att du blev bannad från FB, jag trodde du var populär där!

Nej, jag är inte Ronakin. Tro det eller ej, för min del så kvittar det vilket.

Quote:

Jag kan ge dig exakt samma råd. Det finns till exempel ingenting i den officiella versionen som förklarar WTC 7's perfekta kollaps, och det finns en anledning till att 911 kommissionen undvek WTC 7 i sin rapport. WTC 7 raserar den officiella förklaringen helt.

9/11-kommissionens rapport hade inte till syfte att diskutera de tekniska aspekterna kring kollapsförloppen överhuvudtaget, så det visar bara på din okunnighet att du klagar på att detta inte redovisas i denna rapport.
Det är NISTs och FEMAs rapporter som behandlar orsakerna och förloppen kring kollapserna.
Här har du kapitlet ur FEMAs rapport som behandlar WTC 7: http://www.fema.gov/pdf/library/fema403_ch5.pdf

NIST har inte släppt sin rapport om WTC 7 ännu, man offentliggjorde rapporterna om WTC 1 och 2 i april 2005 och meddelade då att rapporten för WTC 7 skulle släppas senare.
http://wtc.nist.gov/

Quote:
han som många andra är tillräckligt smart för att fatta att sagan om araberna är ganska konstig

Den är inte så värst konstig, den stämmer tämligen bra med den kunskap vi har om muslimsk terrorism och deras benägenhet att begå självmordsdåd. Den passar in i en sammanhängande helhetsbeskrivning, till skillnad från konspirationsteorierna som bara letar "konstiga saker" här och där och inte kan presentera någon trovärdig helhetsbild av de olika händelserna den 9/11 och hur de hänger ihop med varandra. Plan med missiler i WTC (där man inte kan förneka att det var plan), bomber, kryssningsmissiler i pentagon, ja allt är en enda osammanhängande röra.

Quote:
Och ännu konstigare är det faktum att Alex Jones flera veckor innan 9/11 sa att den amerikanska regeringen skulle skulle flyga plan in i tornen och skylla på Bin Laden.

Du, det där tror jag inte ett spår på. Det är ren och skär lögn om jag får säga vad jag tror.
Vem gav honom den infon isåfall förresten? Är Alex Jones måhända delaktig i konspirationen?

See User information
OjOjOj

Ja du zpz du har verkligen läst psykologi i någon (sorts)skola ser jag!. vad är det som är så svårt att förstå när det gäller hela historiens förlopp ifrån tex. WW2?

I mina ögon har du helt enkelt för att skydda dig själv tänkt(vridigt) på någon sak 1 gång för lite eller förmycket tills du hamnat i din trygga verklighetsuppfattning! (vet att det jag skriver kommer rinna av dig som vatten på en gås men det gör mig förskräckt)
__

"9/11-kommissionens rapport hade inte till syfte att diskutera de tekniska aspekterna kring kollapsförloppen överhuvudtaget"

Nej vad konstigt??
__

"Den är inte så värst konstig, den stämmer tämligen bra med den kunskap vi har om muslimsk terrorism och deras benägenhet att begå självmordsdåd."

Tjaa ja tycker inte om krig alls och det är därför jag under massor av år följt utrikespolitik länge. Men jag förstår både frustrationen som uppstår när man blir sparkad på av folk med makt och vapen när man själv ligger ner fattig och utan grannarnas stöd,och den psykologiska krigsföringen med att visa sina förtryckare att man är berädd att dö för sin frihet och rätt att existera! (dom lever under förutsättningar vi inte förstår riktigt än).
__

Du nämner också..
"I den gängse betydelsen av "konspiration" innefattar att den är hemlig och har en hemlig agenda. Al qaidas agenda, att åsamka USA och dess allierade skada genom terrordåd, är inte speciellt hemlig, om man säger så."

Nja den är inte hemlig för hur ska man kunna starta ett krig mot en fiende som inte (fanns) innan!??. Al qaida bestod av Bin Laden och hans anhängare fick vi reda på efter 911,Vem tränade upp och beväpnade(sammarbetade) med USA och CIA under Afghanistans krig imot Ryssland och med andra ord skapade Tallibanernas armé som sedan blev syndabockar??

ja menar asså *pust* ... hur mycket förändringar har inte skett i kriget imot Terrorismens namn runt om i hela världen!??.Tror du verkligen att Bush skulle kunnat varit ärlig och sagt till sin befolkning att ... Nej kära Amerikanare nu ligger Dollarn risigt till,Saddam är arg på oss och har börjat sälja olja för Euro och Iran tänker öppna en oljebörs där länder kan handla med Euro och Yen så vi måste invardera hela mellanöstern så att våran dollar som är uppbunden kraftigt i oljeindustrin kan leva vidare för vi får inte tillräcklig snurr på dollarn igenom att göra folk sjuka med miljögifter och masskonsumtion av socker i maten och folk blir inte så rädda för fågelinfluensan som vi vill så vi kan sälja vaccin häller!?(Food and Drug Administration (FDA)

Nej folket hade ALDRIG!!! gått med på en invasion utan att tro att dom var under attack genom att isensätta ett nytt Pearl Harbor!!

ett kort utlägg så här rätt av .... men om du vill tänka en gång till så kan jag försöka förklara ifrån när Presscott Bush finanserade Hitler i deras gemensamma agenda att först ta över EU(ropa) innan Mellanöstern....

Peace&Love gott folk!!

Posted on: 2006/4/20 6:16
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information

Ja jag tror att du är ronakin.

9/11-kommissionens rapport hade inte till syfte att diskutera de tekniska aspekterna kring kollapsförloppen överhuvudtaget

Nej, 911 kommissionens syfte var att mörklägga vad som egentligen hände, till exempel så påstod de att kärnorna i tornen bestod av ihåliga stålschakt, och det visar antingen att de ljög eller var okunniga eftersom kärnorna i tornen bestod 47 massiva stödpelare, och det finns heller ingenting i den officiella historien som förklarar vad som hände med dessa, för hade det varit en pannkakskollaps så skulle dessa ha petat rakt upp i luften efteråt.

Och det spelar ingen roll vad för slags förklaring FEMA och NIST kommer med angående WTC 7, en byggnad på 47 våningar kan inte kollapsa helt perfekt rakt ner på 6-7 sekunder pga några spridda bränder och skador i hörnet på byggnaden. En annan byggnad fick ett av tornen rakt över sig men kollapsade inte.

Posted on: 2006/4/20 10:20

See User information
Den är inte så värst konstig, den stämmer tämligen bra med den kunskap vi har om muslimsk terrorism och deras benägenhet att begå självmordsdåd.

Jaja, ok, du vet tydligen inte att till exempel amerikanska soldater brukar spränga bilar med sprängmedel för att sedan säga att det var en självmordsbombare. Och tycker du inte att det är lite konstigt att så fort en "självmordsbombare" har sprängt sig, så dyker det upp en fin bild på honom, de vet alltid vem det var.

http://blog.lege.net/public-action.com/911/toothfairies.html

Tooth Fairies And Suicide Bombers or "Hi, my name is Abdula. I'll be your suicide bomber this evening ..."

For many months now, I have been reading stories in the Washington Post and the Washington Times about alleged "suicide bombers". Within a short time after the attack, not only is the suicide bomber identified by name, but we have nice colored photos, almost portrait quality shots, of the dead culprits.

For example, on April 27, 2002, the Washington Post ran an article in the Style section, "Female Suicide Bombers: the New Factor in Mideast's Deadly Equation." Shown at the top of the article are four color photos of the faces of four Palestinian (?) women, face to the camera, posed for the photographer.

How thoughtful of the suicide bombers to have those photos taken. How thoughtful of the suicide bombers to leave the photos behind to be conveniently found by the Zionist-owned press. And what a public service the Zionist-owned press is doing the whole world by publishing these photos.

SUICIDE BOMBER MIRACLES
Typically, stories about suicide bombers tell us that the bomber went to a public place such as a bus stop, market, restaurant, pool hall, etc., and blew himself/herself up along with one, two, or many Israelis.

Funny, they rarely hit military targets. I wonder why?

The general story line is that the bomber had explosives attached to his/her person. The story goes on to describe the carnage in grisly detail — dismembered bodies, etc. But, remarkably, the suicide bomber himself/herself is not blown to smithereens. The bomber's body is left in sufficiently good shape to be identified immediately, and of course the Israeli authorities do just that.

But even more remarkable: The Israelis come up with these nice portraits of the culprits. And what is most remarkable of all? Everything is coordinated, bombers ID'd, photos gathered, stories written — and published all over the world by the Zionist press — within a few hours or days after the event.

Why would a Palestinian bent on vengeance commit suicide? Far better to go to the bus stop, market, restaurant, pool hall, etc., with a shopping bag or backpack full of explosives, casually discard the package in some inconspicuous place, and leave. BOOM! Lots of Israelis die, and the bomber walks away to bomb another location next week. But no, we are asked to believe that the suicide bombers blow THEMSELVES up, too.

"Why would the bombers do that?" we ask. "Because they are fanatics, that's why," is the response.

Well, if you are a Palestinian fanatic you would surely would want to kill as many Israelis as possible. You would want to extend your life as long as possible to do that job. Committing suicide unnecessarily would be a very dumb thing to do.

WHY NO IRA SUICIDE BOMBERS?
In all the years of IRA activity in Northern Ireland and Britain, the IRA never used suicide bombers, did they? Wonder why the "Palestinians" have to?

IT'S THE QUR'AN!
THEY DO IT BECAUSE THEY'RE MUSLIMS!

There's another variation to these inane suicide bomber stories.

"The suicide bombers are not just fanatics, they are MUSLIM fanatics. Allah will reward them for their deeds. They want to go to heaven to be rewarded."

Yet I have NEVER seen one cite from the Qur'an that justifies suicide, under any conditions. Quite the reverse. I have seen cites from the Qur'an which clearly prohibit suicide.

Now doubtless there are passages in the Qur'an saying eternal bliss will be endowed upon those brave souls who lose their lives while fighting God's war. Big deal. We have chaplains in the US military who, give or take, give our soldiers the same kind of message. That's their job.

If the Israelis want us to believe that the suicide bombers are fanatic Muslims, they need to come up with Qur'anic scriptures to prove their point. They don't. They can't. The Israelis are lying. What else is new?

THE HAMAS JOKE

And what of the Hamas, claiming responsibility for these suicide bombings? The reports that the Hamas takes responsibility comes from the Israelis, and we know they never lie.

Du, det där tror jag inte ett spår på. Det är ren och skär lögn om jag får säga vad jag tror.

Jag har videoklippet, och jag hade lite fel, han sa inte exakt att dom skulle flyga plan in i tornen, bara att - "If any terrorism comes it's from this government. And if there was an outside threat like a Bin Laden, who was a known CIA asset in the 80's ... he's the boogeyman they need" - och lite annat. Han sa detta den 25 juli 2001.

Men jag har för mig ändå att han specifikt sa att tornen skulle attackeras, ska försöka hitta det klippet.

EDIT - Jag hittade det andra klippet, och så här sa Alex Jones, det var på showbiz tonight - "for years hollywood has been on fire with people knowing the truth about 9/11 and I was the first to expose 9/11 on the day, in fact 2 months before I had intel that elements in the military industrial complex where going to carry out the attack, I said they'll use Bin Laden, the known CIA asset as their patsy, to take the blame for attacking the towers."

Posted on: 2006/4/20 10:45

Anonym
Quote:

Blackie skrev:

Ja du zpz du har verkligen läst psykologi i någon (sorts)skola ser jag!. vad är det som är så svårt att förstå när det gäller hela historiens förlopp ifrån tex. WW2?

Nja, det var inte jag som skrivit de inlägg jag länkade till.
Vilket historieförlopp pratar du om nu?

Quote:
I mina ögon har du helt enkelt för att skydda dig själv tänkt(vridigt) på någon sak 1 gång för lite eller förmycket tills du hamnat i din trygga verklighetsuppfattning! (vet att det jag skriver kommer rinna av dig som vatten på en gås men det gör mig förskräckt)

Om det är nån som vrider och vänder på saker lite för mycket så är det konspirationsteoretiker. Jag tänker bara logiskt och kritiskt.
Samma sak det du säger om vatten på en gås, att konspirationsteorierna relativt lätt kan monteras ned med logisk argumentation och fakta rinner av er som vatten på en gås. Ni filtrerar bort allt som inte passar in i er fantasivärld.

Quote:
"9/11-kommissionens rapport hade inte till syfte att diskutera de tekniska aspekterna kring kollapsförloppen överhuvudtaget"

Nej vad konstigt??

Förstår inte vad du menar här. 9/11-kommissionens uppgift var att undersöka omständigheterna kring händelseförloppet vid 9/11-attackerna, inte att studera kollapserna av byggnaderna. Det är FEMA och NIST och de organisationer de samarbetat med som haft denna uppgift.

Quote:
Nja den är inte hemlig för hur ska man kunna starta ett krig mot en fiende som inte (fanns) innan!??. Al qaida bestod av Bin Laden och hans anhängare fick vi reda på efter 911,Vem tränade upp och beväpnade(sammarbetade) med USA och CIA under Afghanistans krig imot Ryssland och med andra ord skapade Tallibanernas armé som sedan blev syndabockar??

Jo al qaida fanns innan 9/11.
http://en.wikipedia.org/wiki/Al_Qaida

Vad menar du egentligen? Dels att Al qaida inte finns, dels att USA bidrog till att hjälpa dem i kriget mot Sovjet? Hur går det ihop?

Quote:
ja menar asså *pust* ... hur mycket förändringar har inte skett i kriget imot Terrorismens namn runt om i hela världen!??

Att man utnyttjar händelser för sina egna syften betyder inte per automatik att man själv ligger bakom händelserna.

See User information
Hur var det nu zpz, hade du sett Loose Change 2?

Posted on: 2006/4/20 20:22
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym

Så Programerad och Hjärntvättad som zpz kan ingen bli...

Den ända förklaringen är att han själv är inblandad i Mörkläggningen.

zpz är alldeles för smart och skolad och inte ett dugg intresserad av att någon Sanning skall komma fram.

En gigantisk Konspiration är precis vad det handlar om !!

Du borde verkligen ta dig en tankeställare för när den kritiska massan är nådd kommer folk att spotta på sådana som dig.

Det är därför Ni är så J-a oroliga för att 911 skall avslöjas, då går nämligen Lavinen.

Men det går ju alltid att byta sida.

Anonym
Quote:

seraphim skrev:

Ja jag tror att du är ronakin.

9/11-kommissionens rapport hade inte till syfte att diskutera de tekniska aspekterna kring kollapsförloppen överhuvudtaget

Nej, 911 kommissionens syfte var att mörklägga vad som egentligen hände,

9/11-commissionens syfte:
"The National Commission on Terrorist Attacks Upon the United States, an independent, bipartisan commission created by congressional legislation and the signature of President George W. Bush in late 2002, is chartered to prepare a full and complete account of the circumstances surrounding the September 11, 2001 terrorist attacks, including preparedness for and the immediate response to the attacks. The Commission is also mandated to provide recommendations designed to guard against future attacks."

Det du pratar om nu är en kort fotnot där man hänvisar till FEMA:s rapport för en bättre beskrivning.

Quote:
till exempel så påstod de att kärnorna i tornen bestod av ihåliga stålschakt, och det visar antingen att de ljög eller var okunniga eftersom kärnorna i tornen bestod 47 massiva stödpelare,

Jag tror att du syftar på denna fotnot:

Quote:
For the WTC's layout, see Port Authority diagrams, "World Trade Center Concourse Level," "Concourse Level," and "Plaza Level," undated. For the number of square feet of office space, see Federal Emergency Management Agency (FEMA) report, "World Trade Center Building Performance Study," undated. For the number of workers and passersby, see Port Authority briefing (May 13, 2004).

For the dimensions, see FEMA report, "World Trade Center Building Performance Study," undated. In addition, the outside of each tower was covered by a frame of 14-inch-wide steel columns; the centers of the steel columns were 40 inches apart.These exterior walls bore most of the weight of the building. The interior core of the buildings was a hollow steel shaft, in which elevators and stairwells were grouped. Ibid. For stairwells and elevators, see Port Authority response to Commission interrogatory, May 2004.

http://www.9-11commission.gov/report/911Report_Notes.htm
Detta är en fotnot för att i korthet beskriva WTC-komplexet, och där man hänvisar till FEMA för bättre detaljer, det är inget som har använts som grund för studierna av kollapsen.

Quote:
och det finns heller ingenting i den officiella historien som förklarar vad som hände med dessa, för hade det varit en pannkakskollaps så skulle dessa ha petat rakt upp i luften efteråt.

Jo, i delrapporten NIST NCSTAR1-6 gör man mycket ingående förklaringar av vad som hände med strukturen under kollapsen.
http://wtc.nist.gov/reports_october05.htm
Läs kapitel 9 i den rapporten för analys av kollapsförloppet.

Quote:
Och det spelar ingen roll vad för slags förklaring FEMA och NIST kommer med angående WTC 7, en byggnad på 47 våningar kan inte kollapsa helt perfekt rakt ner på 6-7 sekunder pga några spridda bränder och skador i hörnet på byggnaden. En annan byggnad fick ett av tornen rakt över sig men kollapsade inte.

Du har en bra inställning du...
"Det spelar ingen roll vilka förklaringar man ger, för jag har redan bestämt mig för att dom är felaktiga."
Ungefär som en kreationist som säger: "Det spelar ingen roll vilka förklaringar man ger till hur ett öga kan skapas av evolutionen, ett öga är för komplicerat för att kunna ha bildats utan en intelligent skapare."

Anonym
Quote:

so88 skrev:

Så Programerad och Hjärntvättad som zpz kan ingen bli...

Den ända förklaringen är att han själv är inblandad i Mörkläggningen.

Typisk konspirationsteorilogik. Om någon framför argument mot en konspiration så betyder det att han en del i konspirationen, och detta talar alltså bara ytterligare för en konspiration! Hurray!!

Quote:
zpz är alldeles för smart och skolad och inte ett dugg intresserad av att någon Sanning skall komma fram.

Jag är smart och akademiskt skolad, det stämmer. Du har inte funderat på att det kan vara så att det är du som har blivit programmerad av folk som tjänar stora pengar på att sälja konspirationsteorimaterial?
Om du på förhand bestämt dig för att det är du som sitter inne på "Sanningen" så blir det inte så meningsfullt att diskutera.

Quote:
Du borde verkligen ta dig en tankeställare för när den kritiska massan är nådd kommer folk att spotta på sådana som dig.

Det är därför Ni är så J-a oroliga för att 911 skall avslöjas, då går nämligen Lavinen.

uhh.. right

Det enda som kommer hända om konspirationsteorierna får mer offentligt uttrymme är att fler kommer ta sig tid att förklara hur man med fakta och logik falsifierar era teorier.

Anonym
Quote:

Lightsaber skrev:

Ja det har jag. En frisk människa med fungerande kritiskt tänkande går inte på skiten.

See User information
an independent, bipartisan commission

Ja redan där måste jag skratta.

The interior core of the buildings was a hollow steel shaft

Detta är en fotnot för att i korthet beskriva WTC-komplexet

Jaha, och? Det är ju i alla fall fel.

Ungefär som en kreationist som säger: "Det spelar ingen roll vilka förklaringar man ger till hur ett öga kan skapas av evolutionen, ett öga är för komplicerat för att kunna ha bildats utan en intelligent skapare."

Ja men då kan man ju spara pengar som fan när man demolerar byggnader i fortsättningen, orsaka skador i ett hörn på byggnaden, dra sen igång några spridda bränder, och vänta på den perfekta kollapsen.

Och som sagt, om det var en pannkakskollaps, vad hände med de 47 massiva stödpelarna som utgjorde kärnan i båda tornen? De borde som sagt ha petat rakt upp i luften efteråt.

Posted on: 2006/4/20 21:04

See User information
Quote:

zpz skrev:
Quote:

Lightsaber skrev:

Ja det har jag. En frisk människa med fungerande kritiskt tänkande går inte på skiten.

Aha, så allt det vi ser i videon är antingen fabricerat eller ren inbillning då?

Hur ser du på Bushadministrationen då? Vad har de för agenda enligt dig?

Posted on: 2006/4/20 21:10
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Det enda som kommer hända om konspirationsteorierna får mer offentligt uttrymme är att fler kommer ta sig tid att förklara hur man med fakta och logik falsifierar era teorier.

Uhm, om du glömt bort det, eller inte visste, så efter att Charlie Sheen sagt vad han trodde om 9/11, så visade CNN omröstningen att 83% av 53000 röstande höll med Sheen om att regeringen mörklägger vad som egentligen hände, det är, om du inte fattat det, en majoritet.

Och Sheen utmanade sina kritiker med frågor om kollapserna och speciellt WTC 7, men istället för att anta utmaningen så betedde de sig som snorungar och bara förolämpade honom, vilket bara gav hans påståenden mer validitet.

Och både 9/11 kommissionen och NIST backade ur när det gällde att diskutera dessa frågor på tv, vilket är konstigt om de är så säkra på sina slutsatser, de borde ju ha tagit chansen att motbevisa demoleringsteorin en gång för alla.

Posted on: 2006/4/20 21:11

Anonym
Quote:

seraphim skrev:

The interior core of the buildings was a hollow steel shaft

Detta är en fotnot för att i korthet beskriva WTC-komplexet

Jaha, och? Det är ju i alla fall fel.

Ni använder det som ett argument för att utredningen av kollapsen gjorts på felaktiga grunder, när utredningen av kollapsen inte överhuvudtaget har något samband med detta citat.
Att man uttrycker sig lite slarvigt samtidigt som man hänvisar till en annan rapport för detaljer kan faktiskt ursäktas.

Quote:
Ja men då kan man ju spara pengar som fan när man demolerar byggnader i fortsättningen, orsaka skador i ett hörn på byggnaden, dra sen igång några spridda bränder, och vänta på den perfekta kollapsen.

Av alla byggnader kring WTC 1 och 2 var det bara denna som kollapsade, så metoden verkar inte speciellt säker.
Konspirationsteoretikerna å andra sidan, hävdar att det går utmärkt att på mycket kort tid sätta upp en byggnad för en kontrollerad demolition samtidigt som ingen i byggnaden märker något, och sedan spränga huset utan någon hör några explosioner som föregår kollapsen.

Quote:
Och som sagt, om det var en pannkakskollaps, vad hände med de 47 massiva stödpelarna som utgjorde kärnan i båda tornen? De borde som sagt ha petat rakt upp i luften efteråt.

De kollapsade. Du har inte läst NIST:s rapporter va?

Anonym
Quote:

Lightsaber skrev:

Aha, så allt det vi ser i videon är antingen fabricerat eller ren inbillning då?

Hur ser du på Bushadministrationen då? Vad har de för agenda enligt dig?

Filmen är full av förvanskade/felaktiga/utelämnade fakta, och resonemang som inte håller för en närmare granskning.

Anonym
Quote:

seraphim skrev:

Uhm, om du glömt bort det, eller inte visste, så efter att Charlie Sheen sagt vad han trodde om 9/11, så visade CNN omröstningen att 83% av 53000 röstande höll med Sheen om att regeringen mörklägger vad som egentligen hände, det är, om du inte fattat det, en majoritet.

Den omröstningen hade ett helt okontrollerat urval och saknar därför fullständigt statistisk relevans. Svårt att fatta?
Alla konspirationssidor länkade till omröstningen... så tror du att konspirationstroende var lite smått överrepresenterade i omröstningen kanske?

Quote:
Och Sheen utmanade sina kritiker med frågor om kollapserna och speciellt WTC 7, men istället för att anta utmaningen så betedde de sig som snorungar och bara förolämpade honom, vilket bara gav hans påståenden mer validitet.

Och både 9/11 kommissionen och NIST backade ur när det gällde att diskutera dessa frågor på tv, vilket är konstigt om de är så säkra på sina slutsatser, de borde ju ha tagit chansen att motbevisa demoleringsteorin en gång för alla.

Man vill inte ge legitimitet till pajaserierna, därför ställde man inte upp på detta.
Om jag skulle bilda en grupp som hävdade att Göran Persson låg bakom mordet på Anna Lindh och krävde en TV-debatt med honom om detta skulle inte han ställa upp på det heller. Förstår du inte varför?

Samt att man inte kan diskutera utredningsmatrial på tusentals sidor i en tv-debatt på ett vettigt sätt.

NIST och FEMA har redan publicerat sina rapporter och haft sina hearings. Man har alltså redan lagt fram sina bevis.

Konspirationsteoretikerna kan skicka in en artikel till en peer-reviewad tidskrift, t.ex. Journal of Engineering Mechanics, närsomhelst och om materialet håller för en närmare granskning och publiceras så kommer det nog bli bemött ska du se.

Synd för Steven Jones att hans artikel är så full av felaktigheter och förvanskade källor att den aldrig kommer gå i genom peer-review.

Anonym
Quote:

Lightsaber skrev:

Har du läst igenom de här dokumenten då?

http://wtc.nist.gov/reports_october05.htm

See User information
Det käns som om tråden har kört fast.

Det är inte troliget att zpz kommer att ändra sin ståndpunkt så jag ser ingen anledning till att försöka.

Om zpz nu värkligen är smart och har rätt så kan man ju undra varför han slösar tid på att sittea på vaken.se och diskuterar fakta med alla knäppgökar som tror att allt är en konspirationsteori. Är det av gott hjärta och medkänsla för oss vilsna själar?

Om man går in på detaljer så går det nästan alltid att förklara bort något visst bevis. Det går inte att bevisa hela förloppet som hände 9/11 men det är heller inte så man för en rättegång. Ofta satsar man på ETT bevis som fallet hänger på. Det är ju uppenbart för mig och många andra att det finns mer än en del av 9/11 som helt klart bevisligen är korumperat till den grad att det skulle inebära hårt straff för den ansvarige om det blev en riktig rättegång.

Om denna tråd skall fortsätta så skulle den behöva lite mer intressanta sidor. Tex vad känner zpz om händelsen?, Vad är din intention? vad önskar du av oss?

Posted on: 2006/4/20 22:14
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

Konspirationsteoretikerna å andra sidan, hävdar att det går utmärkt att på mycket kort tid sätta upp en byggnad för en kontrollerad demolition samtidigt som ingen i byggnaden märker något, och sedan spränga huset utan någon hör några explosioner som föregår kollapsen.

På vilket sätt har konspirationsteoretiker påståt att det går snabbt? Anarare att det tar lång tid. Som snabbast kanske det planerades på en månad och sprängämnen placerades på några dagar. Detta är mycket möjligt och kan ha gjorts när tornen var nedstängda för kabeluppgradering, men kan även ha skett redan året innan om man velat.

Nä den här låga kvaliten på motargument är ju ingen ide att lägga fram. Jag håller med om att en hel del fakta och teorier kan vara lite dåligt understödda av fakta, men om du vill försvara den officiella versionen så måste du skriva lite pålitligare saker själv. Annars blir det ju bara tomma ord mot varandra.

Posted on: 2006/4/20 22:23
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
> av zpz den 06-04-20 23:15:14
> Konspirationsteoretikerna å andra sidan, hävdar att det går utmärkt att på mycket kort tid sätta upp en byggnad för en kontrollerad demolition samtidigt som ingen i byggnaden märker något, och sedan spränga huset utan någon hör några explosioner som föregår kollapsen.

I Loose Change 2E kryllade det ju av vittnesmål från reportrar/brandmän/civilpersoner som hörde en mängd explosioner innan kollapserna. Är du säker på att du har sett dokumentären med bild o ljud påslaget?

/fresco

Posted on: 2006/4/20 22:25

(1) 2 3 4 ... 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper