Vakencorner
|
Re: Jorden en gammal Stjärna
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
En sol sprängs väl när den brunnit klart så en planet kan nog inte bli av en sol..
Jag tror vi måste tänka att det är en design på hela solsystemet precis som på galaxen och på livsfomer på jorden inklusiva oss själva.. Intelligent design.. Eller så tror man att galaxer utvecklats genom slump och evolution eftetrsom evolution är ju slump och sen är man blind för sanningen eftersom vi fått intelligens att förstå vad design är.. Om vi ser jupiter längst ut i vårt solsystem som drar till sig farliga kometer , gu va tur vi har då, av en slump, eller så placerades den där för att den ska skydda jorden från kometer, precis som att DNA skapats och den första cellen som gjorde så livet på jorden starta.. Är det slump eller intelligens.. kolla på din egen kroppsdesign.. Är den ointelligent ihopsatt eller fungerar funktionerna? Så vetenskapen bevisar både gud och själen nu och har du inte kollat upp det så gör det för jag troor nästan det är jordens livsläxa trots att dom säger att det är karma och att man måste fixa till sina relationer och förlåta alla för sig själv.. Om man inte vill repetera karmahjulet på jorden i 25000 år tills nästa dimensions-shifte.. typ
Posted on: 2012/12/4 23:24
|
|||
|
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är olika grader på Novor och supernovor smat Hypernovor som är dem extremaste...
I vissa fall när energin sugs ur en stjärna så uppstår enmindre explosion och den som energin sugits ifrån kan leva antal miljarder år genom att dess kärna fortfarande innehåller pariklar men ine av den sort som väte som brinns upp. Och Ja intellegens och desing finns, men inte är dem ufo .. En stjärna en galax, en explosion , liksom jorden är Intellegent.. men vi har inte förmågan att förstå det än. På tal om vår kropp, så bör du forska noga, och du ska se att likheterna är så stora att man häpnas men man sk aej förvånas... liksoom vår födelse och tillvägagångs sättet är en exakt kopia av vad som sker där upp.
Posted on: 2012/12/4 23:57
|
|||
|
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Var skulle massan komma ifrån då?
Hade Jorden varit en stjärna hade den ju förbränts. Quote:
Såg den liknelsen användas som couch gag i ett avsnitt av "The Simpsons" Spola fram till 36 sekunder.
Posted on: 2012/12/5 2:17
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
@iMe och NightMaster,
Helt rätt... Ser du på hur stjärnor ser ut (med sin omgivning), och i vintergatan och hur dessa kommit ifrån... Slitet begrepp: "Fadern, sonen och den *** anden"./ What is above, so below... Hä ligger det jag pekat på, att det är inte "du" som vaknar, du blir redan mer lik "Vem" "Du" "ÄR". <-- Långa Vintersolståndet... Du bara "Harmoniseras"... Fraktalet i ett holografisk manifestation... Se vidare hur svarta hål och solar är en poläritet... Nu ställer jag dig "dumfrågan", varför har vi program som drar så mycket folk, som heter "Sikta mot stjärnorna", "Bli en idol", "Vem vill bli..." TVn berättar alltid lite sanning, till ditt undermedvetna, för att slänga fram ett "Mig först"... Ser du detta, kommer du skratta åt all reklam... Och varför säger gamla sägder "Från stjärnorna du kom och dit skall du återvända..."? hehehe I fred och "Oommh" (h för utandning och "release")
Posted on: 2012/12/5 3:19
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
skärp till er nu !
Posted on: 2012/12/5 5:49
|
|||
|
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag tappade bort dig Avatar, efter: "Helt rätt... Ser du på hur stjärnor ser ut (med sin omgivning), och i vintergatan och hur dessa kommit ifrån..."
Posted on: 2012/12/5 5:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Avatar jag har faktist också tänkt på det med alla program dem gör so kallas stjärnor m.. däremot jhar jag tänkt att det är på så sätt dem vill få bort oss från dem riktiga stjärnorna och idolisera dessa vi ser på tv ..
Till grabbarna vill jag verkligen rekomendera att ni läser på om stjärnor, födelser och dem olika former av död som dessa kan vara med om.. Vem har sagt att när en stjärna slutat sitt liv försvinner det är bara dem absolut sällsynta fallen som detta händer och när det väl händer så bidrar det till gasnebolusa som i sig blir en stjärnfabrik, den mest kända idag som även kan ses med blota ögat nu på vinterna är Orions m42 nebolusan. Se exemepl om stjörnor här: Röd jätte När en stjärna dör blir den en så kallad ”Röd jätte”, detta inträffar när vätet i kärnan börjar ta slut. Under processen börjar värmen stiga inuti stjärnan så ännu fler reaktioner kan uppstå. När vätet är slut i stjärnan börjar andra ämnen reagera med varandra, till exempel reagerar helium med kol, det bildar syre, som sendan kan bilda magnesium och neon. Det här kan pågå under en lång period, ända tills ämnen som järn uppstått. När detta händer är stjärnan stabil men den är svalare, större och har mindre gravitation. Gravitationen utåt har också ökat. Så uppstår en såkallad ”Röd jätte” Detta var bara en exempel... En sa är helt säker det är att våran Sol är skapad ur ett gasmoln från början, det gasmolent som den föddes ur och innan dan var till så var det en gång i tiden en stjärna som genomgick den heligaste explosionen som kan ske vilket bidrar till nebolusa och är upphovet till iv... Därmed är det bevisat att liv kommmer ifrån döden, och döden från liv. rekomenderar er läsa mycket om sådant istället för att se på videos och läsa massa skräp om obetydliga saker som 911 eller vad en politiker har ätit för middag igår, eller vad nåon häxa säger sittande i en stol och tjänar pengar på att ni tittar på dem... iME: Jag tittar tyvär inte på Tv och har ingen sådan i mitt hem och finner inget nöd av att skratta framför roliga serier med mig själv, jag föredrar att dela min glädje med mina nära och kära. När jag är själv väljer jag sällan att skratta, det är onödig förbruking av positiv eneregi som rinner ut ingenstans. Titta upp en kväll tills en dag då du kommer du inse att det inte är du som tittar upp , utan du tittar ner uppifrån från nedanför i ett mänsligt kropp där du skådar på dig själv.
Posted on: 2012/12/5 10:36
Edited by NightMaster on 2012/12/5 10:56:22
Edited by NightMaster on 2012/12/5 11:02:56 |
|||
|
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Inget av det du säger (i alla fall i sista inlägget) är ju speciellt nytt. Dom flesta som läst på om dagens teorier(!) känner till detta. Materia försvinner inte utan förändras, och i förlängningen skapar detta liv och död (i ett större perspektiv).
Att universum, liv och död är viktigare än 9/11 är ju tveklöst sant sett med ett perspektiv i eoner, men eftersom vi inte har ett medvetande som sträcker sig över eoner så bör väl 9/11 vara mycket mer relevant för oss, just nu? Är ju inget fel i att skapa sina egna teorier och tankar, jag hoppas tvärt om att alla gör så, men att fantisera och sväva iväg bland tomtar och troll kan inte jämställas med aktuella händelser inom vår tidsrymd. Det är för mig två olika saker. Skiljer man inte på sakerna så blir man lätt passiv och gör inget alls. Vad är vitsen med att bry sig om vad som händer omkring en om ens perspektiv sträcker sig över eoner, men ens egna medvetande bara finns under ett ögonblick? Sen är det viktigt att komma ihåg att allt som sägs och tros på idag är TEORIER. Vi är dåliga på att komma ihåg detta. Speciellt i skolor och annat som sätter likhetstecken mellan teori och fakta. Big Bang är inte fakta, det är en TEORI. Teorier kommer och går och var tid har sina sanningar. En annan sak som är viktig att komma ihåg är att Universum verkar sträva efter symmetri, alltid. Det är i mina ögon en anledning till att vi finner samband som egentligen inte är samband (magiska nummer t ex). Jag kanske missuppfattar vad du vill framföra. Vad är det du vill få fram? Att det finns ett samband mellan allt i Universum? Tror inte du får mycket mothugg mot den teorin. =)
Posted on: 2012/12/5 12:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tja Cupio.. Helt rätt det är absolut ingen nyhet det jag skrev i sista inlägget och med säkerhet inte heller det första. men det första är egna tankar.
varför jag beskrev längre ned är för att folk verakr vara obildade och drar snabbaslutsatser som anvandrnamn och ime, istället för att ta reda på fakta. Jag menar inget illa om att folk söker efter sina sanningar i videos eller somhar med mindra saker att göra, däremot bör då dessa personer sominte bryr sig om något större bär dessa hålla sig till dem trådar dem gillar och kan ha något att säga om. Det jag vill med tråden var som framstår tydligt i början, att människor som har teorier som inte är bestämda av forskare att dem gärna berättar dem... för mig 'är det intressant vad eran mänskliga hjärna upåpfattar och tänker själv, vad forskare har sagt behöver jag ej lyssna på er, då kan jag läsa själv. men jag är trött på det. Sedan ska jag säga dig en viktig sak, när du lär stjärnorna och dess funktioner då kommer du inse din och andras värde på ett sätt du aldrig sett tidigare, och den kunskap som du får kan inte jämföras med något skriftligt på jorden av människor... Så lär dig först det som betyder något för evigt, något du är skapad av, det du är del av , och när du kan det finner du inga svårigheter att lära dig vadsomehelt annat på jorden. Och ja 911 kommer glömmas bort om 600 år och ingen kommer bry sig om det, men en ska som aldrig glöms bort är vad du ser uppe. Dem gamla urfolket brukade säga när dem frågas var dem lärt sin kusnkap eller visdom ifrån: "We have learned this from our Ancestors". Detta har dubbla budskap.
Posted on: 2012/12/5 13:51
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tycker jag ser samma mönster i hur människosläktet och generationernas träd. Mönstert om hur galaxer och stjärnsystem har samma mönster... Urbefolkningar kalla det även "Father sky and Mother earth". Vi ska inte glömma heller att "Materian" inte existerar, på det sättet vi fått lära oss i skolan, vilket forskare nu håller med om. Sedan ser vi inte dess fulla spektrum än, för att se sammanhanget och leken av ljus. Vidare finns det teorier vilket cerkar vettigt, att vatten kommer från vår solen. Solen har ändrat sitt ljusspektra och vips, börjar det uppkomma vatten på nästan samtliga planeter i vårt solsystem... Starwater, heter den teorin. Peace!
Posted on: 2012/12/5 14:07
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Angående vatten teorin, än igen dem som lär sig stjärnorna och deras funktioner kommer veta så mycket mer än att dem lyser och heter stjärnor :)) Forskarna påstår att Jorden fick sitt magama av bombarderande meteorer som fick jorden att smälta och dessa skulle hamnat i centrum... tycker personligen det låter orimligt att meterorer skulle bidragit till magman, och att miljon tals med sådan kraft skulel isfallha sprängt sönder jordklotet i små bitar. 70 % av alla stjärnor i stort sett vilka är solar består av något gemenasmt ämne, nämligen Väte. Väte är bara en annan form av Vatten eller Gas. Människor består av 60-70 % vatten. Jorden består av också ca 70% vatten... Så ja , Solens vatten är vi byggda av.
Posted on: 2012/12/5 14:33
Edited by NightMaster on 2012/12/5 15:13:36
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Undrar om det går att likna detta "vatten" som en sorts bärvåg? ![]()
Posted on: 2012/12/5 16:17
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Förstår inte riktigt frågan.
Posted on: 2012/12/5 18:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Lite som en radio, fast mer avancerad form av signal... Vi vet ju indag att vatten har "minne"...
Posted on: 2012/12/5 18:53
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ok, förstår det... Det har jag faktist ingen aning , men eftersom vatten kan ha så många olika former så är det ju inte konstigt i sig alls... Det som forskare kallar för antimateria eller guds partikel, , brukar jag kalla för Universums vatten, där universum består av ca 90% hav och max 10 % fiskar, valar, snäckor, och andra gott o blandade djur som utvecklats och som håller dem på sin plats flytande.
Och så är det ju bara början på utvecklingen, tänk vad som finns här när 10 % blivit 13 eller 30 %... Liksom våran solsystem kallar jag för en liten flugsvärm som flyger efter sin drottning fram och tillbaka... Och i en av dessa flugor som är blå,brun,grön,vit,röd,orange,gul växter det olika celler och bakterier där vissa tror sig vara väldigt avancerade varelse och mera värda än andra av sina grannar/syslingar på samma fluga och även dem är ju av olika färger och former med ensklida funktioner, allt för att hjälpa flugan att överleva...) Men vissa har missförstått en del av det vackra. Så tänk när en dag om nån miljard år utvecklas en annan stam av djur mer avancerade än flugor som flyger omkring med sin drotting, och där växter det bakterier och celler som troligtvis kommer förstå lite bättre men också ha helt andra förutsättningar...:) visst är det underbart med Evighet. Nä nu ska jag inte krångla till det, det finns dem som inte riktigt hänger med... Jag postar denna bild iallfall , på tal om Människor och stjärnor... ![]()
Posted on: 2012/12/5 19:58
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Skriver du på ett sätt och beskriver en företeelse, så får du nog räkna med att folk drar paralleller till samma företeelse. Vi ser ju bara det du skrivitoch det du har inom dig i din skalle har du ju inte beskrivit mer än så. Det du beskrev var ju precis det jag visade dig. Jag är hemskt ledsen om jag inte kan höra vad du tänker, men att döma andra människor som obildade bara för att du själv inte kan beskriva en företeelse lite bättre verkar mest beskriva dig själv.
Posted on: 2012/12/5 21:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Gå och se på Simpsons
Posted on: 2012/12/5 22:08
Edited by NightMaster on 2012/12/5 22:41:12
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Kärleken flödar här ser jag..
Jag ser att ni avancerar spirituellt just nu.. vackert.. Kram
Posted on: 2012/12/5 22:40
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Du som vaknade upp till 9/11 kanske borde se mer på Simpsons?
Posted on: 2012/12/6 2:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Supernova skapas om all tillfällighet är rätt, om inte så görs nytt försök efter några lljusår/ dagar veckor i mänsklig tid.
![]() Aktiv Nebolusa, efter en supernova skett! ![]() Stjärnan börjar växa och på väg ur svarta hålet ![]() As above so below.
Posted on: 2012/12/6 11:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
hahahahaahahaa japp
Posted on: 2012/12/6 12:22
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Något att reflektera över.
![]()
Posted on: 2012/12/6 12:53
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
![]() ![]()
Posted on: 2012/12/7 11:44
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login