vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Anonym
rasistiska budskap
Hela den här rörelse vaken och vad allt det nu är består ju av rastister och nazister.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: rasistiska budskap

See User information
Quote:

rymd_ninja wrote:
Hela den här rörelse vaken och vad allt det nu är består ju av rastister och nazister.

Nej, nu gör du en generalisering som är helt i line med just dessa grupper.

Vi är många här som varken är rasister, nazister eller ens främlingsfientliga.

Om du tar dig tid att gå igenom trådarna på forumet så kommer du att upptäcka just detta.

Posted on: 2007/2/24 12:28
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Dagens överdrift.
Men jag håller med om att den typen av problem finns här precis som det finns överallt i samhället. Dvs vaken kanske till viss mån återspeglar verkliga problem avseende främligsfientligheten i sverige. Sen att dessa människor söker sig hit går inte riktigt att skylla på den här sidan. Människor får helt enkelt stå för sina egna åsikter. När det kommer till vaken.se så handlar det om ett fåtal användare som råkar vara stora i käften. Kanske har de fått för mycket utrymme? Det bästa är förmodligen att helt enkelt ignorera dem. Vi får hoppas på att de växer upp snart. Jag tycker ärligt talat synd om dem.

Posted on: 2007/2/24 12:31

Anonym
Quote:
rymd_ninja:

Hahaha... antingen skriver du detta enbart för att provocera, eller så har du vistats i rymden för länge!

De flesta inlägg som skrivs på vaken har ju inte ett skit med vare sig nazism eller rasism att göra. Däremot lockar alltid dessa frågor till heta och inflammerade diskussioner.

Det tycker jag är bra, för vad är alternativet?

Att tiga ihjäl de problem som det mångkulturella samhället drar med sig eller att ljuga om fakta är ju det sätt som makteliten använt för att hälla bensin på lågorna. Och det har ju visat sig vara mer än idiotiskt!

För den som vill pröva hur det funkar i verkligheten kan jag bara erbjuda att under tre månaders tid använda en allmänn tvättstuga i ett mångkulturellt område. Snacka om meningslösa konflikter som leder till både dödshot och våld utan att en enda nazist varit i närheten.

Efter det kanske det blir tal om att gå med i något rasistiskt parti eller köpa tvättmaskin.

Jag valde att köpa tvättmaskin.

Anonym
Lite roande och oroande läsning angående min metafor om tvättstugor!

Resized Image

Quote:

51 misshandlade i tvättstugan – bara i Stockholm

51 personer blev misshandlade i tvättstugor i Stockholms län förra året. Hur många som blivit misshandlade i tvättstugor runt om i Sverige är oklart, men en sak som är säker är att i tvättstugan är det upplagt för bråk. – Tvättstugan är en klar anledning till grannosämja, säger Åsa Mohlin på Familjebostäder i Göteborg.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,328811,00.html

Quote:

Knivhöggs i bråk om en tvättid

30-åringen attackerades av rasande granne. 62-åringen bråkade med alla i tvättstugan. När han inte fick tid knivskar han sin 30-årige granne i halsen och ansiktet. -Han var som besatt av tvättider, säger en granne.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,891101,00.html

Quote:

Artisten Paula Nielsen i bråk i tvättstugan

Det var den 9 juli som Paula Nielsen, syster till musikalstjärnan Petra Nielsen, bad en granne låsa upp dörren till torkrummet i tvättstugan. Eftersom han inte kände igen henne och hon inte kunde beskriva sin tvätt vägrade han.

- När jag bad henne gå därifrån blev hon ursinnig, har grannen, som till yrket är polis, berättat i förhör.

Paula Nielsen håller med om att hon var arg, men hävdar att grannen varit hotfull.

- Han tog tag i mitt hår och kallade mig jävla fitta, säger hon.

Hon lämnade tvättstugan. När hon träffade sin 29-årige vän sa hon att hon fått stryk - väl medveten om att han skulle bli rasande. Barfota och med bar överkropp rusade han iväg. I polisförhör har han förklarat att han fick "jagarkänslan".

- Han kom med batongen i högsta hugg. Det är klart att jag blev skrämd, säger grannen, som precis hann fly in i tvättstugan innan han hörde batongen slå i dörren.

http://expressen.se/index.jsp?a=55588

Quote:

Var femte hyresgäst bråkar i tvättstugan

2007-02-02 Hot, stölder och fysiska påhopp. Tvättstugan är verkligen ingen plats för den konflikträdde. Hem & Hyra har granskat svenskarnas tvättvanor.

Passa dig noga om du tänkt tvätta ikväll. I alla fall om du bor i hyresrätt. Hem & Hyras granskning av hyresgästernas tvättvanor visar att stölder och hot hör till vardagen i de svenska tvättstugorna.

Så hög andel som var femte hyresgäst uppger att de råkat i konflikt med grannarna i tvättstugan. Den vanligaste källan till konflikt är bristande respekt för andras tvätt- och torktider och dålig städning.

Men även renodlade stölder, hot och påhopp förekommer. Elva procent av de tillfrågade uppger att de blivit hotade eller attackerade i tvättstugan.

http://www.hyresgastforeningen.se

Quote:

’’Du har inte städat!’’

Rabab Salman Rabah hade tvättid mellan tio och ett. Hon hade bott länge i hyreshuset i Eskilstuna och hade ett gott förhållande till grannarna, som brukade hjälpas åt med tvätten när det behövdes. Ingen brukade klaga på om någon lät torktumlaren gå över tiden, eftersom nästa person inte behövde den direkt.

Men denna gång kom en nyinflyttad man klockan ett. Han tyckte inte alls att Rabab skulle få låta sin tvätt tumla klart, risken fanns ju att hon tänkte stjäla hans kläder.

– Varför skulle jag ta hans skitiga kläder? Jag kommer från en bra familj, från ett bra land och har inte för vana att stjäla över huvud taget. Jag blev mycket arg och vi sade dumma saker båda två, säger hon i dag.

Ofta är det just så det börjar. Grannar kan ha olika normer i sina hem utan att det stör någon, men i den gemensamma tvättstugan kan olikheterna leda till rejäla krockar. I värsta fall går det så långt som till hot och våld. Bara i Stockholms län polisanmäldes 72 fall av hot och misshandel i tvättstugor i fjol, berättar Ulla Wittrock, statistiker på länskriminalpolisen.

– Den vanligaste orsaken verkar vara att man är oense om vem som har rätten att använda tvättmaskinerna, säger hon.

Polisanmälningarna är ändå bara toppen på ett isberg. Hem & Hyras undersökning, där drygt 1 000 personer intervjuades, visar att var femte hyresgäst har hamnat i bråk i tvättstugan. Absolut vanligast är att det handlar om...

Publicerad av Eva Jacobsson

Quote:

Inga spår efter Yasmin - försvann i tvättstugan

19-åriga Yasmin Sassi försvann när hon skulle hämta tvätten.
Nu har det snart gått två veckor sedan hon sågs senast. Polisen har inte fått upp några spår. - Jag orkar inte stå på mina ben, säger hennes mamma Naima.

http://www.city.se/index.jsp?a=887428

Quote:

Grannar bråkade om tvättider - kvinna åtalad

Grannar bråkade om tvättider - kvinna åtalad
Kvinnan tröttnade på att grannen stal hennes tvättid.
Nu åtalas grannen för olaga hot vid Malmö tingsrätt.
- Hon kallade mig hora, säger kvinnan till polisen.

Tvättstriden blossade upp på valborgsmässoaftonen förra året. Kvinnan som hade bokat tvättstugan mellan sju och tolv var lite sen till tvättstugan. När hon kom dit var tvättmaskinen redan full av tvätt. Hon misstänkte genast sin 46-åriga granne, som enligt anmälaren var känd i huset för att sno åt sig andras tvättider.

46-åringen försvarade sig, men gick ändå med ner i tvättstugan. Där började hon enligt åtalet knuffa och spotta på den andra kvinnan. - Hon sa "jag vill bli av med dig, jag vill döda dig", säger kvinnan i förhör.

http://www.expressen.se/index.jsp?d=977&a=816751

Edited by jaxtone on 2007/2/24 13:19:18

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Lite roande läsning angående min metafor om tvättstugor!

Quote:

51 misshandlade i tvättstugan – bara i Stockholm

51 personer blev misshandlade i tvättstugor i Stockholms län förra året. Hur många som blivit misshandlade i tvättstugor runt om i Sverige är oklart, men en sak som är säker är att i tvättstugan är det upplagt för bråk. – Tvättstugan är en klar anledning till grannosämja, säger Åsa Mohlin på Familjebostäder i Göteborg.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,328811,00.html

Quote:

Knivhöggs i bråk om en tvättid

30-åringen attackerades av rasande granne. 62-åringen bråkade med alla i tvättstugan. När han inte fick tid knivskar han sin 30-årige granne i halsen och ansiktet. -Han var som besatt av tvättider, säger en granne.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,891101,00.html

Quote:

Artisten Paula Nielsen i bråk i tvättstugan

Det var den 9 juli som Paula Nielsen, syster till musikalstjärnan Petra Nielsen, bad en granne låsa upp dörren till torkrummet i tvättstugan. Eftersom han inte kände igen henne och hon inte kunde beskriva sin tvätt vägrade han.

- När jag bad henne gå därifrån blev hon ursinnig, har grannen, som till yrket är polis, berättat i förhör.

Paula Nielsen håller med om att hon var arg, men hävdar att grannen varit hotfull.

- Han tog tag i mitt hår och kallade mig jävla fitta, säger hon.

Hon lämnade tvättstugan. När hon träffade sin 29-årige vän sa hon att hon fått stryk - väl medveten om att han skulle bli rasande. Barfota och med bar överkropp rusade han iväg. I polisförhör har han förklarat att han fick "jagarkänslan".

- Han kom med batongen i högsta hugg. Det är klart att jag blev skrämd, säger grannen, som precis hann fly in i tvättstugan innan han hörde batongen slå i dörren.

http://expressen.se/index.jsp?a=55588

Quote:

Var femte hyresgäst bråkar i tvättstugan

2007-02-02 Hot, stölder och fysiska påhopp. Tvättstugan är verkligen ingen plats för den konflikträdde. Hem & Hyra har granskat svenskarnas tvättvanor.

Passa dig noga om du tänkt tvätta ikväll. I alla fall om du bor i hyresrätt. Hem & Hyras granskning av hyresgästernas tvättvanor visar att stölder och hot hör till vardagen i de svenska tvättstugorna.

Så hög andel som var femte hyresgäst uppger att de råkat i konflikt med grannarna i tvättstugan. Den vanligaste källan till konflikt är bristande respekt för andras tvätt- och torktider och dålig städning.

Men även renodlade stölder, hot och påhopp förekommer. Elva procent av de tillfrågade uppger att de blivit hotade eller attackerade i tvättstugan.

Quote:

’’Du har inte städat!’’

Tvättstugan är en klassisk arena för grannkonflikter.

Gräl, hot, stölder, knivslagsmål. Tvättstugan är en klassisk arena för grannkonflikter. Var femte hyresgäst har hamnat i tvättstugebråk och oftast handlar det om tvättiderna, visar Hem & Hyras undersökning.

Rabab Salman Rabah hade tvättid mellan tio och ett. Hon hade bott länge i hyreshuset i Eskilstuna och hade ett gott förhållande till grannarna, som brukade hjälpas åt med tvätten när det behövdes.

Ingen brukade klaga på om någon lät torktumlaren gå över tiden, eftersom nästa person inte behövde den direkt.

Men denna gång kom en nyinflyttad man klockan ett. Han tyckte inte alls att Rabab skulle få låta sin tvätt tumla klart, risken fanns ju att hon tänkte stjäla hans kläder.

– Varför skulle jag ta hans skitiga kläder? Jag kommer från en bra familj, från ett bra land och har inte för vana att stjäla över huvud taget. Jag blev mycket arg och vi sade dumma saker båda två, säger hon i dag.

Ofta är det just så det börjar. Grannar kan ha olika normer i sina hem utan att det stör någon, men i den gemensamma tvättstugan kan olikheterna leda till rejäla krockar. I värsta fall går det så långt som till hot och våld. Bara i Stockholms län polisanmäldes 72 fall av hot och misshandel i tvättstugor i fjol, berättar Ulla Wittrock, statistiker på länskriminalpolisen.

– Den vanligaste orsaken verkar vara att man är oense om vem som har rätten att använda tvättmaskinerna, säger hon.

Polisanmälningarna är ändå bara toppen på ett isberg. Hem & Hyras undersökning, där drygt 1 000 personer intervjuades, visar att var femte hyresgäst har hamnat i bråk i tvättstugan. Absolut vanligast är att det handlar om tvättiderna. Näst vanligaste orsaken till bråk är städningen.

Cecilia Henning, docent och lektor i socialt arbete vid Hälsohögskolan i Jönköping, har forskat om grannkontakter. Hon säger att det är en myt att grannar svetsas samman genom att ta hand om gemensamma saker.

– Det kan lika gärna bli tvärt om. Ofta måste man anpassa sig jättemycket till andra på jobbet och vill slippa göra det där man bor också. Man vill göra på sitt sätt och då skapas lätt irritation. Det är sådant vi märker i tvättstugorna.

Cecilia Henning tror att tydliga regler och små tvättstugor är en ­lösning. Däremot inte de digitala bokningssystem som blir allt vanligare.

– För gamla är det helt förkastligt. Och om man inte kan se vem som har bokat tid före och efter ökar anonymiteten. Har man däremot ett ansikte på den som kommer efter så är chansen att man städar och håller tiden större. Annars blir det pinsamt.

Fastighetsägare försöker förebygga tvättstugebråk på olika sätt. Digitala bokningssystem kan bidra till att minska konflikterna eftersom de gör att man inte kan överskrida sina tvättider. Andra provar stortvättstugor med personal som håller ordning och reda.

En tredje trend är att man installerar tvättmaskin och torktumlare i varje lägenhet i stället för att ha en stor gemensam tvättstuga. Detta tycks också vara vad den yngre generationen föredrar. Av de 77 procent i Hem & Hyras undersökning som använder gemensam tvättstuga, skulle nästan hälften hellre vilja ha egna maskiner och det är betydligt vanligare bland yngre än bland äldre hyresgäster.

Rabab Salman Rabah i Eskilstuna skulle också gärna ha en egen tvättmaskin och tumlare i lägenheten – bara det inte kostar för mycket på elräkningen. Då skulle hon kunna tvätta när hon vill och slippa bli osams med grannar.Bråket i somras slutade med att den nye grannen kastade ut hennes tvätt på källargolvet. Hon polisanmälde händelsen, men den bedömdes inte vara straffbar.

– Nu försöker jag få tvättid när inte han ska ha tvättstugan före eller efter mig, säger hon.

Publicerad av Eva Jacobsson

Hmm...den här byken behöver tvättas.

Posted on: 2007/2/24 13:12

Anonym
jaja, jag kanske gjorde en stor generalisering men det är många som har en sån jävla fittig dubbelmoral så att jag nästan vill spy på dom. T.ex den där killen som har george w bush med nazistflagga som avatar, och sen beskriver han invadrare som sopor. Sen er "kusin" organisation, patriot.nu eller vad det nu är. Vafan världen ser ut som den gör idag, och jag tycker verkligen ni ska kolla mer upp til rymden för att förstå hur jävla patetiska och små vi verkligen är. VI KOMMER ALLA ATT DÖ, men vissa vill leka gud och styra mänskliga myrstackar innan det händer och det finns inget vi kan göra åt saken. Det är bara leva sitt liv och bara vara medveten om vad som händer i vår värld.

Anonym
Quote:
rymd_ninja:
jaja, jag kanske gjorde en stor generalisering men det är många som har en sån jävla fittig dubbelmoral så att jag nästan vill spy på dom. T.ex den där killen som har george w bush med nazistflagga som avatar, och sen beskriver han invadrare som sopor. Sen er "kusin" organisation, patriot.nu eller vad det nu är. Vafan världen ser ut som den gör idag, och jag tycker verkligen ni ska kolla mer upp til rymden för att förstå hur jävla patetiska och små vi verkligen är. VI KOMMER ALLA ATT DÖ, men vissa vill leka gud och styra mänskliga myrstackar innan det händer och det finns inget vi kan göra åt saken. Det är bara leva sitt liv och bara vara medveten om vad som händer i vår värld.

Jag håller med dig om att utifrån ett rymdperspektiv verkar jordbaserade åsikter ganska små i jämförelse. Men även ute i rymden måste man väl tvätta kläder emellanåt?

Patriot har ingenting med Vaken att göra. Där har du lika fel som om jag påstod att Vaken var ett underföretag till CBS, Aftonbladet eller Expressen bara för att besökare här emellanåt länkar till artiklar eller citat från dessa mediakanaler.

Att vi skall dö är ett viktigt "måste", faktiskt ett av de få och det enda vi "måste" följa. Men om man är medveten om vad som händer i sitt och andras liv så har man väl ett ansvar att försöka påverka det, eller?

Hälsningar från myran som inte vill bo i myrstacken!

See User information
Quote:

rymd_ninja wrote:

Är det inte själva föreställningen om att man är maktlös som är en stor del av problemet? Att vi ska dö är väl en sak men hur vi lever våra liv fram till den dagen är väl något som vi kan påverka? Om man inte ens försöker, med vilken rätt kan man då moralisera eller döma andra människor?

Jag tror att just inställningen att vi inget kan göra är exakt vad makthavarna vill ha. Vi tenderar att glömma bort hur många vi är och hur få de är. 6 miljarder människor kan inte styras fysiskt, därför måste man göra det psykiskt. Några av de mest effektiva medel eliten har haft för att göra detta är religionerna, krigen och massmedierna, inte minst TV.

Så antingen kan vi framleva våra liv likt hjälplösa får i tron att vi inget kan göra, eller så kan vi tillsammans försöka dra varsitt strå till stacken för att sprida lite ljus om hur artificiellt, manipulerat och sjukt systemet faktiskt är när man börjar rannsaka det. Först därefter kan man börja bygga något nytt genom att inte längre låta sig manipuleras och hjärntvättas av människor med noll kärlek för mänskligheten.

Posted on: 2007/2/24 13:28

Anonym
Även om det blir en ENORM revolution, allting vänds upp och ner. En total förändring så kommer vi bara vara vakna i 10 år, sen är folket tillbaka i sin sömn igen. Det kanske låter pessimistiskt men det är så här människor fungerar. Det kommer alltid nya generationer, nya människor, som aldrig fattar vad sina förfäder slogs emot. Det spelar ingen roll hur många gånger du klipper gräset, det växer alltid tillbaka. Det enda sättet jag bekämpar systemet är att försöka vara sån god människa som möjligt även om jag vill slå ihjäl idioter och att inte bli inte falla för media manipulationen.

Anonym
Quote:
rymd_ninja:
Det kommer alltid nya generationer, nya människor, som aldrig fattar vad sina förfäder slogs emot. Det spelar ingen roll hur många gånger du klipper gräset, det växer alltid tillbaka. Det enda sättet jag bekämpar systemet är att försöka vara sån god människa som möjligt även om jag vill slå ihjäl idioter och att inte bli inte falla för media manipulationen.

Fel inställning och jag tolkar det som du inte är mogen att ta hand om eller uppfostra barn på grund av samma skäl som många andra unga idealister haft. De säger vid ett tillfälle i livet att de aldrig skulle kunna tänka sig att föda barn till denna onda värld.

Några år senare när de står med vällingflaskan i näven och drunknar i barnets rena blick så fattar de plötsligt mer än några konspirationsteorier, politisk skolning eller religiösa bryderier någonsin kunnat ge dem.

Det är lika sannolikt att en förälder kan fostra sitt barn till en kritiskt tänkande människor som att makteliten kan få dem att kapitulera. Men i förlängningen handlar det om att föräldern skall ha mer kunskap än sina barn vilket inte gäller för de flesta idag.

Här kommer en intressant grej om hur media och infrastrukturen på ett mycket onaturligt sätt separerar generationerna från varann. Där de unga ges tron att de är världens kungar och att gamla människor är pantade.

Snacka om att marknadskrafterna har skapat "sitting ducks"! Men där har du en uppgift precis som alla oss andra. Föd många barn och uppfostra dem till kärleksfulla kritiskt tänkande individer. Varje god sak du och de gör tillsammans blir som ringar på vattnet eftersom god energi sprider sig med mindre friktion än svart ondsint energi.

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Dagens överdrift.
Men jag håller med om att den typen av problem finns här precis som det finns överallt i samhället. Dvs vaken kanske till viss mån återspeglar verkliga problem avseende främligsfientligheten i sverige. Sen att dessa människor söker sig hit går inte riktigt att skylla på den här sidan. Människor får helt enkelt stå för sina egna åsikter. När det kommer till vaken.se så handlar det om ett fåtal användare som råkar vara stora i käften. Kanske har de fått för mycket utrymme? Det bästa är förmodligen att helt enkelt ignorera dem. Vi får hoppas på att de växer upp snart. Jag tycker ärligt talat synd om dem.

Du är livrädd för att bli förknippad med vad micro kallar "Nationalistiska blocket" Jag visste inte att där fanns medlemmar med åsikter som är rasistiska eller främlingsfientliga på vaken därimot finns där gott om PK indoktrinerade Svenskfientliga oikofober och du är en av dom största på Vaken.
Det är patetiskt att beskylla någon för att vara stor i käften bara för att åsikterna inte passar eller stämmer överens med dina egna värderingar .Provocera du borde ransaka dig själv innan du yttrar dig om andra. Har du läst boken jag tipsa dig om för ett tag sedan?Om inte läs den med ett öppet sinne .http://www.bokus.com/b/9789163176203.html?pt=search_result

Anonym
Quote:

Lightsaber wrote:
Quote:

rymd_ninja wrote:

Om du tar dig tid att gå igenom trådarna på forumet så kommer du att upptäcka just detta.

Jag tolkar ditt inlägg som att du tycker att där finns rasister eller främlingsfientliga på Vaken.I så fall vilka medlemmar tycker du är främlingsfientliga eller rasister?

See User information
Novax avatar tror jag ,kan ligga bakom, för att det är inte alla som vet var Svatiskan `s ursprung är eller kommer ifrån. Det var Hitler som snodde den.

Posted on: 2007/4/25 23:27

Anonym
Äsch, jag tror att rasism är ett helt och hållet naturligt beteende. Jag tror inte ens att de flesta "rasister" tycker de är bättre utan snarare att de är annorlunda och vill inte beblanda sig med "andra". Den instinkten kan ju givetvis stigmatiseras och utnyttjas för att skuld belägga folk. (Ledtråd: Det spelar ingen som helst roll vad stigmat är utan det är endast effekten man är ute efter)

Mindcontrol är inget trams med slangar i skumma stolar och elektroder som hänger över allt utan mycket enklare.

Man kan få folk och gå med på det mesta bara så de själva slipper skämmas över sin själv-stigmatisering, en bra sätt att få tyst på folk.

Fast det funkar ju bara på folk som inte ser igenom det.

See User information
Om man tittar på sättet som folk skriver så finns det vissa som använder ett hårt och besserwissande språk.

Jag är övertygad att användandet att dömanden och förlöjligande endast är kontraproduktivt för individen som skriver i synerhet och för vaken.se i allmänhet.

De som jag observerat använder ett kontraproduktivt språk är:

De som vill informera om massinvandringen.
De som vill informera om rassism.
De som vill informera om sionism.

Men det finns en stor grupp som är mer moderata i sitt sätt att skriva. Dock så får dessa personer automatiskt mindre plats i forumet då de som skriker hörs mycket mer.

Tyvär så är dessa personer troligen så hårt programerade att dom tror de har rätt att dom inte kan se att dom använder kontraproduktiva strategier. Som tur är så ger dom upp efter ett tag när dom märker att dom inte är önskvärda av andra användare.

Om du vill lära dig skriva på ett sätt som skapar kontakt istället för konflikt studera NVC, www.cnvc.org, www.friareliv.se

Posted on: 2007/4/26 7:46
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

CrushNWO wrote:
Quote:

Lightsaber wrote:
Quote:

rymd_ninja wrote:

Jag tolkar ditt inlägg som att du tycker att där finns rasister eller främlingsfientliga på Vaken.I så fall vilka medlemmar tycker du är främlingsfientliga eller rasister?

Rasist i ordets verkliga bemärkelse vet jag inte om någon medlem på vaken är, även om jag inte skulle utesluta det, men att det finns de som är jävligt negativt inställda till invandrare på vaken kan ju en 10-åring begripa. Sen kan man svassa runt med ord hur mycket man vill men jag tror inte att jag är ensam om att tolka vissa inlägg som fientliga mot invandrare.

Posted on: 2007/4/26 9:40

Anonym
Vi kan ju alltid fråga våra zkeptiker om det överhuvudtaget existerar någon främlingsfientlighet samt om inläggen ens ser ut som främlingsfientlighet.

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
Quote:

CrushNWO wrote:
Quote:

Lightsaber wrote:
Quote:

rymd_ninja wrote:

Rasist i ordets verkliga bemärkelse vet jag inte om någon medlem på vaken är, även om jag inte skulle utesluta det, men att det finns de som är jävligt negativt inställda till invandrare på vaken kan ju en 10-åring begripa. Sen kan man svassa runt med ord hur mycket man vill men jag tror inte att jag är ensam om att tolka vissa inlägg som fientliga mot invandrare.
japp, men vad kan man förvänta sig av debatten som rör oss alla, självklart så blir det infektion om alla ska få yttra sig...å det ska dom få.

Posted on: 2007/4/26 9:50
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

micro wrote:
Om man tittar på sättet som folk skriver så finns det vissa som använder ett hårt och besserwissande språk.

Jag är övertygad att användandet att dömanden och förlöjligande endast är kontraproduktivt för individen som skriver i synerhet och för vaken.se i allmänhet.

De som jag observerat använder ett kontraproduktivt språk är:

De som vill informera om massinvandringen.
De som vill informera om rassism.
De som vill informera om sionism.

Men det finns en stor grupp som är mer moderata i sitt sätt att skriva. Dock så får dessa personer automatiskt mindre plats i forumet då de som skriker hörs mycket mer.

Tyvär så är dessa personer troligen så hårt programerade att dom tror de har rätt att dom inte kan se att dom använder kontraproduktiva strategier. Som tur är så ger dom upp efter ett tag när dom märker att dom inte är önskvärda av andra användare.

Om du vill lära dig skriva på ett sätt som skapar kontakt istället för konflikt studera NVC, www.cnvc.org, www.friareliv.se
Vilka personer är det enligt dig som kör med kontraproduktivt språk och är hårt programerade?

Anonym
Quote:

Lightsaber wrote:
Quote:

CrushNWO wrote:
Quote:

Lightsaber wrote:
Quote:

rymd_ninja wrote:

Bara för att man kritisera enstaka ej etniska Svenskars beteende och vill strypa invandringen så att vi kan lättare kunna försöka åtgärda diverse problem som blivit en följd av massinvandring och det mångkulturella samhället är inte ilka med att vara fientligt inställd till invandrare eller ej etniska Svenskar det borde till och med en 7åring fatta.

Anonym
Lightsaber och Micro var snäll och berätta vilka personer på vaken som enligt ert sätt att se på det är fientliga mot invandrare och använder ett kontraproduktivt språk?

See User information
Det mest oroväckande är inte om någon ställer sig upp och skriker rasistiska slagord eller påstår motsatsen. Det är ju raka puckar även om de inte överrensstämmer med mina åsikter. De är i alla fall mycket lätta att tolka.

Det som skrämmer mig mer är att underbegåvade och okunniga människor gärna kopplar samman all kritik mot det mångkulturella samhällets misslyckandet till ren rasism och nazism. Under täckmantel av demokrati, humanism och mänsklig omtanke. Fan vilken lögn... de skapar ju genom sina falska ord det motsatta!

De flesta människor som anser sig lite vänster, humana och moderna gör på liknande sätt och försöker tysta all kritik med falska påståenden om nazism eller rasism.

Det påminner inte så lite om den Israeliska statens beteende för att tysta kritiker i Palestinakonflikten. De klassar den som kritiserar Israels ockupation direkt som antisemit. En klassiker och mycket effektivt sätt att underminera en människas trovärdighet. Är inte detta en kopiering av den ryska statens skapande av dissidenter som sattes på sinnessjukhus för att omprogrammeras till lydiga slavar som blint följde den kommunistiska agendan? Eller som nationalister gjorde med oliktänkande? Det stinker lite flockbeteende över alla dessa ingredienser i den mänskliga tankesoppan!

För att ta mig själv som exempel så har jag aldrig haft problem att umgås eller binda släktskap över etniska gränser. Ändå väljer många underbegåvade och okunniga människor att kalla en för saker som inte stämmer med verkligheten för att:

1. De är fostrade under den politiskt korrekta agendan som finns till för att skapa ett sämre samhälle för alla och därför inte reagerar naturligt på fakta eller bevis som framläggs. De tolkar allting som ondsint och farligt som inte stödjer deras skeva världsbild. (Tänker närmast på tidigare generationer som vägrade släppa tron på att troll, tomtar och vättar verkligen existerade.)

2. De kan inte se skillnad på konstruktiv kritik och odefinierat hat.

3. De tror att all kritik mot det förljugna samhällsexperiment som misslyckats över hela Europa är samma sak som hat mot andra folkslag överlag.

3. De har språkproblem och förstår inte skriven svenska.

4. De är korkade eller för unga att skaffat sig en egen uppfattning som överensstämmer med verkliga fakta.

Posted on: 2007/4/26 11:00

See User information
Quote:

CrushNWO wrote:
Lightsaber och Micro var snäll och berätta vilka personer på vaken som enligt ert sätt att se på det är fientliga mot invandrare och använder ett kontraproduktivt språk?

De är många som använder ett kontrapruduktivt språk. Av dessa så kan jag utskilja att de som tar upp invandrarfrågor är överrepresenterade. Dock betyder det inte att de är fientliga mot invandrare.

Jag tycker mest att det är jobbigt att läsa inlägg av de som skriver på ett härskarmässigt sätt. Vilka idéer de förespråkar tycker jag inte är lite jobbigt att bemöta.

Häldre diskuterar jag med en vänlig nazist en en hetsig buddhist.

Posted on: 2007/4/26 12:39
Administratör och grundare av vaken.se

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper