vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Förslag på aktioner någon?

See User information
Hej kära forumläsare,

Har börjat läsa genom detta forumet nästan varje dag, finns mycket intressant info då jag är rätt så "nyvaknad". Tycker att det är bra att man kan lämna in donationer på vaken som använda för att hålla igång servern, göra det möjligt för folk att beställa DVD-filmer om de skulle komma in på sidan o s v.

Skulle det inte vara möjligt att starta ett autogiro, vet inte hur det funkar men man kanske kan bli givare till vaken utan att bli medlem och sådant om det är lättare rent praktiskt. Själv så har jag inget emot att skänka litet pengar då och då, kanske en slant varje månad, säg ett frivilligt belopp. Men känns litet svårare när man inte vet precis vad man får ut av det.

Kanske man kunde sätta upp olika mål, säg att istället för att lämna sitt bidrag till vaken.se som meddelande skriver man elfteseptember eller nåt för en specifik aktion. Säg att när man fått ihop en viss summa eller når ett visst datum så utför man en aktion som planerats i förväg, där folk kan ställa upp frivilligt med men kostnader för material och kanske stöd till resor för aktvister som inte har råd betalas av de insamlade medlen.

Som exempel, när man nått säg 2000kr skickar man DVD-filmer till ett antal riksdagspolitiker och journalister och försöker samordna det med någon slags demonstration och annat.

Finns säkert folk som spionerar på forumet, men alla auktioner behöver kanske inte vara hemliga och annars kan man hålla möten eller ha annan typ av kommunikation.

Posted on: 2007/2/1 18:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Förslag på aktioner någon?

See User information
Ingen dum idé. Medlemmarna på forumet blir ju fler och fler och någon gång var tredje månad typ skulle man kunna ha ett upprop där folk kunde sätta in den summa de har råd med. Det skulle sedan kunna finansiera flygblad, dvd:s och cd:s som man kan dela ut eller skicka till folk.

Många bäckar små som man brukar säga.

Posted on: 2007/2/1 21:00
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag tror att det är bra att ha en foundraiser då och då. Man sätter upp ett mål och en summa, sen skramlar man en viss tid och genomför sedan aktionen.

Jag hörde föresten om ett projekt nyligen i sthml där någon killa har delat ut flera tusen a4 broshyrer i bostadsområden med info om vad han kallar cencuren. Jag har inte läst den, men den verkar intressant. Den är helt anonym. Ska posta upp den när jag får tag i den.

När föreslår en foundraiser för informationspaketet. Att skicka ut 500 infopaket till olika "kändisar", forskare, tyckare mm.

Det skulle behövas 6 a4 info, 2 DVD, ett kuver + porto. Kostnad ca 40 kr per utskick * 500 = 20000 kr.

Men vi bör självklart diskutera saken lite närmare först innan vi bestämmer oss för någonting.

Posted on: 2007/2/1 23:25
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

micro wrote:
Jag tror att det är bra att ha en foundraiser då och då. Man sätter upp ett mål och en summa, sen skramlar man en viss tid och genomför sedan aktionen.

Jag hörde föresten om ett projekt nyligen i sthml där någon killa har delat ut flera tusen a4 broshyrer i bostadsområden med info om vad han kallar cencuren. Jag har inte läst den, men den verkar intressant. Den är helt anonym. Ska posta upp den när jag får tag i den.

När föreslår en foundraiser för informationspaketet. Att skicka ut 500 infopaket till olika "kändisar", forskare, tyckare mm.

Det skulle behövas 6 a4 info, 2 DVD, ett kuver + porto. Kostnad ca 40 kr per utskick * 500 = 20000 kr.

Men vi bör självklart diskutera saken lite närmare först innan vi bestämmer oss för någonting.

Har en kopia på brevet det är tunga grejer.
Kanske skriver av det till er nån gång.

Posted on: 2007/2/2 6:24
Att se är inte att förstå

See User information
Jag skulle kunna tänka mig ett slags forum eller vad det ska kallas, symposium...? Fokus på Estonia och mörkläggningen kring det. Det är så stranga saker kring det hela. Var är tex andrekaptenen Avo Piht? Water...gate. Vad jag mest vill kring det är att få upp den superskumma Mona Sahlin ur hålan. hon var väl huvudansvarig för att besluta om att täcka över det med betong osv? Det är en katastrof för landet om denna "människa" får mer makt, hon kommer att gå andra ärenden, och ödelägga landet - vår störeste femtekolonnare genom tiderna. Bilderbergare. Hon får säkert sockerbitar från den verkliga inre kretsen där, löften om större poster framöver... så hon skäms inte att lyda det minsta... det med Estonia och övertäckning med betong är så sjukt att man blir mållös - Sahlin ska tas bort. Estonia-mysteriet måste hållas kvar på tapeten - många människors liv togs, och vi vet inte sanningen kring en del av de som var med på fartyget. Bra att få upp kring Sahlins kriminalitet.

Här är länken som maggot postade på förstasidan http://www.politiken.biz/maktens_logn.htm

Posted on: 2007/2/3 15:06
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
håller med jag har haft planer på att kontakta anhöriga osv.
estonia är ett folkmord godkänt av vår svenska regering

See User information
hahaha, jag skrev visst auktioner i slutet :) ... Bara tyckte det lät roligt :D, samlar på stavfel

Posted on: 2007/2/3 16:54

See User information
Quote:

jin83 wrote:
hahaha, jag skrev visst auktioner i slutet :) ... Bara tyckte det lät roligt :D, samlar på stavfel

då har du en guldgruva att ösa ur på vaken. Bra att du inte samlar på ordituklippningar, då kan jag samla dom i fred.

Posted on: 2007/2/3 17:06

Edited by novax on 2007/2/3 17:57:53

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Ja maggot att kontakta dom anhöriga lär nog vara effektivt den iden knäcker det kommer bli jorbävning och huven rulla när detta kommer fram..

Mycket bra indeed.

Vi får organisera oss och bilda en -emp- arme.

Anonym
Quote:

TheAssasin wrote:
Ja maggot att kontakta dom anhöriga lär nog vara effektivt den iden knäcker det kommer bli jorbävning och huven rulla när detta kommer fram..

Mycket bra indeed.

Vi får organisera oss och bilda en -emp- arme.

förstår inte vad du menar

See User information
Det står om den där lokala aktionen i Stockholm - det kan ju folk tror att vaken ligger bakom - det är kanske meninge? Någon dåre är det i alla fall. Jag fattar inte vad den försöksutskrivne menar riktigt. Han verka tro att människor är censur... han är inte riktigt som han borde.

Vill vakna förknippas med uppskylting av en sådan lapp på vaken?

Posted on: 2007/2/4 20:32

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Inte för att vi alla här inne har exakt samma åsikter om allting osv. men en sak som vi alla borde vara överens om är att vi bör hjälpa varandra i den mån vi kan klara av.

Det jag tänkte på nu är faktiskt soppkök eller liknande till förmån för Sveriges bostadslösa. Det sociala "välfärdssamhället" i Sverige verkar ju inte känna något speciellt stort ansvar gentemot vissa folkkamrater, detta är något jag gärna skulle vilja vara med att bidra till och även vara med och arrangera.

Kan inte det (tyvärr) nuvarande styret i det här landet ordna något för de utsatta så borde folkgemenskapen hjälpa till.

See User information
Eftersom jag är en looner så driver jag lite egna kanpanjer i all välmening............så nu behöver jag bilder på de missbildade fosterna som är ett resultat av deplated-uranium-missilerna, dessa försvann vid hacken........någon .tack....tänkte besöka sjuksköterskeskola med info om resultaten av dessa dj..ligheter.
Jag tror att qvinnsen borde få en tankeställare....

Posted on: 2007/2/13 11:59
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Eftersom jag är en looner så driver jag lite egna kanpanjer i all välmening............så nu behöver jag bilder på de missbildade fosterna som är ett resultat av deplated-uranium-missilerna, dessa försvann vid hacken........någon .tack....tänkte besöka sjuksköterskeskola med info om resultaten av dessa dj..ligheter.
Jag tror att qvinnsen borde få en tankeställare....

http://www.thewe.cc/weplanet/news/dep ... _afghanistan_balkans.html

http://seattlepi.nwsource.com/national/95178_du12.shtml

http://seattlepi.nwsource.com/photos/photo.asp?PhotoID=15959

http://www.xs4all.nl/~stgvisie/ud_main.html
http://www.xs4all.nl/~stgvisie/VISIE/du-afghanistan2.html

See User information
Tack.........vilket dj............a bildspel det blev.........mer bilder tack...........

Posted on: 2007/2/13 13:10

See User information
Quote:

novax wrote:
Det står om den där lokala aktionen i Stockholm - det kan ju folk tror att vaken ligger bakom - det är kanske meninge? Någon dåre är det i alla fall. Jag fattar inte vad den försöksutskrivne menar riktigt. Han verka tro att människor är censur... han är inte riktigt som han borde.

Vill vakna förknippas med uppskylting av en sådan lapp på vaken?

Måste hålla med Novax i den här frågan. Även om det finns en och annan poäng i skriften verkar personen bakom dokumentet mer än lovligt förvirrad.

Posted on: 2007/2/13 16:26
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Skall jag ta bort Artikeln/Nyheten ??

See User information

Posted on: 2007/2/13 18:10

See User information
kolla ditt pm Gaston du har något där

Posted on: 2007/2/13 18:30

See User information
Quote:

sale wrote:
jag har lite sådana bilder men obs väldigt starka...http://www.albasrah.net/en_articles_2 ... ed_Uranium_on_Iraqies.pdf ....här är flera detta e sant...http://www.vialls.com/torture/crimina ... ...http://www.vialls.com/

Tack.........

Posted on: 2007/2/13 18:52

See User information
Ett förslag på en aktion.

Då mitt främsta, men inte enda, intresse på vaken är 9/11, så handlar aktionen om attentaten.

Jag har fått känslan att många människor i Sverige inte ens fått se bilderna på WTC 7 kollapsen. Aktionens syfte är att väcka nyfikenhet, informera samt grundlägga en siffra på hur många som egentligen känner till WTC 7. Man pejlar in folks kunnskapsnivå kring 9/11 för att sedan kunna arbeta från rätt nivå.

Aktionen kräver inga större materiella tillgångar. På sin höjd block, penna samt ett antal lappar med mycket sparsam information.

Man går runt och frågar folk: Ursäkta kan jag få ställa en (nutids)historisk fråga?

Frågan som följer är: Hur många skyskrapor var det som föll på Manhattan den elfte september 2001?

Får man svaret "två" informerar man lite kort om att det var tre, samtidigt som man delar ut en lapp med i stort sett bara en webbadress, som skall gå till en väl vald sida där man kan få se RÖRLIGA bilder på WTC7 kollapsen. Om man vill göra lappen lite intressantare låter man en bild av WTC 7, i full färd att kollapsa, pryda den.

Den korta informationen man delger den tillfrågade kan gärna sluta med: "...och i WTC 7 krashade det inget plan."

Om personen svarar "tre" kan man fråga om han/hon sett Loose Change(eftersom den är den mest spridda 9/11-dokumentären).

Man noterar i sitt block att SÅ många kände inte till WTC 7 och SÅ många gjorde det, varav SÅ många hade sett/hört talas om Loose Change.

Om siffran på hur många som inte kände till WTC 7 är speciellt stor så kan man informera någon lokal tidning om det, samt bifoga tidigare nämnd webbadress.

Det är viktigt att informationen man ger folk efter enkätfrågan är KORT, och att man uppmanar folk att själva leta fakta. Om det uppstår en diskusion som verkar bli längre än man önskar, så borde följande kunna klippa av den: Vad gör egentligen USAs arme´ i Irak, när ingen av kaparna var från Irak...de flesta var från Saudiarabien. Leta efter fakta! Ifrågasätt!"

(Prova lite själva att ställa frågan om antalet skyskrapor!)

Posted on: 2007/2/15 7:33

See User information
En stark fråga är VARFÖR flög inte ALLA plan in i Pentagon ??????? utan att blanda in WTC, jo för att väcka sympati för USA!! Titta vad synd det är om oss (AMERIKA ON ATTACK) skriver man till allt o alla bara efter 1 dag (även samma dag) i tv... ställ även denna fråga när ni är i gång..

Posted on: 2007/2/15 16:26

See User information
Quote:

sale wrote:
En stark fråga är VARFÖR flög inte ALLA plan in i Pentagon ??????? utan att blanda in WTC, jo för att väcka sympati för USA!! Titta vad synd det är om oss (AMERIKA ON ATTACK) skriver man till allt o alla bara efter 1 dag (även samma dag) i tv... ställ även denna fråga när ni är i gång..

Har du ingen koll på nånting? Hmm ni muslimer kanske är grottgubbar som seraphim och powerboy säger ändå?

En stor anledning att attackera WTC-tornen var ju att de var en symbol för USA och landets ekonomiska makt.
Pentagon är en symbol för deras militära makt.

Man ville åsamka USA så stor skada som möjligt, och det var attacken på WTC gav de enorma ekonomiska och humanitära skadorna. Pentagonattacken var ju ingenting i jämförelse.

Posted on: 2007/2/15 19:16

Anonym
Jaha, det var därför man undvek att flyga in i Rumsfelds kontor brevid alla admiraler och generaler?

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper